Gå til innhold

Konklusjon: jeg må bli slank for å få meg en bra type


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke synd på deg ts. En mann må i dag være trent, kjekk, smart, gode sosiale ferdigheter, god jobb/utdannelse osv.

En mann kommer dessuten ikke langt dersom han er sjenert, har dårlig selvtillit eller er introvert.

Anonymous poster hash: 140d8...0c6

Det er nok slik at en mann må være mer påan ja. Å tørre å ta mer kontakt og være sosial. Du trenger nok ikke å være kjekk, smart osv. for å finne ei jente. Derimot må en nesten forvente at en ikke har draget på alle. Både selvtillit, sjenerthet og slik kan bli gjort noe med, også det andre du har nevnt.

Anonymous poster hash: 5d3a8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Da ville jeg sagt at de mennene som bare er genuint interessert i en trophywife sannsynligvis er de som har for høy standard. Teoriene om nivå er engentlig ganske kompliserte og inneholder mange faktorer. Det er vel egentlig bare slik at teoriene blir gengitt svært forenklet eller fra en svært ensidig innfallsvinkel på slike steder som dette - disse teoriene er egentlig ganske intrikate, når de fremstilles mer helhetlig og rommer da, som du peker på, personlige og kulturelle preferanser i tillegg til de mer generaliserte(som er de som som oftest kommer frem i settinger som denne).

Nå tenker du tradisjonelt med basis i 50-tallet, og det er kanskje riktig for en sykepleier eller andre kvinner i veldig tradisjonelle kvinneyrker ;)

Det blir sikkert enklere å forstå om du bytter kjønn på de tradisjonelle rollene du trekker konklusjonen din fra.

De som er pent frasortert er frasortert av meg.

Og de har nok ikke vært i en 'høyere liga' enn min egen nei ;)

- om vi nå skal bruke det pokkers begrepet for en gangs skyld.

Jeg minner om at det aldri har blitt presentert en slik scoringstabell for menn her noen gang, kun for unge kvinner basert på kropp, hår og hud.

AB'er som er fryktelig interesserte bes henvende seg i PM form da dette avsporer den opprinnelige debatten og jeg ikke er så fryktelig interessert i å utbrodere så mye for folk som må gjemme seg og spørre spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk med tanke på hvor panikkpreget menn blir om de faktisk skulle klare å smelle en dame på tjukken. For i bakvendtland, der kan alt gå an.... trallala!

Det er bare i senere år at menn har vært nødt til å betale barnebidrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Ditt nivå er kvaliteten på menn som er interessert i et monogamt, langvarig forhold med deg. Anonymous poster hash: 08177...578

Og der ble jeg enda mer forvirra...

Jeg aner virkelig ikke hvor jeg ligger på noen skala, og svaret ditt gjør meg ikke noe klokere. I de langvarige forholdene jeg har hatt, har mennene vært temmelig forskjellige. Alt fra utseende til utdanning og sosial status har variert temmelig mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Det er bare i senere år at menn har vært nødt til å betale barnebidrag :)

Så det er kun utgiftene som følger med det å få barn som skremmer menn? Ansvar, oppdragelse, oppfølging har ikke noe å si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble jeg enda mer forvirra...

Jeg aner virkelig ikke hvor jeg ligger på noen skala, og svaret ditt gjør meg ikke noe klokere. I de langvarige forholdene jeg har hatt, har mennene vært temmelig forskjellige. Alt fra utseende til utdanning og sosial status har variert temmelig mye.

Det ble forklart i svaret til lillepus. Det er selvsagt ikke slik at noen er ditt nivå bare fordi de er interessert, eller fordi du velger å date dem. Men en mann OVER ditt nivå vil ikke ha et monogamt forhold med deg (kun evt. sex) fordi han mener han kan få noe bedre.

Den mest logiske måten å se ditt nivå på er en mann du personlig vil ha (ergo ikke under din liga) som også vil ha deg, for et forhold (ergo ikke over din liga).

Det at eksene dine er forskjellige har ikke noe å si. Det er jo ikke slik at alle på samme nivå er like. Det handler bare om hvor mange positive trekk man har ift. negative - ergo ens valgmuligheter. En sjarmerende mann med god karriere som ikke er superkjekk kan ha samme muligheter på markedet som en mann som er veldig fysisk attraktiv men aldri tok en utdannelse.

Anonymous poster hash: 08177...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble forklart i svaret til lillepus. Det er selvsagt ikke slik at noen er ditt nivå bare fordi de er interessert, eller fordi du velger å date dem. Men en mann OVER ditt nivå vil ikke ha et monogamt forhold med deg (kun evt. sex) fordi han mener han kan få noe bedre.

Den mest logiske måten å se ditt nivå på er en mann du personlig vil ha (ergo ikke under din liga) som også vil ha deg, for et forhold (ergo ikke over din liga).

Det at eksene dine er forskjellige har ikke noe å si. Det er jo ikke slik at alle på samme nivå er like. Det handler bare om hvor mange positive trekk man har ift. negative - ergo ens valgmuligheter. En sjarmerende mann med god karriere som ikke er superkjekk kan ha samme muligheter på markedet som en mann som er veldig fysisk attraktiv men aldri tok en utdannelse.

Anonymous poster hash: 08177...578

Men for å finne ut om en mann jeg vil ha, også vil ha meg, må jeg jo muligens prøve og feile mange ganger. Hvis jeg da altså har helt feil bilde av hvilket nivå jeg ligger på. Og får man et avslag, vil det da alltid si at man har gått over sitt nivå? Det skulle vært en enklere måte å funnet dette ut på...

Anonymous poster hash: a7464...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble forklart i svaret til lillepus. Det er selvsagt ikke slik at noen er ditt nivå bare fordi de er interessert, eller fordi du velger å date dem. Men en mann OVER ditt nivå vil ikke ha et monogamt forhold med deg (kun evt. sex) fordi han mener han kan få noe bedre.

Den mest logiske måten å se ditt nivå på er en mann du personlig vil ha (ergo ikke under din liga) som også vil ha deg, for et forhold (ergo ikke over din liga).

Det at eksene dine er forskjellige har ikke noe å si. Det er jo ikke slik at alle på samme nivå er like. Det handler bare om hvor mange positive trekk man har ift. negative - ergo ens valgmuligheter. En sjarmerende mann med god karriere som ikke er superkjekk kan ha samme muligheter på markedet som en mann som er veldig fysisk attraktiv men aldri tok en utdannelse.

Anonymous poster hash: 08177...578

Innimellom her kan jeg skimte mantraet til mennene på kg: "En kvinne er ikke mer verdt enn hennes utseende."

Anonymous poster hash: 77729...051

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det ble forklart i svaret til lillepus. Det er selvsagt ikke slik at noen er ditt nivå bare fordi de er interessert, eller fordi du velger å date dem. Men en mann OVER ditt nivå vil ikke ha et monogamt forhold med deg (kun evt. sex) fordi han mener han kan få noe bedre.

Den mest logiske måten å se ditt nivå på er en mann du personlig vil ha (ergo ikke under din liga) som også vil ha deg, for et forhold (ergo ikke over din liga).

Det at eksene dine er forskjellige har ikke noe å si. Det er jo ikke slik at alle på samme nivå er like. Det handler bare om hvor mange positive trekk man har ift. negative - ergo ens valgmuligheter. En sjarmerende mann med god karriere som ikke er superkjekk kan ha samme muligheter på markedet som en mann som er veldig fysisk attraktiv men aldri tok en utdannelse.

Anonymous poster hash: 08177...578

Å forsøke å knytte dette opp til noe slags 'nivå' er rent tullpreik.

Hvor har du det fra?

Jeg er grunnleggende skeptisk til såkalte 'sannheter' som presenteres med brask & bram av anonyme brukere, så nick og kilde takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Det ble forklart i svaret til lillepus. Det er selvsagt ikke slik at noen er ditt nivå bare fordi de er interessert, eller fordi du velger å date dem. Men en mann OVER ditt nivå vil ikke ha et monogamt forhold med deg (kun evt. sex) fordi han mener han kan få noe bedre. Den mest logiske måten å se ditt nivå på er en mann du personlig vil ha (ergo ikke under din liga) som også vil ha deg, for et forhold (ergo ikke over din liga). Det at eksene dine er forskjellige har ikke noe å si. Det er jo ikke slik at alle på samme nivå er like. Det handler bare om hvor mange positive trekk man har ift. negative - ergo ens valgmuligheter. En sjarmerende mann med god karriere som ikke er superkjekk kan ha samme muligheter på markedet som en mann som er veldig fysisk attraktiv men aldri tok en utdannelse. Anonymous poster hash: 08177...578

Herregud, for noe svada. Tror du på det der selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Synes ikke synd på deg ts. En mann må i dag være trent, kjekk, smart, gode sosiale ferdigheter, god jobb/utdannelse osv.

En mann kommer dessuten ikke langt dersom han er sjenert, har dårlig selvtillit eller er introvert.

Anonymous poster hash: 140d8...0c6

Jeg kjenner flere som ikke fyller alle disse kravene og de har ganske så pene kjærester. Kommer fint unna med ulike kombinasjoner. Om du vil ha en veldig pen og oppegående jente så må du nok kunne tilby det samme tilbake. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom her kan jeg skimte mantraet til mennene på kg: "En kvinne er ikke mer verdt enn hennes utseende."

Anonymous poster hash: 77729...051

Og hvor skimter du det? Utseende er ikke nevnt.

Anonymous poster hash: 08177...578

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å finne ut om en mann jeg vil ha, også vil ha meg, må jeg jo muligens prøve og feile mange ganger. Hvis jeg da altså har helt feil bilde av hvilket nivå jeg ligger på. Og får man et avslag, vil det da alltid si at man har gått over sitt nivå? Det skulle vært en enklere måte å funnet dette ut på...

Anonymous poster hash: a7464...55c

Nei du kan ikke vite noe presist. Alt du kan er å date og se an hvor investerte de er.

Det er ikke noe svart-hvitt måte å finne ut din "liga" på, men det er jo også fordi den ikke er bestemt. Folk har forskjellige preferanser. Om du så fikk en objektiv mening er den jo ikke fullstendig definitiv.

Anonymous poster hash: 08177...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har endelig skjønt at de mannfolka som fyllepuler deg ikke er interessert i forhold. Gratulerer.

Spre budskapet.

Men jeg har en opplysning til. Menn er ikke interessert i damer som har pult halve byen heller.

Anonymous poster hash: 8fdad...9ed

Utrolig! Menn har også grenser :sjokkert: Sjokkert!!

Anonymous poster hash: 86843...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun utgiftene som følger med det å få barn som skremmer menn? Ansvar, oppdragelse, oppfølging har ikke noe å si?

Vanskelig å si. Spillereglene for monogame parforhold er konstruerte av praktiske årsaker (som ekteskap). Nå når det er enkelt å skille lag gjør de fleste det, så det er ikke gitt at mennesket er skapt for monogame forhold.

Jeg tror nok de fleste menn føler ansvar for et barn, men det er bare i de siste årene at man har kunnet bevise farskap. På grunn av et langt svangerskap har det historisk sett ofte vært umulig for en mann å vite om han er far til barnet. En viktig egenskap hos et pattedyr er å kunne spare energi og samtidig holde seg inne med flokken. Kvinner har ikke noe valg, men en mann løper en risiko i å bruke mye energi på et barn som ikke er hans eget.

En annen viktig ting er at til alle tider har menn hatt mulighet til å streife rundt og parre seg med flere damer. Menn med makt har også alltid karret til seg harem. Disse kunne i prinsippet få flere tusen barn, og hvordan kunne de da følge opp hvert enkelt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes det høres ut som om du leter på feil steder. Ute på byen og Tinder er ikke akkurat (nett)steder jeg ville oppsøkt med formål å få meg kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå tenker du tradisjonelt med basis i 50-tallet, og det er kanskje riktig for en sykepleier eller andre kvinner i veldig tradisjonelle kvinneyrker ;)

Det blir sikkert enklere å forstå om du bytter kjønn på de tradisjonelle rollene du trekker konklusjonen din fra.

De som er pent frasortert er frasortert av meg.

Og de har nok ikke vært i en 'høyere liga' enn min egen nei ;)

- om vi nå skal bruke det pokkers begrepet for en gangs skyld.

Jeg minner om at det aldri har blitt presentert en slik scoringstabell for menn her noen gang, kun for unge kvinner basert på kropp, hår og hud.

AB'er som er fryktelig interesserte bes henvende seg i PM form da dette avsporer den opprinnelige debatten og jeg ikke er så fryktelig interessert i å utbrodere så mye for folk som må gjemme seg og spørre spørsmål.

Du misforstår. Du er så opphengt i denne skåringstabellen for kvinner - den har ingenting med det jeg snakker om å gjøre. Jeg tenker mer på type adferdsøkologisk forskning og lignende. Her er det mange teorier om "nivå"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Spillereglene for monogame parforhold er konstruerte av praktiske årsaker (som ekteskap). Nå når det er enkelt å skille lag gjør de fleste det, så det er ikke gitt at mennesket er skapt for monogame forhold.

Jeg tror nok de fleste menn føler ansvar for et barn, men det er bare i de siste årene at man har kunnet bevise farskap. På grunn av et langt svangerskap har det historisk sett ofte vært umulig for en mann å vite om han er far til barnet. En viktig egenskap hos et pattedyr er å kunne spare energi og samtidig holde seg inne med flokken. Kvinner har ikke noe valg, men en mann løper en risiko i å bruke mye energi på et barn som ikke er hans eget.

En annen viktig ting er at til alle tider har menn hatt mulighet til å streife rundt og parre seg med flere damer. Menn med makt har også alltid karret til seg harem. Disse kunne i prinsippet få flere tusen barn, og hvordan kunne de da følge opp hvert enkelt?

Menn med makt har ikke kunne hatt store harem, da ville de fort møtt kraftig motstand fra de gjenværende mennene. Om han ville ha en hær, må han holde seg ganske kontrollert, ellers så går hodet. Ikke mindre har jeg mine tvil på at damene ønsker det heller, å dele på partner er ikke helt yndet for dem heller.

Anonymous poster hash: 5d3a8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med makt har ikke kunne hatt store harem, da ville de fort møtt kraftig motstand fra de gjenværende mennene. Om han ville ha en hær, må han holde seg ganske kontrollert, ellers så går hodet. Ikke mindre har jeg mine tvil på at damene ønsker det heller, å dele på partner er ikke helt yndet for dem heller.

Anonymous poster hash: 5d3a8...fd6

Du må nok lese litt historie før du forsøker å belære noen om om historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke: ....Jeg skjønner jo at svært mange damer kan ha veldig anstrengt forhold til kroppene sine, med allt det presset det er på dem i dagens samfunn, men om de bare hadde skjønt hvor lite svært mange av oss menn bryr oss om det, så kanskje det ville hjulpet? well I don`t know :)

Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...