Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

De fleste leger har dessverre ikke UL-apperat. :) Men kan jo hende du er heldig. :) Min fastlege har ikke, men han har vært på ferie, så har fått en av de andre på samme legekontoret de to gangene jeg har vært. :P

:jepp: Vi får ha "kappløp" på slutten om hvem som føder først :fnise:

Min lege er også på ferie. Han en veldig grei turnuslege som stepper inn for han.

Så får håpe han er litt sånn som vil øve seg. Eneste jeg syns er kleit er å ta innvendig ul hos lege, har liksom kun gjort det hos gynekolog... Er ikke det veldig kleint å gjøre det hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Ikke noen start på helsekort for meg, de gjør visst ikke det før tidligst rundt uke 12. Jaja. Fikk masse svar på spørsmålene mine, og det var det viktigste :)

Hvordan gikk det med deg, Solstråla?

5 glass blod og urinprøve. Får helsekort neste gang som er 8 august. Blir testet for toxo siden jeg har katt. Ellers fikk jeg mye nyttig ut av kontrollen. Fikk noen bøker jeg skal lese litt i, informasjon, og legen tror jeg er nesten en mnd lenger på vei enn antatt. Jeg aner jo ikke, eneste jeg vet at den menstruasjonen jeg hadde i juni ikke var i nærheten av hva jeg pleier og ha, så legen tror jeg er 11+1 men jeg forholder meg til 6+5 enn så lenge. Inntil jeg har vært på ul neste Tirsdag. Blir spennende å se, jeg har jo tatt det helt med ro etter vi ble henvist, ikke testet eller noe siden mai, så kan godt stemme det legen sier.. Kjipt at du ikke fikk helsekort spiremor. Når skal du ha neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege er også på ferie. Han en veldig grei turnuslege som stepper inn for han.

Så får håpe han er litt sånn som vil øve seg. Eneste jeg syns er kleit er å ta innvendig ul hos lege, har liksom kun gjort det hos gynekolog... Er ikke det veldig kleint å gjøre det hos lege?

Jeg har hatt mine utvendig. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine utvendig. ;)

Ooo! Jeg hadde innvendig i uke 7/8. Trodde ikke det gikk an med utvendig så tidlig.

Det er så ekkelt med innvendig :P haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 glass blod og urinprøve. Får helsekort neste gang som er 8 august. Blir testet for toxo siden jeg har katt. Ellers fikk jeg mye nyttig ut av kontrollen. Fikk noen bøker jeg skal lese litt i, informasjon, og legen tror jeg er nesten en mnd lenger på vei enn antatt. Jeg aner jo ikke, eneste jeg vet at den menstruasjonen jeg hadde i juni ikke var i nærheten av hva jeg pleier og ha, så legen tror jeg er 11+1 men jeg forholder meg til 6+5 enn så lenge. Inntil jeg har vært på ul neste Tirsdag. Blir spennende å se, jeg har jo tatt det helt med ro etter vi ble henvist, ikke testet eller noe siden mai, så kan godt stemme det legen sier.. Kjipt at du ikke fikk helsekort spiremor. Når skal du ha neste kontroll?

Så gøy det hadde vært om du var 11 uker på vei og alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste kontroll blir 14. august. Da blir det full pakke og min egen fastlege. Han som var der i går sa selvsagt "å være gravid er ingen sykdom", men heldigvis fortsatte han med "men det er et handicap". Han påpekte at det er selvpåført og alt :P Jaja, han var hyggelig, men han hadde i alle fall ikke villet gi noe ekstra oppfølging tenker jeg..

Tenk om du er 11 uker på vei, Solstråla, da er du snart over den magiske grensa! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få noe helt sinnsykt vondt i hodet, og det går ikke over med paracet :( Har slitt mye med kronisk hodepine og migrene tidligere(i mange, mange år), og har vært så og si helt smertefri en god stund nå. Men det ser ut til at det har kommet tilbake :/ Spørs om jeg vurderer akupunktur senere om det ikke blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos første kontroll med legen i dag, alt så helt normalt ut, ingenting å påpeke, men så ble det ikke så mye som ble gjort heller. Ba om å få prøve for Toxo også, håper den er normal :). Fikk helsekort og et blad. Neste kontroll blir hos helsestasjon tror jeg :). også får jeg en kontroll til i november hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, høres ut som om dere fikk mer gjort enn meg. Han ville jo ikke engang sjekke meg for toxo, selv om jeg ba om det. Sa bare at vi tar det i august.

Huff, Focklop, får håpe det gir seg raskt så du slipper å gå med det.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, høres ut som om dere fikk mer gjort enn meg. Han ville jo ikke engang sjekke meg for toxo, selv om jeg ba om det. Sa bare at vi tar det i august.

Huff, Focklop, får håpe det gir seg raskt så du slipper å gå med det.. :klem:

Ja, satser på det :) Har holdt meg gående i hele dag med baking og matlaging(2,4kg med karbonadedeig til kjøttkaker), godt å få tankene på noe annet! Kjekt med fryseren full av kjøttkaker når en kanskje ikke har overskudd til matlaging fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på det :) Har holdt meg gående i hele dag med baking og matlaging(2,4kg med karbonadedeig til kjøttkaker), godt å få tankene på noe annet! Kjekt med fryseren full av kjøttkaker når en kanskje ikke har overskudd til matlaging fremover :)

Wow, imponert!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, imponert!! :klappe:

Hehe, er ung og sprek, så jeg må holde meg i gang med ett eller annet så jeg ikke gror fast i sofaen! :) Var så uheldig å miste jobben i juni, så går hjemme om dagen. Er gørr kjedelig å bare sitte hjemme alene :(

Når jeg er inne på det, jeg driver og søker ny jobb. Hva skal jeg si til arbeidsgiver? Jeg har ikke akkurat lyst å si det på et intervju, men nå er jeg snart 8 uker på vei og har allerede begynt å få en liten kul på magen(kan lett forveksles med "bollemage"). Når er det isåfall passende å informere arbeidsgiver om graviditeten? Vil ikke dra en hvit løgn, og det blir også litt dumt å jobbe i én uke for så og si at jeg er gravid. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha sagt det hvis jeg hadde fått tilbud om jobb. De har ikke lov til å trekke et tilbud fordi du er gravid. Når det er sagt, så ville jeg ikke ha fortalt noe på intervju. Aldri hørt om noen som har fått jobbtilbud når de har fortalt de er gravide., dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si noe før 3 mnd før du går ut i permisjon :)
De har heller ikke lov til å spørre deg om du er gravid, eller andre spørsmål rundt
privatlivet, og hvis de gjør det kan du si at du ikke vil svare :)
Jeg tror jeg ville satset på å få et skriftlig tilbud først, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville skrevet under kontrakten før jeg hadde sagt noe som helst. :) Av og til må man være egoistiske og sikre seg selv. Jeg skal på intervju om ei uke. Hvis jeg får den blir jeg uansett å vente så lenge som mulig med å si noe. Venter gjerne til jeg er 20 uker på vei, men regner med jeg blir nødt å si det tidligere både pga. bekken og pga. magen. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D Da blir det nok til at jeg ikke sier noe før jeg virkelig er nødt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Strammer buksene dine eller? Jeg har ikke gått i jeans på evigheter, så vet ikke hvordan det er. Men når jeg holder inne magen, så buler det litt helt nederst. Gøy :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...