Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen!!!

Jeg er så glad, så glad, for at NY nå ser ut til å bli Drømmen som faktisk gikk i oppfyllelse! Det fortjener dere virkelig nå! Blir jo nesten som en honey moon det der... :bryllup: Uten unger, bare hverandre... sukk.

Vi snakkes i morgen! Bursdagsklem fra meg og gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter halvannen uke med veldig god form hadde jeg helt glemt hvor ille det er å få cellegift... :-( Jeg har ikke vært i noe god form i dag i det hele tatt, selv om jeg har bursdag. Fikk ikke osve i natt, det kan jo ha noe med saken å gjøre... Sist gang jeg så på klokken var den godt over tre. Kjipe saker.

Men ellers har dagen egentlig vært fin. Vi har vært hos foreldrene mine på besøk. Suppe og kaker og masse folk. Kjempekos men slitsomt. Jeg måtte ta meg en pause på sengen underveis. Trist, men strengt nødvendig. Jeg var så gåen. Det kribler og verker i hele kroppen, og jeg er sliten som fy. Æsj! Gleder meg til det går over og de fine dagene kommer igjen. Håper det går fort.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig veldig kjekt å ha bursdag! :Nikke:

Det detter inn med hilsener på mail og mobilen, både fra fjern og nær. Familie og venner tenker på meg. Og gaver er jo alltid kjekke å få! :ler: Jeg gleder meg stort til å kjøpe meg noen nye klær for gavekortet jeg fikk i dag. Jeg har tatt av 7 kilo, og trenger sårt et par nye bukser. De gamle detter av meg og sitter ikke noe pent lenger. Og jeg gleder meg til å lese den nye boken jeg fikk. Og se på Sting-DVD'en min. Storebror har kjøpt oppvarming til meg! :ler: Fin gave! :Nikke:

:gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Har jo sagt det både på tekstmelding i morges og på telefonen nå i sted, men må for protokollens del legge igjen fargerikt på rosa her også:

STOR :bursdag: - :klem: fra meg!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for besøk i dag, kjære venner!

Det var veldig hyggelig å ha dere her igjen. Alltid kjekt med lunsj med gode venninner. :Nikke:

Og ENDA flere pakker har jeg fått. Det var slett ikke meningen, men veldig hyggelig. Så nå har jeg lesestoff til de neste behandlingene på sykehuset og god krem og fine blomster. Kjempekjekt! :hjerte:

Håper det ikke blir lenge til vi sees til lunsj igjen. Det er så veldig hyggelig å treffes!

Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CD!

Alltid hyggelig å komme på besøk også vet du. Tusen takk for nydelig lunsj! Håper formen er oppadgående og at vi ikke raserte siste rest av overskudd.

Vi får spise middag snart igjen. Operasjon: "Legg på deg akkurat nok til at både gamle og nye klær sitter pent!"

Vi snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag får vi ta når barna er i form og alle har tid... :roll: Hva med senere i uken? Eller?

Formen min er heldigvis på vei oppover. Det hjelper fort. Nå er de verste dagene etter cellegiften over, og jeg merker at jeg får mer energi for hver time som går. Er det ikke fint? Jeg har riktignok litt mer smerter i leveren nå enn jeg hadde forrige uke, men jeg håper at det er kreftcellene som skriker... he he he. De har fått noe å bryne seg på nå ja! :Nikke:

Og dagens beste melding er: PAPPA var på sykehuset i dag. Han ble jo operert for kreft i bukspyttkjertelen i april, og hadde ct-kontroll for noen uker siden. Det er INGEN tegn til nye svulster, og ingen lymfekjertler var forstørret. Det ser altså ut som om dette har gått bra! Er det ikke vidunderlig??? :danse: Håper oppturene bare fortsetter.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner med samme smak i bøker som meg selv. Jeg fikk fire bøker i dag, og hadde tre av dem... Så jeg tok meg en tur til bokhandleren, og nå har jeg MANGE nye og uleste bøker jeg knapt kan vente med å lese.

Hurra!

Som Magnhild sier; EN KJEMPEDAG!

Og formen blir bare bedre og bedre. Jeg har nesten ikke lyst til å gå og legge meg, så bra føler jeg meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har hatt en dårlig natt... igjen. Fikk ikke sove før den var over to, og så våknet jeg gang på gang av at jeg hadde smerter i hele kroppen. Kjipe greier. Cellegift er noe dritt. I tillegg har jeg klart å pådra meg en aldri så liten forkjølelse, og det hjelper jo ikke akkurat på søvnen heller. :roll: Det er heldigvis ikke lever-vondt jeg hadde, men muskelvondt, og det er litt enklere å forholde seg til. Den går liksom over bare jeg får kvittet meg med den der gufne giften som rir i kroppen min. Men, etter tre netter med minimal søvn, lurer jeg på om jeg kanskje bør ta meg en sovepille til natten, for å sikre meg litt.

Ellers har dagen vært fin. Vi driver med kompis-kjøring til barnehagen, og i dag var det vår tur til å "slippe unna". Junior ble hentet halvti, og usedvanlig medgjørlig. Han synes det er festlig å få kjøre med venninnen sin. Etterpå har vi vært ute en tur. Handlet den nye platen til Jan Garbarek. Var en tur til fastlegen min. Hun er grei. Og hun sa at jeg så mye friskere og bedre ut nå enn forrige gang jeg var der. Håper hun mener det... Men jeg føler meg jo bedre også, stort sett, så det stemmer sikkert.

Og, så har Lillesøster og samboeren solgt leiligheten sin i dag. For fantastiske 990.000! Kjempeflott! Vi er så glade for at det gikk greit.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, så deilig det er å sove godt!!! Jeg tok en sovepille i går kveld,og jeg har hatt en vidunderlig natt. Både Junior og Vesla har vært våkne i løpet av natten, men jeg bare registrerte det helt svakt... Og i morges våknet jeg ca halv ni, fin og uthvilt. HHelt fantastisk. Liker egentlig ikke å ta sovepille. Er litt redd for å bli avhengig, men etter tre netter nesten uten søvn, var det helt nødvendig.

I dag er det nydelig vær her i byen. Knall blå himmel. Mannen og Vesla er ute i hagen og jobber, og jeg skal ta meg en dusj før jeg går ut til dem. Tenker å gå en god tur. Håper jeg orker. Og i ettermiddag kommer Juniors barnehagevenninne og foreldrene på middag. De kjørte i går også, og da hadde hun ikke lyst til å gå hjem igjen. I dag er det så fint vær at jeg tenkte de kunne vær ute hele tiden etter at de kommer hjem fra barnehagen. Leke i sandkassen ute, det blir fint.

Jeg har fortsatt litt smerter etter cellegiften, og er blitt ganske forkjølet, men det virker som om formen igjen er på vei oppover. Håper på det. Det er så gresselig kjedelig å gå rundt her med vondter og ikke orke noe særlig.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp lest i Felleskatalogen om bivirkningene med antistoffet og cellegiften... :o Det er helt vanvittig hvilke bivirkninger jeg kan få. Ikke rart at jeg ikke har det helt toppers... ALT kan jeg jo få. Smerter overalt, hjertetrøbbel, utmattelse, diaré, betennelser her og der, ødemer her og der, hudtrøbbel... Alt mulig. I grunnen må jeg jo anse meg ganske heldig, som bare har opplevd deler av dem. Eller? Det gjelder jo å finne de positive sidene, ikke sant? Jeg har en del smerter og hoster litt. Men jeg har enda ikke fått trøbbel med munnen og hendene. Det er fint. Og smertene vet jeg jo går over etterhvert. Når jeg tenker på forrige periode, så bare gleder jeg meg til dagene går. Regner med at morgendagen og dagen etterpå blir slitsomme. Jeg får antistoff i morgen. Men så regner jeg med at det går fort oppover. Det skal bli kjekt. Da skal vi kose oss masse, alle fire. :Nikke:

Har hatt Juniors lille venninne på besøk. Det tok helt av. Kjempekoselig. De trives godt sammen, selv om han nesten er et helt år eldre enn henne. De badet til og med sammen i dag. Familien hennes driver og pusser opp, og har ikke bad for tiden, så vi stilte med badekar for de små og dusj for de store. Ikke ille å være på middagsbesøk, med dusj, eller??? :ler:

Nå skal jeg kræsje i sofaen resten av kvelden. Har gjort mitt i dag. Har ikke noen særlige ambisjoner for resten. Kanskje strikke litt. Det hadde vært koselig å komme litt lenger på genseren til Vesla. Skal straks begynne på ermene nå.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter fantastisk lesing om overskuddet som kommer tilbake igjen. Du stråler jo for tiden! Ok, så har du jo noen bivirkninger, men bare det at du kan være sosial og gleder deg over været er jo deilig! Skal se både spa-tur og NY blir skikkelig vellykket!

Jeg blir litt alene-mor denne uken med mann som har alt for mye å gjøre på jobben og kommer sent-sent hjem. Dessuten hangler mannen og yngste-mann! Men neste uke er det høst-ferie i barnehagen til M., så det hadde vært utrolig hyggelig å ha dere på middag da?!!! Tenker M har godt av litt barne-kontakt med junior.

Ellers har ny ladning kraftfór kommet og ligger her. Jeg er uten bil i morgen, men kan komme innom på fredag. Lykke til med anti-stoff behandlingen i morgen og med strikkingen! Vi C's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at kraftforet er kommet. Jeg drakk den siste dosen i dag... Sender Mannen opp til deg for å hente mens jeg er på sykehuset i morgen. Så da har jeg til i morgen kveld.

Jeg er forresten veldig spent på blodverdiene mine i morgen. Jeg har denne gangen tatt rød solhatt og floradix, i tillegg til den benmargstimulerende sprøyten og "gamle" remedier. Det blir spennende å se om verdiene er bedre enn forrige gang. Håper det, for jeg er blitt forkjølet og frykter å pådra meg en ny infeksjon, dersom verdiene blir for lave.

Så på værmeldingen at været skal bli like vidunderlig i morgen! Gleder meg! :kul: Vi skal en tur på byen etter at jeg er ferdig på sykehuset. Skal forsøke å finne meg en bukse for gavekortet jeg fikk til bursdagen. Og så blir det sikkert en café-tur, kjenner jeg oss rett. He he he

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei CD!

Så godt at formen er bra! Litt synd med den begynnende forskjølelsen , men den klarer du fint :wink:

Håper alt har gått bra på sykehuset i dag!

Fant du deg bukse eller?

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gikk greit på sykehuset i dag. Det er gresselig kjedelig, men det må jo til. Jeg møtte opp i dag klokken halvti, og var først ferdig der oppe rett før to. Kjedelig kjedelig kjedelig! Og forferdelig bortkastet å sitte inne i slikt vær som det har vært i dag. :roll:

Jeg har faktisk ikke klart å komme meg av gårde for å finne bukse enda. Det har vært så mye som har skjedd, at jeg ikke har kommet meg til de rette butikkene. Tenkte å dra til byen for å spise lunsj med venninner i morgen, og stikke innom på MEXX-butikken da. Tror det skal la seg gjøre. Bare jeg ikke reagerer så veldig på antistoffet, som jeg gjorde forrige gang. Fredag for tre uker siden orket jeg knapt å stå opp fra sengen. Jeg var helt utmattet hele dagen. Håper å slippe det denne gangen. Det virker lovende så langt. Satser på at det fortsetter som det har begynt.

Blodprøvene mine var veldig fine i dag. Hadde ikke noe redusert immunforsvar i det hele tatt! Kjempeflott!!! :) Håper det gjør sitt til at jeg er litt sterkere denne gangen. Det virker som om smertene er i ferd med å gi seg igjen også. Jeg sleit i går, men i dag har jeg kun trengt to paracet, og det er lite. Lurer på å ta ny dose om ikke så lenge, men jeg har holdt meg veldig godt.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...