Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Dette er utrolig sterk lesning...

Jeg håper så inderlig at det helvete du er igjennom nå tar slutt etter cellegiftkuren, og at du om en stund kan tenke tilbake på dette som en vond, vond periode av livet ditt!

Krysser alt jeg har for deg, CD!

:kose:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fort gjort var det ikke... :-(

Har ikke fått i meg mat i dag heller. Er ikke så kvalm, men ikke søren og magen har lyst på mat! Jaja, jeg får prøve litt igjen. Har mistet fem kilo allerede. Håper at det ikke forsvinner mer før jeg klarer å spise igjen.

Familien er fortsatt borte. Greit at ungene slipper å se meg slik som dette. De har det mye bedre på fjellet med pappa og besteforeldrene sine. Håper jeg bli i for til å dra etter i morgen.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er bedre i dag .. at kvalmen er gårr over - så du får reist på fjellet til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er velsignet!

Jeg er så utrolig heldig! :roll: Midt oppi alt dette fæle så har jeg en aldeles fantastisk familie. Jeg har en mann som elsker meg, og som står stand by ved min side. I ett og alt. Selv om jeg er så lite kone for ham nå som det er mulig å være, så er han der. :hjerte: Det er ikke alle menn som hadde stilt opp på samme måten. Han er med meg på kontroller, han holdt meg i hånden når jeg fikk gift, han gråter med meg og han gleder seg med meg, når jeg er glad.

Jeg har også to fantastiske barn, som holder meg oppe. Det var nydelig å få dem hjem igjen til meg idag. Vesla, som vanligvis ikke har tid til å sitte i ro på fanget, la seg bakover mot brystet mitt og lå helt i ro og bare så meg opp i ansiktet... Det var tydelig at hun likte å sitte hos mamma igjen. Junior har jeg ikke sett på en uke. Han måtte skape seg litt, men flere ganger kom han bare løpende rett bort til meg og kastet seg rundt halsen min. "Kose mamman min!" :P

Om ikke det var nok, så er jeg velsignet med et stort nettverk av mennesker som bryr seg og som stiller opp, både venner og familie. Søster og svoger ringer og spør hvordan jeg har det, lager mat til meg, handler for meg, passer mine små. Storebror tar med seg nevøen sin på ferie. Bestemor henter posten. Venninner kommer og tar huset. Hva har jeg gjort for å fortjene alt dette?

Carpe Diem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å ha en familie som er med deg gjennom dette! Godt å slippe å være alene, godt å få støtte og oppmuntring når man trenger det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Nå har jeg hatt to deilige dager! Kvalmen har sluppet! :danse: Hurra! Matlysten er ikke akkurat stor, men på oppadgående. Men fortsatt er batteriene mine ganske så utladet. Vi var på besøk til noen venner i går i fire timer!!! Der var seks voksne, to halvtåringer, en ettåring, en på to og et halvt og to treåringer... Utrolig kjekt! Junior debuterte på tohjulsykkel, og hadde det kjempemoro! Jeg koste meg jeg også, men da vi kom hjem, måtte jeg ligge til lading i en time... :sove:

Og om kvelden kom min bror og svigerinne innom en tur. Mannen klarte å "lure" dem til å bli, og serverte øl. De ble til rett over midnatt. Utrolig kjekt det også. Jeg hadde det så fint! :D Det var deilig å klare å være sosial

Dessverre var ungene urolig i natt. Typisk når det blir sent en kveld... Halvto var begge våkne og krevde melk på flaske. Vesla danset samba og var selskapssjuk, og junior syntes ikke det var stas å være på sitt eget rom. Det endte med at vi var alle fire oppi vår seng! :D Jeg med juniors varme armer rundt halsen, og et svettevått hode begravd i halsgropen... :hjerte: Han er så deilig! Men klokken fire måtte jeg lirke meg ut, og endte på gjestesengen, med juniors juniordyne... :-?

Så i dag har jeg vært sliten. Vi har holdt oss her rundt huset. Beveget oss helt ned til lekeplassen, som ligger rett utenfor hekken vår. Spanderte pinneis på alle naboungene, lekt, syklet, drukket kaffe og sladret med naboene. Junior har løpt rundt med stumpen bar og skvettet både her og der. (Vi håper han har tenkt å bli obs på når han må tisse snart, sånn at vi har sjangs til å få ham tørr...) Vesla har sittet på fanget og pludret og kost seg hun også. Jeg har virkelig kost meg med mann og barn og venner og familie disse to dagene. Nydelig!!!

Ellers har jeg jobbet litt med å planlegge fremtiden... Jeg delte rom med en jente på sykehuset som inspirerte meg. Hennes situasjon er på mange måter som min egen, både sykdomsmessig og familiær. Hun var i full gang med alternativ behandling i tillegg til den behanslingen som sykehuset tilbyr. Jeg fikk litt navn og nummer og slikt av henne, så nå er ballen begynt å runne for meg også. Men det tar jeg mer om en annen dag.

Nå er det straks 24, og jeg skal nyte siste resten av kvelden med gubben!

Hejdå!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper kvalmen holder seg borte og at du får noen fine dager fremover.

Hold ut!

Varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kontakt med en healer!!! :o

Og rare ting skjedde...

Jeg har bestemt meg for å være helt åpen for ALT som kan hjelpe meg i kampen mot kreften, og i dag ringte jeg til en healer som jeg har fått anbefalt. Det ble den særeste og mest fascinerende opplevelsen jeg har vært med på.

Vi pratet kun på telefonen, og han jobbet med meg på avstand. Det er helt umulig å gjengi det som skjedde, men jeg kjente at det skjedde ting. Jeg kjente svulstene mine i leveren, og at det ble gjort noe med dem. Og jeg har faktisk mye mindre vondt nå enn jeg hadde tidligere i dag. I hvert fall tror jeg det! Merkelige greier... :o

Jeg skal ringe igjen i morgen. Blir spennende! :)

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Vet ikke hva jeg skal tro jeg.

Dette er liksom HELT utenfor mine tankerekker. Jeg klarer ikke forestille meg noenting!!

Men INGENTING er jo bedre enn at det hjelper!!!

:hoppe: Er megaspent på morgendagen!!!

OGså håper jeg at vondtene forsvinner helt!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei CarpeDiem! Håper du føler deg bedre nå. Blir spennende å følge med på hvordan det går med healeren. Jeg prøvde selv healer da jeg var alvorlig syk, dessverre uten noe positivt resultat. Men hvem vet, kanskje jeg bare var uheldig? Håper i allefall det virker bedre på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på et fornuftig innlegg, men kom liksom ingen vei..

Så jeg sender deg bare masse klemmer og gode tanker. Føler nesten at jeg kjenner deg gjennom Magnhild nå..

Avataren din er bare knalltøff.. Virker som den passer så godt til deg. En liten kriger..

Pappaen min har vært alvorlig syk og gått på cellegift i 13 år. Så ikke mist håpet. Jeg håper alt jeg kan for dere alle sammen.

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der så det veldig hyggelig ut! Noe annet enn radiumhospitalet. Der lå bestefaren min en stund, ikke så veldig hyggelig men, han ble jo helt frisk og det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom dagboka di, det er sterk lesing. :cry: Tusen takk for at du tar deg tid til å dele det med oss, det har iallefall gitt meg en kraftig tankevekker.

Ønsker deg masse av lykke til videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ringe healeren igjen i kveld. Prøver og prøver, men han er en opptatt mann, og sitter i telefonen hele tiden. Ble bedt om å ringe tilbake om en halvtimes tid. Får se om jeg klarer å holde meg våken så lenge. Har stått på i hele dag, i fineværet. Og har faktisk ikke ligget på lading i det hele tatt! :)

Synes i grunnen det er positivt at han er så opptatt. Det må jo bety at det er mange som benytter seg av hans tjenester og at det har noe for seg, tenker jeg....

Jeg var spent på hvordan dagen i dag skulle bli, etter seansen i går. Våknet i morges, rimelig sliten og stiv. Har ikke sovet godt, og hadde vondt i hele kroppen. Ble litt skuffet da. Men det har kommet seg godt utover dagen. Og, som sagt, jeg har ikke hatt behov for lading... :-) Synes også at jeg har hatt mindre vondt enn vanlig.

Jeg har forresten vært til frisør i dag, og begynt prosessen med å få parykk. Hadde med meg lillesøster og en av frisørene fra salongen der jeg pleier å gå. Det var litt rart... Sitte der blant alle de parykkene, og vite at jeg snart skal ha en sånn... Som en del av meg, liksom.

Damen kom med en parykk som var ganske tøff i fargen. Rimelig lik min egen, og med friske striper, slik at den ble livlig. Men fasongen så håpløst tantete ut! :roll: Jeg satt med ryggen mot speilet da damen tok den på meg, og både lillesøster og min egen frisør lysnet litt i ansiktet da den kom på. Så jeg var spent da jeg snudde meg rundt. Men så var det akkurat som å se meg selv, om dere skjønner! Jeg har klippet meg veldig kort i det siste, for å gjøre overgangen mindre, og har ikke gjort noe med fargen elelr noe, så jeg er rimelig treig på sveisen. Men med den parykken ble jeg som jeg så ut før. Frisk farge og tøff fasong, når jeg bare rufset litt og ordnet litt. Absolutt en aktuell kandidat! :enig_animasjon:

Men damen tok kontakt med hovedkontoret deres i Oslo, og skulle få en stor prøveforsendelse derfra, med masse parykker etter mine ønsker, så jeg skal tilbake der i morgen eller fredag for å se. Og da skal mannen få være med også. Tror nok at han ville likt å få være med å bestemme hvordan jeg skal se ut. Han vil garantert ha litt mer lengde på enn det jeg er vant til, ja...

Ellers har dagen vært deilig. Flott vær og blide unger. Junior har hjulpet pappaen med å bygge hyller i skuret. Han har funnet spikre, banket med hammeren og holdt når pappa saget. Med bar stump...

Ultrasøt! :hjerte:

Nei, nå er det på tide å prøve å ringe healeren igjen.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med healeren igjen i en knapp time. Og det er helt utrolig; men DET HJELPER! :o Jeg er overbevist.

Jeg har mindre vondt. Kan puste dypt uten at det klemmer, kan trykke på mellomgulvet uten å bli kvalm...

Han visste at jeg hadde hatt hodepine i dag, og hvor den satt. Han visste at jeg hadde sovet urolig fordi jeg svettet så det rant... Han visste at jeg merket det på venstre side av hodet mens vi snakket sammen, samt i korsryggen... Dette er fabelaktig.

Jeg vet ikke hvilken verden han er fra...

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...