Gå til innhold

Yngling med havmusa

Havmus

Anbefalte innlegg

NAV gir meg hodepine og mageknip. Når man sender inn søknaden om foreldrepenger står det så vidt jeg kan huske ikke noe om hvilke skjema de skal ha inn som vedlegg ved inntektsopplysninger, likevel klarer de gjennom dette idiotiske byråkratiet sende meg brev om at de mangler innsendt skjema "blablabla" som arbeidsgiver må fylle ut. Jeg sendte aldri inn noe skjema fylt ut av arbeidsgiver i forrige runde, NAV ordnet med kontakten med arbeidsgiver.

Blæ, jeg blir så oppgitt! Dette er liksom like dumt som da jeg meldte fra om at frøkna hadde begynt i bhg og at vi ikke lenger hadde rett på kontantstøtte. Selv da lirer de av seg de motbydelige ferdigkomponerte brevene "det er vedtatt at".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I feel you! Mitt problem er desverre ikke NAV, men arbeidsgiver. Jeg går ut i permisjon i dag.. Sendte søknaden min 17 . november, og hadde alt av dokumenter sendt inn samme dato. Arbeidsgiveren min derimot har sendt inn feil inntektsopplysninger gang på gang.. (mistenker at de prøver å lete etter den som gagner dem best) de fikk endelig sendt inn riktig den 31 desember, altså 6,5 uker etter jeg hadde sendt inn søknaden min.. Og det er først da de komme begynne å behandle søknaden min, og her er det 8-10 ukers behandlingstid.

Ååh, arbeidsgiveren miiin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk av arbeidsgiveren din! Men hvis det er noen trøst så skal du jo få etterbetalt når saken er ferdig behandlet :)

Nei, jeg får vel brette opp ermene og ta en tlf til sjefen og spørre hvem som er ansvarlig for å fylle ut dette skjemaet.. er riktignok bare to tre timer til jeg skal på jobb selv, men greit å få unna mailen i dag tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av det?

Er det uke 35 på deg nå og?

Jeg sendte bare papirene videre til lønnsansvarlig og så har jeg vel tenkt at jeg kan være litt irritabel gravid over tlf til NAV i dag :P

Der blir vel faktisk uke 35 nå ja :Nikke: Da begynner det å bli på tide å gå gjennom de minste klærne etter frøkna, vaske de og rydde til litt plass i skuffene i kommoden samt ta opp bilstolen og vaske trekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte bare papirene videre til lønnsansvarlig og så har jeg vel tenkt at jeg kan være litt irritabel gravid over tlf til NAV i dag :P

Der blir vel faktisk uke 35 nå ja :Nikke: Da begynner det å bli på tide å gå gjennom de minste klærne etter frøkna, vaske de og rydde til litt plass i skuffene i kommoden samt ta opp bilstolen og vaske trekk :)

Åååh, koseliiig :nigo: Burde man vaske trekket på ny bilstol, eller holder det å lufte den? :) Regner med du skal vaske trekket siden den har vært brukt før og stått lagret? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, koseliiig :nigo: Burde man vaske trekket på ny bilstol, eller holder det å lufte den? :) Regner med du skal vaske trekket siden den har vært brukt før og stått lagret? ^^

Vi vasket ikke trekket på stolen da den var ny nei, tok det bare ut av plasten :) Nå har den i midlertid stått å støvet ned i over et år.. pluss at setet ikke akkurat var rent etter frøkna heller, så det er vel på tiden å rengjøre den litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart har jeg to deilige lenestoler med gyngefunksjon montert i stua. Ser det begynner å jevne seg ut mtp. møbler fra IKEA Vs. andre møbelforretninger. Det må jeg vel ta som et tegn på at vi begynner å bli voksne... I en alder av 26 og 32 og med barn nr 2 på vei. :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart har jeg to deilige lenestoler med gyngefunksjon montert i stua. Ser det begynner å jevne seg ut mtp. møbler fra IKEA Vs. andre møbelforretninger. Det må jeg vel ta som et tegn på at vi begynner å bli voksne... I en alder av 26 og 32 og med barn nr 2 på vei. :nigo:

Oooh, høres lekkert ut :nigo: Skal du bruke en av de som ammestol? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, høres lekkert ut :nigo: Skal du bruke en av de som ammestol? :nigo:

Av erfaring vil jeg si nei, men samtidig.. av erfaring vet jeg at amming er noe man gjør uten å egentlig bry seg så voldsomt om hvilken stol man sitter I :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, i natt var det nesten så jeg var på vei til jobb i 0230 tida? Hadde fått på meg uniform og greier får jeg faktisk tok meg tid til å sjekke klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, i natt var det nesten så jeg var på vei til jobb i 0230 tida? Hadde fått på meg uniform og greier får jeg faktisk tok meg tid til å sjekke klokka.

:fnise: Off, det kunne blitt kjedelig hvis du hadde kommet deg av gårde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Off, det kunne blitt kjedelig hvis du hadde kommet deg av gårde :P

Det hadde tatt seg ut! Sjefen lo i allefall godt da jeg fortalte det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skolesemesteret begynte akkurat som det første. Null energi eller tid til å møtes opp på forelesninger. Resultatet er følgelig nattrangling med innleveringsoppgave i statistikk til førstkommende mandag og jeg skjønner ikke bæret av hva jeg driver med.

Men ser vi bort fra en vimsete havmus som ikke klarer å følge forelesningsplaner går det bemerkelsesverdig knirkefritt her i heimen. Frøkna er blid og glad som dagen er lang og dersom hun får viljen sin og sove "pappasenga" er hun en drøm å legge for kvelden. Sover/slumrer til kl 8 kan hun også gjøre og starter gjerne morgenen med et "go'morjn, sove godt, klemme mamma. Mmmm!".

Mannen og jeg har tidvis vært svært irritable på hverandre, men jeg tror at julen med litt fri var det vi trengte for å få et lite overskudd av energi og velvilje slik at ikke uenighetene om ubetydelige irritasjonsmomenter tar fullstendig overhånd. I det hele tatt har januar virkelig sneglet seg avgårde i en rasende fatt. En liten uke til og vi tar fatt på februar. Den siste hele mnd av dette (og muligens det siste) svangerskapet jeg skal gjennom. Det er pussig det! Innen senest 14. mars er jeg tobarnsmamma.. ikke minst, 13. mars har jeg plutselig en toåring i hus!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove "pappasenga" er nok et lite kapittel for seg selv det. Den ene natten er det en sann glede, den andre et mareritt fra du legger deg til du står opp om morgenen.

Natten i natt klassifiserer til sistnevnte.

Lille frøken kose mamma lå pent og pyntelig midt i senga helt til jeg la meg. Da kastet hun seg rundt mot meg for å ligge med hodet sitt så tett mot mitt som mulig. Rompa plasserte hun foran pappas nese og slapp like så godt en skikkelig fis. Dumme som vi voksne gjerne kan være la vi henne på ny midt i senga, men etter fem minutter gjorde hun på ny dette merkverdige kastet, slengte hodet sitt på mitt og lo i søvne mens hun sa "bæng!" før hun la seg godt tilrette på tvers av senga over putene våre.

Vi gadd ikke å flytte mer på henne og vi krøp derfor sammen i nedre del av senga hvor mannen og jeg har byttet på å holde den andre våken med snorkekonsert med pausenr. ledet av frøkna bestående av små latterutbrudd.

Jeg tenker det blir stas når vi plutselig er fire personer som skal dele en 140 seng :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke min farmor er spesielt glad i meg :P

Vi har en terminbingo gående i familien hvor det tippes i nedkomstdato og kjønn innenfor tidsrommet 14.02 - 14.03. Omtrent alle har sagt at jeg denne gangen kommer til å gå til mars, mens min kjære farmor slår til med den eneste februardatoen 15.02! Det er bare 19 dager til det! :sjokkert:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...