Gå til innhold

Jeg er muslim, og er lei av å forsvare meg selv og min religion.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten å ha lest noen svar på denne tråden, sier jeg som nordmann: jeg er også lei av å forsvare våre norske muslimer. Jeg kjenner så utrolig mange gode og flotte muslimer, og blir direkte trist av å se nordmenn som bare dundrer løs om hat. Selvom det er lett når man føler seg truet - man trenger noen å legge skylden på.

Tenk så vondt det må gjøre for en muslim som hardt prøver å tilpasse seg Norge, at noen andre muslimer kommer og ødelegger? De har nok fordommer allerede.

Tro meg, jeg har ikke mye til overs for de som ikke respekterer Norge og dets kultur. Og det tror jeg heller ikke de hadde hatt om vi kom til deres land uten å respektere dets. Men kun fordi NOEN ikke gjør det, betyr ikke det at resten med samme religion også er onde.

Tror flere må ut å reise!

Anonymous poster hash: 871c1...596

Muslimer som ønsker å tilpasse seg Norge bør også legge vekk religionen sin!

Norge har blitt satt århundre tilbake ved at vi får så mange religiøse, spesielt muslimske innvandrer.

Jeg syns landet mitt er i ferd med å bli ødelagt av alle religiøse (les overtroiske) innvandrerne. Vi har mer enn nok med de som er etnisk norske (men dem er dt heldigvis få av).

Anonymous poster hash: 5fe99...62e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ufattelig at man skal bli truet i eget land pga et urgammelt eventyr. Fatter det rett og slett ikke.



Anonymous poster hash: 10a5b...a0d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør da kristendommen også - uten at vi automatisk knytter den til f.eks. Breivik, som anser seg selv som kristen.

Nei. Kristendommen oppfordrer ikke til vold mot "vantro". Jesus oppfordret tvert imot til å vende det andre kinnet til

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kristendommen oppfordrer ikke til vold mot "vantro". Jesus oppfordret tvert imot til å vende det andre kinnet til

Kilder?

Kristendommen er like ille som islam...

Anonymous poster hash: 00c84...694

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er like ille som islam...

Anonymous poster hash: 00c84...694

I teori? Ja, kanskje. Historisk? Uten tvil. I dagens praksis? Forbannet tøv, og det vet du.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for Bibelen er en bok om pur godhet.

Exodus 21;7- When a man sells his daughter as a slave, she shall not go free as male slaves do.

Exodus 35;2- On six days work may be done, but the seventh day shall be sacred to you as the sabbath to complete rest to the Lord. Anyone who does work on that day shall be put to death.

Numbers 15;32-36

Deuteronomy 21;21-22

Leviticus 24;16.

Ja hele Leviticus og kapittelene om Guds lover for den slags skyld.

Sitatene dine er hentet fra Moseloven, men den gjelder bare for jødene, noe den selv sier. Kristendommen er anti-moseloven. Store deler av Det nye testamentet er viet nettopp dette temaet, f.eks. Galaterbrevet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kilder?

Kilden er selvsagt Det nye testamentet. Hva ellers? F.eks. Matteus kapittel 5: "38 Dere har hørt det er sagt: ‘ Øye for øye og tann for tann.’ 39 Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. 40 Vil noen saksøke deg og ta skjorten din, så la ham få kappen også. 41 Om noen tvinger deg til å følge med én mil, så gå to med ham. 42 Gi til den som ber deg, og vend ikke ryggen til den som vil låne av deg. 43 Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal elske din neste og hate din fiende.’ 44 Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, *velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere,• og be for dem som *mishandler dere og• forfølger dere. 45 Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over rettferdige og urettferdige. 46 Om dere elsker dem som elsker dere, er det noe å lønne dere for? Gjør ikke tollerne det samme? 47 Og om dere hilser vennlig på deres egne, er det noe storartet? Gjør ikke hedningene det samme? 48 Vær da fullkomne, slik deres himmelske Far er fullkommen."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over forholdet mellom det gamle og nye testamentet, men synes det er merkelig at anti-homo holdningen holdes så høyt når den stammer fra Leviticus., men at mye av det andre i gamle testamentet skal sees bort ifra da det er arkaisk og ikke passer til kristnes hverdag i vår tid. Litt plukk-og-mix holdning med andre ord. Men det begynner en annen diskusjon om Bibelen, og den er alt for slitsom til å begynne med i solsteiken :)

Anti-sex mellom likekjønnede fremgår også fra NT. Sjekk f.eks. 1. Kor. 6.8-11, 1. Rom 1.18-32 og 1. Tim. 1.8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig at man skal bli truet i eget land pga et urgammelt eventyr. Fatter det rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 10a5b...a0d

Ikke jeg heller. Disse menneskene er jo HJERNEDØD. Kjekt at de dumme her i verden alltid skal ødelegge for de som setter pris på livet.

Anonymous poster hash: cffd1...4aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sier; jeg er lei av fordommer, og hele tiden måtte forvare meg mot tilfeldige mennesker som er imot islam. Kan jeg ikke bare ha religionen min i fred, så kan du og jeg heller snakke om andre ting.

De fleste i denne tråden sier: alle muslimer tolker koranen på nøyaktig samme måte, og du bør bare finne deg deg i å bli beskyldt for å være en homohatende, incestelskende, kriminell terrorist. Fordi sånn er muslimer , og dette vet alle. Og det er ikke rasistisk å si at vi ikke liker muslimer, fordi muslimer er ingen rase. Så da er det greit.

Satt på spissen.

Og jeg er rasist hvis jeg sier at hvite menn ikke blir stigmatisert på samme måte, fordi nå snakker vi jo ikke om hudfarge.

Skjønner ikke at jeg gidder engang...

Endret av Ramona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, utlendinger er overrepresentert i mange typer kriminalitet til tross for at de utgjør mindre enn 15% av befolkningen. Særlig gjelder dette vise grupper utlendinger som er overrepresentert i vise typer kriminalitet.

Ja, men det må man jo helst ikke snakke om. Bedre å tåkelegge det med fraser som "etniske nordmenn er minst like ille" eller "de fleste voldtekter blir begått av etniske nordmenn på fest" Bare å se bortifra statistikk og prosenter her. :glare:

Anonymous poster hash: 587b6...d63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av dette!

Selvom du ikke støtter religionen deres, betyr det ikke automatisk at du hater personen?! Uff, av og til blir jeg flau av å være norsk. Klart det er ting jeg er misliker ved denne religionen, men det betyr da ikke automatisk at jeg skal merke et hat mot vedkommende pga. det?

Har møtt MANGE nordmenn jeg kan argumentere mot i timer, og det tror jeg de fleste av oss har. Og kristne - ikke minst.

Hvem er vi egentlig i mot? Religion i seg selv, eller bare islam?



Anonymous poster hash: 871c1...596
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les dette.

http://nrk.no/hordaland/--meningslost-a-true-norge-1.11849846

Det eneste jeg ønsker er at mennesker ikke skal forbinde islam med alt det dårlige dem gjør.

og på en måte forstår jeg at det er vanskelig pga media.

Det de gjør er virkelig ikke islam. Det gir så feil bilde av hva Islam egentlig er.

Jeg oppfordrer alle til å lese koranen, lese sideskriftene om profeten om alt det gode han gjorde

mot menn, kvinner, barn og dyr, alt han lærte oss.

Først da vil dere se at all den ondskapen de ekstreme holder på med går helt imot hva islam er og hva det står for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette.

http://nrk.no/hordaland/--meningslost-a-true-norge-1.11849846

Det eneste jeg ønsker er at mennesker ikke skal forbinde islam med alt det dårlige dem gjør.

og på en måte forstår jeg at det er vanskelig pga media.

Det de gjør er virkelig ikke islam. Det gir så feil bilde av hva Islam egentlig er.

Jeg oppfordrer alle til å lese koranen, lese sideskriftene om profeten om alt det gode han gjorde

mot menn, kvinner, barn og dyr, alt han lærte oss.

Først da vil dere se at all den ondskapen de ekstreme holder på med går helt imot hva islam er og hva det står for.

Folk vil forbinde islam med ondskap så lenge islamister fortsetter denne morderiske galskapen sin.

Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil forbinde islam med ondskap så lenge islamister fortsetter denne morderiske galskapen sin.Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

Folk uten kunnskap vil det.

Som jeg sa, les teksten og så lag en egen mening :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk uten kunnskap vil det.

Som jeg sa, les teksten og så lag en egen mening :)

La du merke til at det sto 'islam' og 'islamister'?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette.

http://nrk.no/hordaland/--meningslost-a-true-norge-1.11849846

Det eneste jeg ønsker er at mennesker ikke skal forbinde islam med alt det dårlige dem gjør.

og på en måte forstår jeg at det er vanskelig pga media.

Det de gjør er virkelig ikke islam. Det gir så feil bilde av hva Islam egentlig er.

Jeg oppfordrer alle til å lese koranen, lese sideskriftene om profeten om alt det gode han gjorde

mot menn, kvinner, barn og dyr, alt han lærte oss.

Først da vil dere se at all den ondskapen de ekstreme holder på med går helt imot hva islam er og hva det står for.

Vi er mange som syns også den "snille" og "pene" varianten av islam er skadelig!

Vi liker ikke profeten deres!

Anonymous poster hash: 5fe99...62e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette.

http://nrk.no/hordaland/--meningslost-a-true-norge-1.11849846

Det eneste jeg ønsker er at mennesker ikke skal forbinde islam med alt det dårlige dem gjør.

og på en måte forstår jeg at det er vanskelig pga media.

Det de gjør er virkelig ikke islam. Det gir så feil bilde av hva Islam egentlig er.

Jeg oppfordrer alle til å lese koranen, lese sideskriftene om profeten om alt det gode han gjorde

mot menn, kvinner, barn og dyr, alt han lærte oss.

Først da vil dere se at all den ondskapen de ekstreme holder på med går helt imot hva islam er og hva det står for.

Her er en side som peker på hvor mye ondskap som fins i Koranen.

Samme siden peker på det samme i Bibelen.

Syns ikke dette virker som en snill religion, jeg. Muslimene burde skrevet en ny bok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette.

http://nrk.no/hordaland/--meningslost-a-true-norge-1.11849846

Det eneste jeg ønsker er at mennesker ikke skal forbinde islam med alt det dårlige dem gjør.

og på en måte forstår jeg at det er vanskelig pga media.

Det de gjør er virkelig ikke islam. Det gir så feil bilde av hva Islam egentlig er.

Jeg oppfordrer alle til å lese koranen, lese sideskriftene om profeten om alt det gode han gjorde

mot menn, kvinner, barn og dyr, alt han lærte oss.

Først da vil dere se at all den ondskapen de ekstreme holder på med går helt imot hva islam er og hva det står for.

  1. Don't bother warning the disbelievers. Allah has made it impossible for them to believe so that he can torture them forever after they die. 2:6-7

  2. Allah has sickened the hearts of disbelievers and increased their disease. He is a spiritual anti-doctor. 2:10

  3. If you try to compose a surah that is better than those in the Quran, and then fail, Allah will burn you forever if you in the fire that he has prepared for disbelievers, whose fuel is men and stones. 2:24

  4. Allah will shed human blood while angels praise him in heaven. (The angels question why Allah has to kill people; Allah says they'd understand if they knew everything like he does.) 2:30

  5. They who disbelieve, and deny Our revelations, such are rightful Peoples of the Fire. They will abide therein." 2:39

  6. There will come a day when Allah will refuse all prayers and help no one. 2:48

  7. Allah brags about drowning the Egyptian army. 2:50

  8. "Whosoever hath done evil and his sin surroundeth him; such are rightful owners of the Fire." 2:81

  9. Christians and Jews (who believe in only part of the Scripture), will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

  10. "They have incurred anger upon anger. For disbelievers is a shameful doom." 90

  11. "For disbelievers is a painful doom." 2:104

  12. Allah will make disbelievers' lives miserable in this world and torture them forever after they die. 2:114
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...