Gå til innhold

Jeg er muslim, og er lei av å forsvare meg selv og min religion.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper problemstillingen til TS. Stilles de til ansvar? Får de så mye pes fra nordmenn som de gir uttrykk for. Jeg syns de syter vel mye. Ikke blant dem jeg kjenner ihvertfall. Jeg tror de fleste (oppegående) nordmenn klarer å skille mellom fredelige muslimer, og islamistiske nutcases.

Det ble meldt om et par muslimer som ble banket opp etter 22.juli, men dette ble senere tilbakevist. Var vel en annen muslim som hadde fått ropt noe etter seg (og det er jo ikke bra), men hello? Får de virkelig så mye pes som TS her påstår? Eller er det bare noe de føler? (De føler at nordmenn gir dem skylden personlig, uten at vi gjør det).

Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

De får ikke mye pes nei. Sier som deg, folk ser jo hvem som er totalt tilbakestående og hvem som har noe mellom ørene. Går jeg forbi en muslim, så tenker jeg selvfølgelig ikke noe over det. Er oppførselen derimot helt på trynet, så reagerer vi.

De skal være glad for at de bor i Norge. Være takknemlige, ikke så forferdelig kravstore. Syns ikke så veldig synd på dem, desverre.

Anonymous poster hash: cffd1...4aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salam alaikum.

Jeg er enig med deg TS.

Jeg er selv muslim og blir sliten av fordomsfulle blikk, selv blant mine nærmeste. Så at en kommenterte at ekstremister tar religionen mer seriøs, det er så feil som det kan bli. Dette er mennesker som tar kun små biter av skriften og ser bort fra resten. De tar en setning av et vers og tolker det på den måten som passer dem. Og leser ikke verset i en helhet. Jeg er seriøs med min religion. Jeg setter ingen ved siden av gud og gjør mitt beste å følge hans regler. Og jeg skader ikke noen, dømmer ikke noen, snakker aldri dårlig om noen, gir til de fattige, hjelper alle både mennesker og dyr. Ikke tro at det de gjør er islam.

Dreper du et menneske er det som du dreper hele menneskeheten, redder du et menneske er det som du redder hele menneskeheten- Fra koranen. Les koranen selv og døm deretter. Det er en grunn for at Islam sprer seg som ild i tørt gress i hele verden og det er mest kvinner som konverterer også. Studer koranen selv og lag en egen mening.

Ønsker alle her inne en fin fredag :)

Om påstanden om at islam "sprer seg som ild i tørt gress" stemmer, og at spesielt kvinner konverterer stemmer, så må vel dette delvis tilskrives måtes islam ofte spres på. Slik som jentene som ble kidnappet av Boko Haram i Nigeria. Dette var i hovedsak kristne jenter, og de får valget: konverter eller bli drept. (Selv om jeg tviler på at disse virkelig har konvertert, de prøver å overleve). Ellers har man Isil i Irak, der kristne får valget: flykt, konverter eller bli drept. I Norge har man noen få eksempler på at nordmenn konverterer, slik som han Anders fyren. Ellers har jo mange muslimske land "koselige" holdninger til religiøse minoriteter: betal beskyttelsesskatt (slik at vi ikke skal måtte hugge hue av deg), konverter eller dø. Hva skjer om man ønsker å konvertere fra Islam til Kristendommen i f.eks Saudi-Arabia? Det er bra at du ikke er ekstremist, men jeg synes litt synd på dere fredelige muslimer. (Da det er såpass mye vold og elendighet som bedrives av deres trosfeller verden rundt, og spesielt i midtøsten). Og på en måte forstår jeg at dere ikke tørr å ta avstand fra all denne galskapen, for da kan man bli stemplet som frafallen og få trusler fra mer ekstreme muslimer.

Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om påstanden om at islam "sprer seg som ild i tørt gress" stemmer, og at spesielt kvinner konverterer stemmer, så må vel dette delvis tilskrives måtes islam ofte spres på. Slik som jentene som ble kidnappet av Boko Haram i Nigeria. Dette var i hovedsak kristne jenter, og de får valget: konverter eller bli drept. (Selv om jeg tviler på at disse virkelig har konvertert, de prøver å overleve). Ellers har man Isil i Irak, der kristne får valget: flykt, konverter eller bli drept. I Norge har man noen få eksempler på at nordmenn konverterer, slik som han Anders fyren. Ellers har jo mange muslimske land "koselige" holdninger til religiøse minoriteter: betal beskyttelsesskatt (slik at vi ikke skal måtte hugge hue av deg), konverter eller dø. Hva skjer om man ønsker å konvertere fra Islam til Kristendommen i f.eks Saudi-Arabia? Det er bra at du ikke er ekstremist, men jeg synes litt synd på dere fredelige muslimer. (Da det er såpass mye vold og elendighet som bedrives av deres trosfeller verden rundt, og spesielt i midtøsten). Og på en måte forstår jeg at dere ikke tørr å ta avstand fra all denne galskapen, for da kan man bli stemplet som frafallen og få trusler fra mer ekstreme muslimer. Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

Det du skriver om er også imot islam. Det står i koranen at tvang er ikke lov. Ting skal bli gjort av egen vilje, at det finnes mennesker som faktisk truer, skader og dreper andre for å tvinge noen til å konvertere og for andre grunner er helt forferdelig og haram (forbudt).

For at en er konvertert i guds øyne så må man ta shahada (troskapsærkjennelse) og med intensjon om at du vil konvertere. Først da er det godkjent.

Og det er kun gud som vet vår intensjon.

Jeg tenkte på dem som konverter av egen vilje og ikke tvang :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi muslimer er med på å skape mer fordommer når vi ber om nåde fra det norske folk om å ikke trekke likhetstegn mellom muslimer og såkalte radikale muslimer. Vi må slutte å forsvare oss hele tiden og begynne å anse oss som like verdige som etnisk norske! Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? Forhåpentligvis forstår de hvor tåpelig det er å la enkelte personers handlinger være representativ for en hel folkegruppe.

Jeg er lei av at gjennomsnittsmuslimen hver bidige gang det handler om terror må forklare og ta avstand fra andres handlinger. Hvorfor må vi alltid rettferdiggjøre oss selv og stå til ansvar for andre såkalte muslimers handlinger? Hvorfor blir vi skjært under samme kam som en gjeng idioter som bruker religion som skjold for å spre frykt og hat? Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik? jeg gidder ikke å forsvare min religion og identitet for noen lenger. Hvis ikke min deltagelse i samfunnet, handlinger, væremåte og min kjærlighet for Norge er nok bevis for at jeg er like norsk som alle andre, så får det faen meg bare være. Utrolig trist om mine barn i fremtiden også må forholde seg til spørsmål som dette i det flerkulturelle Norge .

Anonymous poster hash: 321b6...cb2

Jeg forstår at det ikke kan være lett være muslim i Norge nå. Du burde slippe å måtte forsvare deg. Jeg tror at de fleste muslimere er imot terrorisme. Men vi leser så mye fælt om religionen deres desverre, og vi blir redde. Men kanskje litt mer åpenhet rundt religionen og tankene deres hadde vært til nytte, slik at folk ikke tror sånn om dere. Men det er galt at dere skal forsvare dere. Jeg aksepterer muslimere så lenge de ikke gjør meg og mine vondt. :).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet muslimer vil fortsette å slite med er at det ikke er små uvesentlige nogsagter som oppfordrer til og står bak drap, lemlestelse, undertrykking og angrep på det meste av sosialliberale friheter. Det er de høyeste lederne innen religionen, i religionens høyeseter. I tillegg ser man at de stater verden rundt som har nedfelt i grunnloven at de er bygd på islam også topper statistikken på de mest ufri og voldelige nasjoner i verden.

Å tro på noe gir en ikke fripass fra kritikk og latterliggjøring. Ei heller at folk velger å distansere seg fra deg.

La oss si at islam og andre religioner var politiske partier. Hvordan hadde du reagert om et partis ledere oppfordret til drap, henrettelser av homofile, forby tros og trykkerefrihet. Forbud mot andre partier? Og hvor det i partiprogrammet sto at alle som ikke har samme meninger skal drepes?

Hadde det spilt noen rolle om mange av medlemmene ikke ønsket det? Ville du følt at de sto for noe annet en partiets ledelse når de velger å tilhøre partiet?

Og hvis man ikke ønsker partiets program og lederskapet politikk. Hvorfor velger man da ikke å etablere et helt annet parti? Med andre ledere? Og tar samtidig stor avstand fra det gamle partiet?

Endret av Guybrush
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ikke kan være lett være muslim i Norge nå. Du burde slippe å måtte forsvare deg. Jeg tror at de fleste muslimere er imot terrorisme. Men vi leser så mye fælt om religionen deres desverre, og vi blir redde. Men kanskje litt mer åpenhet rundt religionen og tankene deres hadde vært til nytte, slik at folk ikke tror sånn om dere. Men det er galt at dere skal forsvare dere. Jeg aksepterer muslimere så lenge de ikke gjør meg og mine vondt. :).

Jeg syns det er skikkelig trist mye av det jeg leser. Jeg er en muslimsk jente med både norsk samboer, og en familie som er støttende og glade i meg. Når jeg leser enkelte av tingene i denne tråden, så får jeg helt hakeslep at det er noen som tror det ene og det andre.

Jeg blir faktisk lei meg på mange av deres vegne. Tror mange må få seg en liten oppdatering på at muslimer er ikke én gruppe mennesker - men en rekke ulike folkeslag med en religion. Og at muslimer i Norge er ikke lik muslimer i Midtøsten som man leser om i nyhetene hele tiden.

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skriver om er også imot islam. Det står i koranen at tvang er ikke lov. Ting skal bli gjort av egen vilje, at det finnes mennesker som faktisk truer, skader og dreper andre for å tvinge noen til å konvertere og for andre grunner er helt forferdelig og haram (forbudt).

For at en er konvertert i guds øyne så må man ta shahada (troskapsærkjennelse) og med intensjon om at du vil konvertere. Først da er det godkjent.

Og det er kun gud som vet vår intensjon.

Jeg tenkte på dem som konverter av egen vilje og ikke tvang :)

Men da er det jo mange muslimske/islamske land som ikke følger reglene (koranen)? Saudi-Arabia f.eks. Som dreper dem som ikke lenger vil være muslimer. Er ikke dette også Haram ifølge deg?

Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at muslimer i Norge er ikke lik muslimer i Midtøsten som man leser om i nyhetene hele tiden.

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

Så hvorfor demonstrerer da tusentall mennesker på samme vis med de samme kravene som i de undertrykkende muslimske nasjonene i midtøsten? Hvorfor krever da norske muslimer å fjerne utrykks og pressefriheten? Hvorfor har man da grupper som Profetens Ummah og Islam.net ? Hvorfor inviterer de og ansetter de middelalderske imamer som overhodet ikke respekterer kvinners rett, homofiles rett og ikke-muslimers rett til å leve i frihet? Hvorfor velger man da ikke som en nevnte over å etablere en ny religion når de norske muslimer ifølge deg avviker så ekstremt fra religionens internasjonale ledere? Rensk bort alt hatet og selvmotsigelsene i Koranen. Bruk et annet navn. Problemet er løst. Hvis man har et såpass blindt forhold til en religion at man vil fortsette å tilhøre denne slik den er idag med undertrykkelse, vold og hat vil jeg si at man er en del av problemet. Gode intensjoner hjelper lite. Det var sikkert "snille" nazister i Tyskland og "snille" kommunister i Sovjetunionen også. Like fullt støttet de regimer og ledere som utslettet millioner samt krevde underkastelse fra alle mennesker. Hadde religion vært en privatsak som folk la fra seg hjemme hadde alle problemer vært løst. Istedet for å kreve at alle rundt en skal måtte endre sine liv. Da krever man ikke lengre å få tro, da krever man privilegier.

Anonymous poster hash: 54536...b24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke ha empati med andre? Ts skriver at h*n hele tiden må forsvare sin religion, og er lei av dette. så sier Drizzt at h*n ikke trenger å forsvare seg, men det må h*n jo når folk "stiller han til veggs". Derfor mener jeg det blir for lett å si at man ikke trenger å forsvare seg/bry seg når det ikke er en selv som opplever å hele tiden måtte rettferdiggjøre hvorfor har den troen man har. Jeg synes det er naivt å tenke at muslimer ikke blir stigmatisert i dagens samfunn, særlig menn. Edit: herfra begynner min post. Skriver på telefonen min og tydeligvis lar det ikke bli skrivet i quote. Jeez, for noe stress.Nå er ikke Norge et av de værste landene i vesten som dømmer og generaliserer muslimer eller generelt andre religiøse. Har forståelse for at TS synes det et kjipt, men er ikke overrasket over at det kommet til å bli vanligere. Ja man skal ikke dra muslimer over en kam, men er det ikke det muslimer gjør med jøder også? Hører ikke muslimer vise forståelse for jøder som tar avstand fra hva makt eliten i Israel gjør. Og muslimer er ikke terrorister, men i 99% av tilfeller er terrorister muslimer. Og det med incest i Norge er litt over the top. Incest begås i alle kulturer. Og please ikke kom med tullballet om at det ikke er vanlig i den muslimske verden, har sett flere gubber som er gift med jenter under 18år fra de traktene. KKK har ingenting med kristendommen å gjøre, de er en rasistisk gruppe/organisasjon. Kristendommen har hatt mange mørke sider og fortsatt blir masse rart praktisert i religionens navn. Men av de " 3 store" hører jeg minst om terror relatert til kristendommen. Kanskje noe med at religionen ble reformert og modernisert. Det å sitere vers fra gamle testamentet og påståd at bare kristendommen oppfordrer dem er som å sitere at islam og jødedommen er 100% demokratisk. Alle 3 følger hele eller delvis av innholdet i den boken. Forskjellen er at noen skjønte at reformasjon trengtes for å tilpasse seg levemåten i dag, noen mener at 2000år gammel levemåte is the way to go.

Endret av Saunet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver om er også imot islam. Det står i koranen at tvang er ikke lov. Ting skal bli gjort av egen vilje, at det finnes mennesker som faktisk truer, skader og dreper andre for å tvinge noen til å konvertere og for andre grunner er helt forferdelig og haram (forbudt).

For at en er konvertert i guds øyne så må man ta shahada (troskapsærkjennelse) og med intensjon om at du vil konvertere. Først da er det godkjent.

Og det er kun gud som vet vår intensjon.

Jeg tenkte på dem som konverter av egen vilje og ikke tvang :)

Diskusjoner om hva som er "riktig" eller "ekte" islam er ganske uinteressante for oss ikke-muslimer. Vi registrerer at det daglig begås umenneskelige og barbariske handlinger i Allahs navn. Og vi synes det er noe forbanna dritt.

Om du er en anstendig person som behandler menneskene rundt deg godt, skal du selvfølgelig slippe å holdes ansvarlig for andres ugjerninger. Men du må tåle at folk er negative til at du har gitt din tilslutning til en av de mest menneskefiendtlige og skadelige ideologiene som finnes på kloden i dag.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så fort det er en merkbar mengde muslimer som viser at de tar avstand fra terrorhandlinger og den slags, kan de få lov til å slippe å måtte forsvare livssynet sitt. Jeg husker en periode hvor norske muslimer (nordmenn som hadde konvertert) prøvde å samle muslimer i fakkeltog og den slags, for å vise at de ikke støtta ondskapen... Men så var det jo ingen som møtte opp da... Hmm...

Så vidt jeg har forstått, døde de siste homo sapiens ut for omtrent 200.000 år siden. Vi som lever i dag, er noe som heter anatomisk moderne mennesker, også kalt "homo sapiens sapiens". Det er riktig nok lenge siden jeg leste noe om dette, så jeg kan ha misforstått.

Edit: Link. Jeg er for trøtt til å forstå det som står der, men her er info om det, for den som er interessert.

Uansett om det kalles homo sapiens eller homo sapiens sapiens, så er det fortsatt ikke en rase. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det kalles homo sapiens eller homo sapiens sapiens, så er det fortsatt ikke en rase. :)

Jepp. Rase er dessute irrelevant i denne tråden, da muslimer ikke er en egen rase.

Men muslimer hsr en kultur og holdninger som ikke passer inn her, og burde strengt tatt ikke være her om de synes vi er så fæle.

Anonymous poster hash: c1c46...f30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig trist mye av det jeg leser. Jeg er en muslimsk jente med både norsk samboer, og en familie som er støttende og glade i meg. Når jeg leser enkelte av tingene i denne tråden, så får jeg helt hakeslep at det er noen som tror det ene og det andre.

Jeg blir faktisk lei meg på mange av deres vegne. Tror mange må få seg en liten oppdatering på at muslimer er ikke én gruppe mennesker - men en rekke ulike folkeslag med en religion. Og at muslimer i Norge er ikke lik muslimer i Midtøsten som man leser om i nyhetene hele tiden.

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

Jeg forstår at det må være trist å være muslim å sitte her inne å lese dette. Vi nordmenn har dårlig peiling på deres religion, og hva den går ut på. Vi ser på media, og danner et bilde utifra hva vi leser, og ser. Vi leser om mye vold av muslimere. Og vi leser at muslimere står frem og sier at vold er ifølge koranen lov. Da blir vi engstelige. Leser om at folk blir steinet til døde pga utroskap. Steinet til døde av mistanke om utroskap. Slått helseløs av mannen sin osv. Tvangsgifting osv. Tror dere som er muslim ville reagert med å bli skeptisk til oss hvis dere leste det samme om oss.

Jeg leser også i media at mange muslimere sier at de er ikke som de muslimere som utøver vold. Og at religionen ikke er sånn som vi tror. Jeg håper at dette er tilfelle. Jeg har snakket med mange muslimere før, og jeg behandler dem alltid som en av oss. Jeg husker at jeg gikk på et kurs en gang, der jeg ble kjent med to muslimske damer. Da fikk jeg et veldig positivt inntrykk, tiltross for at en av de var gift med sin fetter. Dette med tvangsgifting føler jeg er veldig rart. Men egentlig så er ikke det et rituale jeg vil dømme muslimere ned på. Det er volden jeg synes er den værste. Disse to muslimske damene jeg kjente forlklarte litt om religionen deres, og de var kjempehyggeige snille flotte damer. Jeg husker at de var utroig pene. Jeg følte at de var som oss norske. Og jeg var gode venner med dem. Hadde ingen problemer med å omgås de, og snakke med de. Husker at jeg gikk rundt å shoppet klær med de, og vi hadde det kjempekjekt sammen. De var noen av mine beste venner da jeg gikk på kurset. ) Men når det kommer til forhold så blir det værre.... desverre... Jeg kjenner til en mann som sier at han liker meg. Han er muslim. Men jeg er redd pga religionen. Jeg har jo hørt så mye om misshandling av damer, at jeg blir livredd. Jeg er redd at misshandling er lovlig ifølge religionen. Men det er mulig ikke lov , og det vet jeg..... men jeg tror vi er ganske uviten om deres religion desverre.

Jeg ser ikke på dere muslimere i samfunnet som noen terrorister slik dere vet det. Jeg ser på deres om vanlige mennesker, og som sagt de muslimere jeg har hatt kontakt med har vært de hyggeligste mennesker i oppførsel, men når det kommer til forhold altså så blir jeg skeptisk pga alt jeg har hørt om religionen deres. Hadde jeg blitt sammen med en muslimer, så vet jeg at alle rundt meg hadde reagert sterkt på det. De hadde blitt engstelig, for de har lest for mange historier....

Ikke føl deg anderledes selv om du er muslim. Dere er mennesker akkurat som oss. Vi er helt like. Og fint hvis du informerer oss mer om dette jeg skrev, og religionen deres Er vold tilatt i deres religion, eller er det forskjell på ekstreme muslimere og andre muslimere? Jeg vet det er en grad av forskjell, for ellers ville jo det vært krig i hele verden. :)

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om det kalles homo sapiens eller homo sapiens sapiens, så er det fortsatt ikke en rase. :)

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig trist mye av det jeg leser. Jeg er en muslimsk jente med både norsk samboer, og en familie som er støttende og glade i meg. Når jeg leser enkelte av tingene i denne tråden, så får jeg helt hakeslep at det er noen som tror det ene og det andre.

Jeg blir faktisk lei meg på mange av deres vegne. Tror mange må få seg en liten oppdatering på at muslimer er ikke én gruppe mennesker - men en rekke ulike folkeslag med en religion. Og at muslimer i Norge er ikke lik muslimer i Midtøsten som man leser om i nyhetene hele tiden.

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

Ja jeg forsto det slik også. Da jeg gikk på kurs med disse to muslimske damene, så fortate de meg at de var ikke som alle andre muslimer man leste om. De dekket ikke til kroppen sin. Og de fortalte at noen er mer ekstreme enn andre, og det er ulike typer av dem. Og ja jeg fikk et fint inntrykk av disse. Eneste jeg reagerte på var hun som var gift med fetteren... Hun var nok tvangsgiftet tenkte jeg.... Men hun var en alledeles nydelig og snill jente. Håper på at muslimere kan informere oss litt mer om religion, vold og tankegang.

Og vit at hvis jeg treffer dere på gaten, så ser jeg på dere som helt vanlige mennesker :). Det gjør jeg. Jeg behandler dere helt likt som norske. Men det eneste jeg er redd er å ha forhold til en muslim, eller komme borti de som lager bråk og opprør.

Jeg får håpe at mange muslimere ikke ser på oss norske som horer også. Det er jo det vi får høre. ;).

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke psykisk syke. De er religiøse som tar religionen sin på alvor. De aller fleste muslimer (inkludert trådstarter) tar ikke religionen sin seriøst. De ser bort fra all voldsforherligelsen. Og det skal vi være glade for.

Anonymous poster hash: 9c83c...b0e

Helt psykisk friske tror jeg ikke de er heller disse ekstremistene. De bruker å være unge menn, uten jobb eller utdannelse og sosialt nettverk. Lett bytte for terrorist organisasjoner for å kunne føle seg inkludert i et miljø....

Anonymous poster hash: a2aae...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt psykisk friske tror jeg ikke de er heller disse ekstremistene. De bruker å være unge menn, uten jobb eller utdannelse og sosialt nettverk. Lett bytte for terrorist organisasjoner for å kunne føle seg inkludert i et miljø....

Anonymous poster hash: a2aae...d92

Jeg tror de er psykisk skadet de som terroriserer ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vestlige er drittlei islam. Vi passer rett og slett ikke sammen.

Skjerp dere! Slutt å pakk inn damene deres, la jentene deres få elske å være sammen med hvem de vil. Har de lyst å knulle en trønder før ekteskap, ikke drep henne av den grunn. La de være frie. Og dere muslimske menn som er så jævla hellige og rettroende...la være å stjele, voldta og drepe. Og finn dere muslimske jenter i stedenfor norske. Og ikke voldta norske jenter fordi dere tvinger deres egne damer til å ikke knulle før ekteskap.

Dobbeltmoralister!!!

Anonymous poster hash: c1c46...f30

Dette.

Anonymous poster hash: 170e7...bf1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo mange muslimske/islamske land som ikke følger reglene (koranen)? Saudi-Arabia f.eks. Som dreper dem som ikke lenger vil være muslimer. Er ikke dette også Haram ifølge deg?Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

Det er ikke i følge meg. Les koranen selv å se hva som er rett og galt. Muslimer over hele verden følger ikke boken. Og da spesiellt ledere.

Ikke skyld på islam og koranen og hva folk gjør feil.

Feks. Hvis en hadde laget en perfekt kake oppskrift. Men folk fulgte den ikke helt til punkt å prikke, la til andre ingredienser. Ville det da blitt like bra resultat? Skal vi da skylde på oppskriften eller menneskene som ikke fulgte den som den riktig. Tvang og ta liv er haram. Åpne opp boken selv å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig trist mye av det jeg leser. Jeg er en muslimsk jente med både norsk samboer, og en familie som er støttende og glade i meg. Når jeg leser enkelte av tingene i denne tråden, så får jeg helt hakeslep at det er noen som tror det ene og det andre.

Jeg blir faktisk lei meg på mange av deres vegne. Tror mange må få seg en liten oppdatering på at muslimer er ikke én gruppe mennesker - men en rekke ulike folkeslag med en religion. Og at muslimer i Norge er ikke lik muslimer i Midtøsten som man leser om i nyhetene hele tiden.

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

Nettopp, dere er gruppen muslimer! Gruppen som har islam som religion.

Og selv om mange innstendig forsøker å fornekte det, er det en solid "brorskaps"-følelse muslimer imellom.

Anonymous poster hash: 5fe99...62e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...