Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye Solstråla88 så moro :) jeg fikk beskjed her om dagen av poliklinikken at jeg skal bli satt i gang om 2 uker i uke 38 :):):) gleder meg. Hun mente på at jeg skulle bli innkalt så håper jeg får brev i posten eller noe de nærmeste dagene. Bare går å venter ♡

Oi så spennende! å deilig å ha noe og forholde seg til! Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, Norge, altså! I går var det strålende sol og plussgrader. Noe sur vind, men det var fint likevel. Har hørt litt vind i natt, og våknet til full snøstorm og fem minus ute.

Jeg skal til legen i dag, og om J begynner å gråte i vogna i dag må hun bare få gråte til vi er på banen..! Kan ikke utsette henne for dette været. Så det blir ull, bamsedress og Voksipose på henne, og regntrekk på vogna. Er meldt plussgrader og regn utover dagen, så jeg får bare forberede meg på å bli våt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Norge, altså! I går var det strålende sol og plussgrader. Noe sur vind, men det var fint likevel. Har hørt litt vind i natt, og våknet til full snøstorm og fem minus ute.

Jeg skal til legen i dag, og om J begynner å gråte i vogna i dag må hun bare få gråte til vi er på banen..! Kan ikke utsette henne for dette været. Så det blir ull, bamsedress og Voksipose på henne, og regntrekk på vogna. Er meldt plussgrader og regn utover dagen, så jeg får bare forberede meg på å bli våt :P

Ja gud! Jeg lot være å kjøpe en ny bamsedress fordi jeg trodde at det skulle bli bortkastet penger med det været som har begynt å komme nå. Men i dag skal vi på helsestasjonen og veie han og jeg ser meg nesten nødt til å bruke den svære 56 dressen på han :P.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uvant at dere i sør har drittvær og vi trøndere koser oss i strålende sol og plussgrader! :fnise: Det er så herlig å kjenne en førsmak på sommer og sol!

... Spørs om jeg jinxa alt nå og våkner til -10 grader og snøstorm i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uvant at dere i sør har drittvær og vi trøndere koser oss i strålende sol og plussgrader! :fnise: Det er så herlig å kjenne en førsmak på sommer og sol!

... Spørs om jeg jinxa alt nå og våkner til -10 grader og snøstorm i morgen :P

Det har begynt å bli plussgrader og smelter bort her allerede iallefall. Meldt regn utover kvelden også, så det lover godt :nigo: Fra totalt snøkaos til vårvær på et døgn kanskje?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har begynt å bli plussgrader og smelter bort her allerede iallefall. Meldt regn utover kvelden også, så det lover godt :nigo: Fra totalt snøkaos til vårvær på et døgn kanskje?? :fnise:

Welcome to Norway! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Tusen takk for gratulasjoner. Skulle ønske jeg slapp det ks såret i ettertid, men sånn er det jo bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Skulle ønske jeg slapp det ks såret i ettertid, men sånn er det jo bare

Gratulerer så mye :) Lykke til med tiden som kommer, nyt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Gratulerer så mye :) Lykke til med tiden som kommer, nyt den.

Jeg nyter hvert minutt med babygråt😉 elsker mamma rollen, synd tiden går så fort😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter hvert minutt med babygråt elsker mamma rollen, synd tiden går så fort

Der er jeg enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg barseltiden er mer tungt enn kos. Gleder meg til baby blir et par-tre mnd. Mye bedre da. :) Så hver gang noen sier "nyt den første tiden" så jatter jeg egentlig bare med. :P For meg er det ikke så mye å nyte. Har noen øyeblikk, men barseltiden er absolutt ikke rosa skyer for mitt vedkommende.

Sånn ellers så smilte J for første gang i dag. Koselig det. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg barseltiden er mer tungt enn kos. Gleder meg til baby blir et par-tre mnd. Mye bedre da. :) Så hver gang noen sier "nyt den første tiden" så jatter jeg egentlig bare med. :P For meg er det ikke så mye å nyte. Har noen øyeblikk, men barseltiden er absolutt ikke rosa skyer for mitt vedkommende.

Sånn ellers så smilte J for første gang i dag. Koselig det. :)

Det var nok litt likt for meg sist også. Men håper på at denne runden blir lettere å takle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner også sjelden tid til den kosen alle babler om. Men selv om det er tungt og slitsomt er det samtidig veldig fint, og vi har flere øyeblikk hver dag hvor jeg tror smilet går rundt på meg, altså :P:rodmer:

Gleder meg til vi kan begynne å regulere matinntaket og ikke vekke henne for mat hver 3 time. Da blir nok ting litt lettere allerede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har fått vidunderet deres allerede:-)

Her er det første permisjonsdag idag, noe som er mye vanskeligere enn jeg trodde. Jeg har jobbet 100% til siste dag, og kjenner allerede at jeg har mark i rompa. Hva kan man finne på?

Ved de to siste symfysemålingene lå jeg i øverste siktet av normalen, må jeg forvente en diger bebis? Jeg er ikke spesielt stor i forhold til hva jeg ser andre er, så jeg skjønner ikke hvordan han kan være så diger heller. Blir litt nervøs ;) Jordmor har ikke uttrykt noe bekymring, faktisk ikke sagt noe på dette i det hele tatt. Ville de gjort noe mer hvis det lå an til å bli en kjempebebis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har fått vidunderet deres allerede:-)

Her er det første permisjonsdag idag, noe som er mye vanskeligere enn jeg trodde. Jeg har jobbet 100% til siste dag, og kjenner allerede at jeg har mark i rompa. Hva kan man finne på?

Ved de to siste symfysemålingene lå jeg i øverste siktet av normalen, må jeg forvente en diger bebis? Jeg er ikke spesielt stor i forhold til hva jeg ser andre er, så jeg skjønner ikke hvordan han kan være så diger heller. Blir litt nervøs ;) Jordmor har ikke uttrykt noe bekymring, faktisk ikke sagt noe på dette i det hele tatt. Ville de gjort noe mer hvis det lå an til å bli en kjempebebis?

Jeg hadde lavt symfysemål og fikk liten baby. Men det trenger ikke ha en sammenheng :) De kan sende deg på UL for vekstkontroll hvis de er redd for veldig stor/liten baby. Jeg ble sendt på to stk hvor de regnet henne til å være 3000g to dager før hun kom. De bommet med 500g :P Så ikke stol blindt på hva de sier! Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde lavt symfysemål og fikk liten baby. Men det trenger ikke ha en sammenheng :) De kan sende deg på UL for vekstkontroll hvis de er redd for veldig stor/liten baby. Jeg ble sendt på to stk hvor de regnet henne til å være 3000g to dager før hun kom. De bommet med 500g :P Så ikke stol blindt på hva de sier!

Blir 3000 gram regnet som lite..? Eller misforstår jeg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 3000 gram regnet som lite..? Eller misforstår jeg deg?

Min var 3098 og de mente han var rett under gjennomsnittet. Han fikk målt blodsukkeret på grunn av det og den var lav veldig lenge. Så jA 3000 gram blir regnet som for lite men ikke sånn altfor lite må jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 3098 og de mente han var rett under gjennomsnittet. Han fikk målt blodsukkeret på grunn av det og den var lav veldig lenge. Så jA 3000 gram blir regnet som for lite men ikke sånn altfor lite må jeg tro.

Jordmor mente vesla her ville være rundt 3000g ved fødsel og hun sa at det var ingen stor baby, men fikk ikke inntrykk av at det var for lite. Har ligget enten på kurven eller litt over kurven hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor mente vesla her ville være rundt 3000g ved fødsel og hun sa at det var ingen stor baby, men fikk ikke inntrykk av at det var for lite. Har ligget enten på kurven eller litt over kurven hele tiden.

Jeg fikk inntrykket av at min var for liten :klo: de mente at gjennomsnittet var på 3500 og de måtte måle han hver 6 time fordi han hadde for lav fødselsvekt noe som førte til lave verdier på blodsukkeret, siden babyer med så lav vekt har lite sukker "lagret" eller noe sånt. Og jeg hadde vanlig symfysesmål alltid midt på gjennomsnittet.

Edit: nå var pappaen hans også 3100 gram når han ble født så jeg tror det kan ha noe genetisk ved seg siden jeg ikke spiste spesielt dårligere eller hadde noen skikkelige komplikasjoner mer enn at jeg var kvalm og kastet opp frem til uke 22.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...