Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gleder meg til jeg er 10 og 12 uker! Tar det som mine "mål" :) Blir kontroll 1 september, og lurer på om jeg bare skal forholde meg til fastlege. Får se om jeg får den oppfølgingen jeg føler jeg trenger :)

Tror faktisk jeg venter med UL til den vi får i uke 18. Er jeg den eneste her som har tålmodighet til det? Hehe :) ellers hadde det vært kjekt å bare få hørt hjertet til lille <3

8+1 og har nå begynt å kjenne litt på kvalmen... fysj :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg er 7+3 og er temmelig nyskjerring på hvilket kjønn som gjemmer seg inni der, kjøpe test fra ebay, for morro skyld, som viser rosa for jente og blå for gutt. Fikk rosa i morges, tenk om det blir ei lita snuppe😍 jeg hadde vært like glad for gutt altså, og ønsket meg egentlig det, men blir det jente er jeg første i vennegjengen, er 5 gutter der fra før.. Begynner også å kjenne på kvalmen, men stortsett bare på kveldstid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis slike tester faktisk kunne merke hvilket kjønn, så ville det vært like vanlig med slike tester som graviditetstester. :) F.eks hadde man fått det på apotek (ikke i Norge da, pga. Etiske dilemmaer som at abort pga "feil" kjønn ikke er lov)

Ee jo artig å ta slike tester, men ta de med rn stooooor klype salt. Oddsen for at detcer riktig er jo tross alt 50%, så det vil jo stemme for ganske mange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Var i grunn bare for gøy, har hatt magefølelse på jente hele tiden, men det blir spennende å se på oul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk følelse som sier gutt. Kinesisk fødselskart er enig. Venter i spenning!

Samme her! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på jente. Stemmer også med kinesisk fødselskart. Samboer er sikker på at det blir gutt, så sikker at han ikke gidder å diskutere jentenavn ;-) Mulig jeg hopper over til denne gruppa etterhvert. Min egenutregnede termin er 23 februar, men første UL sa 1 mars. Ny UL onsdag om 1.5 uke, da regner jeg med at vi fastsetter termin.

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror gutt, og gubben tror jente. Vi blir glade for begge deler, selvsagt, men det hadde vært moro med stereotypen familie med storebror og lillesøster :) Skal sies at jeg nok må vente litt før småsøsken planlegges, for kvalme er det verste jeg vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

I natt våknet jeg av skikkelige magesmerter, men jeg har ikke blødd noe. Symtomene er forsatt sterke, er det fare for sa med engang det er skikkelige magesmerter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet jeg av skikkelige magesmerter, men jeg har ikke blødd noe. Symtomene er forsatt sterke, er det fare for sa med engang det er skikkelige magesmerter??

Jeg har hatt ganske kraftige mensmurringer, men det har gått helt fint :) Husk at livmora er under skikkelig arbeidspress og det jobbes 24/7 der nede. Mest sannsynlig helt ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kommer til å få gutt. Vi har da bestemt oss for og ikke spørre på OUL om kjønn. Vi skal da prøve å la være å vite. Vi får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg har hatt ganske kraftige mensmurringer, men det har gått helt fint :) Husk at livmora er under skikkelig arbeidspress og det jobbes 24/7 der nede. Mest sannsynlig helt ufarlig :)

Håper du har rett😊 vi skal på ul på tirsdag, så da vet vi mer. Håper det har gått bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har rett vi skal på ul på tirsdag, så da vet vi mer. Håper det har gått bra..

Jeg har hatt litt vondt siste uken også, med stikking, litt mensmurring osv. Men jeg tenker at så lenge jeg ikke blør, så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet jeg av skikkelige magesmerter, men jeg har ikke blødd noe. Symtomene er forsatt sterke, er det fare for sa med engang det er skikkelige magesmerter??

Jeg har også hatt en del sterke magesmerter til tider, men noen ganger så kommer de fra tarmene. Jeg er ordentlig dårlig i magen nå for tiden, med oppkast og... løs mage :P Er du sikker på at smertene ikke kommer fra mage/tarmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg har også hatt en del sterke magesmerter til tider, men noen ganger så kommer de fra tarmene. Jeg er ordentlig dårlig i magen nå for tiden, med oppkast og... løs mage :P Er du sikker på at smertene ikke kommer fra mage/tarmer?

Det føltes nesten ut som luftsmerter, men man blir jo veldig nervøs som første gangs😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår deg godt Solstråla88! Blir nervøs jeg også. Men det hjelper når man kjenner på at alt er bare :fise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føltes nesten ut som luftsmerter, men man blir jo veldig nervøs som første gangs

Når jeg tenker meg om, så våknet jeg faktisk en natt med magevondt. Aldri opplevd det før, men det var faktisk bare tarmen som ville tømmes. Helt utrolig, midt på natta! Har også opplevd at den er litt ustabil og faktisk gjør vondt. Jeg har forvekslet det med babyen, jeg, og blitt urolig. Får du i deg nok vann og fiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Når jeg tenker meg om, så våknet jeg faktisk en natt med magevondt. Aldri opplevd det før, men det var faktisk bare tarmen som ville tømmes. Helt utrolig, midt på natta! Har også opplevd at den er litt ustabil og faktisk gjør vondt. Jeg har forvekslet det med babyen, jeg, og blitt urolig. Får du i deg nok vann og fiber?

Prøver å drikke 2 liter om dagen, å jeg spiser jo bare grove knekkebrød.. Masse frukt og grønt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormonene bare, det er vanlig å bli dårlig i magen når man er gravid :). På appen min står det at mange mødre opplever "indigestion" i disse ukene. Det hjelper selvfølgelig å spise bra, men jeg tror nok at mye av oppkast og dårlig mage kan ikke unngås, dessverre! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...