Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, men da samsvarer den lyden med pulsen du kan kjenne i halsen din. (Hvis du holder med to fingre litt hardt mot halsen) Men hvis du er usikker så søk på youtube :) der er det flere videoer som viser tydelig hvordan du skal finne hjertelyd og forskjell på din og barnets :)

Edit: var derfor mamma ikke ville jeg skulle ha doppler. Man finner som oftest sin egen lyd og den er overalt nedi der. Men plutselig (eller etter litt leting) så finner du en som er dobbelt så rask og da er man ikke i tvil om at det er babys :)

Hurra med 14 uker!!

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være baby sin jeg hører da for den går jo super raskt ! Blir bekymret for meg selv om mitt hjerte slår så raskt. 🙈 må slå meg til ro om at det er dansebabyen min jeg hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah :) takk !!!!! Deiligere for hver dag som går ! Takknemlig !

Måtte bruke angelsound til å lytte på mitt eget hjerte i stad og det var ikke hjertet mitt jeg hørte i går! Mitt slår mye roligere. Rart å tenke på at det er to hjerter inni der ❤️❤️

I går var vi ute med et vennepar og jeg tol på meg noen klær som er litt tettsittende. Magen vises! Hvorfor skal jeg skjule når dette er drømmen og jeg er stolt av det? Hvordan kler dere dere ?

Mannen sa ogsø : jøss den magen kom

Over natten eller?

I dag skal jeg på middag hos mormor og der skal mamma fortelle ;) tror hun gleder seg! Jeg synes det er litt flaut men mamma får oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå koos å strutte litt med magen :)

Blir gøy når mormoren din får nyheten :nigo:

Og som teriyaki sa; dosett får du tak i på apotek, bare å spørre dem :)

HIPP HIPP hurraaa for 14 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg90 - jeg må ty til din ekspertise ☺️☺️😊😊

Fikk brev i posten i dag fra fastlegen hvor det tydeligvis er endelig svar på svangerskapsundersøkelse. Må jo være fra blodprøvene jeg tok da. Men alt dette er jo gresk for meg,

Kanskje du kan hjelpe meg med å forstå ? ☺️

Står følgende :

Kombi hiv antigen og anti hiv 1/2 : negativ

Rubella virus igh ; positiv

Treponema pallidum total as : negativ

Generell kommentar : opplysninger på prøveglass og eller rekvisisjon stemte ikke overens med opplysninger i folkeregisteret.

Så et eget ark h og det står blodtypen min og " i serum er ikke påvist irregulære blodtypeantistoffer sv betydning for svangerskapet. "

Det siste forstår jeg nok men det andre ? 😁😁😳😳😣😣😣😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg90 - jeg må ty til din ekspertise ☺️☺️

Fikk brev i posten i dag fra fastlegen hvor det tydeligvis er endelig svar på svangerskapsundersøkelse. Må jo være fra blodprøvene jeg tok da. Men alt dette er jo gresk for meg,

Kanskje du kan hjelpe meg med å forstå ? ☺️

Står følgende :

Kombi hiv antigen og anti hiv 1/2 : negativ

Rubella virus igh ; positiv

Treponema pallidum total as : negativ

Generell kommentar : opplysninger på prøveglass og eller rekvisisjon stemte ikke overens med opplysninger i folkeregisteret.

Så et eget ark h og det står blodtypen min og " i serum er ikke påvist irregulære blodtypeantistoffer sv betydning for svangerskapet. "

Det siste forstår jeg nok men det andre ?

Jeg har ikke noen direkte kompetanse, sånn sett.. Men den Treponema (bla bla) er syfilis-test ifølge et kjapt nettsøk, så du har altså ikke syfilis :nigo:

Det at du har positiv på rubella virus (røde hunder) tror jeg bare vil si at du er vaksinert mot det :)

Og den Hiv antigen greia vil jeg tro bare betyr at du ikke har hiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med liten mage! :) Jeg liker også å gå med tettsittende klær. Det gjør jeg i grunn ofte som ikke-gravid også, selv om jeg det siste året har blitt mer glad i mer løse klær som bluser og slikt, men ja, er ekstra koselig med tette klær når man er gravid. :) I alle fall når magen enda er liten og det dermed er nødvendig med tettsittende for at det skal vises. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har et poeng der: det er nødvendig med tettsittende for at den skal synes.

Joda - vi var hos Mormoren min. Der ble bi invitert på middag av naboen som igjen har en datter på min alder men med to små barn. Før vi skulle gå så tenkte jeg at det var greit å lufte nyheten. Så jeg spurte mamma om hun ikke kunne smelle bomben snart slik at jeg kunne puste ut litt. Så da sa hun det. Det var rart / flaut å høre mamma si : xx skal ha baby. Min mormor er ganske gammel men langt fra treg i oppfattelsen men jammen ble hun tatt på sengen ! Hun sa ingenting! Mamma måtte si : skal du ikke si noen ting da? Så sa hun : du tuller med meg nå! Måtte gjenta det! Hun sa : jeg ber ikke ofte til Gud, men det har jeg gjort for deg en stund nå! Så ble hun ekstra glad når hun fikk høre at terminen var på hennes buradag! Drt ble stor ståhei! Vi kom i middag til naboen og det ble mye prat! Nå kjenner jeg ikke naboen så godt, men fikk en god tone med datteren og vi snakket en del baby. Jeg synes enda det er litt rart å snakke om dette men det bedrer seg. Mamma sa også : ser du ikke magen hennes da. Og mamma har fsktisk ikke snakket så mye om meg eller med meg om temaet. Ikke kommentert magen heller, men tydelig at den var observert ja! Det er jo litt koselig også skal jeg innrømme 😁 ekstra stas når mamma dro frem bildene fra ultralyden som hun hadde på mobilen. Hun er litt stolt hun! 😍

Det var dagens nyhet! Nå skal visst mormor sette i gang med strikkingen n👍🙈

Ellers en rolig dag. Nå er det natta. Håper dere andre har hatt en fin dag :)

Natta 😉😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig meg slik respons :)

Da jeg fortalte det til min farmor som jeg har et veldig nært forhold til fikk jeg: Neimen Havmus da, hvordan skal du få tid til dette?

Så nyheten om nr. 2 fikk ikke akkurat taket til å lette. Skal sies at jeg egentlig regnet med en slik respons så jeg ble ikke skuffet, og jeg tenker jo stadig tenken selv også :)

Mine foreldre synes det er koselig da, men de har nok tenkt tanken de også :P

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var kjempe hyggelig. Men hun er en sær dame så ble med gleden i går og hørte ikke noe mer.

Søndag er skikkelig late dag! Det er lissom dagen hvor det er lov med joggebukse, null sminke og bena på bordet. I tillegg er det dagen for at vaskemaskinen går varm ! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...