Gå til innhold

Marrs dyrebok


Gjest Gaea

Anbefalte innlegg

Gratulerer med overstått :strix:

Bra at dere har hatt en fin dag.. Gud for noen søte woffser du har :rodmer:

Vokser fort til gitt! :jepp:

Tusen takk!

Det er jeg heeelt enig i. :rodmer:

I dag er det dårlig vær. Eller, det er litt lett regn i luften, som ikke er plagsomt i seg selv, men skogen er på vei til å bli sørpete igjen. :(

Ellers har jeg hatt et møte med NAV-greier (ikke NAV, men noe lignende) der vi snakket litt om praksisplass. Skal begynne på 40%, så får vi øke etterhvert om det går fint. Skal også til lege og få henvisning til fysioterapeut og litt sånt, det blir nok bra. :) Skal prøve å få tak i dyrebutikk eller matbutikk, håper jo på førstnevnte, men det er vel minst realistisk... Sikkert ikke behov for mange ansatte i sånne småbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topp tre ønsker for øyeblikket...


Dumpe samboer og være singel.

Selge hesten og slippe sure hestefolk, store utgifter og masse jobb.

Flytte langt vekk, bare meg og hundene. Helt, totalt alene.



Herregud. For en ettermiddag. Så lei. :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva samboer har sagt / gjort nå da? :fnise:

Pfft ta med deg hesten, kjøp en til også ta med deg hele sulamitten og flytt langt vekk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva samboer har sagt / gjort nå da? :fnise:

Pfft ta med deg hesten, kjøp en til også ta med deg hele sulamitten og flytt langt vekk :jepp:

Skulle bare sove en time, siden han var så trøtt... Men det skjer jo ikke. Lyver om å ha satt på vekkerklokke og blir direkte sur og slem når jeg prøver å hjelpe han med å ikke ødelegge døgnrytmen totalt. :jepp: Hadde ikke vært så ille om det hadde skjedd en gang i blant, men det gjør det ikke, og jeg er mildt sagt drittlei!

Men stallen er det verste altså. Er rimelig forbanna, uten å gå inn i detaljer.. Men akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke delte hus med stalleieren for å si det sånn. :sukk:

Neh, hest vil jeg ikke ha... Har hverken energi eller råd til det. Men er jo glad i bolla mi da, så tør ikke å selge han - sær og syk som han er - til noen som ikke takler det. Som utelukker så og si hele Norge.

Så aller helst bare meg og hundene. Og pus. Laangt unna, Bergen for eksempel. Hadde vært fint. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff såpass ja :P

Mye drama i den lille stallen altså? Ikke kjekt det.. :/

Ja reis til Vestlandet du :jepp:

Njaei. Har egentlig vært greit hittil, men da ser man jo at når det først oppstår et problem løses det ikke særlig bra (les; aggressivt facebookinnlegg, når jeg reagerte på det ble det byttet ut med svært passiv-aggressivt innlegg i stedet. :roll:).

Har alltid likt Bergen, uten å vite hvorfor. Har bare vært der èn gang som 12-åring eller noe sånt... Eller, et av stedene jeg har avstandsforelsket meg i er Honningsvåg - tror det også kvalifiserer til å være langt, langt unna. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lille B blitt igjen hos veterinær for røntgen og blodprøver. Kaster opp, veldig slapp, vil ikke spise eller drikke. :( Håper, håper, håper det ikke er noe veldig alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stakkars lille B :( Håper det ordner seg å han blir frisk fort igjen :troest::klem:

Takk! Det gikk heldigvis fint. :biggrin: Vet ikke hva det kom av, men han er seg selv igjen i alle fall.

Var dårlig timing da... Har 200 kroner til mat og stæsj i en uke nå. :closedeyes:

Ellers så fikk jeg snakket med vet. om vekten hans, har slitt litt med å få han opp i vekt. Begge får V&H og jeg er fornøyd med det, i alle fall til L, men valpefôret er ikke nok til B. Stort mer enn en halvkilo om dagen har han ikke særlig lyst på... Så, det blir halvparten V&H med laks, halvparten RC Maxi Junior Active + ister fremover, har jeg nesten bestemt meg for. I min søken etter det beste fôret til tynn valp har jeg plutselig endt opp med å lese enn hel masse om råfôring da, og jeg har så lyst!

Har fryktelig lyst til å kaste ut samboers giga-PC, bord og tullball fra oppbevaringsrommet og sette inn en svær fryser i stedet. :nigo: Men det får jeg neppe lov til...

Krysser fingrene for at det holder i hvert fall, hvis vekten ikke øker snart må han tilbake og ta utvida blodprøver som må sendes til utlandet og blablabladyyyrt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Håper du og dine har hatt en fin jul :klem::)

Takk, det samme! :biggrin:

Vi har hatt det veldig fint. Overraskende god oppførsel på småttisene både på selve julaften og en håndfull selskaper før og etter. Null tissing inne, null ødeleggelse, og ikke har de vært særlig koskrevende og innpåslitne heller. :laugh: Koser oss masse for tiden, med fint vær og snø! :sno:

Det som ikke er så gøy er at jeg har kjempevondt og klarer nesten ikke å spise på grunn av visdomstann for tiden. Så jeg må til tannlegen. (Nyttig) tortur, er det.

Og ellers så har jeg tenkt litt på å selge hesten. Har ikke penger, tid eller energi til det lenger. Vært sånn i noen år egentlig. Men så er jeg jo fryktelig glad i han da, så det er ikke så gøy. Uansett da - han er innmari sær. Og har vært litt syk. Og jeg driver med akademisk ridekunst, ikke tradisjonell dressur, så potensielle kjøpere er nærmest ikke-eksisterende. Likevel har det altså dukket opp noen som i teorien er midt i blinken for han. Jeg har fortalt de alt om han, alt det positive og alt det negative, og han er fortsatt den hesten de har mest tro på vil passe for dem.

Så de skal se på han andre helga i januar. Grugleder meg. Det er åtte timer hver vei for dem å kjøre, så jeg håper han oppfører seg pent og ikke bestemmer seg for å være helt dust når de kommer på besøk. :laugh:

Hvis de ikke vil ha han så blir han nok ikke solgt da. Ikke med det første i alle fall, da skal man ha flaks. Jeg gidder ikke å selge han til noen som har mindre å tilby han enn meg selv - så i tillegg til å drive med AR, må jeg kunne stole på at han får den oppfølgingen han trenger (flink barfottrimmer, behandling om han får vondt i kroppen, dekken når han trenger det, osv), og han må stå i flokk, og han må stå på utegang eller i det minste være ute halve døgnet, og han må brukes. Det er bare det siste der jeg er sløv på, så med andre ord har jeg en del krav til kjøper.

Men jeg håper egentlig det går fint. Uansett hvor glad jeg er i han, så kommer det å ha hest til å være mer stress enn moro i lang tid fremover. Og går det galt og de vil selge han tar jeg han tilbake på sekundet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff! Aldri gøy å selge eller gi vekk et dyr man er glad i og har investert mye tid, energi og penger på. Jeg håper hesten kommer til det perfekte hjem der de ser hans behov og alt annet han skulle trenge.

Bra å høre at valpetassene har oppført seg bra i jula!

Om du trenger mer snø, så er det masse rundt om her, bare å komme å hente! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Aldri gøy å selge eller gi vekk et dyr man er glad i og har investert mye tid, energi og penger på. Jeg håper hesten kommer til det perfekte hjem der de ser hans behov og alt annet han skulle trenge.

Bra å høre at valpetassene har oppført seg bra i jula!

Om du trenger mer snø, så er det masse rundt om her, bare å komme å hente! :jepp:

Krysser fingrene. :)

Jaaa, mer snø. Er skikkelig skuffet over vinteren hittil, har vært fint kanskje et par uker totalt... Men nå er det meldt mildvær de neste dagene, så det ødelegger nok alt.

Tidligere i dag var jeg forresten ute på ridebanen, og fant en av endene på gården her død. Bare hals og hode igjen... Vet ikke hvor de to andre er heller, men det er mulig de er her enda. Skikkelig ekkelt, lurer på hva slags dyr som lusker rundt (og kanskje kan skade hundene?).

post-62812-0-88511900-1420049178_thumb.j

Stakkars fine, irriterende endene. :(

På den positive siden har de begynt med litt raketter nå, og man hører det nesten ikke herfra. Så med mindre noen av naboene har planer om å sende opp greier, noe jeg ikke håper (alle har jo dyr selv), så burde det gå fint for småttisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Uff, nå er jeg faktisk ganske lei meg.


Under hovtrimmen på tirsdag fant vi litt flere problemer med M. Han har også fått vondt i kroppen igjen... Oppdaterte selvsagt de som skulle komme og se på han til helga, og forståelig nok trakk de seg.

Så jeg sitter her med en hest som det er umulig å selge (til et godt hjem i alle fall, med sikkerhet), som jeg ikke har råd til å ha (og i hvert fall ikke holde helt smertefri - det innebærer behandlinger og mange ekstrakostnader), men som heller ikke er så syk at avlivning er greit. For min del i alle fall, hadde hatt så dårlig samvittighet om jeg hadde gjort det.

Hadde noen sagt at det var slik det skulle bli om noen år da jeg var 14 hadde jeg sagt takk, men nei takk altså. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww! :(

Håper det ordner seg :klem:

Takk. :hug:

Jeg snakket med en på nabogården da, som hadde en venninne som så etter hest. Hun skulle nevne M for henne og ta kontakt med meg etter det, men har ikke hørt noe i dag... Utålmodig!

Det er så vanskelig, det her. Jeg vil jo at de som evt får han skal være klar over alt, men det er vanskelig å ikke få det til å virke alt for håpløst da (for det er jo ikke det). Plagsomt at jeg skal ha en sterk rettferdighetssans og ønske hesten alt godt, hadde vært så mye enklere å bare rosemale litt. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...