Gå til innhold

Marrs dyrebok


Gjest Gaea

Anbefalte innlegg

Like greit at den forsvant :fnise: Forøvrig kan dere bare beholde den.. Den trenger ikke å komme her! :jolie:

Njaeeei... Jeg liker snø, men det må være ordentlig snø. :jepp: Nå er det jo bekmørkt tidlig på kvelden, vått og gjørmete overalt!

Gleder meg litt til vinteren merker jeg. :hjerte: Tror det blir fint her, ikke så mye grå og gul snø som i byen. Julegodteri, julekalendere, julepynt, alt julete; bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Njaeeei... Jeg liker snø, men det må være ordentlig snø. :jepp: Nå er det jo bekmørkt tidlig på kvelden, vått og gjørmete overalt!

Gleder meg litt til vinteren merker jeg. :hjerte: Tror det blir fint her, ikke så mye grå og gul snø som i byen. Julegodteri, julekalendere, julepynt, alt julete; bring it on!

Baah! Helst gå i dvale med kulde og snø utenfor døren jeg :fnise: Men julesnopet der i mot ... :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, marsipaaaan. :hjerte:



Nå er jeg hjemme etter kveldstur med L. Maaaasse regn og helt mørkt ute; superkoselig. Det måtte til, rolig dag for han frem til da, siden jeg har hatt besøk av min mor og søster.

Hva jeg hadde gitt for å ha en hund som var enig med meg i at når det er slikt vær er det best å være inne... :fnise: Men nei da, han vil like mye ut han. Prøvde å motivere meg selv litt under turen da, det gikk ca. sånn her;


Regn i ansiktet og ned i klærne er bare deilig det, forfriskende faktisk.

(Greier ikke å overbevise meg selv helt...)

Fortsatt fint å gå på tur selv om jeg må se ned i bakken hele veien, kroppen får jo mosjon.

(Greier fortsatt ikke å overbevise meg selv om at turen er koselig...)

Ja ja, jeg er kanskje klissvåt, ser ingenting, mister sokkene annethvert minutt i glatte gummistøvler, går i dyp og tung gjørme... Men bikkja er i det minste glad, så da er det vel kanskje verdt det.


Nå, med rumpa godt plantet i sofaen og klar for 21 Jump Street på TV3, føler jeg meg flink og er fornøyd med å ha trosset alle mine egne ønsker. Det er så gøy å ha hund atte.
:hund:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager som det her, da er det fantastisk å ha hund igjen. :biggrin:

Sååå fint vær. Glad voff. Fant en superfin tursti i skogen som jeg ikke har gått på før.
Nå har jeg planer om å trene hest og ponni, gleder meeeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, marsipaaaan. :hjerte:

Nå er jeg hjemme etter kveldstur med L. Maaaasse regn og helt mørkt ute; superkoselig. Det måtte til, rolig dag for han frem til da, siden jeg har hatt besøk av min mor og søster.

Hva jeg hadde gitt for å ha en hund som var enig med meg i at når det er slikt vær er det best å være inne... :fnise: Men nei da, han vil like mye ut han. Prøvde å motivere meg selv litt under turen da, det gikk ca. sånn her;

Regn i ansiktet og ned i klærne er bare deilig det, forfriskende faktisk.

(Greier ikke å overbevise meg selv helt...)

Fortsatt fint å gå på tur selv om jeg må se ned i bakken hele veien, kroppen får jo mosjon.

(Greier fortsatt ikke å overbevise meg selv om at turen er koselig...)

Ja ja, jeg er kanskje klissvåt, ser ingenting, mister sokkene annethvert minutt i glatte gummistøvler, går i dyp og tung gjørme... Men bikkja er i det minste glad, så da er det vel kanskje verdt det.

Nå, med rumpa godt plantet i sofaen og klar for 21 Jump Street på TV3, føler jeg meg flink og er fornøyd med å ha trosset alle mine egne ønsker. Det er så gøy å ha hund atte. :hund:

Enig i det med hund som ikke er glad i regn parten.. MEN! Full musikk på ørene å litt gode klær gjør underverker i sånt piss vær! :jepp: Jeg gikk til og med over 1t på tur BARE for å kjøpe snop her på Lørdag i pissregn, med B seff, hadde jo ikke giddet alene.. gjennom ghetto strøket.. Men ja, musikk er nøkkelordet og varme klær! :nigo:

*host nys hark* Husk å hopp rett i dusjen etterpå så slipper du å bli syk slik som jeg :(

Idag får det bare bli korte turer på lillehund han får leve med at jeg er trøtt, slapp og sliten!

Burde funke, han pleier å ha sympati hangover med meg så da kan han være sympati syk med meg også! :hoho::skratte::sjenert: ... :fnise:

Bra at dere fikk fint vær i dag.. Det har ikke vi fått :snurt: Send litt sol over da! :jepp:

Hvor lange turer går du med han egentlig? Føler 1 time hver dag blir litt mye, så prøver å begrense oss til 1 times turer sånn 1-3 ganger i uken også kaster vi ball på gress eller grus de andre gangene. Og en dag der vi tar det heeeelt rolig.

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med hund som ikke er glad i regn parten.. MEN! Full musikk på ørene å litt gode klær gjør underverker i sånt piss vær! :jepp: Jeg gikk til og med over 1t på tur BARE for å kjøpe snop her på Lørdag i pissregn, med B seff, hadde jo ikke giddet alene.. gjennom ghetto strøket.. Men ja, musikk er nøkkelordet og varme klær! :nigo:

*host nys hark* Husk å hopp rett i dusjen etterpå så slipper du å bli syk slik som jeg :(

Idag får det bare bli korte turer på lillehund han får leve med at jeg er trøtt, slapp og sliten!

Burde funke, han pleier å ha sympati hangover med meg så da kan han være sympati syk med meg også! :hoho::skratte::sjenert: ... :fnise:

Bra at dere fikk fint vær i dag.. Det har ikke vi fått :snurt: Send litt sol over da! :jepp:

Hvor lange turer går du med han egentlig? Føler 1 time hver dag blir litt mye, så prøver å begrense oss til 1 times turer sånn 1-3 ganger i uken også kaster vi ball på gress eller grus de andre gangene. Og en dag der vi tar det heeeelt rolig.

Jepp, det går an å gjøre tur i regn litt koseligere. Men er det sånn at man ikke en gang kan gå og se rett frem uten å ''drukne''... Nei, da vil jeg ikke altså. :fnise:

Æsj, så dumt du ble syk. Håper du har en mer sympatisk hund enn jeg har! God bedring. :)

Det var så heeerlig i går. Knallblå himmel fra morgen til kveld. :nigo: Nå er det overskyet og litt regn igjen da...

Jeg vet ikke helt hvordan det blir enda, men er jo forberedt på mye aktivitet, hvis ikke hadde jeg fått meg en annen type hund. Prøver å ikke gå så mye og lange turer enda, ettersom han bare er 5 mnd., men blir jo 30-60 min. annenhver dag tipper jeg + lek med andre hunder, litt klikkertrening, godbitsøk, lek med ball/draleke og han er med i stallen og surrer litt rundt så og si hver dag.

Som voksen tipper jeg det blir et par timer tur hver dag, pluss mentaltrening, lek med meg og/eller andre hunder... Antakeligvis agilitytrening en dag i uka hos klubben, kanskje lydighet også. Vil også lære han å trekke, så kan vi gjøre dèt en gang i uka eller to, gå litt med kløv osv; kanskje litt spor og søk også (har veldig lyst men må lære det, har ikke gjort så mye sånt før). Lengre turer i helger i blant vil jeg tro. Blir ikke en sofapotethund for å si det sånn. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det går an å gjøre tur i regn litt koseligere. Men er det sånn at man ikke en gang kan gå og se rett frem uten å ''drukne''... Nei, da vil jeg ikke altså. :fnise:

Æsj, så dumt du ble syk. Håper du har en mer sympatisk hund enn jeg har! God bedring. :)

Det var så heeerlig i går. Knallblå himmel fra morgen til kveld. :nigo: Nå er det overskyet og litt regn igjen da...

Jeg vet ikke helt hvordan det blir enda, men er jo forberedt på mye aktivitet, hvis ikke hadde jeg fått meg en annen type hund. Prøver å ikke gå så mye og lange turer enda, ettersom han bare er 5 mnd., men blir jo 30-60 min. annenhver dag tipper jeg + lek med andre hunder, litt klikkertrening, godbitsøk, lek med ball/draleke og han er med i stallen og surrer litt rundt så og si hver dag.

Som voksen tipper jeg det blir et par timer tur hver dag, pluss mentaltrening, lek med meg og/eller andre hunder... Antakeligvis agilitytrening en dag i uka hos klubben, kanskje lydighet også. Vil også lære han å trekke, så kan vi gjøre dèt en gang i uka eller to, gå litt med kløv osv; kanskje litt spor og søk også (har veldig lyst men må lære det, har ikke gjort så mye sånt før). Lengre turer i helger i blant vil jeg tro. Blir ikke en sofapotethund for å si det sånn. :biggrin:

Hehe nei er jo en BC du har :fnise:

Kløv og trekk skal vi begynne med etterhvert også :) Når han er gammel nok, tenker å ta han inn for HD og AD røntgen før jeg begynner med det sånn at jeg vet om han tåler det eller ikke :) Min er litt sofagris da :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh...... Det er en oppdretter på et annet forum jeg henger på som skal sette ut en av sine valper på deleie.

En blue merle. Hannhund. Kortiscollie. Og oppdretteren virker utrolig hyggelig og flink. Har tilfeldigvis fulgt kulltråden fra starten av. Jeg har hatt lyst på to hunder lengeee.


Jeg vil ha. Jeg vil ha. Jeg vil ha. JEG VIL HA! :bond:


Burde strengt tatt vente med en hund til (som jeg skal ha, ikke et spørsmål en gang) til L er litt eldre. Selv om jeg tror det hadde gått helt fint. Så - hadde det bare vært meg å ta hensyn til hadde jeg nok sendt mail og meldt interesse allerede. :plystre:

Men nei da. Jeg må ha en vrang samboer som tydeligvis ikke liker kortiscollier. Langhåret collie der i mot... Jeg er omvendt. Og blue merle er jo bare den flotteste fargen som finnes. Ååååh.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jo. :fnise: Men har for lengst funnet ut at jeg ikke har heeelt samme smak mtp. hunder som gjennomsnittet.

L er kjempesøt altså, men veldig ''klassisk søt'' kosebamse. Jeg skulle gjerne hatt en border terrier, bull terrier, whippet, saluki, korthåret collie, hjortehund eller andre ''raringer'' hvis jeg kun skulle valgt etter utseende. :rodmer:

Men akkurat collien hadde funket så bra til meg som type også. Hvis ikke noe forandrer seg de neste årene blir det nok enten det eller lapsk vallhund som neste voff i familien! Men, hvis det endrer seg og jeg vil ha en mer krevende hund blir det nok belger (tervueren), om jeg skal ha mindre blir det nok border terrier. Uansett - to skal det bli! Må bare være tålmodig først. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er jeg enig i. De er ikke rare, men fortsatt litt min type (som f.eks. lapphund ikke er, vil ikke ha pelsdott). :)

De var fine! Ikke så veldig vanlige her til lands ser det ut som da. :laugh: Men det er jo ikke vallhunden heller da; er det lett å finne oppdretter i Sverige f.eks.?


I dag har det ikke regnet. :biggrin: Så jeg har ridd M litt på banen. Hvis man kan kalle det riding.... Lille pysa syntes nemlig det var ekkelt å gå der det var litt vått og gjørmete; med andre ord ca. halvparten av banen. Er ikke så lett da. :roll:

L har også lekt med moren sin og ''tante'', og gått på tur med meg, en fra stallen og en fra stallens hund. Ikke minst har han lekt masse med hundelekene jeg lagde i går (draleker) - han mistet nemlig den siste jeg hadde for en uke siden, så nå var han helt besatt av den og veeeldig klar for drakamp. :fnise:

Så deilig å ha en hund i hus som faktisk er litt sliten og fornøyd igjen.


Men nå må jeg sove snart.... Må tidlig opp og være med en fra stallen på sprangstevne. Åh, jeg vil ogsååå delta selv. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danmark eller Sverige kanskje, en av de :fnise:

Sa jeg at naboen har to collier? En korthåret tricolor og en langhåret blue merle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark eller Sverige kanskje, en av de :fnise:

Sa jeg at naboen har to collier? En korthåret tricolor og en langhåret blue merle :fnise:

Har ikke sagt det nei; merker jeg blir misunnelig på en nabo jeg aldri har møtt. :fnise: Herregud. Men altså, hvorfor har alle i hele verden to hunder unntatt meeeeg...

Det verste er jo at har hatt to tidligere. Det går jo helt fint. Skjønner ikke hvorfor samboer er vrang når hans eneste oppgave er å kose/leke med hundene om han har lyst. :trist:

Men blue merle er seriøst den fineste fargen jeg vet om. En av grunnene til at jeg liker collie! Også den tidligere nevnte blue merle-valpen med ett blått øye også da. Så kul, og helt perfekt på alle måter. :rodmer: Må nesten slutte å snakke om det her, blir så frustrert hver gang at du aaaaner ikke.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det nei; merker jeg blir misunnelig på en nabo jeg aldri har møtt. :fnise: Herregud. Men altså, hvorfor har alle i hele verden to hunder unntatt meeeeg...

Det verste er jo at har hatt to tidligere. Det går jo helt fint. Skjønner ikke hvorfor samboer er vrang når hans eneste oppgave er å kose/leke med hundene om han har lyst. :trist:

Men blue merle er seriøst den fineste fargen jeg vet om. En av grunnene til at jeg liker collie! Også den tidligere nevnte blue merle-valpen med ett blått øye også da. Så kul, og helt perfekt på alle måter. :rodmer: Må nesten slutte å snakke om det her, blir så frustrert hver gang at du aaaaner ikke.... :fnise:

:fnise:

I feel you :fnise: Har sååååå lyst på en ting! Men jeg skal vente til han her er ihvertfall 5 år :fnise: Så han kan være en slags mentor til den nye.. Også skal han få velge en valp ut ifra kullet selv :jepp:

Altså.. En fremtidig sånn herre derre Akita eller Chodsky pes :rodmer: Ja jeg liker fluffye hunder.. Selv om min ikke er fluffy..

Også skal jeg sende deg en pm nå btw :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

I feel you :fnise: Har sååååå lyst på en ting! Men jeg skal vente til han her er ihvertfall 5 år :fnise: Så han kan være en slags mentor til den nye.. Også skal han få velge en valp ut ifra kullet selv :jepp:

Altså.. En fremtidig sånn herre derre Akita eller Chodsky pes :rodmer: Ja jeg liker fluffye hunder.. Selv om min ikke er fluffy..

Også skal jeg sende deg en pm nå btw :nigo:

Fem år faktisk, det er jo en stund til. :fnise: Jeg skulle egentlig gjerne ikke hatt så stor aldersforskjell, så L har noen å leke med og sånt. :) 1-2 år kanskje... Men det kunne funka nå også da, synes jeg!

Det er Chodsky Pes-annonser på finn.no nå forresten.... :plystre:

I dag har jeg vært med en fra stallen på stevne! Det var faktisk ganske gøy, ettersom det gikk så bra. Ikke minst fordi det er hennes første stevne, så da fikk jeg lov til å være litt sjefete og instruere litt. :laugh: Men ja, som sagt; første stevne - Clear round i første klasse og 2. plass i den andre klassen (feil og stil). Bra start. :biggrin:

Jeg har også gått en lang tur med L + en fra stallen + en fra stallens hund + en fra stallens hest... Så nå sover L søtt og jeg kan sove/se på Modern Family. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem år faktisk, det er jo en stund til. :fnise: Jeg skulle egentlig gjerne ikke hatt så stor aldersforskjell, så L har noen å leke med og sånt. :) 1-2 år kanskje... Men det kunne funka nå også da, synes jeg!

Det er Chodsky Pes-annonser på finn.no nå forresten.... :plystre:

I dag har jeg vært med en fra stallen på stevne! Det var faktisk ganske gøy, ettersom det gikk så bra. Ikke minst fordi det er hennes første stevne, så da fikk jeg lov til å være litt sjefete og instruere litt. :laugh: Men ja, som sagt; første stevne - Clear round i første klasse og 2. plass i den andre klassen (feil og stil). Bra start. :biggrin:

Jeg har også gått en lang tur med L + en fra stallen + en fra stallens hund + en fra stallens hest... Så nå sover L søtt og jeg kan sove/se på Modern Family. :veslejenta:

Hmm du sier noe.. Kanskje jeg venter til han er 2.. For da er han liksom voksen :fnise:

Ååååeeeh, kunne de ikke vente 1 år :fnise: Jaja, er nok noen nye valper da også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm du sier noe.. Kanskje jeg venter til han er 2.. For da er han liksom voksen :fnise:

Ååååeeeh, kunne de ikke vente 1 år :fnise: Jaja, er nok noen nye valper da også :jepp:

Gjør som meg, tenk at ''det blir muligens bare slitsomt i en liten periode, og tenk så gøy de vil ha det sammen!''. :fnise:

For ja..... Det blir kanskje, forhåpentligvis snart. Fôrvert altså.

Ikke collie, men noe annet kult. :nigo:

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, tenk at ''det blir muligens bare slitsomt i en liten periode, og tenk så gøy de vil ha det sammen!''. :fnise:

For ja..... Det blir kanskje, forhåpentligvis snart. Fôrvert altså.

Ikke collie, men noe annet kult. :nigo:

Åh, Hva da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...