Gå til innhold

Jeg er muslim, og er lei av å forsvare meg selv og min religion.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser mange preges av misopfattningen at islam og kristendommen er like "ille", men at grunnen til at kristne er fredelige er pga. at den har gått gjennom reformasjoner. Dette er ikke riktig. Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva som er best av kristendommen og islam. Men jeg vil informere om at det er en enorm forskjell på Bibelen og koranen. Hvem er forbildet til de kristne? Jo, Jesus. Hver er forbildet til muslimene? Jo, Muhammed. Hva er Jesus' lære? Bl.a: Du skal elske din neste som deg selv. Du skal vende det andre kinnet til. Du skal elske dine fiender og be for dem. (og så videre). I kristendommen blir man martyr om man blir drept for sin tro (altså ikke dreper, men blir drept selv pga. sin tro.

Hva med Muhammed?

Vel, vantro skal drepes. "Bokens folk" blir kalt aper og griser (etter at jødene nektet å følge profeten, ble det et toneskifte i koranen, og de gikk fra å bli kalt bokens folk til diverse navn på dyr. Mannen kan slå konen sin, så lenge det ikke vises så godtb(best å på kroppen, slik at blåmerker ikke vises).Man blir martyr om man dreper og blir drept for sin tro. Islam ble spredd med sverd, ganske ala det man ser av ISIS i Syria nå.

Dette blir veldig enkelt og kort, men jeg oppfordrer sterkt til å lese om forskjellen på kristendommen og islam. Er ikke ute etter å sverte muslimer og religionen deres, men å spre kunnskap.

Anonymous poster hash: 2cf88...6d1

Har du noen kilder på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva jeg er lei av? Å måtte forsvare meg mot islamkritikk fordi jeg ligner på mange muslimer. Som inder (eller nordmann med indisk bakgrunn om du vil) må jeg titt og ofte svare for islam fordi jeg ser ut som jeg gjør.

Og vet du hvem jeg klandrer for det? Ikke nordmenn. Det er ikke rart at nordmenn er kritiske til islam. Islam er en krigersk religion, og Koranen er en bok fylt med grusomheter. Enda mer enn kristendommen og jødedommen, selv om de to også har nok av svin på skogen. Jeg har lest mye av Koranen, og jeg kan ikke fatte at en muslim som leser Koranen også er muslim etter h*n har lest den. Skal man være bokstavtro muslim, da besitter man verdier som er totalt uforenlige med et godt samfunn. Skal man være en muslim som plukker vekk de helt hårreisende skriftene i Koranen, da bør man ikke ta seg nær av at folk omtaler Koranen som noe dritt, for da har man skjønt hvor mye jævlig som faktisk står i den boken og hvor kritikkverdig den er. Og at den på ingen måte er perfekt, slik den skal være.

Det hjelper lite at det står at vold er galt i Koranen når det også står at jødene skal drepes når de gjemmer seg bak trærne. Det betyr bare at Koranen er selvmotsigende, og det er jo ikke akkurat nyheter. Det er heller ikke noe argument til islams fordel. Når mange ting må tolkes til det helt ugjenkjennelige for ikke å være forferdelig menneskefiendtlige, da bør varsellampene blinke voldsomt. Kristendommen og jødedommen (og andre religioner, jeg bare nevner de tre beslektede) har også mye jævlig, men de nøyer seg som regel med ikke-voldelig religiøs utfoldelse. Den er idiotisk og bakstreversk, men det er bare unntaksvis at de i våre dager slår rundt seg med våpen kun på grunn av religionen sin. De ber deg vende om og sier at du ellers havner i helvete, men gir seg som regel der. Det bør de definitivt utfordres på, men det er ikke et like stort problem for meg. Jeg kan lukke ørene og slippe unna.

Jeg bekjenner meg til vitenskapen og fornuften fremfor religion, det samme gjør min ikke-vestlige familie, og jeg synes det er helt topp at det hakkes på islam. Det bør hakkes mer på alle religioner. Og hvis du faktisk bekjenner deg til en religion, da må du forvente å også måtte svare for den. Det er ikke din feil at folk sprenger seg i luften, men at du fortsatt kan basere dine verdier og din moral på de samme tekstene som dem gjør at du selvsagt må regne med å bli utfordret på det.



Anonymous poster hash: 7fbdb...936
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette som er problemet: "Vi" og "dere". "Dere" tenker ikke på at "vi" er helt vanlige norske borgere som verken dreper, voldtar eller driver hellig krig: "dere" antar at "vi" oppfører oss på verst mulig måte med bakgrunn av det dere leser i media og i nyhetene, eller enkelthendelser "dere" har med et par individer. Skal man være skeptisk til alle nordmenn når man ser tilbake på kristendommens historie? Føler du deg rettferdig behandlet da? Ja, forskjellen er at dette skjer i nåtid, dessverre, men det er nok av eksempler å ta av i kristendommen med vold og korstog. Man trenger heller ikke å gå mange år tilbake før kristne drev med etnisk rensing av muslimer i deler av Europa.

Jeg mener det er feil å si at "selvfølgelig er ikke alle muslimer slik, men mange", akkurat som med kristne eller hvilken som helst religion, kultur eller folkeslag man refererer til. Jeg tror det heller er "de færreste muslimer" og "de færreste kristne" i et hvilket som helst eksempel, men det høres jo selvsasgt ikke like bra ut når man skal drive fordommer. I min omgangskrets (hvor det finnes mange muslimer fra forskjellige land, med ulik tradisjon og kulturell bakgrunn, fra pakistanske til bosniske) er det ingen som forventer at kvinnene skal dekke seg til (og ingen av disse er dekket til), flere har norske samboere og ingen ser på nordiske jenter som billige horer. Vi gir gaver til jul og vi har skattejakt etter påskeegg, som en del av vår tradisjon i Norge.

Så hvorfor skal jeg trenge å forsvare meg? Hvorfor skal jeg føle at jeg har mindre rett til å være her etter over 30 år i Norge hvor jeg bidrar til fellesskapet på lik linje om en hvilken som helst etnisk nordmann fordi du setter alle muslimer i en bås?

Jeg syns det er så synd at det florerer fordommer som mange i denne tråden for i mine øyne er det ren uvitenhet som skaper det, og la oss ikke glemme hjernevasking fra medier og nyheter. Det er aldri fokus på hvor godt integrerte de fleste muslimer i Norge er. Hvordan de aller fleste bidrar med utdannelse, jobb og en kjærlighet til dette landet, uavhengig av om vi har ulik religion, så har vi en kjærlighet til Norge som binder oss sammen som tydeligvis (ut fra hva jeg kan lese i denne tråden) er helt feil nå... fordi "vi" er jo muslimer og passer ikke sammen med "dere".

Anonymous poster hash: 3141d...ee2

Kom ikke trekkende med det idiotiske ubrukelige argumentet om at "kristendommen" har vært fæl den og", og at det er ilke så mange pr siden ditt og datt! Jo, det er mange år siden...lev i nåtiden da for faen, eller henger du såå jævla langt etter selv om du er født og oppvokst her?? Det sier jo forresten alt...at dere muslimer...uansett hvor i verden dere bor...lever på 1400-tallet?

Skjerp dere!

Anonymous poster hash: c1c46...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg er for så vidt enig i at media er ganske mongo når du de ber muslimer om å ta avstand fra ditt og datt. Norske muslimer skal ikke måtte ta avstand fra hva Bhatti og co mener.

Min kritikk av islam går ut på dyremishandling, homsehat og et negativt kvinnesyn. Halal-slakt burde være ulovlig. Den som halalslakter et dyr fortjener selv å bli halalslaktet. Minkfarmer og pelsdyrnæringen er minst like ille, så islam er ikke verre enn kapitalismen. Dyr har ingen rettigheter og det er et problem.

Homsehatet og kvinnesynet er noe samtlige abrehamske religioner har, så det er ikke unikt for islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Don't bother warning the disbelievers. Allah has made it impossible for them to believe so that he can torture them forever after they die. 2:6-7

  • Allah has sickened the hearts of disbelievers and increased their disease. He is a spiritual anti-doctor. 2:10

  • If you try to compose a surah that is better than those in the Quran, and then fail, Allah will burn you forever if you in the fire that he has prepared for disbelievers, whose fuel is men and stones. 2:24

  • Allah will shed human blood while angels praise him in heaven. (The angels question why Allah has to kill people; Allah says they'd understand if they knew everything like he does.) 2:30

  • They who disbelieve, and deny Our revelations, such are rightful Peoples of the Fire. They will abide therein." 2:39

  • There will come a day when Allah will refuse all prayers and help no one. 2:48

  • Allah brags about drowning the Egyptian army. 2:50

  • "Whosoever hath done evil and his sin surroundeth him; such are rightful owners of the Fire." 2:81

  • Christians and Jews (who believe in only part of the Scripture), will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

  • "They have incurred anger upon anger. For disbelievers is a shameful doom." 90

  • "For disbelievers is a painful doom." 2:104

  • Allah will make disbelievers' lives miserable in this world and torture them forever after they die. 2:114

Og det der var bare fra sure 2. Flere surer spinner rundt samme tema: hvordan alle ikke-muslimer brutalt skal utryddes. Muslimer skal lyve om det, og "selge" islam, til de er i flertall, og kan slakte oss ned uten å lide tap i egne rekker. Folk bør virkelig ta seg tid til å lese Koranen, ja.

Min mening: enten tar du sterk avstand fra islam, ellers så må du bare finne deg i å bli hatet av ikke-muslimske norske kvinner og menn, slik Blitzere hater FrP'ere. Alternativt kan du flytte til en muslimsk stat, og se hvor godt du får det i et land som bruker Koranen og hadith som lovbøker.

De verdiene du sier du er muslim pga: nestekjærlighet og selvoppfordrelse, er universale, humanistiske verdier, og de glimrer med sitt fravær i samtlige muslimdominerte områder av verden. Skulle du etterhvert ta til vettet og ta avstand fra islam, er du sikkert hjertelig velkommen til Humanetisk Forbund.

Anonymous poster hash: 5e013...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for så vidt enig i at media er ganske mongo når du de ber muslimer om å ta avstand fra ditt og datt. Norske muslimer skal ikke måtte ta avstand fra hva Bhatti og co mener.

Min kritikk av islam går ut på dyremishandling, homsehat og et negativt kvinnesyn. Halal-slakt burde være ulovlig. Den som halalslakter et dyr fortjener selv å bli halalslaktet. Minkfarmer og pelsdyrnæringen er minst like ille, så islam er ikke verre enn kapitalismen. Dyr har ingen rettigheter og det er et problem.

Homsehatet og kvinnesynet er noe samtlige abrehamske religioner har, så det er ikke unikt for islam.

Jo!

Norske muslimer bør absolutt ta avstand fra Bhatti og de andre knehønene, når disse støtt og stadig drar inn islam i begrunnelsen for deres ekstremistiske holdninger.

Dersom en tilsvarende gjeng kristne (eller "kristne") hadde argumentert høylydt for å ta over makten i Norge, eller andre land, med våpenmakt, eller ved bruk av terror, så ville jeg vært den første til å protestere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En internasjonal journalist sa følgende om Norge:

"How can any Christian nation that suffered a brutal occupation in its modern history take part in the illegal occupation of Afghanistan? How could Norwegians be part of the "coalition of the killing"? The Norwegian government or the Norwegian people did not deign to respond to my question, although I am only asking for their stand."

Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt faenskap deres regjering driver med i utlandet? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra all terrorisme Norge har begått mot sivile mennesker i Afghanistan, Libya og Syria? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt Breivik står for? Hvis Breivik er en terrorist, betyr det at alle nordmenn har samme holdning som ham, og han representerer deres ideologi, å utslette alle muslimer på denne kloden. Hvorfor ikke heller rydde i sitt eget hjem, før dere går og viser muskler til svake mennesker i midtøsten. Prøv dere på Kina, så skal de sende dere tilbake til steinalderen.



Anonymous poster hash: e762c...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg inn i forskjellen på militære mål og sivile mål uten strategisk og militære objektiv.

Sett deg også inn i forskjellen mellom enkeltindivider og lederskap. Hadde Breivik vært en statsleder i Norge ville saken vært en helt annen. Hadde lederne i Gaza, Saudi Arabia, Iran osv vært sivile enkeltmennesker og ledelsen ikke hadde deres meninger og mål hadde også saken vært en helt annen.

En internasjonal journalist sa følgende om Norge:

"How can any Christian nation that suffered a brutal occupation in its modern history take part in the illegal occupation of Afghanistan? How could Norwegians be part of the "coalition of the killing"? The Norwegian government or the Norwegian people did not deign to respond to my question, although I am only asking for their stand."

Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt faenskap deres regjering driver med i utlandet? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra all terrorisme Norge har begått mot sivile mennesker i Afghanistan, Libya og Syria? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt Breivik står for? Hvis Breivik er en terrorist, betyr det at alle nordmenn har samme holdning som ham, og han representerer deres ideologi, å utslette alle muslimer på denne kloden. Hvorfor ikke heller rydde i sitt eget hjem, før dere går og viser muskler til svake mennesker i midtøsten. Prøv dere på Kina, så skal de sende dere tilbake til steinalderen.

Anonymous poster hash: e762c...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Give me a break!

Hvem ga USA rett til å angripe Irak, Libya og Afghanistan?

Irak brøt kun 2 av resolusjonene, og ble bombadert til ruiner, mens Isreal har brutt 65 resolusjoner, og USA støtter det zeonistiske landet. Dette kaller jeg for dobbeltmoral. Hvor mange land har Iran okkupert og drept sivile slik Norge har gjort?

Statsledere i Norge og USA er noen uforskammede møkkafolk. De er dyr, og ikke mennesker!

Sett deg inn i forskjellen på militære mål og sivile mål uten strategisk og militære objektiv.

Sett deg også inn i forskjellen mellom enkeltindivider og lederskap. Hadde Breivik vært en statsleder i Norge ville saken vært en helt annen. Hadde lederne i Gaza, Saudi Arabia, Iran osv vært sivile enkeltmennesker og ledelsen ikke hadde deres meninger og mål hadde også saken vært en helt annen.



Anonymous poster hash: e762c...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En internasjonal journalist sa følgende om Norge:

"How can any Christian nation that suffered a brutal occupation in its modern history take part in the illegal occupation of Afghanistan? How could Norwegians be part of the "coalition of the killing"? The Norwegian government or the Norwegian people did not deign to respond to my question, although I am only asking for their stand."

Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt faenskap deres regjering driver med i utlandet? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra all terrorisme Norge har begått mot sivile mennesker i Afghanistan, Libya og Syria? Hvorfor tar ikke nordmenn avstand fra alt Breivik står for? Hvis Breivik er en terrorist, betyr det at alle nordmenn har samme holdning som ham, og han representerer deres ideologi, å utslette alle muslimer på denne kloden. Hvorfor ikke heller rydde i sitt eget hjem, før dere går og viser muskler til svake mennesker i midtøsten. Prøv dere på Kina, så skal de sende dere tilbake til steinalderen.

Anonymous poster hash: e762c...9ce

For en stygg holdning til Norge. Pføy.

Anonymous poster hash: 170e7...bf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Give me a break!

Hvem ga USA rett til å angripe Irak, Libya og Afghanistan?

Irak brøt kun 2 av resolusjonene, og ble bombadert til ruiner, mens Isreal har brutt 65 resolusjoner, og USA støtter det zeonistiske landet. Dette kaller jeg for dobbeltmoral. Hvor mange land har Iran okkupert og drept sivile slik Norge har gjort?

Statsledere i Norge og USA er noen uforskammede møkkafolk. De er dyr, og ikke mennesker!

Anonymous poster hash: e762c...9ce

Og der gav du akkurat svaret på hvorfor muslimer kan påstå at det ikke er vold i Koranen. Man skal ikke drepe mennesker. Men fienden er jo ikke mennesker, de er dyr. Problem solved.

Anonymous poster hash: 170e7...bf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% av overfallsvoldtekter er utført av??

Kvinneundertrykkelse satt i system er utført av?

Særrettigheter kreveses av??

Kjønnslemlestelse her i landet utføres av??

Jeg kan fortsette i det vide og det brede.

Jo, du må nok forsvare din religion...og ikke minst din kultur!

Men hudfargen din skal du ikke forsvare.

Religionen er du nødt til å forsvare pga alle særkrav muslimer kommer med. Om det er så kjipt for deg å bo i et land der vi lever som vi gjør, så er det ingen som tvinger deg til å bo her. Alle vestlige er drittlei islam. Vi passer rett og slett ikke sammen.

Skjerp dere! Slutt å pakk inn damene deres, la jentene deres få elske å være sammen med hvem de vil. Har de lyst å knulle en trønder før ekteskap, ikke drep henne av den grunn. La de være frie. Og dere muslimske menn som er så jævla hellige og rettroende...la være å stjele, voldta og drepe. Og finn dere muslimske jenter i stedenfor norske. Og ikke voldta norske jenter fordi dere tvinger deres egne damer til å ikke knulle før ekteskap.

Dobbeltmoralister!!!

Anonymous poster hash: c1c46...f30

Speak for yourself please!

Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Det finnes også kvinneundertrykkelse av kristlige og jødiske folk. Det er slett ikke bare Islam, men alle religioner i verden. Jeg er enig i det at muslimer ikke må forsvare seg for alt som skjer.

Og det med jøder: Jeg er jødisk, og har flere muslimske venner. Det går helt bra. Vi respekterer hverandre og har mer likskaper enn mange vil tro.

Anonymous poster hash: c0eb4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Jo!

Norske muslimer bør absolutt ta avstand fra Bhatti og de andre knehønene, når disse støtt og stadig drar inn islam i begrunnelsen for deres ekstremistiske holdninger.

Dersom en tilsvarende gjeng kristne (eller "kristne") hadde argumentert høylydt for å ta over makten i Norge, eller andre land, med våpenmakt, eller ved bruk av terror, så ville jeg vært den første til å protestere.

Vi er alle individer. Individer tenker forskjellig.

I tillegg er det verdt å merke seg at Bhatti og hans gjeng er en stor trussel for andre muslimer. Blant annet blir shiamuslimer undertrykket i Pakistan og Afghanistan. I Irak ødelegger ISIL shiahelligdommer. Skal shiamuslimene ta avstand fra BhattI? Og hva med Sunnimuslimene? Bhatti er en ekstrem salafist. Ekstreme salafister hater sufiene, da de mener sufiene i likhet med shiaene driver med avgudsdyrkelse. Så hvem skal ta avstand fra Bhatti? Andre salafister? Det er ingen salafister som tar parti med ikke-troende.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen og hadith. Les i vei!

Skal jeg lese Koranen og Hadith fordi du ikke har noen kilder..?

Har du lest dem selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg lese Koranen og Hadith fordi du ikke har noen kilder..?

Har du lest dem selv?

Det er jo absolutt de ultimate kildene i forhold til det som blir tatt opp da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Speak for yourself please!

Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Det finnes også kvinneundertrykkelse av kristlige og jødiske folk. Det er slett ikke bare Islam, men alle religioner i verden. Jeg er enig i det at muslimer ikke må forsvare seg for alt som skjer.

Og det med jøder: Jeg er jødisk, og har flere muslimske venner. Det går helt bra. Vi respekterer hverandre og har mer likskaper enn mange vil tro.

Anonymous poster hash: c0eb4...5c1

Men nå er det en gang slik at du hører ikke Paven, biskoper og kirkeledere i vesten stå og akseptere samt hylle og oppfordre til drap, hat, kjønnslemlestelse, kvinnemisshandling, hets mot homofile, rasisme osv. Den store forskjellen er at en viss religion har sine ledere som gjør nettopp det. Og når man da henter inn ledere fra steinaldersamfunn til å styre de troende også i vestlige liberale land får man samme leksa der også. Såkalte kristne kirkeledere som presterer å preke hat mot eksempelvis homofile får på pukkelen så det holder. Og de er ledere for små sekter og grupperinger folk knapt har hørt om. Knapt noen trussel.

Anonymous poster hash: 54536...b24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Give me a break!

Hvem ga USA rett til å angripe Irak, Libya og Afghanistan?

Irak brøt kun 2 av resolusjonene, og ble bombadert til ruiner, mens Isreal har brutt 65 resolusjoner, og USA støtter det zeonistiske landet. Dette kaller jeg for dobbeltmoral. Hvor mange land har Iran okkupert og drept sivile slik Norge har gjort?

Statsledere i Norge og USA er noen uforskammede møkkafolk. De er dyr, og ikke mennesker!

Anonymous poster hash: e762c...9ce

And yet here you are!!

Er vi så fæle , så stikk.

Anonymous poster hash: c1c46...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg lese Koranen og Hadith fordi du ikke har noen kilder..?

Har du lest dem selv?

Ja, jeg har lest dem. De er kildene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, hva mener du om homofilt ekteskap, homofiles rettigheter til å adoptere, ytringsfrihet til også å fornærme muhammed, jenter og gutter som svømmer og har gym sammen, kan man stole på jøder og hva er viktigst av norges lover og sharia?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...