Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært på besøk!

VEneporten er satt inn. Enda et arr på den unge kroppen. Men det er jo til det beste for henne da...

Ellers klarer hun å få i seg mat om dagen. Tar kvalmestillende. Hadde hun tenkt seg om så kunne hun tatt kvalmedempende hele tiden, men visste ikke om det. Men det er bra at hun klarer å spise i alle fall!!!

Ellers så er det ikke mye hår igjen nå, det drysser av, selv om hårene er korte.

Hun gruer seg til giften i morgen, men det er vel bare naturlig. Jeg skulle gjerne tatt en kur for henne, om det gikk. Det er vi nok flere om også. Mannen og prinsessen har vært på besøk i dag. Det er alltid like koselig. Storebror er på fjellet hos besteforeldrene sine. Han storkoser seg!!! Det er godt. Håper ikke hun blir så alt for kvalm i morgen. og i uken.

Krysser armer og bein!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJEMME

Jeg har det ganske bra, egentlig. Er kommet hjem, og er fortsatt ikke kvalm!!! :danse: Har til og med spist både lunsj og middag, selv om mengdene ikke er så store. Det er i alle fall en gedigen bedring i forhold til forrige kur, da jeg bare spydde på denne tiden. Pille-repertoaret er utvidet med to medikamenter, og det ser ut som om de virker etter hensikten! Bra er det. Jeg spurte hva slags bivirkninger de hadde, og den ene pillen (et steroid!!! :o ) hadde ganske gufne bivirkninger på lang sikt. På kortsikt var bivirkningene oppstemthet og økt appetitt!!! :-) Kunne vært verre, med tanke på at jeg kun skal ta dem til og med i overmorgen.

Det var også en fin forbedring å få lagt inn veneporten, selv om jeg ser rimelig mørbanket ut der den er lagt inn. Ømt og stivt, men det er bedre enn å blir stukket hver eneste gang...

En ting som ikke var så hyggelig i dag, var at leververdiene mine ikke er redusert, som vi håpet på. Derimot har de økt ytterligere. Bilirubin-nivået er redusert fra 7 til 5. Det viser noe om utskillelsen av galle, og den trodde jeg jo også var redusert, iogmed at magen min funker bedre. Men de andre verdiene var høyere. Det likte ikke legene. :riste: De likte det så dårlig at jeg nå skal inn til ny ct-scanning før neste kur, i stedet for før fjerde kur. Dersom det ikke har skjedd noen forbedring da, at de ikke kan se noen reduksjon i størrelsen på svulstene, så skal vi skifte kur. Det er jo bra at de følger med, og tar affere.... :Nikke: Så får vi se om jeg må reise tidligere hjem fra Danmark enn planlagt. Håper jeg slipper det. De skulle gjøre så godt de kunne å tilpasse det. De er greie sånn, egentlig.

Jaja, nå er det kveld. Pinsessen sover. Hun var med og hentet meg i dag, og var også på besøk på sykehuset i går. Hun er og blir en pappa-jente... :-? Litt trist for en mamma... Etter programmet skulle hun nå ha blitt ammet av meg, og jeg skulle vært den desidert viktigste personen i tilværelsen hennes. Slik er det ikke. Hun ser heller skeptisk på meg innimellom. Men det kommer seg vel. Jeg seg jo litt annerledes ut nå uten hår, og med gift i kroppen lukter jeg vondt og kan ikke ta i henne heller... Får jobbe med det. Hun er jo noe av det aller viktigste i min verden!!

Junior er på fjellet med bestemor og bestefar. Han har det fint! Veldig fint. Det er godt å høre.

Nå er det på tide å legge seg snart. Sliten. Tror jeg skal ta en kvalmestillende til før jeg legger meg, for å holde det i sjakk, dette her.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mailen har jeg sendt til sjefen min og personalansvarlig i dag.

Hei (min sjef og personalansvarlig)

Nå er jeg i gang med kampen. Hadde min andre cellegift-behnadling i dag, og klarer meg stort sett ok. Ble veldig dårlig etter første omgang, men har fått litt flere medikamenter denne gangen, og foreløpig lover det godt.

Legene har dessverre allerede oppdaget at jeg har fått spredning. Jeg har i alle fall to svulster i leveren. Det betyr at jeg, med de medisinene som eksisterer i dag, ikke har muligheter for å bli frisk. Legene vil, forutsatt at de finner de rette medisinene, muligens kunne holde sykdommen i sjakk i noen år, men før eller senere vil kreften bevege på seg igjen, og komme tilbake. Dersom de IKKE finner medikamenter som virker tilfredsstillende, ser det mørkere ut. Jeg håper og satser selvfølgelig alt på det første. (Og så håper jeg at forskerne, mens legene holder min sykdom i sjakk, finner nye medisiner som kan helbrede meg...)

Slik behandlingsplanen er p.t. så vil jeg gjennomgå 10 behandlinger med tre ukers mellomrom. Dette betyr at vi i alle fall er kommet et godt stykke ut i januar før jeg har foreløpig siste kur. Dersom alt da har gått etter planen, og ting har stabilisert seg, så vil jeg kunne ha en tre måneders behandlingspause før man setter i gang med et vedlikeholdsprogram. Helt hva det består i vet jeg ikke, men jeg har en formening om at det betyr lavdose-cellegiftbehandlinger med jevne mellomrom.

Dette er selvfølgelig veldig usikkert, og jeg vil komme tilbake til dere med nærmere informasjon når jeg vet mer om utviklingen. Men, jeg kommer i alle fall ikke tilbake til banken ved årsskiftet. Det tror jeg vi kan være rimelig sikre på.

På førstkommende søndag reiser jeg til en kreftklinikk i Danmark, hvor de driver med komplimentær behandling av kreft. De kan vise til gode resultater for pasienter med min diagnose. Jeg vil være der i to uker, og håper på god hjelp. Dette er veldig dyrt. Jeg har bekjente med ulike sykdomsdiagnoser, som har fått økonomisk støtte til dyre alternative behandlinger av sine arbeidsgivere, gjennom helsefond etc. Finnes det noen slike muligheter for ansatte i ****? I så tilfelle vil jeg gjerne ha informasjon om det, slik at jeg eventuelt kan sende inn en søknad.

Med ønske om fortsatt god sommer

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du er i såpass fin form idag! Ikke så mye :kvalm: som sist... håper det varer...

Og så håper jeg virkelig at det finnes midler hos arbeidsgiver slik at du kan prøve det som prøves kan fremover... Ikke kjekt å måtte bli stoppet av økonomien, og det håper jeg du skal slippe! Vi vil ha deg så frisk som mulig, så lenge som mulig, så om jeg skal begynne å samle inn penger på gaten så gjør jeg gjerne det!!!

Klem fra meg, du skjønner sikkert hvem jeg er... ?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, CD! :)

Cumulus har fortalt litegrann om deg og tipset meg om dagboken (vi har hatt sms-kontakt et par ganger i sommer). Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din, og latt meg bevege fra tårer til smil - og tilbake igjen. Tusen takk for at du deler så generøst med oss!

Det er mye av det du skriver som har satt i gang mange tanker hos meg... Skal ikke gå inn på alt nå, men noe av det som kanskje gjør sterkest inntrykk på meg, er hvor ufattelig sterk du er, og hvor flink du er til å hente styrke og glede der du kan! Det høres ut som du har et enestående flott nettverk rundt deg, og det er godt å høre at du bruker det!

Og du; hvis du skulle trenge en som ikke står deg så nær - en å bare blåse ut litt 'gørr' til, kanskje? - så ta kontakt! Cumulus har nummeret mitt. :)

Ellers må jeg si jeg humret litt av et par toåringshistorier du har fortalt her inne - lett å kjenne seg igjen, ja! Må bare fortelle hva MK dypt alvorlig kunne fortelle meg da han våknet i morges: "Mamma...? Snart er jeg STOR gutt!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CD!

Nå har vi endelig kommet hjem fra Danmark. En deilig ferie vi skulle dele med dere før du ble syk. Danmark har føltes veldig langt borte, samtidig som jeg har tenkt utrolig mye på deg! Føler at det er så lite jeg har kunnet gjøre og tenkte alltid på å sms'e deg når jeg kjørte bilen, etter at jeg hadde lagt meg, når barna maste som verst eller midt i samtaler og diskusjoner... Dessverre ble det alt for få meldinger som faktisk ble skrevet. Jeg gleder meg til å se deg igjen og snakke med deg. Med eller uten hår, spyende eller ikke så bryr jeg meg om deg!!!

Jeg har lest dagboken din og synes fremdeles du er kjempe tøff! Du er tøff som kan være så positiv og holde humøret oppe, du er tøff fordi du viser det når du føler deg svak, du er tøff fordi du klarer å reise deg - gang på gang etter tunge perioder, du er tøff som både har ironi og humor i situasjonen din og du er tøff som klarer å dele det som skjer med deg med oss rundt!

Blandingen av positive tanker og det beste fra både skole-medisin og alternativ medisin høres ut som et bra opplegg! Og så lenge noen stadig vekk overrasker leger med å trosse deres prognoser, synes jeg du fortjener å være en av dem. Det å bli helt frisk og oppleve ens barns bryllup er gode mål og ønsker å ha! INGEN skal måtte gå gjennom det du gjør nå og spesielt ikke med 2 så små barn hjemme! Nå krysser jeg fingrene for at du skal bli frisk og at kroppen din tåler all behandling du nå blir utsatt for men at svulstene ikke gjør det

Jeg syntes det var veldig trist at jeg så tekstmeldingen din for sent på mandag så jeg ikke fikk besøkt deg på sykehuset. Prøvde å ringe deg flere ganger i dag, men du fikk sannsynligvis gift på den tiden. Tekster deg i morgen hvis jeg finner laderen til mobilen!

Ta vare på deg og vit at vi er mange rundt deg som gjerne hjelper til når du eller dere måtte trenge det! Kommer dere på middag når du får igjen matlysten?

Håper uansett vi C's snart!!!

Hilsen

Masi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er så heldig!!! Se så kjekke venner jeg har! :Nikke: Både kjente venner og ukjente venner. Venner som stiller opp med tjenester som husvask, venner som stiller opp med barnepass, venner som stiller opp med godord og venner som stiller opp med gode tanker. Dere aner ikke hvor mye dere betyr for meg. :klem: Det er en utrolig støtte i dere.

Jeg er veldig glad for at vi valgte å møte situasjonen på den måten vi har gjort. At vi valgte å gå bredt ut, fortelle alle om hvordan det var, at jeg var alvorlig syk, og oppdatere etterhvert som vi har fått vite mer. Og ikke minst at vi har valgt å inkludere våre omgivelser. Det har ikke vært lett å gå rett fra møter med leger på sykehuset, hvor vi har fått dårlige nyheter, til lunsj med venninner, men det har gjort godt likevel. Det er godt å få vise seg svak og å få trøst av mennesker man bryr seg om. Det er godt å oppleve omsorg i all sorgen og alt slitet. Det er godt å kunne takke ja til tilbud om hjelp. Og jeg tror at det at vi har vært så rett-fram har gjort det lettere å tilby seg å hjelpe. Jeg er så uendelig glad for dere, alle sammen. Det skal dere vite! :-)

Ellers er formen fortsatt fin. Jeg tar hele arsenalet av piller somjeg fikk utlevert på sykehuset i går, og kvalmen holdes i sjakk. Jeg spiser ikke mye, men jeg har fått i meg tre passe store måltider i dag. Og ok med vann. Ikke nok drikke, antakelig, men det skal jeg kompensere med litt vannmelon, når bare middagen får sunket litt.

Jeg snakket med Junior på telefonen i morges. Han er fortsatt på hytten med besteforeldrene. Han er så utrolig god! :hjerte: I dag sang han et vers av dyrene i Afrika for meg. Det med krokodillen og apekatten. I skikkelig småbarn-stil... Utrolig sjarmerende. Og plustelig ville han ikke være på hyten lenger, nei nå vil han hjem til lillesøster og passe på henne. Jeg prøvde å si at han og pappa og lillesøster snart skal reise med stor ferge til Danmark, og at vi der kan bade i sjøen, men nei. "Itte jæi gjøle det! Jeg væle hjemme. Væle hjemme aleine!" Synes jo at den diskusjonen kommer i tidligste laget, ettersom sneipen ikke er fyllt tre år ennå, en gang... :roll:

Ellers må jeg fortelle om venninnen hans, hun er fyllt tre og fortalte moren følgende, her forleden: "Det er ikke plass til meg i sofen. Jeg har fått så stor rumpe skjønner du, Jeg er blitt tre år!" Hvorpå mor responderer med "Bare vent til du er 30, lille venn!"... :ler: Måtte le litt av den! De er jo morsomme, de små!

Nå er det tid for en liten lur. Jeg har vært oppe lenge. Vært mye rundt omkring i huset, og har til og med hatt besøk av en kollega som kom innom her etter jobb. Veldig koselig, og veldig kjekt at jeg har form til slikt nå. Forrige gang var det HELT annerledes! Men NÅ er jeg sliten!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD

Sitter på terrassen i regnet og leser for å se hvordan det går! Kan jo ikke komme innom akkurat nå - cellgiften er ikke gunstig midt i termintid.. som du vet!

Tenkte bare jeg skulle sende deg en

"fortsett med å være i OK form"klem,

faktisk får du en på hvert kinn, og så sees vi kanskje før dere reiser?

Klemmer fra mine følger og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt en veldig hyggelig kveld!!! :P

Storebror har vært her, og vi har sittet ute i hagen til nå og drukket iste (for min del) og pils (for mennenes del). Utrolig kjekt! Snakket om masse annet enn sykdom og slikt. Bare kjekke ting, stort sett. Veeeeldig kjekt!

Noen lur er det ikke blitt på meg i dag. Alt ble så travelt. Men jeg har vel egentlig ikke trengt det heller. Men NÅ er det leggetid! :)

Åh, det er fint med sånne kvelder.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Det er så utolig godt å høre at formen er sånn nogenlunde bra! Slik at du får ha sånne fine kvelder som det du hadde i går! Unner deg alt godt!

sender deg en en lykke :klem: og en ønske :dagensrose: . Håper det hjelper!

Ha en fin dag i dag også da, CD!

klemmer fra baby-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så utolig godt å høre at formen er sånn nogenlunde bra! Slik at du får ha sånne fine kvelder som det du hadde i går! Unner deg alt godt!

:Nikke:

Håper du får en fin dag i dag også :)

:klem: fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin dag i dag også :)

:klem: fra Hanne

Ja, det har jeg hatt! :Nikke:

Lå lenge. Vesla var eksemplarisk. Hun liker godt å sove med mamma og pappa. Hun har fått mat med jevne mellomrom, og først halvelleve!!! :o mente hun at det var nok. Da måtte vi stå opp. og da bar det rett på lunsj med venner. En lang og god handletur, med shopping av klær til vår egen Vesla og gaver til familiemedlemmer, og så en tur innom til enda en venninne på veien hjem.

Etter vi kom hjem har jeg hvilt og sovet. Ble nok litt sliten, ja. Men kvalm har jeg IKKE :riste: vært! Håper det holder seg sånn.

Nå må jeg hjelpe mannen å finne frem klær og utstyr til barna som skal være med til Danmark. Det skal bli spennende å se hvordan det går med dem tre alene på fergen... Det går nok helt fint!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en stor klem til deg. Ønsker deg lykke til i Danmark og håper oppholdet blir bra.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...