Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

På 24.11.2016 den 20.10, Beccy87 skrev:

Hvordan får du vekstestimering?
Er det fordi lillegutt var stor (og hvor stor var han egentlig)? 

Sykemelding er bra, det må til! 
Jeg merker det er stooooor forskjell på å være gravid med og uten barn fra før altså! :opplyser:

Litt sent svar her, har vært så ekstremt dårlig siste tiden at jeg stort sett har vært sengeliggende, så da har det blitt lite aktivitet rundt om!

Vekstestimering fikk jeg i sist svangerskap fordi symfysemålet var over linja hele tiden. I tillegg så var faren stor når han ble født (type godt over 5 kg). Det er jo da en risiko for at vår baby sammen blir ekstra stor pga det. På estimeringen med lillegutt sa de 4.5 kg +- 10% ved termin. Ettersom jeg gikk 9 dager over gikk jeg jo rundt å fantaserte om en gutt på over 5 kg og var kjempebekymret for at de ikke ville sette i gang fødselen. Det var helt på grensen til igangsetting pga stort barn også, men så bestemte de seg for å la være (ref. fellesferie og MYE å gjøre på fødeavdelingen i august). Var ganske deprimert rundt de tidene ja!

Fasiten ble 4.2 kg og ikke en spesielt svær gutt heldigvis! Selv om vi gikk over termindato :hjerte:

Denne gang blir det estimering fordi symfysemålet allerede er høyt og fordi barn nr 2 stort sett blir større enn barn nr 1. Men heldigvis har vi også faktoren at jenter stort sett blir mindre enn gutter :nigo: Så vi får se da!

På 25.11.2016 den 7.24, miore skrev:

Skjønner sykemeldingen godt! Synes du har holdt høyt tempo veldig lenge, jeg. Husker så sliten jeg var uten barn, da sov jeg gjerne to-tre timer på ettermiddagen hver bidige dag svangerskapet gjennom. Det går jo bare ikke når man har en liten tass fra før av som skal ha oppmerksomhet :)

Så bra :) Man føler seg jo som verdens slappeste når man er hjemme og dasser, men det har VIRKELIG vært høyst nødvendig siste tiden. Har stort sett ikke beveget meg ut av senga siden sist onsdag, men i dag, endelig, kjenner jeg formen er på vei tilbake igjen! Måtte det bare holde :tommel: Håper jeg kan komme meg tilbake igjen på jobb en av de nærmeste dagene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 27 + 2 og det er 92 dager igjen til termin. Formen kan bare gå oppover håper jeg, så prøver å se så positivt på det som jeg kan. Neste svangerskapskontroll er i morgen og jeg ser så frem til å få sjekket opp om alt ser ut som det skal. Har skikkelig dårlig samvittighet for den siste tiden, jeg har tatt ganske mye (sterkere) smertestillende (resept fra lege), med en antibiotikakur og ellers vært veldig stressa med høy puls pga smerter. I tillegg har jeg gått ned i vekt, så de siste 5 ukene er det ned omtrent 1 kg. Lille i magen er ganske rolig av seg, ikke en sparkebaby som storebroren. Kjenner henne litt hver dag, men hun virker så veldig forsiktig. Er litt bekymret, selv om jeg vet at hver enkelt baby har sine egne rutiner og måter. Kanskje hun bare er en roligere sjel? Lillegutt er jo høyt og lavt og er et oppkomme av uendelig energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Nori :) Nå er det torsdag og formen er endelig snart kommet mot riktig plass. 

Ble jordmorkontroll i forrigårs og legekontroll i går, så skal ikke stå på oppfølgingen fra helsevesenet i alle fall. Jordmor hadde blingset litt og booket barselsgruppe tett oppi timen vår. Ble derfor en kjappvisitt, men det aller viktigste fikk vi gått gjennom. 

Jeg hadde gått ned en del i vekt de siste 5 ukene, symfysemålet var gått ned fra rett over topplinja til å nærme seg nederste linja, fosteret var litt stresset med høy puls og så har jeg ellers kjent veldig lite aktivitet siste tiden. Fikk heldigvis en dobbeltsjekk av alt hos legen i går, og da hadde lillejenta roet seg godt ned. 

Tror kroppen min er ganske utslitt av infeksjon, så i går la jeg meg rundt 23 og i dag sto jeg opp kl 13. Merkelig at det skal være mulig, men formen er på er helt annet sted nå, så tydelig det trengtes med et søvnmaraton :nigo: 

Har fått kjøpt oss søskenvogn, brukt. Gikk for baby jogger city celect og foreløpig er det :tommelopp: til denne. Satser på å prøvekjøre med lillegutt i dag eller en av de nærmeste dagene. 

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er litt bedre :klemmer: Blir det noe vekstkontroll i og med SF-kurven, eller regner de med at det ordner seg nå som du begynner å komme deg litt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du fikk sovet ut litt da, det trengs veldig innimellom. Viktig å høre på kroppen selv om det er mye mer travelt å være gravid når man allerede har en liten en å ta seg av. 

Og hurra for vogn da, jeg også klør i fingrene etter å prøvekjøre min. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg her i sofaen, helt alene med chips, sjokolade og full kontroll på TVen. Lillegutt sover og mannen er på guttetur :) Var faktisk veldig godt å få han i seng i dag, han var så sutrete de siste par timene før det ble seng. Ikke så rart egentlig, for jeg tror han våknet rundt 8 ganger i natt i tillegg til å starte dagen klokken 6. Så han var nok sliten stakkars. Puttet i en paracet før jeg la ham ettersom tannkjøttet så veldig sårt ut rundt der hjørnetennene skal komme. Regner egentlig med at det er det som plager han. Vi får se da, om det blir like mange våkninger i natt. 

Det har gjort godt å være helt sykemeldt denne uka. Håper det blir andre boller fra neste uke av. Nå er det nok sykdom, kroppen :Nikke:

Det ble ikke nevnt noe om ekstra oppfølging med tanke på SF målet @miore, men det er kanskje fordi de ikke er spesielt bekymret for at det skal gå den veien (altså lite barn)? :vetikke: Neste kontroll er på nyåret, satser på ting er litt mer normalisert til da.

Ha en fin fredag dere som kikker her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en veldig fint fredagskveld. 
Har hørt at dobbel pumpe er veldig effektivt, så det hørtes fornuftig ut synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I likhet med flesteparten av KG-gjengen ringer vi julen inn med sykdom. Lille har fått øre og halsbetennelse og jeg krysser alt som kan krysses for at han får en litt bedre dag på julaften. Stakkar liten, tror ikke han sov mer enn 4-5 timer siste døgnet :icon_frown:

Virker skikkelig vondt, får knapt i han mat eller drikke. Masse blemmer på tunge og bak i svelget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg? :) det nærmer seg offisiell testedato!!

 

Edit: Vet ikke hva som skjedde her - denne var ment på en annen dagbok :fnise:

Endret av Frøkenanonym
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IMG_0197.JPG

Kommer seg!! 31+5 i dag. JM kontroll i morgen og er enda delvis sykemeldt. 

Heldigvis er lillegutt i toppform om dagen. Utrolig utvikling på han for tiden, nå er han jo snart 17 mnd og snakker med stadig økende ordforråd. Tenk at snart er han storebror :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage! 

Veldig gøy at storebror snakker! Her har det stoppet helt opp med nye ord. Veldig lenge siden han utvidet repertoaret, men han babler ustanselig da. Ispedd se, der, mamma, pappa , hei, hallo og oj.. :fnise: Det er virkelig moro å få følge utviklingen, det er helt utrolig hvor mye som skjer på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, j86 skrev:

IMG_0197.JPG

Kommer seg!! 31+5 i dag. JM kontroll i morgen og er enda delvis sykemeldt. 

Heldigvis er lillegutt i toppform om dagen. Utrolig utvikling på han for tiden, nå er han jo snart 17 mnd og snakker med stadig økende ordforråd. Tenk at snart er han storebror :nordvesta:

Flott mage! Synes det er veldig artig at vi faktisk begynner å ha små samtaler jeg også :) Moro med utvikling! 

Hvordan tror du lillegutt kommer til å takle familieforøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...