Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Jeg tipper du blir satt igang jeg. 28.02 :nigo:

Superbra at lillemor har lagt seg riktig vei! :strix:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, j86 skrev:

Siden fødsel nærmer seg med stormskritt tenkte jeg at det var på tide med en liten tippeliste :) Sist gang fikk ingen rett, så denne gang er det jo veldig gøy om noen treffer. Tipp om du har lyst! NB: Jeg har en treigfis av en kropp, så sist gang gikk det 9 dager over. Håper å slippe det denne gangen.

Tippeliste:

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

Tippeliste, gøy :)

Tipper 6.03 jeg :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frekk og tipper at du går litt over denne gangen også, men ikke like mye som sist! 13.03 er min dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra hun hadde snudd seg! For en lettelse det må være! :)  
Hvordan tenker du på fødselen generelt nå da, med tanke på hvordan den andre ble osv? 

Jeg tipper hun kommer 9.3! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste :duskedame:

28.02: Nautika

01.03: MissStiles

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

06.03: Marimba

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

09.03: Beccy87

13.03: miore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Nautika skrev:

Jeg tipper du blir satt igang jeg. 28.02 :nigo:

Superbra at lillemor har lagt seg riktig vei! :strix:

DET hadde ikke vært feil!! :nigo:

Holder definitivt en knapp på din gjetting, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miore skrev:

Jeg er frekk og tipper at du går litt over denne gangen også, men ikke like mye som sist! 13.03 er min dato :)

Det er ikke frekt i det hele tatt, heller ganske realistisk og sikkert taktisk i forhold til å være den som vinner tippinga ;)

Eneste grunnen til at jeg selv tipper 8 mars er fordi jeg har litt troen på den initielle ultralyden som gav termin en del tidligere enn OUL. Har nok en treigkropp som liker å gå gravid. Har også 0 planer om modningsakupunktur eller annet denne gang. Kjenner det er litt vanskelig å tro det faktisk hadde noen effekt i det hele tatt når det likevel gikk så langt over tiden sist.

9 timer siden, MissStiles skrev:

Det var gode nyheter!

Jeg tipper 01.03!

Det er notert! :) Veldig fin dato spør du meg! 
 

21 timer siden, Beccy87 skrev:

SÅ bra hun hadde snudd seg! For en lettelse det må være! :)  
Hvordan tenker du på fødselen generelt nå da, med tanke på hvordan den andre ble osv? 

Jeg tipper hun kommer 9.3! ;)  

Ja, det var en veldig stor lettelse. En stor stein av bekymring fjernet, og det føles veldig bra!

Det er et godt spørsmål du kommer med der. På innskrivningen kikket JM bekymret på meg etter å ha tatt en titt i papirene og det som finnes av informasjon om fødselen digitalt og spurte hvilke tanker jeg har rundt det som skal skje denne gang. Jeg har jo ikke engang skrevet fødebrev eller tenkt noe spesielt rundt ønsker. Ville i første omgang komme bort fra tanken om keisersnitt og vending, og nå når det er i boks er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta det som det kommer? :vetikke:

Fikk beskjed at jeg er nødt for å komme rett til fødeavdelingen der de har høyere beredskap (er delt opp i to områder på sykehuset her for lavrisiko / ikke lavrisiko-fødsler) og at jeg får en veneflon i hånda med en gang. De vil ha ekstra oppfølging under hele fødselen og lav terskel for å gripe inn dersom ting ikke ser ut for å gå slik de skal. Siden jeg mistet så mye blod sist vil de ta ekstra forhåndsregler på det området og under utdrivelsen av morkaken vil det også være ekstra fokus. Så alt i alt synes jeg det høres helt fint ut. Man vet jo aldri hvordan en fødsel forløper seg og jeg tenker at det bare er å bli med på galskapen og det at jeg overlevde sist gang gjør jo at oddsen bare må være bedre denne gang!? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 5.3! :jepp: 

Syns du er kjempetøff jeg, som tenker at fødselen får gå som den går, selv med den tøffe opplevelsen du hadde sist. Du har jo helt rett, det beste er jo å bare stole på at fagfolkene gjør jobben sin og får deg gjennom dette også. :)  Er det noen annen grunn enn erfaringen fra forrige gang som skulle tilsi at du får en tøff fødsel denne gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2017 den 20.46, juliane skrev:

Jeg tipper 5.3! :jepp: 

Syns du er kjempetøff jeg, som tenker at fødselen får gå som den går, selv med den tøffe opplevelsen du hadde sist. Du har jo helt rett, det beste er jo å bare stole på at fagfolkene gjør jobben sin og får deg gjennom dette også. :)  Er det noen annen grunn enn erfaringen fra forrige gang som skulle tilsi at du får en tøff fødsel denne gangen også?

Da er du oppdatert inn juliane, finfin dato :tommelopp:

Takk for det. Sånn rent egentlig er det ingenting som burde tilsi en til hard fødsel, men det er et par faktorer likevel. Den ene er at mannen min er nesten to meter høy og var selv godt over 5 kg når han ble født. Det andre er at jeg ikke er spesielt stor, egentlig litt lav og liten generelt sett. Det tredje er jo selvsagt at dette barnet også ser ut for å være litt større enn gjennomsnittet og det fjerde er at moren min har hatt 3 veldig vanskelige fødsler og at det jo alltid finnes en mulighet for at det går i arv. Men altså, jeg har jo klart å få ut lillegutt på 4.2 kg fra denne kroppen her på naturlig vis, så dette må jo bare gå veien dette her. Sant vel kroppen! :fy_fy:

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gratulere alle gode og flinke mammaer som leser her inne med dagen :hjerte: Håper dere blir gjort litt ekstra stas på i dag!

Selv fikk jeg en nydelig bukett av mannen og lillegutt før de lot meg sove litt ekstra lenge. Ingenting er bedre enn det! Senere skal vi ut til familie på kakespising, så det blir helt topp.

I dag er jeg 37+1 og det er 23 dager igjen til termin. Har totalt lagt på meg 10 kg så langt, så blir spennende hva det ender opp på til slutt. Formen har vært mye mer å skryte av etter at jeg ble sykemeldt, har nok fått sovet 3-4 timer mer hvert eneste døgn enn det jeg gjorde mens jeg var i jobb. Bekkenet krangler ikke like mye som før heller. Håper at det kan holde seg på omtrent dette nivået frem til fødsel, det hadde vært helt topp.

 

Tippeliste :duskedame:

28.02: Nautika

01.03: MissStiles

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

05.03: juliane

06.03: Marimba

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

09.03: Beccy87

13.03: miore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, j86 skrev:

 

Takk for det. Sånn rent egentlig er det ingenting som burde tilsi en til hard fødsel, men det er et par faktorer likevel. Den ene er at mannen min er nesten to meter høy og var selv godt over 5 kg når han ble født. Det andre er at jeg ikke er spesielt stor, egentlig litt lav og liten generelt sett. Det tredje er jo selvsagt at dette barnet også ser ut for å være litt større enn gjennomsnittet og det fjerde er at moren min har hatt 3 veldig vanskelige fødsler og at det jo alltid finnes en mulighet for at det går i arv. Men altså, jeg har jo klart å få ut lillegutt på 4.2 kg fra denne kroppen her på naturlig vis, så dette må jo bare gå veien dette her. Sant vel kroppen! :fy_fy:

 

Jeg leste ''den ene mannen min''! :fnise:
Så rart å lese når noen man har et bilde av plutselig avkrefter det bildet. Jeg har liksom sett for meg at du er lang og tynn... Du har kanskje ikke langt mørkt hår heller da? :P  

Så godt å høre at formen er bedre, bra sykemeldingen har gjort nytten sin!

Og gratulerer med morsdagen til deg også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg leste ''den ene mannen min''! :fnise:
Så rart å lese når noen man har et bilde av plutselig avkrefter det bildet. Jeg har liksom sett for meg at du er lang og tynn... Du har kanskje ikke langt mørkt hår heller da? :P  

Så godt å høre at formen er bedre, bra sykemeldingen har gjort nytten sin!

Og gratulerer med morsdagen til deg også! :) 

:fnise: Skulle tatt seg ut å hatt et par-tre ekstra menn!

Ja, er veldig merkelig med slike bilder som man får av folk, så plutselig er det ikke slik i det hele tatt. Jeg er litt under 170, regner det som litt lavt sånn sett i forhold til venninnegjengen min? :vetikke: Og så må jeg nok knuse bildet av langt mørkt hår også :nigo: Her er det naturlig blond som gjelder! 

Heldigvis går jeg over fra sykemelding til permisjon denne uka her, det skal bli bra! Mye kjekkere følelse å være i permisjon tenker jeg. Er så sykt slapp at jeg ikke engang har vært innom jobben med sykemeldingen, så i morgen den dag må jeg bare komme meg ut og få det levert. Uffameg. 

Kakespising ble helt topp, nå er vi hjemme igjen og lillegutt i drømmeland. Formen hans er 1000 hakk bedre enn den har vært denne uka, og det er så utrolig herlig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter omtrent en uke med sykdom på lillegutt ser det ut for at døgnrytmen hans er litt på tur. Siden fredag har han insistert på at dagen starter rundt 0500-0530. Litt i tidligste laget. Vanligvis står han opp 0630-0700. Er usikker på hvordan vi skal angripe det, om vi bare skal vente for å se det an, eller om vi skal gjøre endringer i leggetid/dagsoving. 

Han legges 1830-1845 på kvelden, da er han trøtt som bare det. På luren er det stort sett nesten 2 timer, fra ca 1130-1330. 

Noen gode tips her? Kan det være at han plutselig har fått et par timers mindre søvnbehov? Finner det rart også, for jeg ser han er trøtt hele ettermiddagen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel kanskje ikke den beste å ta tips fra siden vi føler vi har fått sovet lenge når Trollet våkner 06.00...
Men hvis det bare har endret seg nå når han har vært syk så ville jeg kanskje gitt det en ukes tid og se om han kanskje kommer seg tilbake i rutinene selv. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok også sett det an en ukes tid siden han har vært syk, krysser fingrene for at det løser seg av seg selv! 5 er for tidlig ja, her har S satt ny morgentid til 6 etter at vi endelig fikk henne til å sove litt tidligere på kvelden. Er jo vår egen "feil" da, så det får vi bare ta. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en til på vei!! :strix: Det er helt sprøtt hvor fort tiden går! Føler ikke det er lenge siden i det hele tatt at jeg leste her inne mens jeg nettopp var blitt gravid, og nå er min 1 år og du skal snart ha en til :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 1.00, Poppsilopp skrev:

Gratulerer så mye med en til på vei!! :strix: Det er helt sprøtt hvor fort tiden går! Føler ikke det er lenge siden i det hele tatt at jeg leste her inne mens jeg nettopp var blitt gravid, og nå er min 1 år og du skal snart ha en til :nigo: 

Tuuusen takk!!! Veldig stas å skulle bli tobarnsmor nå øyeblikk. Gleder meg masse. Kjekt å høre fra deg igjen, nå begynte det å bli lenge siden. Hvordan går det med deg og lille? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for synspunkter @Beccy87 og @juliane :) Det ble å se det an, og i løpet av uka har søvnen stabilisert seg mer og mer, og vi er nå på 0600-0630 for våkning igjen, det er helt supert :tommelopp: I tillegg er vi nede på et par oppvåkninger for å få smokk eller kos på natta, og det er 0 problem :nigo: 

I dag er jeg 38+0 og kroppen driver på med ettellerannet kjenner jeg. Fra ettermiddagen i går til jeg sovnet for natta hadde jeg ganske gode tak i ryggen, ikke smertefulle, men ganske merkbare. I tillegg strammet magen seg godt. Har også begynt snegleperioden min. Leste litt tilbake i dagboka og ser at jeg sneglet meg til da og en stund før fødsel :fnise: Det vil altså si ganske økt utflod osv. 

Blir spennende på neste vekstkontroll i uka som kommer, regner med både størrelse og sjekk av modning kan gjøres da. 

Ha ei god helg jenter :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...