Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Får dra på helsestasjon i dag og veie, og se hvor mye hun har lagt på seg. Kan jo være st hun la på seg mindre fordi det var så ekstremt den første leveuken hennes. Da la hun godt på seg tross gulping!

Hvordan gikk det på Helsestasjon? Hvor gammel er hun forresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du prøver å stoppe henne om hun spiser i mer enn 20 minutter? Brystet tømmes visstnok på den tiden uansett :)

Pleier å stoppe etter 5 min for å ta en pause og få rapet. Kommer allikevel da:/ kan komme etter bare 2 min også. Utrolig slitsomt:) Akkurat nå ble jeg gulpet ned, så jeg er kliss våt;) Ikke så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å stoppe henne om hun spiser i mer enn 20 minutter? Brystet tømmes visstnok på den tiden uansett :)

Det gjør ikke mine. Har mange ganger kunnet klemt ut melk etter at han har spist i 20 min. Men jeg har litt vel mye melk da. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er heller ikke tomme etter 20 min :P Her drypper det hvis jeg ikke holder på minst 30-40 min :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på Helsestasjon? Hvor gammel er hun forresten?

Rakk ikke helsestasjonen og de ringte meg aldri opp igjen for ønsket time. Så håper jeg kan komme i morgen eller onsdag. Hun er litt over tre uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å stoppe henne om hun spiser i mer enn 20 minutter? Brystet tømmes visstnok på den tiden uansett :)

Har så mye melk, så det blir aldri tomt her. Kan klemme ut masse melk selv etter 30-45 min ved puppen:| lurer på når det sjal stabilisere seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine er heller ikke tomme etter 20 min :P Her drypper det hvis jeg ikke holder på minst 30-40 min :ler:

Samme her! Hvir lenge har du ammet? Jeg har fått beskjed om at det stabiliserer seg, men jeg tviler. Ingen forandring her på 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Hvir lenge har du ammet? Jeg har fått beskjed om at det stabiliserer seg, men jeg tviler. Ingen forandring her på 3 uker.

Snart to uker, så ikke så lenge, men det har bare blitt verre jo lenger jeg har ammet :ler:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

give me some milk! Føler meg pupper er blitt som lange flate ballær! Våknet i dag med spreng på høyre bryst dog. Var jo en diger våt flekk på lakenet :ler: Sånn går det vel når du ammet sist for 12 timer siden og babyen sov hele natta. First world problems :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart to uker, så ikke så lenge, men det har bare blitt verre jo lenger jeg har ammet :ler:

Det føler jeg og. Brystsprengen har gitt seg (hadde det mer enn bare de første dagene etter fødsel), men melkeproduksjonen er enorm. Når jeg ammer på en side, må jeg sitte med håndkle under på den andre fordi det renner litervis. Jeg er klissvåt etter hver amming og det er datteren min og. For det renner melk på hun. Ikke mye gøy å gjøre ting ute av huset når amming er et prosjekt og man blir våt + gulping/sprut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føler jeg og. Brystsprengen har gitt seg (hadde det mer enn bare de første dagene etter fødsel), men melkeproduksjonen er enorm. Når jeg ammer på en side, må jeg sitte med håndkle under på den andre fordi det renner litervis. Jeg er klissvåt etter hver amming og det er datteren min og. For det renner melk på hun. Ikke mye gøy å gjøre ting ute av huset når amming er et prosjekt og man blir våt + gulping/sprut

Ja, sånn er det her også :) har ikke spreng eller harde pupper i det hele tatt lenger, men det renner bare jeg ser på babyen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

give me some milk! Føler meg pupper er blitt som lange flate ballær! Våknet i dag med spreng på høyre bryst dog. Var jo en diger våt flekk på lakenet :ler: Sånn går det vel når du ammet sist for 12 timer siden og babyen sov hele natta. First world problems :P

Men du har vel melk selvom du ikke føler det sånn? Jeg har helt myke pupper nå og har ikke spreng i det hele tatt lenger, men melkeproduksjonen er på topp :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sterk mistanke om at E har kolikk :( Skrikinga starter om ettermiddagen, og det er virkelig ingenting som trøster, annet enn å bære henne rundt. Men om hun så sovner i fanget vårt våkner hun plutselig etter kanskje 10 minutter og skriker igjen. Hun har aldri slik type gråt ellers :/ Forferdelig å se henne skrike sånn. Heldigvis roer hun seg sent på kvelden og sover godt om natta. *bank i bordet*

Tenker å ringe kiropraktor i morgen, har hørt det kan hjelpe?

Vi har også skrikeunge. Han skriker riktignok døgnet rundt. Vært hos manuell terapeut som bare konstaterte at det ikke var KISS/KIDD. Legger godt på seg.. Virker som det enten er magesmerter eller smerter ved sure oppstøt (syre). Han roer seg etter en stund da, gjerne med smokk og byssing. Kan ha bedre dager og sover veldig godt på natta. Så noen klassisk kolikk er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du har vel melk selvom du ikke føler det sånn? Jeg har helt myke pupper nå og har ikke spreng i det hele tatt lenger, men melkeproduksjonen er på topp :P

Ja, har det. I sted stod spruten faktisk, for første gang. Haha. Snuppa mi spiser så fort og blir dritforbanna og skriker om melka ikke kommer fort nok. Så det føles tomt, men er nok ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også tidevis mye skriking. Gjerne i forbindelse med magevondt (mye promping osv) Og da gjerne på ettermiddag til vi legger henne. Aldri hatt problemer med legging heldigvis, men det er vondt å se at de har vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har det. I sted stod spruten faktisk, for første gang. Haha. Snuppa mi spiser så fort og blir dritforbanna og skriker om melka ikke kommer fort nok. Så det føles tomt, men er nok ikke det :)

Det er bra!:) men skjønner absolutt hva du mener med at det føles som det er tomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snuppa mi spiser så fort og blir dritforbanna og skriker om melka ikke kommer fort nok. Så det føles tomt, men er nok ikke det :)

Det samme gjør jenta vår.

Tålmodig er hun i hvert fall ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

give me some milk! Føler meg pupper er blitt som lange flate ballær! Våknet i dag med spreng på høyre bryst dog. Var jo en diger våt flekk på lakenet :ler: Sånn går det vel når du ammet sist for 12 timer siden og babyen sov hele natta. First world problems :P

Jeg har jo klaget på tomme pupper, men det er bare stabilisert :) Eneste dumme er at puppene ikke lenger er snasne og spretne, nå ser de ut som slappe teposer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føler jeg og. Brystsprengen har gitt seg (hadde det mer enn bare de første dagene etter fødsel), men melkeproduksjonen er enorm. Når jeg ammer på en side, må jeg sitte med håndkle under på den andre fordi det renner litervis. Jeg er klissvåt etter hver amming og det er datteren min og. For det renner melk på hun. Ikke mye gøy å gjøre ting ute av huset når amming er et prosjekt og man blir våt + gulping/sprut

Du bør kanskje kjøpe melkeoppsamlingskopp og fryse ned melken? Da har du til en gang du vil ha litt fri eller hvis du blir syk og ikke vil smitte lille eller noe slikt. Evt kan du donere bort, om det er noe du har lyst og tid til :) Uansett: husk å skrive dato på beholderen du fryser ned i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje kjøpe melkeoppsamlingskopp og fryse ned melken? Da har du til en gang du vil ha litt fri eller hvis du blir syk og ikke vil smitte lille eller noe slikt. Evt kan du donere bort, om det er noe du har lyst og tid til :) Uansett: husk å skrive dato på beholderen du fryser ned i!

Har brukt melkeoppsamler og fryst ned i isbitholderen. Men fikk beskjed på helsestasjon at de trigger melkeproduksjonen fordi de presser inn på puppene, så har stoppet å bruke de. Siden jeg har for mye melk:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...