Gå til innhold

Linnea Myhre


Lillemy23

Anbefalte innlegg

Jeg støtter Linnea fullt ut i denne saken. Synes NRK har vært tankeløse og ikke tatt det ansvaret de har som tvkanal. Jeg er 26 år, og har faktisk veldig lyst til å ta det det "prestasjonsdopet" nå. Jeg hadde aldri hørt om det før dette programmet. Så hører jeg andre, som vurderer intimkirurgi og som plutselig får lyst til å begynne med sugardating. NRK normaliserer ting som folk aldri har hørt om! Ja, det er kanskje hverdagen for mange. Men jeg vil tro at de fleste ikke går rundt og tenker over ting som "innafor" tar opp i hverdagen. Vel gratulerer nrk, for å ha fått plantet ideer i hodene til tusenvis av unge mennesker der ute.  

Det er bra at de tar opp ømme tema, for all del, men dette programmet fremstod mer som en oppskrift på hvordan gå frem for meg. Og det har gjort mer skade enn godt, ihvertfall for min del, og helt sikkert for mange andre og.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mallory

@miaw Jeg er enig med deg. Jeg har bare sett to program i serien og det slår meg at valget av en programleder med så lite distanse til temaene ikke er det beste valget. Jeg vet at det har vært et bevisst valg fra NRKs side å velge en ung person som selv er en del av "Generasjon Perfekt", men jeg tror det har resultert i at hun ikke helt klarer å problematisere tingene. Hun registrerer bare trender, som hun selv godt kunne vurdere å følge eller har forsøkt. Mengden kritiske spørsmål er rett og slett ikke overveldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må få sett dette programmet. Har bare lest om det, men det er jo virkelig imponerende at de til nå både har greid å skape ventelister til intimkirurgi og gjøre sugardatingbransjen populær! Flott at NRK endelig har funnet en måte å nå ungdommen og at de bruker lisenspengene våre til noe oppbyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På February 27, 2017 den 12.57, Mallory skrev:

@miaw Jeg er enig med deg. Jeg har bare sett to program i serien og det slår meg at valget av en programleder med så lite distanse til temaene ikke er det beste valget. Jeg vet at det har vært et bevisst valg fra NRKs side å velge en ung person som selv er en del av "Generasjon Perfekt", men jeg tror det har resultert i at hun ikke helt klarer å problematisere tingene. Hun registrerer bare trender, som hun selv godt kunne vurdere å følge eller har forsøkt. Mengden kritiske spørsmål er rett og slett ikke overveldende.

Veldig enig i dette. Jeg syns programlederen, som har jobbet som journalist i flere år, burde stilt mye mer kritiske spørsmål. Skummelt at så mange har oppsøkt den sugardating-siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest kattehviskeren

Myhre kritiserer gjerne andre bloggere for kroppspress, men ikke Sophie Elise, for hun er en venninne. 
Og hun kritserer gjerne dameblader for kroppspress, men stiller gladelig lettkledd, eller superstyla opp selv. 
Hun tok i mot bladet Mann (eller hva det het) sin pris for "Årets mest sexy kvinne" og stilte opp på fotoshoot for dem, selv om hun da visste
at hun var spiseforstyrret og for tynn.
Nå fronter hun en Max Factor sminkekampanje:
http://costume.no/mote/linnea-myhre-jeg-har-hatt-komplekser-for-alle-trekk-og-kroppsdeler-opp-gjennom
Det er mye bra med Linnea Myhre, men jeg sitter igjen med en følelse av at hun faktisk bidrar like mye til kropps- og utseendepress som mange av dem hun kritiserer.
Hva tenker andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig også. Kan gå hardt ut mot Isabel, men SE som har gjort akkurat det samme og er langt verre enn Isabel når det kommer til å vise frem og spille på kropp er "fredet" fordi hun er ei venninne og mer inne i "kjendismiljøet". 

Endret av K91
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på henne for alt hun har slitt med, helt utrolig at hun skal ha noe troverdighet når hun kritiserer kroppshysteriet.

Hun er jo også blant de mest oppegående bloggerne så dumt hun ikke valgte å være en mer troverdig blogger enn de andre rosabloggerne. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser aldri noe av det, det er så lite givende. Der er den og den type sminken og det koster ditten og datten, men gøy for barn er det sikkert.
Ut i fra det lille jeg har lest om dem så virker det ikke greit å være de to, nei... :hakeslepp: 

Sitat

Har tenkt det samme. Klarer ikke den dama

Hun gjør jo aldri noen noe, da. 

Men hvor mange slike diskusjoner om disse menneskene skal det være, og hva skal kg gjøre med det?
Nå er vel temaet oppe og går igjen for 100. gang tror jeg... 

Jeg syntes ikke det er det, noe av det er nok det, men nå er ikke vedkommende myndig en gang så det går nesten ikke an å være det. 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at hun er dobbelmoralsk syntes jeg blir litt for enkelt - for om vi skulle betrakte oss selv utenfra på en like kritisk måte tror jeg nok vi ville avdekket samme dobbelmoral hos de fleste. 

- Jeg er VELDIG bevisst og motstander av kroppsfokus/press; jobber som personlig trener og er bevisst på hvordan jeg kler meg, hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier til kunder når det gjelder mat, deres kropp, og min egen. Det betyr dog ikke at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut; jeg sminker meg, jeg steller håret. Hadde jeg vært Linnéa Myhre og fått tilbud om å sminke fra ditten og klesplass fra datten mot at jeg stilte opp på et bilde ville jeg selvsagt takket ja! Det er stats å bli gjort stas på. Så enkelt er det faktisk.

- Jeg beskytter vennene mine. Punktum. Med mindre noen har gjort noe ulovlig, noe ubestridelig ondksapsfullt eller noe jeg er dypt moralsk uenig i, så beskytter og forsvarer jeg mine venner. Det er, for meg, et rent innstinkt. Altså er det enklere for meg å påpeke hvor uenig jeg er i Listhaus asylpolitkk fremfor å "henge ut" en eventuell venninne med samme holdning. 

- å Være motstander av kroppspress og kroppsfokus betyr ikke at en skal måtte gjemme seg i en burka og aldri stikke hodet frem. Jeg syntes Linnéa gjør en BRA jobb når det gjelder å snakke om spiseforstyrrelser, psykisk helse og kropp. Det er et vanskelig tema, og en kan bli kritisert for å gjøre feil nesten uansett hva en gjør. Hun er tøff som tør å stå frem når hun vet at det finnes en haug nett-troll og mindre hyggelige mennesker der ute. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lill3My skrev:

Å si at hun er dobbelmoralsk syntes jeg blir litt for enkelt - for om vi skulle betrakte oss selv utenfra på en like kritisk måte tror jeg nok vi ville avdekket samme dobbelmoral hos de fleste. 

- Jeg er VELDIG bevisst og motstander av kroppsfokus/press; jobber som personlig trener og er bevisst på hvordan jeg kler meg, hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier til kunder når det gjelder mat, deres kropp, og min egen. Det betyr dog ikke at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut; jeg sminker meg, jeg steller håret. Hadde jeg vært Linnéa Myhre og fått tilbud om å sminke fra ditten og klesplass fra datten mot at jeg stilte opp på et bilde ville jeg selvsagt takket ja! Det er stats å bli gjort stas på. Så enkelt er det faktisk.

- Jeg beskytter vennene mine. Punktum. Med mindre noen har gjort noe ulovlig, noe ubestridelig ondksapsfullt eller noe jeg er dypt moralsk uenig i, så beskytter og forsvarer jeg mine venner. Det er, for meg, et rent innstinkt. Altså er det enklere for meg å påpeke hvor uenig jeg er i Listhaus asylpolitkk fremfor å "henge ut" en eventuell venninne med samme holdning. 

- å Være motstander av kroppspress og kroppsfokus betyr ikke at en skal måtte gjemme seg i en burka og aldri stikke hodet frem. Jeg syntes Linnéa gjør en BRA jobb når det gjelder å snakke om spiseforstyrrelser, psykisk helse og kropp. Det er et vanskelig tema, og en kan bli kritisert for å gjøre feil nesten uansett hva en gjør. Hun er tøff som tør å stå frem når hun vet at det finnes en haug nett-troll og mindre hyggelige mennesker der ute. 

Enig. Linnea prøver iallefall. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aragorn II Elessar

Alle mennesker er dobbelmoralske.

 

Denne Linnea Myhre hvem nå enn det er. Er ikke noe unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lill3My skrev:

- Jeg er VELDIG bevisst og motstander av kroppsfokus/press; jobber som personlig trener og er bevisst på hvordan jeg kler meg, hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier til kunder når det gjelder mat, deres kropp, og min egen. Det betyr dog ikke at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut; jeg sminker meg, jeg steller håret. Hadde jeg vært Linnéa Myhre og fått tilbud om å sminke fra ditten og klesplass fra datten mot at jeg stilte opp på et bilde ville jeg selvsagt takket ja! Det er stats å bli gjort stas på. Så enkelt er det faktisk.

- å Være motstander av kroppspress og kroppsfokus betyr ikke at en skal måtte gjemme seg i en burka og aldri stikke hodet frem. Jeg syntes Linnéa gjør en BRA jobb når det gjelder å snakke om spiseforstyrrelser, psykisk helse og kropp. Det er et vanskelig tema, og en kan bli kritisert for å gjøre feil nesten uansett hva en gjør. Hun er tøff som tør å stå frem når hun vet at det finnes en haug nett-troll og mindre hyggelige mennesker der ute. 

Det er jo ingen som sier at Linnea skal kle seg i burka.  Men hvor hul blir ikke kritikken av kroppspress når man gjør alle tingene TS lister opp? Hun gjør jo akkurat det hun kritiserer andre for. 

Du må gjerne si det er vanskelig å takke nei når man blir tilbudt ditten og datten. Men det er jo ikke sånn at noe blir mindre dobbeltmoralsk av at man bare gjør det som er best for en selv. Snarere tvert om!

Det er INGEN som deltar i kroppspresset kun for å være jævlig mot andre mennesker. De gjør det jo fordi de tjener penger på det eller får vist seg frem. Akkurat som  Linnea. 

 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sirah skrev:

Enig. Linnea prøver iallefall. 

Samme sier de som liker SophieElise, Fotballfrue, Mamma til Michelle, osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Samme sier de som liker SophieElise, Fotballfrue, Mamma til Michelle, osv. 

Det har du nok helt rett i. Jeg liker Linnea godt jeg, legger ikke skjul på det. 

Personlig syntes jeg ikke noe om å skulle sitte å diskuterer nedsettende om bloggere. Det er stor forskjell på å diskutere sak og person. Syntes disse diskusjonene ofte uttarter seg til å bli diskusjon om person og det kan vi holde oss for gode til. (det var ikke til deg @AnonymSjiraff, mer generelt :) )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Det har du nok helt rett i. Jeg liker Linnea godt jeg, legger ikke skjul på det. 

Personlig syntes jeg ikke noe om å skulle sitte å diskuterer nedsettende om bloggere. Det er stor forskjell på å diskutere sak og person. Syntes disse diskusjonene ofte uttarter seg til å bli diskusjon om person og det kan vi holde oss for gode til. (det var ikke til deg @AnonymSjiraff, mer generelt :) )

Det må jo være legitimt å diskutere dobbeltmoralen til enkelte. Det er jo å kritisere noen for deres ytringer og handlinger. TS har jo gitt saklige argumenter for hvorfor hun mener Linnea er dobbeltmoralsk.  Alt Linnea kritiseres for er jo også gjort offentlig så da er det jo greit å ta diskusjonen offentlig også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Det må jo være legitimt å diskutere dobbeltmoralen til enkelte. Det er jo å kritisere noen for deres ytringer og handlinger. TS har jo gitt saklige argumenter for hvorfor hun mener Linnea er dobbeltmoralsk.  Alt Linnea kritiseres for er jo også gjort offentlig så da er det jo greit å ta diskusjonen offentlig også. 

Ja det er jeg enig i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...