Gå til innhold

Jeg er muslim, og er lei av å forsvare meg selv og min religion.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja for Bibelen er en bok om pur godhet.

Exodus 21;7- When a man sells his daughter as a slave, she shall not go free as male slaves do.

Exodus 35;2- On six days work may be done, but the seventh day shall be sacred to you as the sabbath to complete rest to the Lord. Anyone who does work on that day shall be put to death.

Numbers 15;32-36

Deuteronomy 21;21-22

Leviticus 24;16.

Ja hele Leviticus og kapittelene om Guds lover for den slags skyld.

Det er greit å be en muslim forsvare andres og deres handlinger i forhold til Islam den dagen man ber en kristen gjøre det samme. Vi lever tross alt i 2014, både muslimer og kristne. De med hodet plassert rett og med moralsk kompass adapterer sin religiøse holdning til tiden de lever i.

Det finnes ekstremister i alle religioner. Kristne blir ikke bedt om å forsvare Kristen og Jødisk ekstremister som roper død over islam og alle muslimer all the live long day, de blir ikke bedt om å forsvare abortlege mordere, kristne ekstremister som bomber abortklinikker. En "vanlig kristen" blir ikke bedt om å forsvare westrbro baptist church medlemmer, KKK eller alle andre medlemmer av grupper som bruker Bibelen og Jesus som forsvar for sin egen uvitenhet og hat og fordommer. Hvorfor skal en "vanlig muslim" gjøre det da i forhold til Koranen og Allah?

For det første, var disse reglene du skriver om laget for jødene, ikke kristne. Av grunner du kan prate med en prest om.

KKK er heller ingen kristen organisasjon. Når det gjelder de kristne som bomber abortklinikker forsvarer de seg som oftest. Det er til og med ateister som har bombet abortklinikker fordi de mente det var mord.

Anonymous poster hash: 09e0a...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, hva?

Du tok feil å fokusere på meg personlig når du gikk tom for motargumenter og ikke kunne fokusere på min mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok feil å fokusere på meg personlig når du gikk tom for motargumenter og ikke kunne fokusere på min mening.

Jeg svarte jo på din mening, og gikk dermed ikke tom for argumenter, da jeg faktisk svarte på ditt argument med et motargument. Men kanskje du er litt vel nærtagen og tok det som et personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jevnlig dette argumentet om kristne som "bomber abortklinikker". Hvor ofte har dette skjedd egentlig, og når var det siste gang det skjedde?`

Så sjelden som dette skjer på verdensbasis fremstår det helt desperat og absurd å trekke frem slikt.



Anonymous poster hash: 11d6c...a9d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser jevnlig dette argumentet om kristne som "bomber abortklinikker". Hvor ofte har dette skjedd egentlig, og når var det siste gang det skjedde?`

Så sjelden som dette skjer på verdensbasis fremstår det helt desperat og absurd å trekke frem slikt.

Anonymous poster hash: 11d6c...a9d

Ekstremisme innenfor religioner, og at andre fra samme religion må forsvare slike handlinger er galt, er vel tankegangen. Må det en viss kvote til for at slikt skal være sammenlignbart? Det er tanken bak handlinger som teller i den diskusjonen som nå foregår.

Anonymous poster hash: 4b9cb...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke ha empati med andre? Ts skriver at h*n hele tiden må forsvare sin religion, og er lei av dette. så sier Drizzt at h*n ikke trenger å forsvare seg, men det må h*n jo når folk "stiller han til veggs". Derfor mener jeg det blir for lett å si at man ikke trenger å forsvare seg/bry seg når det ikke er en selv som opplever å hele tiden måtte rettferdiggjøre hvorfor har den troen man har. Jeg synes det er naivt å tenke at muslimer ikke blir stigmatisert i dagens samfunn, særlig menn.

Edit: typo.

Siden du kom med en rasistisk kommentar på første side, så tenkte jeg at du selv hadde slitt veldig mye med dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremisme innenfor religioner, og at andre fra samme religion må forsvare slike handlinger er galt, er vel tankegangen. Må det en viss kvote til for at slikt skal være sammenlignbart? Det er tanken bak handlinger som teller i den diskusjonen som nå foregår.

Anonymous poster hash: 4b9cb...3b8

Og når det er sagt så mottar abort-leger nesten daglig dødstrussler og utsettes for drapsforsøk i steder som USA. (kilde;intervju)

Anonymous poster hash: 4b9cb...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for Bibelen er en bok om pur godhet.

Det finnes ekstremister i alle religioner. Kristne blir ikke bedt om å forsvare Kristen og Jødisk ekstremister som roper død over islam og alle muslimer all the live long day, de blir ikke bedt om å forsvare abortlege mordere, kristne ekstremister som bomber abortklinikker. En "vanlig kristen" blir ikke bedt om å forsvare westrbro baptist church medlemmer, KKK eller alle andre medlemmer av grupper som bruker Bibelen og Jesus som forsvar for sin egen uvitenhet og hat og fordommer. Hvorfor skal en "vanlig muslim" gjøre det da i forhold til Koranen og Allah?

Ja, der har du rett, Bibelen handler om godhet.

Kristne og jøder blir naturligvis bedt om å besvare sin tro dersom noen mener å ha lov til å drepe andre i hellig krig, med henvisning til Biblen eller Toraen.

Og helt korrekt å gjøre det, det forventes at man tar avstand for ekstremister som "hijacker" en religion for sine egne politiske måls skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kom med en rasistisk kommentar på første side, så tenkte jeg at du selv hadde slitt veldig mye med dette.

Rasistisk? Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte jo på din mening ...

Det gjorde du faktisk ikke. Du uttalte deg om mine etnisk tilhørighet og hudfarge som er på ingen måte kommentar av min mening. Nå kan du ro trollingen ned litt og lese en gang til hva du "svarte" på.

Dessuten så er jeg utlending selv og har blitt hetset mye for det her på KG. Nå kan du virkelig slutte med trollingen.

Å ja, hvis du ikke forstår det å ikke ha ansvar for andre sine handlinger uansett om de deler hudfarge, pass, opprinnelse, hårfarge eller kjønn med deg, si ifra, så forklarer jeg deg nærmere.

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde du faktisk ikke. Du uttalte deg om mine etnisk tilhørighet og hudfarge som er på ingen måte kommentar av min mening. Nå kan du ro trollingen ned litt og lese en gang til hva du "svarte" på.

Dessuten så er jeg utlending selv og har blitt hetset mye for det her på KG. Nå kan du virkelig slutte med trollingen.

Da har du misforstått meg! Hvis du leser alle mine innlegg i denne tråden, så kanskje du skjønner hva jeg mener. Dessuten skriver jeg på ipad, og gidder ikke skrive en superlang, analytisk forklaring. Så da får du bare misforstå meg ;)

Og jeg troller ikke. Da hadde jeg funnet et annet tema å trolle med. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rasistisk? Jeez.

Ja, alle med hvit hudfarge har det så lett. TS nevnte ikke hudfarge, så skjønte ikke helt hvorfor du nevnte det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått meg! Hvis du leser alle mine innlegg i denne tråden, så kanskje du skjønner hva jeg mener. Dessuten skriver jeg på ipad, og gidder ikke skrive en superlang, analytisk forklaring. Så da får du bare misforstå meg ;)

Og jeg troller ikke. Da hadde jeg funnet et annet tema å trolle med. God helg!

Å, nei, den rasistiske kommentaren din er ikke til å misforstå. Med mindre man føler seg personlig truffet, så trenger man ikke forklare og bekymre seg for hva andre fra samme gruppe driver med. På denne måten er TS sin problemstilling kunstig skapt. Det holder med å si at man ikke deler vedkommendes mening, oppførsel, syn på religion og verden, så er det nok.

Hudfarge og etnisitet kan man ikke gjøre noe med, det er ikke hudfarge og gener som gjør folk til terrorister - det er oppdragelse, miljø, hjernevasking, o.l. God helg også til deg.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muslimer står bak ekstremt store deler av verdens problemer, inkludert omfattende lokale problemer her i Skandinavia og resten av Europa. Opprør og bilbrenning på grunn av latterlig trivielle ting som avbilding av Mohammed? Check. Hat mot ytringsfriheten? Check. Ekstremt mye intoleranse på nivå med svært konservative kristne? Check. Jødehat på nivå med nazistene? Check. Identifiserer du deg med Blitz, NKP eller Vigrid må du også overfor de fleste forsvare deg. Helt naturlig at muslimer mottar reaksjoner på deres valg av livssyn, akkurat som konservative kristne gjør her til lands. F.eks Farmen-Andreas.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en talsmann for den relgiøse gruppen det gjelder uttaler seg på vegne av feks muslimer i Oslo eller hvor det måtte være synes jeg er helt greit.

Mange lurer kanskje på hvordan de forhoøder seg til det som skjer, og da er det bedre og få informasjon og kunnskap om det framfor at folk gjør antagelser og dømmer på bakgrunn av det.

Jeg forstår veldig godt at muslimer blir lei av den generelle skepsisen og fremmedfrykten de møter i hverdagen.

Selv om jeg som hvit nordmann ikke har opplevd den type fordommer fra folk flest vet jeg hvordan det er å forsvare sin relgion.

Jeg er kristen og i disse dager får jeg stadig spørsmål rudt israel og palestina.

Og til vanelig er "homohater" noe jeg stadig blir konfrontert med.

Jeg kan ikke forsvare hva som skjer i Gaza og jeg har ikke noe hat mot homofile i det hele tatt (og NEI jeg gidder ikke svare noe mer på det her, nok av andre tråder om det).

Jeg synes alle skal bli møtt med et åpent sinn.

Og om noen skulle lure på noe ang andres relgion og holdninger er det vel bedre å spørre og bli kjent med de,

Før man evt bestemmer seg for hva man synes om vedkommende.

Anonymous poster hash: ab995...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Jeg hakker bare ned på de som er drittsekker som lever av å drepe, skade og plage andre. Drittsekker finnes uansett religion og hudfarge. De er en rase for seg selv. En rase som kalles drittsekker. De burde hatt et eget land!

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter min mening, med tanke på de Bibelversene (hvor av noen de følger helt og holdent ) som jeg nevnte. At Guds ord feks gir en lov til å steine noen for å plante to ulike typer korn ved siden av hverandre, høres ikke veldig vennlig ut.

Når man ser på kristen ekstremister så bruker de Guds ord, og Bibelen som grunnlag for sine handlinger, som ofte er stikk i strid med lov og medmenneskelighet. Men ingen kristne jeg kjenner (og jeg gikk på kristen skole og kjenner Mange) har noen gang blitt bedt om å forsvare slike handlinger, fordi de er opplagt begått av syke personer, som ikke representerer den vanlige kristnes syn og holdning til Bibelen. Hvorfor skal en muslim, i samme situasjon, absolutt være nødt til å forsvare seg da?

Ja det er jo en selvfølge at man tar avstand, når man ikke viser slike holdninger og oppfører seg slikt selv. Det er i allefall en selvfølge med Kristne. Hvorfor er det da ikke det for Muslimer,?

Nå vet du jo sikkert at vi lever under den ny pakten, Gud er mye snillere nå :blomst:

Jeg gir dessverre ikke mye for din "statistic with a population of one", jeg er kristen og blir støtt og stadig stilt til "ansvar" for dette og hint som foregår i verden i kristendommens navn.

Muslimen skal jo ikke forsvare seg, h*n skal ta avstand.

Og når denne avstandstaken forekommer oftere og uten å må provoseres frem, så vil muslimer få samme status i befolkningen, nemlig at dette er folk som alle vi andre, som tar avstand fra svineri og faenskap.

Ikke at muslimer absolutt må være enig i alt, og gjøre akkurat som "vi andre" gjør, men man må ha en klippefast fornemmelse av at muslimer støtter 100% opp under de verdier som vi har, f.eks. i Norge, og som har utviklet seg over 1000vis av år.

Når de muslimer, som man kaskje kan kalle toneangivende, er sånne som imamene som hyllet terrorhandlingene i USA og i London, eller er sånne som lar seg verve til ISIS, så er problemet nettopp at det er ekstremister som får lov å illustrere overfor omverdenen hva det vil si å være muslim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...