Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mens jeg har skikkelig lyst på ordentlig feit fish&ships for første gang siden forrige svangerskap. :fnise: Og Burger King-mat! Jeg haater BK og andre sånne ferdigmatplasser, egentlig. Dette lover godt for ukene som kommer.. Forrige gang hadde jeg gått opp 7 kg til uke 9, og hadde sånn "JEG MÅ SPISEEEE MYYYE"-periode i flere uker. Var rett og slett ustoppelig, og det til tross for kvalme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i pizza og pommes frites. Er det eneste som frister og er spisbart. Men tror bare det gjør at jeg blir mer kvalm :P

Har så innmari lyst på fiskeboller om dagen. Gjett hva jeg skal kjøpe på vei fra flyplassen når jeg kommer til Norge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, mat og desserter! I dag blir det banansplit til Idol! Banan, is, nonstop, nøtter, krem og sjokoladesaus mmmmmm! Men etter dét skal jeg begrense meg igjen slik at det ikke blir samme regla som forrige gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først spise for to, så kan man likesågodt spise med stil :nigo:

Jeg spiser potetgull med dip :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har smakt et par ok alkoholfrie hvitviner, blant annet Ebony Vale Chardonnay. Ok, så smaker det vel ikke chardonnay, mere a la moscato/pinot grigio, men følelsen er til stede. Attpåtil med god samvittighet! :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah, all denne matpraten gjør meg suuulten! Jeg får plutselig lyst på noe, helt dilla liksom.. Men så er det søren meg bort i neste øyeblikk. Byttet ut til fordel for en annen craving. Rekker liksom aldri spise det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ut av skapet og melder meg inn her.

Er i følge utregninger 6+4 idag, men hele graviditeten føles veldig uvirkelig siden jeg ikke merker noe til den.

Har egentlig ingen symptomer, og det gjør at jeg også glemmer det over lengre perioder.

Vi har planlagt tidlig ultralyd i uke 12, men siden foreldrene til mannen min kommer på besøk når jeg er nesten 10 uker på vei vurderer jeg å fremskynde den. Dersom ikke symptomene tar seg opp er det rimelig uaktuelt å fortelle det til noen før vi har sett at det faktisk befinner seg et levende embryo der inne, og det hadde vært veldig hyggelig å fortelle det ansikt til ansikt. Forteller vi det ikke når de er på besøk er neste mulighet i julen og det synes jeg blir litt i seneste laget. Spesielt siden jeg neppe kan skjule det for mine foreldre så lenge og jeg ønsker at foreldreparene skal få vite det med ganske kort tids mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Nori! :)

Skjønner godt at du vil fremskynde UL. Spennende :)

Jeg har endelig somlet meg til å bestille legetime. Fikk time når jeg er 12 + 1, den 23.10. Blir bra! Gruer meg litt å prate om forrige fødsel, men det må vel til.

Bekkenet mitt har begynt å gjøre vondt. Jeg overdramatiserer og ser for meg måneder på krykker :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dorey.

Håper bekkentrøbbelet ditt bare er forbigående og at det ikke utvikler seg. Skjønner at du har barn fra før, hadde du trøbbel med bekkenet i tidligere graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg hadde ganske vondt i bekkenet siste måneden, men fikk ikke diagnosen "bekkenløsning". Aner ikke om det sklir ut lettere andre gang? :vetikke:

I dag måtte jeg si det på jobben (sjefen vet det alt), for noen gjettet det i lunsjen. Har fått tydelig mage, så det var ikke så greit å skjule det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å spre det glade budskap jeg og :hoppe: Her det bare en venninne av meg som vet det. Vil jo helst si det til foreldrene våre før "alle andre veit det" og sist gang vi så dem var det litt tidlig enda. Det er jo også en sånn ting man helst sier personlig og ikke over telefon ;) Så det blir ikke førtalt før etter uke 12 her, da har vi vært på tidlig ultralyd også, og forhåpentligvis sett at alt er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder også til å dele nyheten med alle sammen. "Bare" 7-8 uker igjen :ler:

Er det noe futt i den gruppa på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert rar, men jeg gleder meg egentlig ikke til å fortelle det til folk jeg.. Synes egentlig det er mest flaut. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det litt på samme måte selv, Nori. Til meg er det fordi jeg er ganske ung enda, og det nok sees litt ned på at jeg får enda et barn allerede. Selv vet jeg at det er bra for lille familien vår, pluss at da erjeg jo ferdig etter denne. Alltid bare ønsket meg to tette barn.

Hvorfor føler du det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk akkurat det Androide. Da fjernes liksom all tvil. :fnise:

Ellers er moren min stort sett alltid kritisk uansett hva jeg foretar meg. Da vi giftet oss og alle sto rundt oss etter vielsen for å se på ringene våre var hennes første kommentar: "Er den ikke litt liten? Jeg synes den ser trang ut."

Er også redd for jeg kommer til å få noen litt halvsarkastiske slengbemerkninger på jobb. Riktig nok sagt i en spøkefull tone, men med et snev av sannhet allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder også til å dele nyheten med alle sammen. "Bare" 7-8 uker igjen :ler:

Er det noe futt i den gruppa på facebook?

Er bare meg (som jeg vet) fra mai-juni gruppa der ;) Ellers er resten fra mars-april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...