Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom hjem snart!! :(

Det er så kjedelig og stille her uten dere her!!

I morgen skal jeg se fadderniesen min begynne på skolen. Gleder meg masse!!! Har fått streng beskjed om å ha på fineklær... :ler: Hun er nå søt er hun!!!

Håper alt står bra til, selv uten noen smser i dag!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! :-)

Det er i grunnen litt trist å være her i Danmarkfor tiden. Greit nok at de prøver så godt de kan å hjelpe meg å bekjempe kreften, men jeg ville egentlig heller vært hjemme... (dersom de kunne hjulpet meg sånn "long-distance"...) :roll:

Det skjer så mye som jeg har veldig lyst til å være med på. I dag, for eksempel, har niesen min begynt på skolen. Det hadde vært kjempehyggelig å vært til stede! :Nikke: Det hadde jeg vært dersom jeg var i byen.

I tillegg fikk en god venninne av meg barn i forgårs. Og det er klart at jeg godt kunne tenke meg å dra på sykehuset og hilse på. Det er jo ikke lenge siden jeg var i samme situasjon selv... Og små, nyfødte bebisser er jo utrolig vakre i sin hjelpeløshet!

Og, IKKE MINST, en annen god venninne av meg og mannen hennes inviterte sine nærmeste til bryllupsmiddag i helgen. De giftet seg for en tid tilbake i utlandet, og feiret med middag for familie og noen få venner på søndag. Og der hadde jeg så utrolig lyst til å være med! :Nikke: Jeg hadde så lyst til å være der at jeg faktisk vurderte å utsette oppholdet her nede noen uker, for å klare det, men bestemte meg for å dra ned hit så snart jeg hadde muligheten. Av og til må man ta prioriteringer som man ikke liker så godt. Jeg er sikker på at de hadde en strålende kveld, men det hadde vært kjempekjekt å kunne være der og dele det med dem. Jaja...

Og så er det alt det andre som skjer i hverdagen, da, som jeg etterhvert savner ganske mye. Lunsjer med venninne-gjengen, middag hos mamma og pappa (som omsider er kommet hjem fra hytten...), leketurer med ungene til venner som har unger på samme alder... Det er mye. Og det skal bli kjekt å komme hjem! :Nikke:

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten bare fortelle litt om datteren til Serenne, som har skrevet her oppe... Følgende samtale fant sted:

Datter: Mamma, vi må kjøpe nytt dukke hus!

Mor: Det kan vi ikke, for vi har ikke mer penger.

Datter: Da må vi kjøpe mer penger!

:ler:

Var ikke den fin, vel?

Nå har jeg gjort unna mesteparten av dagens behandling. Skal in og få meg litt oksygen, før jeg tar mann og barn med meg til Louisiana. Gleder meg til å se.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CD

Min mor er i byen og jeg har ikke så mye tid til å være på nettet, men jeg tenker på deg og krysser ben og armer for at de får frityr-stekt de klumpene du har til det ugjenkjennelige! Og så gleder jeg med til dere kommer hjem så vi kan spise middag sammen og ta fatt på hverdagen forhåpentligvis med mindre og færre klumper under full retrett!!!! Ta vare på deg!

Skal hilse så mye fra mamman min også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Masi

Du må hilse tilbake til mamman din også. Jeg skrev mail til han dansken som hun anbefalte meg å ta kontakt med, og han har skrevet tilbake nå. Han har vært på ferie så lenge.... Jeg tar kontakt igjen med ham når jeg kommer hjem. Husker du forresten å undersøke med henne om misteltein fra Sverige og slikt?

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei resten!

Ja, nå er det snart slutt på oppholdet mitt her. Har akkurat vært på lab'en for å ta hundretusen blodprøver. Skal bli spennende å se om det er noen endring på verdiene mine, og hvordan immunforsvaret ser ut i forhold til etter forrige cellegiftkur. Jeg får nok ikke svaret før jeg drar, men de skulle sende det til meg.

Været er deilig i dag. Tror vi skal nyte dagen på teppet på plenen igjen. Det har vært noen dager siden det var mulig sist. :kul:

I går var vi på Louisiana, dette kunst-stedet. www.louisiana.dk Det var fantastisk flott der, og vi koste oss stort. Det var ikke noen umiddelbar suksess å ha en gutt på snart tre år med seg på utstilling, men men. Skulpturene utendørs og det nydelige parkanlegget likte han også. Han løp rundt og så seg om og koste seg. Lillesøsteren satt i vognen sin og kikket og suttet på tærne sine. Tror hun hadde det fint hun også. Hun trives godt i vognen nå som hun får sitte mye mer enn før. Det er litt mer å følge med på , da.

I dag skal jeg ha avsluttende behandling hos akupunktøren. Hun skal legge noen greier inn under huden min, på spesielle punkter, slik at virkningen blir det hele døgnet i ca 25 dager. Høres spennende ut.

Grillet forresten noen millioner kreftceller i går også. Det gikk heldigvis smertefritt for seg!

Nei, det er på tide å sette i gang med dagens behandlinger!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann CD! :vinke::vinke:

Så nå nærmer hjemturen seg?!

Føler du at det har hjulpet noe eller? De har jo gjort ganske mye rart, så om det ikke har hjulpet noe, så blir jeg forrundret, og sint :evil:

Krysser fingrer og tær for deg, jeg CD!

:klem: fra baby-E

(legger igjen en ønskerose til deg! Bruk den til noe viktig :dagensrose: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pus,

vil bare ønske dere god tur hjem!!

Og jeg tror at oppholdet har hjulpet uansett hva blodprøvene sier, for det har vel gjort GODT å få gjort noe med dette, noe som er liksom reine guerrilla-krigføringen. Samtidig som det er litt "ferie" (selv om maten i ferien helst bør være bedre enn den dere tydeligvis har fått! :ler: )

Suss og klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en melding fra CD i går.

'Jeg er både trist og glad.

S, hun andre norske her nede, døde i dag, 31 år gammel. Samtidig fikk jeg melding fra IL om at de hadde klart å minske hennes svulster slik at hun får mer kur. Selv er jeg sliten, men ikke mye vondt. Spent på hva blodprøvene sier.'

Tja, nå hadde jeg slettet meldingen fra telefonen da, så jeg er ikke helt sikker på det hun skrev om seg selv, men jeg husker det andre helt sikkert.

:hoppe: Og nå kommer hun snart hjem!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJEMME!!

Endelig. Kjempegodt å være her igjen. Og veldig deilig var det å komme hjem til et hjem så strøket som det aldri før har vært... Svigermor og svigertante har vært her mens vi har vært borte, og virkelig gjort grundig arbeid! Det er så ryddig og rent at jeg får ikke sagt det. Og nydelige roser på stuebordet... :P De er så utrolig greie! Mammaen min er ikke verre hun heller! Jeg kom til å åpne et brev med en stoor regning (forsikring på hus og bil). "Den tar jeg", sa hun! Det er mamman sin, det! :Nikke:

Egentlig skulle jeg ha gått og lagt meg nå, men jeg følte for å oppdatere bittelitt...

I morgen er det rett på sykehuset igjen. Jeg skal ha ny CT-scan i morgen. Blodprøvene mine var ikke så gode forrige gang, så de vil sjekke tidligere enn planlagt for å se om cellegiften virker som den burde. Om den IKKE gjør det, så skal vi skifte gift. Jeg gruer meg... :( Jeg føler meg aldri så syk som når jeg er på sykehuset. Og spesielt når de kommer med mindre hyggelig informasjon. Og det er jeg redd for at de gjør... :riste:

Men, til gjengjeld, så setter de jo i gang med en annen cellegift dersom den ikke har virket så godt. Og min kreft skal visstnok være veldig følsom for den andre giften, og det er jo bra.

Og så blir det ny kur på tirsdag, dersom alt går etter planen. Ny runde, ny krig!

Jeg ser på antall visninger at jeg har en stor heiagjeng og leserskare der ute, og det setter jeg stor pris på. Det skal dere vite!

God natt!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem CD! For en fantastisk familie du har. Humøret blir sannelig løftet noen hakk når man slipper å tenke på rengjøring og økonomi. Jeg krysser fingrene for at resultatene er kjempebra på sykehuset i dag. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og velkommen hjem.

:dagensrose:

Tror at vi som har fulgt med i oppholdet ditt ved Humlegaarden har prøvd å være litt healere selv, og håpet og ønsket og tenkt hardt at behandlingen har hatt positiv virkning. Jeg vet i alle fall at jeg har. :wink:

Alltid godt å komme hjem til sitt eget, så nå kan du kose deg med venner og familie. Ha en fin-fin uke og holdt humøret oppe.

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carpe Diem

Etter å ha vært lenge borte i sommer var det med en aldri så liten klump i halsen og tåre i øyenkroken jeg leste dagboken din etter tips fra vår felles fløytistvenninne. Sidene taler for seg selv, og jeg vil egentlig bare si at jeg er utrolig imponert over den måten måten du møter dette på. :blomst: Hørte du fikk tipset om Lance Armstrong sine to bøker, håper du får utbytte av å lese dem, jeg syntes de var inspirerende i allefall. Jeg følger med på hvordan det går med deg og kampen din hver dag, stå på (som om du hadde noe valg)!!! :wink: Og om det kan være noe jeg kan bistå med, just let me know.... A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen, og takk for alle hilsener!

Jeg var på sykehuset i dag, og det var det rimelig kaotisk... :-? Ser ut som om det hra gått inflasjon i antall kreftpasienter. Det var stappfullt av mennesker, og det lå folk rundt omkring i gangene. Det var ikke snakk om å få noen seng for min del, men jeg trengte det jo ikke, heller. Det vle til at jeg satt i tv-stuen og så på OL, mens jeg drakk kontrast-væske. Og da jeg var ferdig på ct-scanningen, så dro jeg hjem.

Legene ska analysere bildene og blodprøvene i morgen, og så får jeg vite over telefon når jeg skal komme opp for å få gift, og hvilken gift jeg skal ha.

Jeg er trøtt og sliten i dag. Det straffet seg å sette seg ned her i går kveld, i stedet for å legge seg direkte. Det ble en kort natt, gitt. Jeg har hatt noen venninner på besøk. Det var veldig hyggelig å se dem igjen, men jeg følte ikke akkurat at jeg har vært den helt store vertinnen. Har stort sett sittet i ro i sofaen. Men men. Sånn er det av og til. Jeg får legge meg nå snart, sånn at jeg får ladet opp litt.

Og i morgen kommer mann og barn hjem! :P Det skal bli kjekt!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom store deler av dagboken din, og sitter igjen med ikke så mye å si. det eneste jeg vil si er at jeg har lest og jeg ønsker deg lykke, lykke til, du virker utrolig sterk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en spennende dag i morgen...

Jeg ble oppringt fra sykehuset i dag. De ba meg om å møte på avdelingen klokken ni i morgen, for å få resultatene fra røntgen. Jeg er veldig spent! :roll: Og ganske så nervøs... Regner med at jeg skal ha ny runde med cellgift også, så får vi jo se hvilken type gift det er jeg skal ha, om vi fortsetter på samme, eller om vi skal skifte til ny. Håper vi skal fortsette på den samme. Først og fremst fordi det betyr at greiene jeg har i leveren da har redusert seg nok, men også fordi jeg da kan "spare" den andre cellegift-typen til senere :roll: Min kreft er visstnok svært følsom for den andre typen gift, og jeg innbilder meg at det ville være ok å "spare" esset i ermet en stund til, liksom...

En annen grunn til at morgendagen blir spennende, er at Pappa også skal ha ct. Pappa ble operert for kreft i bukspyttkjertelen i april, og skal i morgen inn og sjekkes. De skal se om det er noe mer der, som de ikke har sett før. :-? Ikke noe kjekt! Håper så inderlig at det ikke er noe som helst inne i den buken som ikke skal være der!!!

Det er forresten pappas sykdom som har gjort at Mamma og Pappa har vært på fjellet hele sommeren. Begge to har vært sykmeldt siden pappa ble syk, og de har brukt hytten på fjellet som rekreasjons-plass. Verdens beste sted for slikt! Både for fysisk og psykisk rekreasjon. Jeg har veldig forståelse for at de har prioritert å være der i stedet for i byen hele sommeren. Pappa, og også Mamma, har trengt å være sammen nå. Det er tøffe tider for oss alle. Og jeg har jo hatt resten av familien og massevis av venner rundt meg her. Men det er godt å ha dem hjemme igjen! :Nikke:

Nå er det på tide å gå og legge seg. Jeg må være fit for fight i morgen... :-?

God natt, alle.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...