Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tuuusen tusen takk Skyblue, Shinigami og Nautika! Jeg er så utrolig glad at jeg svever på min lille sky her på kontoret!

Godt at det er vinterferie og svært lite som skjer, så kan jeg sitte her i egne tanker og bare nyte denne gode følelsen :hjerte:

Nå må guttenavn diskuteres!

Kommende besteforeldre er informert, samme med tanter og onkler. De er overlykkelige hele gjengen, og en gutt passer utrolig godt i familien ettersom det omtrent bare finnes jenter fra før :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå gratulerer så masse, j86 :rodmer::rodmer: Så gøy at dere fikk vite kjønnet!

Skrevet

Gratulerer så mye med en liten gutt på vei :D

Gleder meg sånn til den dagen vi finner ut av kjønnet.. ;)

Skrevet

Da bryr jeg meg døyten om mislykka hotellreservasjoner og tapte penger, for dagen har blitt uendelig mye bedre siden det!!! Inni magen bor en sprell levende og frisk liten herlig GUTT!!! :biggrin::bolledeig::rodmer:

HURRAAAA :hoppe: Gratulerer med frisk og fin gutt i magen :nigo:

Så morsomt å ha sagt det til besteforeldre, tanter og onkler :laugh:

Skrevet

Da bryr jeg meg døyten om mislykka hotellreservasjoner og tapte penger, for dagen har blitt uendelig mye bedre siden det!!! Inni magen bor en sprell levende og frisk liten herlig GUTT!!! :biggrin::bolledeig::rodmer:

Hurra!!

Skrevet

Hurra! Gratulerer så mye! :danse:

Skrevet

Tusen tusen takk Frøkenanonym, ShiningStar, Lilleninja, Porcelain, Miore og lillemeg90 :hjerte: Setter stor pris på gratulasjoner og smilet mitt holder på å gå rundt hodet i dag :laugh: Ble så utrolig rørt av å se lille sprellerten der inne og har en så veldig god følelse på at alt kommer til å gå bra denne gangen.

Når vi kom hjem fra jobb dro mannen frem navnelista for å ta en liten diskusjon, og vi fikk strøket noen navn og lagt til et par nye. Plutselig en kveld for noen dager siden dukket det opp et guttenavn i hodet mitt som jeg synes er skikkelig flott (og som er utrolig sjelden her til lands), så skal se om jeg klarer å modne frem dette hos pappan :biggrin:

Dette gikk jo rett og slett så fort at jeg ikke fikk laget en tippeliste her inne :fnise: Får prøve å huske å ha det før fødselen ivertfall!

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så masse med en frisk og fin guttebaby i magen! :duskedame:

Skrevet

Ooh, du får bare nevne det navnet med jevne mellomrom :fnise:

Skrevet (endret)

Bare å begynne å bruke navnet når du snakker om jr. i magen, kanskje mannen etter hvert blir såpass vant til å høre det at det er heeelt naturlig at det er dét lillemann skal hete når han blir født :fnise:

Endret av miore
  • Liker 1
Skrevet

Gratulerer med frisk gutt i magen :hoppe:

Skrevet

Gratulerer så masse med en frisk og fin guttebaby i magen! :duskedame:

Hjertelig takk juliane :biggrin:

Ooh, du får bare nevne det navnet med jevne mellomrom :fnise:

Ja, det var lurt og det har jeg startet med. Nå går jeg og **** til sengs :fnise:

Bare å begynne å bruke navnet når du snakker om jr. i magen, kanskje mannen etter hvert blir såpass vant til å høre det at det er heeelt naturlig at det er dét lillemann skal hete når han blir født :fnise:

Hehehe, kjempelurt! Skal se om han tiner opp etter hvert. Har nevnt dette navnet for familien, og virker som alle er ganske begeistret. Sier også (forhåpentligvis) navnet til lille når jeg snakket om han, så får vi se om det bearbeider seg inn etter hvert :laugh:

Gratulerer med frisk gutt i magen :hoppe:

Tusen takk!!! :hjerte:

Ettersom jeg ble satt ca 4 dager frem hos jordmor så er jeg i dag 16+0 og har startet på den 17ende uka. Tror jeg holder meg til den "gamle" termindatoen frem til OUL da. Synes det plutselig begynner å gå ganske fort i svingene!

Har lagt på meg rett i underkant av 4 kg frem til nå, og var litt teit og sjekket på en gravidapp om det var normal vektoppgang. Det stod det at det var i overkant. Jeg er normalvektig til slank, så jormor nevnte at jeg kunne forberede meg på å gå opp rundt 14 - 16 kg. Vi får nå se da, jeg tenker å holde meg til å spise relativt sunt og trene ivertfall 2 ganger i uka, så må vel dette gå bra!

Fredag og innspurt til helg jenter! Det skal bli herlig :danse:

Skrevet

Magen har forresten begynt å poppe ut såvidt, så nå har venninner og familie begynt å kjenne på den. Er så veldig uvandt, for det føles jo litt ut som de klapper på fettet mitt :fnise: (Og det gjør de jo strengt tatt også :nigo: ) Prøver bare å tenke at det faktisk er mini der inne som de forsøker å kose på, og det er jo bare herlig at de gjør det!

Kjenner fremdeles heeelt utrolig svake bevegelser, nesten som en fornemmelse, men jordmor nevnte at morkaka hadde flyttet seg til forsiden av livmora. Så det kan jo hende at det tar litt tid enda før jeg kjenner det skikkelig.

Det gjorde utrolig godt å ha den ULen før OUL slik at vi slapp å vente så lenge. Føler at det å vite kjønnet og at alt er bra der inne gjør at jeg tør å følelsesmessig knytte sterkere bånd til lille gutten der inne :hjerte:

Skrevet

Magen har forresten begynt å poppe ut såvidt, så nå har venninner og familie begynt å kjenne på den. Er så veldig uvandt, for det føles jo litt ut som de klapper på fettet mitt :fnise: (Og det gjør de jo strengt tatt også :nigo: ) Prøver bare å tenke at det faktisk er mini der inne som de forsøker å kose på, og det er jo bare herlig at de gjør det!

Kjenner fremdeles heeelt utrolig svake bevegelser, nesten som en fornemmelse, men jordmor nevnte at morkaka hadde flyttet seg til forsiden av livmora. Så det kan jo hende at det tar litt tid enda før jeg kjenner det skikkelig.

Det gjorde utrolig godt å ha den ULen før OUL slik at vi slapp å vente så lenge. Føler at det å vite kjønnet og at alt er bra der inne gjør at jeg tør å følelsesmessig knytte sterkere bånd til lille gutten der inne :hjerte:

Jeg skjønner så godt hva du mener! Det er så utrolig mye lettere å bare være glad, slutte å bekymre seg (eller... bekymre seg litt mindre) og begynne å tenke på den lille som en kommende person - han/hun og ikke den! - når man faktisk får bevis for at alt står bra til, og at det er ekstremt sannsynlig at dette kommer til å gå veien :rodmer:

Jeg kjente første bevegelsene ca 18+3, og da var det et skikkelig spark! Med andre ord er jeg nok litt treg i oppfattelsen, og har ikke skjønt hva som har vært jr. tidligere :fnise: Så at du kjenner bevegelse nå synes jeg høres aldeles plausibelt ut :)

Skrevet

Aww, så koselig at du har begynt å få mage :nigo: Skjønner hva du mener :fnise:

Det kan vel være derfor, ja :) Jeg kjente ikke noe som jeg kunne "stadfeste" som baby før jeg var 17+4 eller noe ^^ Men regner med det er bebis du kjenner :nigo:

Det var veldig lurt av dere å ta denne ul først ^^ Vi fikk jo ikke vite kjønn på OUL, så for meg var det egentlig vanskelig å knytte meg ordentlig til lille i magen før vi fikk vite kjønnet i uke 27 :)

Skrevet

Hurra for en frisk og fin liten guttebaby! :strix:

Skrevet (endret)

Etter tidenes slappeste lørdag er pizzaen spist og sofaen inntatt med surt og salt snop. Mannen vet nøyaktig hvilket godteri som gjelder om dagen! Vi skal straks se en film, tror faktisk det ble en romantisk komedie i dag, noe som passer meg helt utmerket.

Har slitt med migrene både i går og i dag, så kan dessverre se ut for at jeg er en av dem som har svangerskapsmigrene;( synd at det kom i helga igjen, når jeg endelig har anledning til å slappe av!

Endret av j86
Skrevet

Og migrenen slapp ikke taket til i dag heller dessverre ;( årh, så utgjort! Blir så sliten av det, og så er det jo rett på jobb igjen i morgen uten å ha hatt ei helg til å "komme meg" etter sist arbeidsuke.. Håper at det skal gå greit!

Skal prøve meg på en tur ut i vintersola snart, og håper det kan lette litt på hodeverken. Lei av mørkt rom og senga nå kjenner jeg. Kanskje få med mannen på noe ludospilling også, har hørt at det kan hjelpe med endorfinene som frigjøres der.. 😎

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...