Gå til innhold

j86 med to små

j86

Anbefalte innlegg

Åhh ja, takk for det Skyblue! Jeg var så spent når jeg satt i den stolen at jeg glemte helt å puste. Fikk streng beskjed om å slappe av og puste igjen. Når jordmora satte ultralyden på kom heldigvis babyen kjapt i fokus og vi så det bankende hjertet med en gang. Ble bare gråting på meg fra der, ble så utrolig glad. Snart vil du også oppleve det, det var helt fantastisk :hjerte:

Gjetting er notert, men tenker kanskje å lage en liten liste før UL man kan se det på, det er jo enda noen uker til! :-)

Skjønner at du var veldig spent og nervøs og alt det der! Må være en fantastisk følelse, det tror jeg på! Håper jeg får oppleve det selv snart en gang :)

Får tippe igjen om noen uker da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger visst etter =O men GRATULERER!!!! Og når vi var på Ul i uke syv sa hun også at når hjertet slår så går det nesten alltid bra! Og gled deg til UL i uke 12! =D gleder meg til å følge deg videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen høres skjønn ut :)

Jaa, han er virkelig den beste! Vet ikke hva godt han skal finne på for å gjøre det lettere for meg! :hjerte:

Jeg henger visst etter =O men GRATULERER!!!! Og når vi var på Ul i uke syv sa hun også at når hjertet slår så går det nesten alltid bra! Og gled deg til UL i uke 12! =D gleder meg til å følge deg videre <3

Hjertelig takk fionel! Er så utrolig lykkelig enda etter ULen, så kvalmen og alt annet som følger med er hjertelig velkommen her. :bolledeig: Det går definitivt til en god sak! Kjempekjekt du vil følge med videre :-)

I dag var første dagen tilbake på jobb. Merket at det var en ganske stor omveltning etter 3 ukers latskapsferie. Gikk i grunnen veldig greit, men tror jeg må hamstre inn litt diverse spisbart som jeg kan ha på pulten. Fikk litt akutt behov for mat på uhamslige tider, og så får jeg ikke til å spise større porsjoner om dagen. Er mett etter ei skive eller en frukt, så det holder jo ikke så lenge.

8 + 6 i dag og lille reka ser i følge appene ut for å vokse med rekordfart. :rodmer: På torsdag skal jeg på første svangerskapskontroll, og da har jeg iallefall planer om å spørre om dette.

1. Hva kan man gjøre for å bedre fordøyelsen? (Den er jo virkelig helt på tur om dagen, føler jeg aldri får gått skikkelig på do!)

2. Hvordan skal man prioritere treningen? Jeg har alltid trent 3-4 ganger i uka og gått en del turer utenom, men ser at det ikke lar seg gjøre når jeg er så sliten og trøtt. Vil ha litt greie på om man skal "tvinge" seg litt gjennom det og bare gå, eller om man skal høre på kroppen og ta det rolig. Og hvor mange treninger i uka er optimalt egentlig? Synes dette er litt vanskelig!

Så har jeg jo glemt å ønske dere som leser her inne godt nyttår, så RIKTIG GODT NYTTÅR DERE :blomst:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 9+0 :hoppe:

Lurt å ha skrevet ned litt du lurer på på forhånd ^^ Tips mot fordøyelsen som jeg vet om er forresten; mye fiber, mye vann, og gjerne svisker :fnise: Svisker funket for meg, jeg er og har alltid vært veldig glad i vann, så det er ikke noe problem, og så spiser jeg "ekstra grovt" havrebrød til frokost hver dag, så får litt fiber der tror jeg :) Men nå skal jeg kjøpe svisker igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier også å skrive ned spørsmålene mine på forhånd, gjør jeg ikke det er det garantert at jeg glemmer noe :)

Kvalme og über-trøtthet gjorde at treningen min (vanligvis 3-5 ganger i uka) ble heller laber mellom uke 5 og 11 (det ble kanskje mer 5 ganger totalt enn 5 ganger i uka den perioden...), men etter dét har formen kommet seg veldig, og jeg er tilbake med ca samme frekvens :) Kondisen er riktignok litt på tur grunnet alle hormonene og økt blodvolum, så mengde og intensitet er litt lavere enn før, men det er deilig å ha overskudd til å svette litt igjen! Så angående dét punktet ville jeg ikke stresset så mye - tror ikke verken du eller jr. vil ta skade av at du har noen roligere uker mens formen er på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svisketips og andre gode tips Lilleninja, det tror jeg jammen ikke var så dumt! Kjøpte dadler (det går vel for det samme?) og laget dem surret med bacon i ovnen. Supegodt, ikke kvalmendes og det kan kanskje kjennes ut som om fordøyelsen forbedrer seg noe :danse:

Miore: Ja, føler de legetimene går før man får sukk for seg, så prøver alltid å stille forberedt slik at jeg slipper å tenke på alt på direkten. Er godt å høre at du også tenker at litt mindre trening disse ukene ikke gjør noe. Vi pleier å ta en tur i nabolaget på ca 5 km, og når vi kommer opp den ene bakken som er (ganske hard, men likevel), så er pulsen oppe i 160!! Det er jo helt sykt egentlig. Vanligvis ligger jeg kanskje på 120 i puls her, så det er definitivt noe som forandrer seg i kroppen om dagen! Håper jeg også kommer over i en greiere form snart slik at jeg kan få bevegt meg litt mer!

Ellers kjenner jeg litt på at jeg er utrolig sliten av jobben, men også en del ting som skjer privat med familie om dagen. Føler at jeg blir lesset på med oppgaver og at det ikke er anledning til å si nei selv om det går langt over en fulltidsstilling. Jeg orker bare ikke å gi noe ekstra utenom vanlig arbeidstid ved å jobbe masse overtid om dagen, så kjenner på dårlig samvittighet og at det aldri blir godt nok. Så kommer jeg jo om noen uker og forteller om graviditeten på toppen av det hele, når vi allerede har så mye som vi må få gjort. Jaja, håpet er jo at det kanskje kan lette litt i arbeidsoppgavene mine. Kan ikke ha en så stresset hverdag i hele svangerskapet. Er jo ikke noe igjen av dagen når jeg kommer fra jobb, for jeg må rett til sengs et par timer. Så er det middag og være oppe en time eller to, så rett til sengs igjen. Smådeprimerende hele greia! Men det går selvfølgelig til en god sak, så jeg må jo bare se det positive som er i andre enden :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, bacondadler! :wow: Hvor lenge stekte du de i ovnen, og på hvor mange grader? ^^ Jeg har så lyst til å lage det selv, har bare spist det ute :)

Og ellers: :klem: Ikke bra at du sliter deg helt ut på jobb, men godt å høre at du hviler det litt når du kommer hjem da, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kjenner jeg litt på at jeg er utrolig sliten av jobben, men også en del ting som skjer privat med familie om dagen. Føler at jeg blir lesset på med oppgaver og at det ikke er anledning til å si nei selv om det går langt over en fulltidsstilling. Jeg orker bare ikke å gi noe ekstra utenom vanlig arbeidstid ved å jobbe masse overtid om dagen, så kjenner på dårlig samvittighet og at det aldri blir godt nok. Så kommer jeg jo om noen uker og forteller om graviditeten på toppen av det hele, når vi allerede har så mye som vi må få gjort. Jaja, håpet er jo at det kanskje kan lette litt i arbeidsoppgavene mine. Kan ikke ha en så stresset hverdag i hele svangerskapet. Er jo ikke noe igjen av dagen når jeg kommer fra jobb, for jeg må rett til sengs et par timer. Så er det middag og være oppe en time eller to, så rett til sengs igjen. Smådeprimerende hele greia! Men det går selvfølgelig til en god sak, så jeg må jo bare se det positive som er i andre enden :gravid:

Kjenner meg veldig igjen når det gjelder dårlig samvittighet overfor jobb! Har ikke sittet et minutt over de tilmålte åtte timene de siste månedene, til tross for at vi har latterlig mye å gjøre og det er mange som jobber veldig mye. Sjefen har visst om graviditeten min hele veien, og han har vært ekstremt forståelsesfull. Jeg tipper kollegene dine kommer til å reagere på samme måte når katten slippes ut av sekken - folk flest reagerer bare positivt på sånne nyheter :)

Jeg har lest tusen steder at "bare hold ut til uke 12, da blir alt mye bedre!" Jeg tok det med en klype salt, men sannerlig stemte det godt for meg. Jeg var utrolig trøtt og kvalm mellom uke 5 og 12, men etter at jeg nådde 12+0 har jeg bare vært kvalm én dag (12+2), jeg er nesten tilbake på vanlig mengde søvn igjen, og jeg trener like ofte som før. Jeg må dog plutselig stå opp ca 4 ganger hver natt for å tisse, men det kan jeg leve med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, bacondadler! :wow: Hvor lenge stekte du de i ovnen, og på hvor mange grader? ^^ Jeg har så lyst til å lage det selv, har bare spist det ute :)

Og ellers: :klem: Ikke bra at du sliter deg helt ut på jobb, men godt å høre at du hviler det litt når du kommer hjem da, hvertfall :)

Ja! Nam!!! Det må du prøve deg på. Du kjøper dadler, fjerner steinen, surrer bacon rundt, fester dette sammen med en tannstikke (uten fluorsmak) og setter det i ovnen på 200 grader i 10 min. Veldig lite stress og ekstremt digg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nam!!! Det må du prøve deg på. Du kjøper dadler, fjerner steinen, surrer bacon rundt, fester dette sammen med en tannstikke (uten fluorsmak) og setter det i ovnen på 200 grader i 10 min. Veldig lite stress og ekstremt digg :sjarmor:

:nigo: Thank you! :) Tenkte ikke over at jeg måtte ta ut steiner av dadlene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 10+0 og den 11te uken er offisielt i gang! Endelig er det ikke lengre et embryo, men et lite foster der inne. (Håper jeg!) Har nedtelling til UL i neste uke på onsdagen, grugleder vettet av meg! Kjennes heldigvis bra ut, for symptomene er definitivt til stede enda og ikke en eneste dråpe blod siden sist menstruasjon :danse:

Første jordmorkontroll skal jeg ha den 26 januar (de har tidligtilbud til førstegangsfødende her). Er det noen som kunne fortalt meg litt rundt hva som pleier å skje her? Er det nyttig for mannen å bli med her f.eks? Dro alene til legen på første kontroll, for der var det jo ikke noe spesielt for han å delta på, men kanskje det er annerledes hos jordmor?

Ellers har jeg fått innledet uken med første trening i dag, så nå er den første uken på lang tid det er håp om å få inn litt mer enn 1 trening :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke med mannen til jordmor, er ikke så spennende for han igrunn,

Mest snakk om min form foreløbig, er 25 uker i dag og har vært tre ganger hos jordmor så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke mannen vert med på noe uten om tidlig ul og oul, men han skal være med på kurs og fødselsforberedende samtale hos jordmor:)

På første jordmortime jeg hadde så snakket vi bare. Bli kjent time rett og slett. Vekt, urinprøve og blodtrykk også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaa for 10 uker :danse:

Mannen har ikke fått vært med på annet enn fødselsforberedende kurs her, men han skal etter planen være med på jm-time når jeg er i uke 38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode råd :-) venter med å ta mannen med her også da tenker jeg.

I dag er jeg 10+5. Nærmer seg start på den 12 uka! Onsdag skal vi på UL igjen, klarer nesten ikke å vente opp!

Ellers har jeg begynt å slite skikkelig med korsryggen av alle ting. Utrolig irriterende, håper at det gir seg snart. Er på 3 dagen nå. Kjenner det mest når jeg reiser meg opp og bøyer meg, er en slik strålesmerte nedover i lårene og oppover i ryggen. Merkelig å få noe sånt så tidlig?! Jeg har aldri hatt noen problemer med ryggen tidligere heller.

Håper dere som leser her inne har hatt en herlig helg, det har ivertfall jeg. Synd de går så fort.. Vi har til og med startet på navnediskusjonen. Håper det ikke er å jinxe det, for det har vært så koselig å snakke om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny i denne tråden :) Jeg tenker kanskje sekv ig begynne å prøve snart og har derfor lyst til å følge litt med på graviditetsdagbøker her på forumet, sånn at vi kan dele erfaringer, lære noe nytt osv. Skal bli koselig å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...