Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som lurer på hvorfor jeg har verdens beste vennegjeng?? :-) Jo, det skal jeg fortelle!

Vi i venninneflokken var ute og spiste lunsj i går. Og da ble jeg spurt om jeg haddde planer for 9. oktober... Jeg har stort sett ikke noen planer, bortsett fra å være på sykehuset når de ber meg om, set, sånn at jeg kan bli frisk... :roll:

Og så ble jeg fortalt at; joda, jeg hadde planer for den dagen, for da skal vi alle sammen av gårde til et flott hotell et stykke herfra, hvor vi skal kose oss, alle åtte. Med middag, overnatting og SPA!!! Og jentene spanderer... :o

Har ikke jeg verdens beste venninner, eller?

Ble så glad at jeg måtte gråte litt, jeg... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skal ikke det bli kjekt vel? Gleder meg til å dasse rundt i morgenkåpe og prate og lese avis og spise snop og bli massert. Er det ikke det man gjør på spa? For ikke å snakke om treretters og overnatting UTEN BARN. Jeg ser muligheten for 8 timer søvn i ett strekk der i det fjerne...... :P

Jeg gråter mye for tiden jeg og. Blir lett rørt. Før du ble syk tenkte jeg ofte "Jeg gleder meg til ungene blir større, jeg gleder meg til de ikke er så avhengige av meg, jeg gleder meg til denne slitsomme småbarnsperioden er over osv...".

Men så tenker jeg, det er NÅ jeg lever! Ikke i morgen, ikke om fem år, men NÅ! Når Solveig på tre år er ferdig med trassalderen, er hun også ferdig med å legge de lubne armene rundt halsen min og si "du... lille venn... eg har lyst å kose med deg!" Og når Ingrid på 7 mnd sover hele natten uten pupp har hun sikkert sluttet med å hikste av fryd når jeg kiler henne i halsen.

Jeg har på mange måter innsett at jeg har mye å være glad for, mye å bli rørt av. Skulle bare så inderlig ønske at det ikke var din sykdom som ga meg disse tankene! :(

Nicket ditt Carpe Diem, grip dagen, det sier så mye. Jeg har hørt et ordtak eller hva man skal kalle det, som jeg har tenkt mye på i det siste. Vet ikke om jeg kan det ordrett men det er noe sånt som

"Alle disse øyeblikkene som fløy forbi. Ikke visste jeg at det var de som var selve livet!"

Ta vare på deg selv, vit at vi er mange som er glad i deg!

:kose:

Klem fra Cumulus, litt filosofisk idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle disse øyeblikkene som fløy forbi. Ikke visste jeg at det var de som var selve livet!"

"Alle disse dagene som bare kom og gikk. Ikke visste jeg at det var selve livet."

sånn er det helt riktig

Det er akkurat sånn det er, og det er utrolig viktig å huske på!

Tusen takk for et veldig fint innlegg, vennen min!

Jeg har en litt tung dag i dag. Snakket med overlegen i går, og fikk beskjed om at jeg må ta hjerte-ultralyd før jeg får ny gift. De må være sikker på at hjertet mitt tåler det... :-? I tillegg har jeg snakket med en annen venninne av meg, som har vært en del profilert i media med kreften sin i det siste. Hun har også litt tøffe dager. Sånt baller på seg, og gjør noen dager vanskeligere enn andre å komme gjennom.

Jeg går her og lurer på om jeg noen sinne vil oppleve en "normal" dag igjen. En dag hvor jeg har god appetitt, lyst på mat, og er i stand til å spise meg mett, uten å bli kvalm. En dag med god fysisk form, med overskudd og lyst til å være aktiv. En dag uten smerte og angst... Jeg håper så inderlig, og tror egentlig også at jeg vil oppleve noen sånne dager. Selv om det kanskje blir lenge til. Ennå. Håper bare at det er et snev av realisme i håpene våre, og at det ikke bare er en utopisk drøm. :-(

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten fortalt dere hvem som er mn største helt??

Det er Mannen min. :-) Han takler den nye livsituasjonen vår på en helt utrolig måte! Han er en unik støtte, og jeg hadde hatt det veldig mye tyngre uten ham. Akkurat nå, for eksempel, så står han på kjøkkenet og lager til kraftfor til meg. Han lager mat, gjør så godt han kan for å finne noe jeg klarer å få ned.

Til tross for sprøyteskrekk prøver han å lære seg å sette sprøyter på meg, sånn at han kan hjelpe meg med det. Han tar vare på hus og barn og meg og alt. Jeg kunne ikke hatt noen bedre!!! :P

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior tisset forresten på potte for første gang i dag, og fikk sjokolade i premie! :P Han var KJEMPESTOLT!

Det sitatet som Cumulus skriver i innlegget over er, i følge mamma, en del av et dikt. Hun skal finne diktet til meg på mandag. Tror jammen at jeg må skrive det inn her da.

God natt, alle.

Tid for sprøyter og kraftfor! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mannen din skulle hatt medalje! (Det skulle i grunnen du og..) Men det er viktig at vi pleier litt for han og, det siste dere trenger er at han møter veggen fordi han er SLITEN. Så til uken kan vi godt passe Vesla en dag, så kan vi lære henne å si PFFTTTSS! når hun spiser grøt. Det er veldig gøy nemlig. Når jeg sier vi så er det meg selv "og noen andre som sikkert blir med". Det er godt å ha en stor og god venninnegjeng ja!

Og min mann vil gjerne ut og ta en øl med din mann snart!

God natt fra Cumulus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også til hjerte-ultralyd! For det var noe de ikke likte helt på EKG'en min, sa de på sykhuset. Det var ikke så ille at de ikke ville operere meg p.g.a. det (når jeg først var der, liksom), men de anbefalte meg å gå og få tatt en sånn. Og nå har jeg nettopp snakket med en av mine tanter om det, hun er sykepleier, og hun sa at det kunne jeg "glede meg til", for det var så ... flott liksom. Å se på skjermen at hjertet slår og man LEVER :-)

Stor godnatt- :klem: til deg og dine!

Forresten må jeg få lov å være bittelitt irettesettende til deg og *stella*... Dere skal være litt forsiktige med ett av temaene dere tar opp der, for på det området er det ganske mye salat man kan tråkke i uten å egentlig ville det ... :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager om jeg har tråkket i salaten. Det er aldri meningen... Men vi bare vil sende gode vibber, og ikke legge noe press eller være ufine... Det er i alle fall det JEG har som formål. :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Jeg gleder meg kjempemye til å dra på SPA-helg!

Du forstår det, at vi har alle så forferdelig lyst til å hjelpe deg og gjøre alt bra, men det kan vi dessverre ikke. :sur:

Men dette var noe vi kunne gjøre, og du trenger noen lyspunkter i hverdagen.

Jeg synes også du har en kjempeflink mann, og at du selv er kjempeflink å stå på! Jeg må innrømme at selv om jeg vet at kreft er en skummel sykdom, klarer jeg ikke å se for meg noe annet enn at ting skal gå bra! :)

Jeg er ganske så :evil: for at den forrige kuren ikke virket, men jeg har stor tro på at den neste skal virke! :rosasmil: Som du sa, var din type kreft meget mottagelig for denne type cellegift!

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...OG DELT GULLMEDALJE GÅR TIL:

Carpe Diem med sin fortreffelige ektemann, Mannen!!!

:klappe: :klappe: :klappe:

Vi andre er ikke engang i nærheten av å nærme oss seierspallen...

You are the champions!!!! Ingen over, ingen ved siden. Jeg kan bare ikke få sagt hvor mye jeg beundrer dere to akkurat nå. Motgang gjør sterk, det er dere et ypperlig eksempel på!! Vi andre kan bare stå her på sidelinjen og prøve å bidra som best vi kan...

Stor klem fra meg og gutta!

PS: neste gift kommer til å gjøre godt, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei CD

Så bar du likte spa-oppholdet!

Cumulus og jeg har passet Vesla sammen før vi, og gjør det gjerne igjen. De tre januar-barna må jo bli godt kjent! Og så har de hverandre å se på slik at Cumulus og jeg kan drikke kaffe :-) og du og Mannen kose dere med noe du orker! Eller SOVE, det er jo også litt hellig det også for tiden :-)

Med ny kur håper jeg alt snur seg. Matlysten kommer løpende tilbake samtidig som svulstene smuldres bort og forsvinner! Men uansett så får du gi et vink om hva du faktisk orker å spise så får dere komme på middag snart. Gutta våre må jo få utfolde seg igjen snart...

Vi sees og snakkes!

Masi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CD, igjen

Eller så kan vi komme til dere, ta med mat og overta kjøkkenet så dere kan sitte med bena opp!

Uansett, vi snakkes!

Masi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CD!

Er så fint å lese at du har mange rundt deg som virkelig gjør at det de kan for å hjelpe deg og din familie! Håper ellers du får en fin uke med gode nyheter.

Tenker på deg!!

God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager om jeg har tråkket i salaten. Det er aldri meningen... Men vi bare vil sende gode vibber' date=' og ikke legge noe press eller være ufine... Det er i alle fall det JEG har som formål. :roll:[/quote']

Jeg og. :)

CD, det høres helt snadder ut med spa-helg. Bare slappe av og bli dullet og stelt med, og lade batteriene. Håper dere får en fin tur.

Ha en fin dag. :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...