Gå til innhold

Konklusjon: jeg må bli slank for å få meg en bra type


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Det er noe ekte svada som oppstod basert på den koko skalaen hvor jenter skulle karaktergis fra 1 - 10.

Det skal du glemme, for det er noe som kun benyttes av unge gutter, og de bruker det sammen med kompisene (jeg vet fordi jeg har en nevø på 22 som også for noen år siden har være innom den med at "Dama te' Jochim er en 8'er asse"

hahaha..beskrivelsene dine altså :fnise:

Du treffer godt her....Kjenner et par av de guttene der selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe ekte svada som oppstod basert på den koko skalaen hvor jenter skulle karaktergis fra 1 - 10.

Det skal du glemme, for det er noe som kun benyttes av unge gutter, og de bruker det sammen med kompisene (jeg vet fordi jeg har en nevø på 22 som også for noen år siden har være innom den med at "Dama te' Jochim er en 8'er asse"

Ja, får håpe det ikke er slik de fleste tenker. Jeg tenker ikke slik selv, men det er jo dumt hvis jeg stadig går etter menn som egentlig er for fine eller på andre måter for bra for meg.

Anonymous poster hash: a7464...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er litt vanskelig. Denne teorien går ut på at man har en noenlunde ide om hvor man står, men ikke alle har selvinnsikt nok til å se dette - eller overdreven selvtillit/opportunisme i forhold til dating. I dag er det i tillegg en del ting som "forstyrrer" realismen vår. I utgangspunktet vurderer man sitt "nivå" og andres gjennom å sammenligne med det man ser "rundt" seg. Men det man har "rundt" seg i dag er tv og andre medier, hvor man kontinuerlig får 1%erne fra hele verden rett inn i stuen sin hele dagen. Da sitter man gjerne igjen med inntrykk av at det f. eks er helt normalt å være slank, selv om helsemyndighetene peker på overvekt som et stort problem.

LIKEVEL: Det finnes noen der ute for alle. Dersom man går inn for å finne seg partner og over lengre tid(f.eks et år eller slik) har svært lite hell, er det på tide å se hva man holder på med og om man må senke kravene litt.

Jeg har i hvert fall ikke selvtillit nok til å vite hvor jeg i tilfelle ligger. For meg er jo alle jeg faller for, for bra.

Anonymous poster hash: a7464...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Å grave seg med i selmedlidenhet er den beste garanti for å fortsette å ha singelstatus inntil man sjekker inn på det siste enkeltrom på hotell 'Six feet under'.

Dette er rene ord for pengene, ikke pakket inn i høflige fraser av noe slag, og dere bad om dem og fikk dem.

Forstår ikke hvorfor du siterer meg, fordi det jeg sa har ingenting med selv medlidenhet å gjøre. Det er en ren observasjon av tråder og svar til tråder der en kvinne ikke forstår hvorfor hun ikke finner seg en mann.

Det virker som om de som lager disse trådene ikke forstår at ja, menn har sine preferanser og standarder de og. Selvfølgelig, at menn skal få lov til å ha det er bare teit! Dumme menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt nivå er kvaliteten på menn som er interessert i et monogamt, langvarig forhold med deg.

Anonymous poster hash: 08177...578

Ja, du har nok rett i det. Men likevel er jeg jo redd jeg bare går etter de fineste. Jeg vet at jeg ikke er noe glansbilde selv.

Anonymous poster hash: a7464...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i det. Men likevel er jeg jo redd jeg bare går etter de fineste. Jeg vet at jeg ikke er noe glansbilde selv.

Anonymous poster hash: a7464...55c

Enten forbedre deg selv (utseende + personlighet) eller senk standardene. De fleste foretrekker forbedring og evt. senke standardene senere. Det er jo bedre å "kvalifisere" for en bedre partner enn å ta til takke med en man ikke liker så godt.

Anonymous poster hash: 08177...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i hvert fall ikke selvtillit nok til å vite hvor jeg i tilfelle ligger. For meg er jo alle jeg faller for, for bra.

Anonymous poster hash: a7464...55c

Som en annen bruker her sier; hvis de gjengjelder interessen(med mer enn bare seksuell interesse), da er dere på samme "nivå" :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten forbedre deg selv (utseende + personlighet) eller senk standardene. De fleste foretrekker forbedring og evt. senke standardene senere. Det er jo bedre å "kvalifisere" for en bedre partner enn å ta til takke med en man ikke liker så godt.

Anonymous poster hash: 08177...578

I noen tilfeller synes jeg kanskje folk burde ta et oppgjør med verdiene sine. Hos enkelte er de ganske overfladiske og det legges vekt på ting man egentlig ikke trenger for å bli lykkelig i et parforhold ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan diskutere det opp og ned i evighet, men sannheten er heldigvis den at man alltid vil ende opp med en partner som er på sitt eget nivå. Biologien fikser dette for oss.

Hvis man har prøvd seg på "uoppnåelige" kvinner/menn hele livet sitt, så innser man vel 20ende gangen at man kanskje skal sikte litt lavere.



Anonymous poster hash: 56b9b...e70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du har selvtillit til å være naken med en mann, bli sett av en mann, når du er så mye over BMI-grensen? Jeg har en BMI på 22,7 og jeg synes jeg er altfor stor og bare tanken på å bli sett naken av en mann gjør meg ukomfortabel!

Anonymous poster hash: abb7b...fa0

At dette innlegget har fått 3 liker er bare tragisk. Selvtillit sitter i hodet, ikke i antall kilo eller BMI.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Som en annen bruker her sier; hvis de gjengjelder interessen(med mer enn bare seksuell interesse), da er dere på samme "nivå" :blomst:

Nåja.....

Kan kun bruke egne interessenter som referanse... og ganske mange menn vil svært gjerne ha en trophywife som de kan skryte av til kompisene.

Da er de genuint interesserte, men vi møtes ikke på et mentalt plan hvor vi lever i den samme verden.

Deres interesser har vært så veldig annerledes enn mine.... noen av dem har vært så underdanige i oppførsel at det har krasjet der.

Andre har ønsket å bli forsørget og være underdanig 24/7, - noe som er komplett katastrofe.

Så sannheten om at de som er interessert i et forhold er 'ditt nivå' er slik jeg ser det 'mer enn bare litt for enkel'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske mange menn vil svært gjerne ha en trophywife som de kan skryte av til kompisene.

Ikke i min omgangskrets. Vent litt, er dét den slags menn du omgir deg med?

Anonymous poster hash: 25d6a...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.....

Kan kun bruke egne interessenter som referanse... og ganske mange menn vil svært gjerne ha en trophywife som de kan skryte av til kompisene.

Da er de genuint interesserte, men vi møtes ikke på et mentalt plan hvor vi lever i den samme verden.

Deres interesser har vært så veldig annerledes enn mine.... noen av dem har vært så underdanige i oppførsel at det har krasjet der.

Andre har ønsket å bli forsørget og være underdanig 24/7, - noe som er komplett katastrofe.

Så sannheten om at de som er interessert i et forhold er 'ditt nivå' er slik jeg ser det 'mer enn bare litt for enkel'.

Så du er ettertraktet som trophywife?

Anonymous poster hash: d9b9a...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironisk med tanke på hvor panikkpreget menn blir om de faktisk skulle klare å smelle en dame på tjukken. For i bakvendtland, der kan alt gå an.... trallala!

Det er ikke et instinkt som går på å spre genene sine. Det er et instinkt som går på å ha sex med flest mulig kvinner nettopp fordi det gir flest avkom. Det er et evolusjonært resultat av naturlig seleksjon. Ingen av instinktene våre har noe mål annet enn at de tilfeldigvis fungerer best under naturlig og seksuell seleksjon

Anonymous poster hash: 18591...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Så du er ettertraktet som trophywife? Anonymous poster hash: d9b9a...092

Det er en måte å med pene ord si at det er menn som ønsker å gifte seg til status.

- akkurat det samme som mange usikre menn beskylder kvinner for å ha som ønske.

Og så kan vi vente på at enkelte antageligvis høylytt på det sterkeste vil benekte at dette eksisterer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.....

Kan kun bruke egne interessenter som referanse... og ganske mange menn vil svært gjerne ha en trophywife som de kan skryte av til kompisene.

Da er de genuint interesserte, men vi møtes ikke på et mentalt plan hvor vi lever i den samme verden.

Deres interesser har vært så veldig annerledes enn mine.... noen av dem har vært så underdanige i oppførsel at det har krasjet der.

Andre har ønsket å bli forsørget og være underdanig 24/7, - noe som er komplett katastrofe.

Så sannheten om at de som er interessert i et forhold er 'ditt nivå' er slik jeg ser det 'mer enn bare litt for enkel'.

Det er jo gitt at du ikke er interessert i noen bare fordi de er interessert i deg...

Når man sier at "ditt nivå er menn som vil ha et monogamt forhold med deg" betyr det jo ikke at alle menn som vil ha et forhold med deg er ditt nivå eller at de er interessante for deg.

Betydningen er at menn man er interessert i som ikke vil forplikte seg til deg er utenfor egen liga. Det er mennene du liker som vil forplikte seg til deg som er din liga - han er ikke over din liga fordi han er villig til å ha et forhold med deg og sannsynligvis ikke under fordi du vil ha et forhold med ham.

Anonymous poster hash: 08177...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nåja.....

Kan kun bruke egne interessenter som referanse... og ganske mange menn vil svært gjerne ha en trophywife som de kan skryte av til kompisene.

Da er de genuint interesserte, men vi møtes ikke på et mentalt plan hvor vi lever i den samme verden.

Deres interesser har vært så veldig annerledes enn mine.... noen av dem har vært så underdanige i oppførsel at det har krasjet der.

Andre har ønsket å bli forsørget og være underdanig 24/7, - noe som er komplett katastrofe.

Så sannheten om at de som er interessert i et forhold er 'ditt nivå' er slik jeg ser det 'mer enn bare litt for enkel'.

Da ville jeg sagt at de mennene som bare er genuint interessert i en trophywife sannsynligvis er de som har for høy standard. Teoriene om nivå er engentlig ganske kompliserte og inneholder mange faktorer. Det er vel egentlig bare slik at teoriene blir gengitt svært forenklet eller fra en svært ensidig innfallsvinkel på slike steder som dette - disse teoriene er egentlig ganske intrikate, når de fremstilles mer helhetlig og rommer da, som du peker på, personlige og kulturelle preferanser i tillegg til de mer generaliserte(som er de som som oftest kommer frem i settinger som denne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en måte å med pene ord si at det er menn som ønsker å gifte seg til status.

- akkurat det samme som mange usikre menn beskylder kvinner for å ha som ønske.

Og så kan vi vente på at enkelte antageligvis høylytt på det sterkeste vil benekte at dette eksisterer ;)

Så man vil få økt status av å gifte seg med deg?

Anonymous poster hash: d9b9a...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Så man vil få økt status av å gifte seg med deg?

Anonymous poster hash: d9b9a...092

Ja, man får egentlig det. Om man er gift får man høyere status i første omgang, og om du i tillegg har ei flott og omtenksom dame, så blir det enda høyere. Kanskje lille-pus er begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd på deg ts. En mann må i dag være trent, kjekk, smart, gode sosiale ferdigheter, god jobb/utdannelse osv.

En mann kommer dessuten ikke langt dersom han er sjenert, har dårlig selvtillit eller er introvert.



Anonymous poster hash: 140d8...0c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...