Gå til innhold

Linnea Myhre

Lillemy23

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, CecilieX skrev:

Innlegget i seg selv er greit, det er svaret til en leser i kommetarfeltet som gjør at det blir problematisk. En leser trekker frem sin irritasjon over SE blir trukket frem som samfunnsengasjert. Linnea mener at SE godt kan ha fokus på utseende og sminke hvis hun bare har litt annet engasjement også. Det blir så totalt feil å når det hun kritiserer IR for ikke blir så viktig når det kommer til SE, og begrunnelsen er at hun kjenner SE, og åpenbart synes hun er en bra person. Da blir engasjementet i forhold til blogg og spons og utseendet litt utvannet, når det bare skal gjelde bloggere hun ikke kjenner.

http://imgur.com/SkDhhRy

Ah, ok, jeg hadde ikke fått med meg det i kommentarfeltet. Selvfølgelig blir jo det noe annet, men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor SE skal dras inn uansett (da av leseren i kommentarfeltet). Dette har ingenting med min personlige mening om Sophie Elise, jeg bare skjønner ikke hvorfor hennes navn skal dras inn der.

Føler det blir litt sånn at du ikke har lov til å kritisere Else Kåss Furuseth med mindre du også kritiserer Linn Skåber, siden begge to tross alt er kvinnelige komikere - på samme måte som SE og IR er toppbloggere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Dumt at fokuset ble dradd vekk fra hovedinnlegget synes jeg. Jeg synes også hun er en velkommen stemme i bloggverden, men bare om hun faktisk klarer å holde det hun lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/6/2016 at 14.30, CecilieX skrev:

http://www.linniiie.com/?p=1709

Hun la ut et nytt innlegg om hvor lei hun er av bloggeres fokus på spons og utseende. Jeg liker at hun klasker til, og ut fra kommentarfeltet er det mange som hyller henne. Noen gir også inntrykk av å ha lært noe nytt i forhold til det cookies og hvordan bloggere tjener penger ved at man trykker på lenker. Det er skikkelig bra at hun når ut til mange i forhold til dette.

Dog synes jeg kritikken hennes faller noe sammen ut fra det hun kommenterer i kommentarfeltet. Selve innlegget sparker ganske kraftig til Isabell Raad, men samtidig tar Linnea tar Sophie Elise i forsvar fordi "hun kjenner henne". For meg blir dette veldig merkelig, da SE fortjener like mye kritikk for eksakt de samme tingene som Isabell får kritikk for. Jeg skal ikke kalle det dobbeltmoral, men jeg mener at man står sterkere som samfunnsrefser dersom man ikke lar seg blende av sine personlige relasjoner. Bloggbutikk er bloggbutikk. 

Ingen tvil om at Linnea bare er nok en uærlig, dobbeltmoralsk blogger. Dette kommer bare i tillegg til "fy til kroppspress"-rants krydret med lettkledde sexy bilder.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/7/2016 at 20.39, Yaki skrev:

Helt latterlig av Linnéa. Jeg forventet mye mer av henne.

Hvorfor? Hun har for lengst avslørt dobbeltmoralen sin, der hun f.eks. roper om kroppspress samtidig som hun legger ut sexy bilder av sin syltynne og meget lettkledde kropp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/7/2016 at 21.10, mjauritz skrev:

Syntes det var bra noen gikk til angrep på Sraad.

At hun ikke gikk til angrep på SE syntes jeg faktisk ikke har så mye med saken å gjøre. Joda SE har operert seg og sagt mye dumt, men det betyr ikke at hun må dras inn hver gang man skal si noe negativt om en annen blogg. Sraad er mye mer hoven og ekkel enn hva SE noensinne har vært. Syntes det blir veldig feil å kritisere Linnea for at hun ikke også tok SE i innlegget. Linnea skriver rett fra levra og har vel irritert seg over Sraad, hun skrev ikke at SE ikke gjorde samme tingene, hun bare nevnte henne ikke.

Elsker Linnea Myhre, bloggen og skrivestilen. Alt hun sa om Sraad var helt på sin plass! Kunne ønske flere bloggere turte å gå like hardt ut og si det vi alle tenker.

Det har veldig mye med saken å gjøre at hun ikke kritiserer venninnen og kroppspress-giganten SE med sine mange sponsede innlegg som hun prøver å skjule ved å gjøre "annonse"-merket lite og uleselig. Å syte over at denne mer ukjente bloggeren har mye lettkleddbilder samtidig som puppe-SE slipper helt fri for enhver kritikk er uforståelig.

Vel, denne Isabel er i det minste ganske ukjent for meg. Jeg har ikke sett særlig mye til henne i den offentlige debatt slik jeg har sett dobbeltmoral-SE raljere rundt alle mulige emner hun ikke har peiling på.

Ellers er jeg helt med på det å påpeke at blogger bare er bissniss og bare ønsker å tjene gryn. Men måten Linnea gjør det på blir ganske patetisk og hyklersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2016 at 23.58, jabx skrev:

Hvorfor? Hun har for lengst avslørt dobbeltmoralen sin, der hun f.eks. roper om kroppspress samtidig som hun legger ut sexy bilder av sin syltynne og meget lettkledde kropp.

Du har et godt poeng der, jabx! Men folk med spiseforstyrrelser (inkludert meg selv) blir ofte veldig hyklerske når det kommer til akkurat dét. Trodde (håpte) derfor at hun i det minste var real på andre punkter, men nei. Totalt skivebom, hun burde latt være å skrevet det innlegget. Kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Fy f. så dobbeltmoralsk:

http://www.linniiie.com/?p=1839

Særlig patetisk blir det når hun legger ut et skjermbilde fra Sraad-bloggen med et sitat om det å være forbilde. Da jeg først så bildet trodde jeg det var Sophie Elise hun siterte. Det var SE i et nøtteskall. Men jeg skjønte ikke det helt, for LM er venninne med SE. Men hun er i konflikt med Sraad. Så akkurat som forrige gang endte hun opp med å angripe Sraad for noe SE er like skyldig i. Fy faen så patetisk.

Og når hun i kommentarfeltet konfronteres med at hun selv legger ut lettkledde bilder og fokuserer på utseende, altså at hun gjør noe annet enn hun skriver at hun står for, så prøver hun å avfeie det og påstå at hun aldri legger ut lettkledde bilder.

LM har gått rett i avgrunnen. Hun fremstår bare som bitter og dobbeltmoralsk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slettet min kommentar der jeg skrev om hvordan hun la ut hva hun spiste og drakk da hun hadde spiseforstyrrelser. Greit, hun la ikke ut noe kostholdsplan men fikk alikevel med oss mye av hva kostholdet gikk i på den tiden. Bøttevis med Pepsi Max, taco hver dag osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun også slettet flere kritiske kommentarer, var 92 svar i går, 84 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hykler, det er det hun er. Så trist fordi jeg syntes hun fremmet fine verdier frem til nå, aka klikke på Sraad (hun står i det minste for det hun gjør/fremmer), men Shopie E er unntak (den værste av dem alle) fordi de er "venner"...:shoppe:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er en fantastisk blogger. Bedre blogger enn forfatter i mine øyne.

Det innlegget hun fikk publisert I Aftenposten er da virkelig ikke noe annet enn svært dårlig skrevet.

Hun kan vel legge ut bilder av seg selv selv om hun påpeker et problem I blogglandia? Eller må hun ha gått opp til sytti kilo før hun gjør det?

Hva skal hun gjøre? Total isolasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vikingmelk skrev:

Hun kan vel legge ut bilder av seg selv selv om hun påpeker et problem I blogglandia? Eller må hun ha gått opp til sytti kilo før hun gjør det?

Hva skal hun gjøre? Total isolasjon?

Det er forskjell på generelle bilder, og lettkledde/sexy kroppsbilder. Samtidig som man tar avstand fra kroppsfokus.

LM og SE er som bloggtvillinger. Dobbeltmoral hele veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Har gått inn 2 ganger på den profilen, må si at det sure og trassige fjeset ikke får meg til å gå inn før neste gang jeg har glemt hvordan hun utstråler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 30. juli 2016 at 17.29, monstergospel skrev:

Hun slettet min kommentar der jeg skrev om hvordan hun la ut hva hun spiste og drakk da hun hadde spiseforstyrrelser. Greit, hun la ikke ut noe kostholdsplan men fikk alikevel med oss mye av hva kostholdet gikk i på den tiden. Bøttevis med Pepsi Max, taco hver dag osv. 

Ikke glem speltlomper og salatblader med ketchup på! Det var sikkert ment som en morsom "greie" den gangen, at hun hadde så rart kosthold, men egentlig veldig trist ettersom hun var alvorlig spiseforstyrret.

Jeg tenker at hun kanskje appellerer til mange med spiseforstyrrelser eller vanskelig forhold til mat med innlegget sitt, og at det kan være til hjelp for de at noen tar opp temaet. Finn Skårderud skrev nettopp også en kronikk om bloggere og Sunn fornuft-plakaten som en del sikkert har lest.

Men, plakaten til tross - bloggere påvirker på mange måter uansett hvordan man vrir og vender på det. Når en blogger legger ut et pent bilde av seg selv og kroppen sin så føler jeg meg stygg og feit fordi jeg ikke ser sånn ut som dem. Det er klart at det at feks Linnéa har vært heldig med utseendet sitt ikke skal hindre henne i å blogge, noe annet ville vært helt absurd. Men jeg påvirkes negativt av å få (retusjerte?) bilder av pene bloggere rett i fleisen. Har forøvrig lagt merke til at det også er andre ex-anorektikere som legger ut bilder der man ser godt at de fortsatt er tynnere enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Den 6.4.2016 at 14.30, CecilieX skrev:

http://www.linniiie.com/?p=1709

Hun la ut et nytt innlegg om hvor lei hun er av bloggeres fokus på spons og utseende. Jeg liker at hun klasker til, og ut fra kommentarfeltet er det mange som hyller henne. Noen gir også inntrykk av å ha lært noe nytt i forhold til det cookies og hvordan bloggere tjener penger ved at man trykker på lenker. Det er skikkelig bra at hun når ut til mange i forhold til dette.

Dog synes jeg kritikken hennes faller noe sammen ut fra det hun kommenterer i kommentarfeltet. Selve innlegget sparker ganske kraftig til Isabell Raad, men samtidig tar Linnea tar Sophie Elise i forsvar fordi "hun kjenner henne". For meg blir dette veldig merkelig, da SE fortjener like mye kritikk for eksakt de samme tingene som Isabell får kritikk for. Jeg skal ikke kalle det dobbeltmoral, men jeg mener at man står sterkere som samfunnsrefser dersom man ikke lar seg blende av sine personlige relasjoner. Bloggbutikk er bloggbutikk. 

LM i Dagbladet i dag: "Du finner ikke mobbeinnlegg, jeg drev litt med det i min tidligere karriere fordi jeg ikke skjønte at internett var stort og at folk leste det. Det var noe urettferdig uthenging. Jeg skulle ønske jeg holdt meg for god til det."

Har hun glemt de siste angrepene sine alt?

En gang trodde jeg LM hadde integritet. Det var fordi jeg egentlig ikke visste så mye om henne. Jeg hadde bare sett et par "sinnablogger"-innlegg fra henne.

Nå ser vi den sanne LM. Nok en dobbeltmoralsk rosablogger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

LM i Dagbladet i dag: "Du finner ikke mobbeinnlegg, jeg drev litt med det i min tidligere karriere fordi jeg ikke skjønte at internett var stort og at folk leste det. Det var noe urettferdig uthenging. Jeg skulle ønske jeg holdt meg for god til det."

Har hun glemt de siste angrepene sine alt?

En gang trodde jeg LM hadde integritet. Det var fordi jeg egentlig ikke visste så mye om henne. Jeg hadde bare sett et par "sinnablogger"-innlegg fra henne.

Nå ser vi den sanne LM. Nok en dobbeltmoralsk rosablogger.

Dette er et nederlag for meg å skrive. Jeg elsket bloggen og personen bak. Jeg har de to første bøkene og har vært en av personene som har malt Linnea i et glansbilde av helt feil grunner. Jeg er flau over å ha blitt "lurt" av denne personen. Hun er glorifisert som en "annerledes" blogger men er i realiteten ikke noe bedre enn verstingene SE eller IR. Dette har blitt tydeligere de siste årene. Føler jeg har mistet et forbilde til den rosa lykken; designere, hårstylister, og uoppnåelige idealer. Jeg savner Linnea på sitt beste; kritisk, ironisk og morsom. Den nye boka kommer ikke til å havne i min bokhylle og jeg synes det er kjipt hun har mistet troverdigheten sin. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elisaday skrev:

Dette er et nederlag for meg å skrive. Jeg elsket bloggen og personen bak. Jeg har de to første bøkene og har vært en av personene som har malt Linnea i et glansbilde av helt feil grunner. Jeg er flau over å ha blitt "lurt" av denne personen. Hun er glorifisert som en "annerledes" blogger men er i realiteten ikke noe bedre enn verstingene SE eller IR. Dette har blitt tydeligere de siste årene. Føler jeg har mistet et forbilde til den rosa lykken; designere, hårstylister, og uoppnåelige idealer. Jeg savner Linnea på sitt beste; kritisk, ironisk og morsom. Den nye boka kommer ikke til å havne i min bokhylle og jeg synes det er kjipt hun har mistet troverdigheten sin. 

Jeg er nok ikke så opplyst om dagens Linnea, men hva er grunnen til at du mener dette?
Jeg leste bloggen hennes og kjøpte den første boka, men har mistet litt "oversikten" etter det.
Hvorfor mener du hun har mistet troverdigheten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...