Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hvor mye jeg sover går litt opp og ned, men stort sett sover jeg godt og nok :) J våkner vanligvis hver andre til tredje time, men noen ganger slår hun til og sover lenger også.

Hvordan er det hos dere? Mener å huske at det var et slags mønster der også? :)

Jeg har det også ganske likt som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til de som fødte for 5 uker siden eller tidligere; har dere merket noe til babyens første utviklingssprang? Hvordan opplevde dere det isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som fødte for 5 uker siden eller tidligere; har dere merket noe til babyens første utviklingssprang? Hvordan opplevde dere det isåfall?

Egentlig ikke, men kan ikke huske det med storebror heller. Han bare plutselig smilte og" pratet" litt mer, og kunne plutselig interessere seg litt for babygym så jeg fikk ryddet litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som har født? Får dere sove om natten?

Her sover han oppimot 5 timer i strekk på natta. Luksus :smoke: Men jeg blir amøbe på natta da, prøver å utsette med ammingen med smokk og sånt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover han oppimot 5 timer i strekk på natta. Luksus :smoke: Men jeg blir amøbe på natta da, prøver å utsette med ammingen med smokk og sånt :vetikke:

Haha samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18/4 kom lillegutt 💙💙 livet er fantastisk!

Gratulerer :)

____

Så var barseltiden offisielt over. I dag er J seks uker. :) Han utvikler seg mye om dagen. Er kjempesterk i nakken, smiler, ligger gjerne litt under babygymmen osv. Skal sies at han er ikke så flink til å ligge for seg selv på dagtid slik storebror var, så får ikke gjort så mye husarbeid, men vi koser oss i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sterk mistanke om at E har kolikk :( Skrikinga starter om ettermiddagen, og det er virkelig ingenting som trøster, annet enn å bære henne rundt. Men om hun så sovner i fanget vårt våkner hun plutselig etter kanskje 10 minutter og skriker igjen. Hun har aldri slik type gråt ellers :/ Forferdelig å se henne skrike sånn. Heldigvis roer hun seg sent på kvelden og sover godt om natta. *bank i bordet*

Tenker å ringe kiropraktor i morgen, har hørt det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sterk mistanke om at E har kolikk :( Skrikinga starter om ettermiddagen, og det er virkelig ingenting som trøster, annet enn å bære henne rundt. Men om hun så sovner i fanget vårt våkner hun plutselig etter kanskje 10 minutter og skriker igjen. Hun har aldri slik type gråt ellers :/ Forferdelig å se henne skrike sånn. Heldigvis roer hun seg sent på kvelden og sover godt om natta. *bank i bordet*

Tenker å ringe kiropraktor i morgen, har hørt det kan hjelpe?

Vi fikk super hjelp av osteopat/manuellterapi. :) Eldste var stjernekikker og hadde masse løsninger som var årsaken til kolikken. Merket bedring allerede etter første behandling da han var fem uker gammel. Kolikken gav seg da han var to mnd, og det kan vi nok takke osteopaten for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk super hjelp av osteopat/manuellterapi. :) Eldste var stjernekikker og hadde masse løsninger som var årsaken til kolikken. Merket bedring allerede etter første behandling da han var fem uker gammel. Kolikken gav seg da han var to mnd, og det kan vi nok takke osteopaten for. :)

Her kom jenta ut rette veien, men det tok tid. Og så er hun lavvektig attpåtil, de sier de oftere får kolikk. Håper det "bare" er låsninger og at kiropraktor hjelper, fikk time på onsdag! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å bekymre seg unødig... Var redd vesla ikke hadde lagt på seg siden siste veiing(1 1/2 uke siden), men vekta viste utrolige 540g mer enn sist! :ler: Gjorde et hopp på vekstkurven, kan man si :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om å starte med tran nå, men har lest mange her inne som foretrekker d-vitamin dråper, hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å starte med tran nå, men har lest mange her inne som foretrekker d-vitamin dråper, hvordan er det?

Tran er det beste, så hvis babyen din ikke gulper mye så er det best.

Her har vi gulpebaby så skal starte med dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden omtrent alle her inne har født nå, så prøver jeg på å spørre her for å se om noen av dere har svar til meg :P
Er 40+0 nå som flere av dere vet og slimproppen min begynte å gå i går har ikke merket noe ellers på kroppen bortsett fra følelsen av at jeg skal få mensen når som helst i underlivet :P Nå fikk jeg derimot et skikkelig tak i korsryggen som var såppass vondt at jeg ble kvalm, men det jeg ikke får til å stemme er at det varte i hvertfall 10 minutter ? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg Saraby, men kjenner på det samme selv for tiden med unntak av slimproppen. 40+0 imorgen, venter på at noe mer skal skje :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg Saraby, men kjenner på det samme selv for tiden med unntak av slimproppen. 40+0 imorgen, venter på at noe mer skal skje :jepp:

Da håper jeg vi får noen svar begge to :tommelopp:

Lengdemessig kan det jo være en kynner, men den var VOND og satt hovedsaklig i ryggen.. og magen ble ikke steinhard som den pleier heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran er det beste, så hvis babyen din ikke gulper mye så er det best.

Her har vi gulpebaby så skal starte med dråper.

Jeg fikk beskjed om å starte med tran nå, men har lest mange her inne som foretrekker d-vitamin dråper, hvordan er det?

Dråpene er veldig enkle. 5 drypp i munn daglig. Jeg har hørt tran er i større mengder og mer hassle å få til, så vi gikk for dråpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...