j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #321 Del Skrevet 27. november 2014 Siden jeg vet at det er litt tempenørder blandt dere også slenger jeg ut status på denne syklusen. Er 6 DPO som sagt, og følet litt på håpet om at det faktisk har skjedd noe! Ettellerannet føles litt annerledes ut.*Prøver å holde meg nøytral slik at jeg ikke blir skuffet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 27. november 2014 #322 Del Skrevet 27. november 2014 woop woop, fin trend :D må jo være bra tegn at den høynet en gang til da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. november 2014 #323 Del Skrevet 27. november 2014 Haha.. Jeg skjønner meg virkelig ikke på det skjemaet der altså Tja.. usikker på magefølelsen. Puppene er vondere i dag. Det merket jeg kun fordi jeg og mini herja på gulvet og han nesten står på puppene mine Gjør vondt til vanlig, men gjorde vondere i dag. Jeg overanalyserer sikkert.. Jeg er med i en termingruppe på face fra jeg fikk 1. ungen, og der var det i dag 4 stk som fikk positiv g-test og skal ha flere barn Følte egentlig at babystøvet var brukt opp nå Skal du teste i morgen tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #324 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) woop woop, fin trend :D må jo være bra tegn at den høynet en gang til da? Ja, ikke sant?! Det skrives at når det øker to ganger er sjangsene større for graviditet, men det er på ingen måte en garanti såklart. Spent på morgendagen nå. Sist når jeg ble gravid hadde jeg en skikkelig dipp i temperatur på 8 DPO.. Hvordan ligger du an, er det EL tid snart? Haha.. Jeg skjønner meg virkelig ikke på det skjemaet der altså Tja.. usikker på magefølelsen. Puppene er vondere i dag. Det merket jeg kun fordi jeg og mini herja på gulvet og han nesten står på puppene mine Gjør vondt til vanlig, men gjorde vondere i dag. Jeg overanalyserer sikkert.. Jeg er med i en termingruppe på face fra jeg fikk 1. ungen, og der var det i dag 4 stk som fikk positiv g-test og skal ha flere barn Følte egentlig at babystøvet var brukt opp nå Skal du teste i morgen tidlig? Hehe, tror bare det er tempenerdene som henger med i svingene der Vonde pupper er bra! Skjønner godt at du tenker på overanalysering, er veldig inne på samme sporet selv. Jeg har blitt skikkelig forkjøla da, så tenker at det meste av symptomer mtp hodeverk og kjempetrøtt mest sannsynlig skyldes det dessverre. 4 stk med positiv test ja, herlighet. Det var mange på en gang! Men ikke fortvil, det er nok babystøv til alle sammen. Jeg håperhåperhåper jeg klarer å holde meg i skinnet med testing til iverfall lørdag, eller aller helst søndag. Men vi får nå se da, utålmodig sjel her vettu Hva med deg da, klar for en testedate eller? Endret 27. november 2014 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #325 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) dobbeltpost.... Endret 27. november 2014 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. november 2014 #326 Del Skrevet 27. november 2014 Hehe.. Testedate Jeg skal teste i morgen tidlig.. Kun fordi jeg skal på julebord med jobben i morgen. Har i utgangspunktet lyst til å drikke, så jeg må sjekke først. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre ang drikkingen heller Trenger i hvertfall ikke å drikke meg så full at jeg ikke klarer å stå på beina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. november 2014 #327 Del Skrevet 27. november 2014 Siden jeg vet at det er litt tempenørder blandt dere også slenger jeg ut status på denne syklusen. Er 6 DPO som sagt, og følet litt på håpet om at det faktisk har skjedd noe! Ettellerannet føles litt annerledes ut.*Prøver å holde meg nøytral slik at jeg ikke blir skuffet* Jeg syntes den liknet veldig på min graf fra da jeg ble gravid! Nesten likt bortsett fra at jeg kom litt mer gradvis opp til første høye temperatur (ca 36.5), og så gikk det opp til 36.7-36.8 på 6 dpo. Akkurat som denne grafen din, bare at du er en dag tidligere ute med temperaturstigning #2 Det med at FF sier temperaturstigningen skjer ca ved dag syv er nok fordi de regner med "standard" implantasjonstid 7-10 dager etter EL, men dette kan variere fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. november 2014 #328 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Jeg hadde for øvrig en mysestrek 9 dpo, og en solid utvilsom og fin linje 10 dpo. Blenda 8 dpo Edit: Men... hvis du har implantasjon én dag før jeg hadde basert på grafene, kan det jo hende du får en mysestrek 8 dpo? Endret 27. november 2014 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #329 Del Skrevet 27. november 2014 Wow, se der ja miore. Takk for at du delte gravid-grafen din med meg, det var veldig kjekt å se! Er helt enig med det i at de to grafene ligner noe veldig, helt samme trendene i dem bortsett fra at min hopper opp en dag før som du sier. Åh, kjenner at jeg klør enda mer i fingrene etter å teste nå, men jeg kjenner på at jeg MÅ vente iallefall til lørdag. Jeg har jo vært symptomjakterenes helt de siste par dagene, men prøver så godt jeg kan å legge det fra meg. Får bare håpe på det beste, men forvente det verste. Prøver å ikke snakke for mye om tempstigninger osv med mannen, han syns jeg er litt skrullete nå etter hvert Han tenker at jeg bare ser på babycompen og aner ikke at jeg koser meg med litt graf-analyse i FF'en også. Merker veldig på han at han ble MYE mer klar for at ting skulle skje nå etter at vi hadde en MA. Han har ikke før siste tiden åpnet seg litt mer rundt det og fortalt meg at han er veldig lei seg for at det skjedde han også. Tror bare det tok litt tid å reagere for hans del?! Det er vel litt sånn med mennene som ikke kjenner det fysisk på kroppen selv.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 27. november 2014 #330 Del Skrevet 27. november 2014 Ja, ikke sant?! Det skrives at når det øker to ganger er sjangsene større for graviditet, men det er på ingen måte en garanti såklart. Spent på morgendagen nå. Sist når jeg ble gravid hadde jeg en skikkelig dipp i temperatur på 8 DPO.. Hvordan ligger du an, er det EL tid snart? Jeg har troen ihvertfall Det hadde vært drømmen min å få en så fin trend :) Du får se på 8dpo da, spennende! :D Jeg synes det er digg å være tempenerd Det gjør liksom ventinga hele syklusen mye kjekkere, for en får et "resultat" hver dag Joda, er vel EL om en ukes tid ++/--. De to første syklusene gikk jeg ut fra at EL kom 14 dager før neste mensen. Men nå når jeg har tempet, ser jeg at jeg har litt sein EL, forrige gang var på cd 21 eller cd24. Var jo ingen tydelig EL allikevel, så ikke sikkert jeg hadde det. Så jeg er spent på om jeg får flere tegn denne gangen, sjekker ihvertfall slim nå - men har jo ikke noe særlig av det. Så er ennå stuck på "Får jeg egentlig EL?".. Frustrert, yes Hadde du oppsøkt lege om ikke EL hadde vært synlig på et par sykluser? Dersom jeg ikke får noen forhøyning av temp, og ingen slim denne gangen kommer jeg til å stresse :/ Uansett drar kjære kanskje på sjøen snart, januar blir en god prøvemåned Er du en av dem som tenker på barnehagefristen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #331 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg har troen ihvertfall Det hadde vært drømmen min å få en så fin trend :) Du får se på 8dpo da, spennende! :D Jeg synes det er digg å være tempenerd Det gjør liksom ventinga hele syklusen mye kjekkere, for en får et "resultat" hver dag Joda, er vel EL om en ukes tid ++/--. De to første syklusene gikk jeg ut fra at EL kom 14 dager før neste mensen. Men nå når jeg har tempet, ser jeg at jeg har litt sein EL, forrige gang var på cd 21 eller cd24. Var jo ingen tydelig EL allikevel, så ikke sikkert jeg hadde det. Så jeg er spent på om jeg får flere tegn denne gangen, sjekker ihvertfall slim nå - men har jo ikke noe særlig av det. Så er ennå stuck på "Får jeg egentlig EL?".. Frustrert, yes Hadde du oppsøkt lege om ikke EL hadde vært synlig på et par sykluser? Dersom jeg ikke får noen forhøyning av temp, og ingen slim denne gangen kommer jeg til å stresse :/ Uansett drar kjære kanskje på sjøen snart, januar blir en god prøvemåned Er du en av dem som tenker på barnehagefristen? Så kjekt at du har troen! Det er en mye "finere" graf enn det vanligvis pleier å være, så kaanskje kanskje.... Med tanke på å lokalisere EL så fikk du vel det ganske omtrentlig til nå sist? For min del er det iallefall veldig viktig med EL slimet, det er vanskelig å finne riktig dato hvis ikke. For min del kommer det ikke veldig store mengder med slim, så jeg putter faktisk en finger inn for å "hente" ut litt. (sorry detaljer). Hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg nok ikke merket når jeg hadde det eller ei. Kjipt at mannen drar rett i prøveperioden da, skikkelig typisk! Men da slipper du en gravid jul og kan nyte alkohol og spekemat, så det er jo fordeler og ulemper med alt. Barnehagefristen er definitivt i tankene ja. Hvis det klaffer nå denne gangen, så er det termin 16 august ser det ut for. Veeeldig passende tidspunkt Hvis det ikke går, så pauser vi litt. Men jeg syns at januarbarn og utover er helt supert, så vi får se hva jeg får sneket mannen med på...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. november 2014 #332 Del Skrevet 27. november 2014 16 august er jo perfekt, da er du jo akkurat innafor den magiske fristen selv om du skulle gått litt på overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. november 2014 #333 Del Skrevet 27. november 2014 Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke er den eneste som tenker mye på den teite barnehagefristen Vi er vel i grunnen mange som tenker på den.. Hadde komunen hatt flere plasser så hadde jeg ikke brydd meg om når ungen kom. Får vi på høsten nå så blir det enten utrolig trangt økonomisk eller fryktelig stressende Får jeg lov til å spør hvilken del av landet du bor i?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #334 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) 16 august er jo perfekt, da er du jo akkurat innafor den magiske fristen selv om du skulle gått litt på overtid Ja, definitivt et veldig bra tidspunkt! Mamma gikk litt over 2 uker på overtid med meg. Rar fun fact: Jeg skulle komme til verden 16 august, men bestemte meg for å vente helt til noen dager ut i september før jeg kom ut for å hilse på. Har hatt det travelt siden da Det var ikke samme teite reglene på barnehagefrist da, så det gikk helt fint likevel. Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke er den eneste som tenker mye på den teite barnehagefristen Vi er vel i grunnen mange som tenker på den.. Hadde komunen hatt flere plasser så hadde jeg ikke brydd meg om når ungen kom. Får vi på høsten nå så blir det enten utrolig trangt økonomisk eller fryktelig stressende Får jeg lov til å spør hvilken del av landet du bor i?? Ja uff. Føles så utrolig teit å drive å måtte ta hensyn til det! Er jo tross alt den største begivenheten i ens liv, og den skal være (til en viss grad) diktert av opptaksregler på barnehage!! Vi får det også litt vanskelig hvis det blir et september-barn og utover. Man klarer jo alt man vil klare da, men er kjipt å sette seg i en stressende situasjon rett oppi det som nok både er et av de største høydepunktene men også en veldig krevende tid.. Jeg bor på vestlandet. Og her er det sprengfullt i barnehager, og lite sjangs for å få noen plass utenom! Kanskje i privatbarnehage da?! Det alternativet har jeg ikke sjekka så veldig mye på enda. Tid for litt googling... Hva med deg da, hvis du vil fortelle? :-) Endret 27. november 2014 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. november 2014 #335 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg synes det er kjempeteit med de opptaksreglene. Hadde det vært et opptak i september og et i januar hadde det vært mye bedre. Det er jo helt kaos på fødeavd om sommeren. Snakket med ei jeg kjenner litt som jobber som JM på sykehuset. Ho måtte ta sommerferien sin i mai for de trenger alle ansatte om sommeren. Det er jo helt sykt.. Og det stemmer. Her i byen krydde det av barnevogner med babybag i august-september-oktober Det var veldig rolig på føden når jeg fikk mini. JM var inne hos meg under hele fødselen. På barsel kom de inn til oss og lurte på om vi trengte noe hjelp, for de kjeda seg Det var luksus det Tenker bare på hvor fælt det må være å være nybakt førstegangsmamma på flermannsrom på barsel når jordmødrene løper fra rom til rom uten å ha ordentlig tid til deg Må være skrekken min Ideelt ville jeg hatt vårbaby. Jeg ELSKER våren Så sånn sett ble jeg nokså skuffet når MA´n ble et faktum og min perfekte termindato gikk i dass Var for godt til å være sant Jeg bor i Kristiansand I bydelen vi bor i er man ikke garantert plass i samme bydel selv om man har rett på plass. Har man ingen prioriteringer så risikerer man å måtte ha ungen i en bhge på andre siden av byen Og slik er det i mange deler av byen. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 27. november 2014 #336 Del Skrevet 27. november 2014 Så kjekt at du har troen! Det er en mye "finere" graf enn det vanligvis pleier å være, så kaanskje kanskje.... Med tanke på å lokalisere EL så fikk du vel det ganske omtrentlig til nå sist? For min del er det iallefall veldig viktig med EL slimet, det er vanskelig å finne riktig dato hvis ikke. For min del kommer det ikke veldig store mengder med slim, så jeg putter faktisk en finger inn for å "hente" ut litt. (sorry detaljer). Hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg nok ikke merket når jeg hadde det eller ei. Kjipt at mannen drar rett i prøveperioden da, skikkelig typisk! Men da slipper du en gravid jul og kan nyte alkohol og spekemat, så det er jo fordeler og ulemper med alt. Barnehagefristen er definitivt i tankene ja. Hvis det klaffer nå denne gangen, så er det termin 16 august ser det ut for. Veeeldig passende tidspunkt Hvis det ikke går, så pauser vi litt. Men jeg syns at januarbarn og utover er helt supert, så vi får se hva jeg får sneket mannen med på...... Huff det er noen lange dager du har i vente håper du fyller opp dagene med alt annet så du slipper å kverne så masse på det Forrige syklus var jeg ikke klar over EL-slim og diverse. Jeg har en ENORM kunnskap på dette området sammenlignet med forrige syklus Så jepp - her har jeg puttet fingern inn siste dagene, og kan notere "creamy" i FF-appen. Så jeg er jo veldig spent på om dette endrer seg utover den neste uken :D Ja, det er skikkelig typisk.. Helt siden august når vi slutta på pillen, har enten jeg eller han vært på jobb Ikke hadde jeg trengt å tenke på alkoholen heller, da jeg skal jobbe 18 des til 1 januar hehe.. Perfekte jula å blitt gravid på ihvertfall Åå, ja 16 august er jo en veldig fin dato :D (Vi har vært sammen 10 år den 17 aug, hadde vært tøft å fått et barn den datoen ^^). Du får nok til å snike mannen med på dette Er vel best å ikke snakke om det, kanskje han glemmer det? I det minste har dere fått til ting tidligere, så det er jo godt håp :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 28. november 2014 Forfatter #337 Del Skrevet 28. november 2014 Hehe.. Testedate Jeg skal teste i morgen tidlig.. Kun fordi jeg skal på julebord med jobben i morgen. Har i utgangspunktet lyst til å drikke, så jeg må sjekke først. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre ang drikkingen heller Trenger i hvertfall ikke å drikke meg så full at jeg ikke klarer å stå på beina Nå er jeg spent - *venter på dagbokoppdatering* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 28. november 2014 Forfatter #338 Del Skrevet 28. november 2014 Status i dag forresten er 7 DPO og enda en forhøyet temp på 36,75 grader. Klarte ikke å holde meg fra å tisse på pinne, men den var negativ dessverre. Vet at det er altfor tidlig, så nå la mannen ned et testeforbud frem til søndag Ellers føler jeg på disse symptomene: 1 - Vonde og ømme pupper. (Kjennes ut som de "vokser", husker dere når det var sånne små klumpegreier i dem? Sånn er det!) 2 - Murringer. Hatt det de siste 3 dagene 3 - Øm i korsryggen 4 - TRØTT! Alle symptomer er selvsagt standard PMS-forandringer som skjer med kroppen. 7 dager til IKM... Waiting waiting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. november 2014 #339 Del Skrevet 28. november 2014 *Fingers crossed* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. november 2014 #340 Del Skrevet 28. november 2014 Negativ her og så nå skal mor på julebord Jeg visste jo at den kom til å bli negativ, så ingen overraskelse. Har ingen god magefølelse lenger. Men men jeg tester igjen neste fredag tenker jeg da er ikm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå