Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig lyst, men jeg er redd for at om det er noen jeg kjenner der så er det plutselig ikke så hemmelig at jeg skal ha baby ;)

Forståelig, men sånn sett er man skuls med samme hemmelighet ;) Kan jo ha policy i gruppen at man ikke bringer det videre til andre IRL hvis det viser seg at man kjenner noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forståelig, men sånn sett er man skuls med samme hemmelighet ;) Kan jo ha policy i gruppen at man ikke bringer det videre til andre IRL hvis det viser seg at man kjenner noen ;)

Forsto nå at vi har en egen en for mai/juni? Det er litt mindre skummelt :)

Det kan vi gjerne ha, hehe, jeg er nok litt paranoid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto nå at vi har en egen en for mai/juni? Det er litt mindre skummelt :)

Det kan vi gjerne ha, hehe, jeg er nok litt paranoid ;)

Det er en egen for mai/juni ja ;) Vi er bare 3 så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bli med i facebookgruppa :jepp:

Her er formen dårlig. Kvalme med oppkast har satt inn for fullt og føler jeg aldri våkner helt. Måtte prate med sjefen i dag, så har fått litt tilrettelegging fra morgenen av. Knasker grønne epler så det suser etter sa :fnise: og appelsinsaft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bli med i facebookgruppa :jepp:

Her er formen dårlig. Kvalme med oppkast har satt inn for fullt og føler jeg aldri våkner helt. Måtte prate med sjefen i dag, så har fått litt tilrettelegging fra morgenen av. Knasker grønne epler så det suser etter sa :fnise: og appelsinsaft!

Jeg er med ;)

Håper formen din kommer seg, det er slitsomt når det står på. Føler jeg ikke har fått pusset tenna skikkelig på uker, brekker meg hver gang jeg stikker tannkosten inn :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere noen forskjell på magen? Jeg ser veldig godt at magen har blitt større, skjønner at det ikke er babyen som tar plass enda altså :fnise: Går mye i tights og vide bukser, noen dongribukser er allerede for trange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tell me about it ... Her er jeg så oppblåst og "blubb" at jeg såvidt passer inn i jeansen og genserne mine. Vel, iallfall er de langt ute av komfortsonen både trangt- og utseendemessig. Håper det er kortvarig fordi kroppen nå reagerer veldig ei lita stund. Jeg er tross alt bare 5+4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell me about it ... Her er jeg så oppblåst og "blubb" at jeg såvidt passer inn i jeansen og genserne mine. Vel, iallfall er de langt ute av komfortsonen både trangt- og utseendemessig. Håper det er kortvarig fordi kroppen nå reagerer veldig ei lita stund. Jeg er tross alt bare 5+4!

Synes det bare blir verre her. Til å begynne med var jeg bare oppblåst, men nå begynner vel livmora å ta litt plass og dytter tarmer oppover, høres ikke så fresht ut :fnise:

Lurer på hva jeg skal gjøre med klær snart, synes nesten det er for tidlig å begynne med gravidklær også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bli med i gruppa jeg og, det er jo ikke så farlig om dere vet hvem jeg er :lur:

Jeg kan iallefall melde meg inn i 'oppblåst og blubb'-klubben! :trist: Magen har blitt større, og det er ikke fordi fosteret er så veldig stort foreløpig akkurat ;) Litt mindre romantisk å tenke at det som gjør magen større er promp og ikke baby :fnise:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn på Facebook etter hvert jeg også, men er ikke helt klar for det enda.

Har akkurat bestilt time for tidlig ultralyd. Skal inn den 22. oktober, så da får vi se om det står til liv og om det blir noen nyhet å dele med svigers når de kommer på besøk den helgen.

Har ikke fått noen særlig flere symptomer, men merker litt kvalme fra tid til annen nå. Spesielt når jeg blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny her, klarer ikke helt stole på det men testen er positiv! Tror er ca 6+2. Kjempeopplåst! Og trøtt, men veldig varierende den trøttheten. Må tisse ofte. Ømme pupper. Utenom dette har jeg ikke så mye symptomer. Hadde forventa kvalme, pga familien, men mulig den kommer senere?

Lurer litt på dette med tidlig ul, jeg har ikke vært hos lege ennå. Jeg ble gravid etter sa, så da blir termin litt vanskeligere. Er dette grunn til at man " burde " ta tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Tura.

Jeg har ingen personlig erfaring om det du spør om, men jeg vet om andre som har fått dekket tidlig ultralyd fordi de av ulike årsaker har vært usikre på termin så det er kanskje verdt å ta opp med legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny her, klarer ikke helt stole på det men testen er positiv! Tror er ca 6+2. Kjempeopplåst! Og trøtt, men veldig varierende den trøttheten. Må tisse ofte. Ømme pupper. Utenom dette har jeg ikke så mye symptomer. Hadde forventa kvalme, pga familien, men mulig den kommer senere?

Lurer litt på dette med tidlig ul, jeg har ikke vært hos lege ennå. Jeg ble gravid etter sa, så da blir termin litt vanskeligere. Er dette grunn til at man " burde " ta tidlig ul?

Gratulerer :)

Kvalmen kan komme enda, er du heldig så slipper du ;) Det kan være en grunn til å ta tidlig ultralyd, mener å ha lest at det er lettere å beregne termin når man tar tidlig ultralyd, i forhold til oul.

Jeg ble også gravid i første pp etter sa, og det var grunn nok til å få tidlig ul. Her var det ganske lang ventetid på ul (og jeg var veldig ultolmodig), var hos legen og fikk henvisning når jeg var ca 5 uker, fikk ikke ul før jeg var 10 uker (fikk bytta timen da, ikke greit å være så nervøs..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar Bygdis og Nori!

Da blir det nok å bestille time hos legen og høre om tidlig ul :)

Ellers melder jeg meg inn i "oppblåst og blubb" gjengen. Gikk med kjole idag. Kan allerede ikke bruke jeansen min :P Men har ikke noe å klage over egentlig, føler meg heldig symptommessig.

Jeg er en del trøtt da, og får gjort mindre på jobb og hjemme. Er uvant å ikke orke så mye som en pleide! Men som sagt så vet jeg jeg er heldig :)

Så bra du fikk bytte Bygdis, når fikk du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Bygdis og Nori!

Da blir det nok å bestille time hos legen og høre om tidlig ul :)

Ellers melder jeg meg inn i "oppblåst og blubb" gjengen. Gikk med kjole idag. Kan allerede ikke bruke jeansen min :P Men har ikke noe å klage over egentlig, føler meg heldig symptommessig.

Jeg er en del trøtt da, og får gjort mindre på jobb og hjemme. Er uvant å ikke orke så mye som en pleide! Men som sagt så vet jeg jeg er heldig :)

Så bra du fikk bytte Bygdis, når fikk du da?

Jeg har kjøpt meg noen gravidtightser, de er supergode å gå i, men det ser jo ut som jeg er 6-7 måneder på vei, så jeg kan ikke bruke dem ute blant folk!

Tror ikke jeg har vært så sliten og trøtt før, som jeg kan være nå. Noen ganger når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten at tårene triller og alt er galt, nesten som et lite barn :fnise:

Jeg fikk en ultralyd i uke 8, der så vi hjertet slå :hjerte: Og så skal vi på en ultralyd nå neste uke, da er jeg 12 uker. Har hatt to aborter på kort tid, så er jeg er så heldig å ha en forståelsesfull lege som henviser meg til ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg noen gravidtightser, de er supergode å gå i, men det ser jo ut som jeg er 6-7 måneder på vei, så jeg kan ikke bruke dem ute blant folk!

Tror ikke jeg har vært så sliten og trøtt før, som jeg kan være nå. Noen ganger når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten at tårene triller og alt er galt, nesten som et lite barn :fnise:

Jeg fikk en ultralyd i uke 8, der så vi hjertet slå :hjerte: Og så skal vi på en ultralyd nå neste uke, da er jeg 12 uker. Har hatt to aborter på kort tid, så er jeg er så heldig å ha en forståelsesfull lege som henviser meg til ultralyd.

Ah!

Blir spennende neste uke da! Skjønner godt du er ekstra spent! Og hurra for forståelsesfulle leger!

Gravidtights ja, ikke dumt! Blir jo ikke mindre sliten av å å presse seg inn i feil klær..

Jeg kan også komme hjem sånn fra jobb :P Utfordring er også at vi har flytta inn i nytt hus og er så heldig at vi har mange som hjelper oss. Samtidig har vi da ofte besøk/noen i huset, og da er det ekstra utfordrene å skjule gravidieteten synes jeg!

Og så er det vanskelig for mannen som vil ta hensyn at den trøttheten kan komme helt plutselig over meg. Jeg kan ha masse energi i det ene øyeblikket, og i neste er det som om hele kroppen verker av å være våken ett minutt lenger. Ikke så lett for noen av oss å følge med på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da melder jeg meg sakte inn her etter å ha sniklest på dere noen uker :) Jeg er 8 uker i dag, fant ut av gradviditeten for 2 uker siden.. Det var ikke planlagt og passer i grunnen veldig dårlig, men det tas selvfølgelig godt i mot :) var på tidlig ultralyd i går for å finne ut hvor langt jeg er på vei, og hjertet slo!! <3 det er første graviditet, og jeg kjenner at det er mye å sette seg inn i... selv er jeg student på siste året av min mastergrad, og har ikke jobb ved siden av, så jeg må få orden på det! Tror ikke vi kommer til å si noe om graviditeten før etter OUL, så jeg får vente litt med å melde meg inn i facebook gruppa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit, Graving! :)

Facebook-gruppa er hemmelig, så det er ingen som ser at du er medlem (så lenge de ikke har tilgang til din konto)

Hadde vært koselig å få flere inn dit etterhvert, jeg regner med at alle ønsker å være anonyme for de utenfor gruppa ;) Bare å sende pm til meg hvis man ønsker å være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg sakte inn her etter å ha sniklest på dere noen uker :) Jeg er 8 uker i dag, fant ut av gradviditeten for 2 uker siden.. Det var ikke planlagt og passer i grunnen veldig dårlig, men det tas selvfølgelig godt i mot :) var på tidlig ultralyd i går for å finne ut hvor langt jeg er på vei, og hjertet slo!! <3 det er første graviditet, og jeg kjenner at det er mye å sette seg inn i... selv er jeg student på siste året av min mastergrad, og har ikke jobb ved siden av, så jeg må få orden på det! Tror ikke vi kommer til å si noe om graviditeten før etter OUL, så jeg får vente litt med å melde meg inn i facebook gruppa :P

Velkommen og gratulerer Graving!

Her er også første, og mye å lese seg opp på :)

Lykke til med jobb! For de jeg vet om har det liksom ordna seg med det. Men selvf litt stress å begynne med det nå når kanskje ikke formen er på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit, Graving! :)

Facebook-gruppa er hemmelig, så det er ingen som ser at du er medlem (så lenge de ikke har tilgang til din konto)

Hadde vært koselig å få flere inn dit etterhvert, jeg regner med at alle ønsker å være anonyme for de utenfor gruppa ;) Bare å sende pm til meg hvis man ønsker å være med

Endret av Tura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...