Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Dråpene er veldig enkle. 5 drypp i munn daglig. Jeg har hørt tran er i større mengder og mer hassle å få til, så vi gikk for dråpene.

Ja tran er vel sånn 2 ml. Husker ikke helt. :) Husk å ta tran selv da. Litt av omegaen går over i melken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tran er 2,5ml. En halv doseringssprøyte, evt en full en av de EasyTran-sprøytene. Det var altfor mye for lillemor, og konsistensen gjorde at det virket som om hun ikke fikk svelget ordentlig og slet med å puste.. Byttet fort til D-vitamindråper! Og jeg tar omega3-fisker selv, ettersom jeg er så pysete på transmak og kapsler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran er 2,5ml. En halv doseringssprøyte, evt en full en av de EasyTran-sprøytene. Det var altfor mye for lillemor, og konsistensen gjorde at det virket som om hun ikke fikk svelget ordentlig og slet med å puste.. Byttet fort til D-vitamindråper! Og jeg tar omega3-fisker selv, ettersom jeg er så pysete på transmak og kapsler :P

Omega-3 fiskene er innafor altså??? Jeg er veldig pysete på trankapsler selv å gulper tran hele dagen hvis jeg tar så jeg tar kun d-vitaminer selv :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega-3 fiskene er innafor altså??? Jeg er veldig pysete på trankapsler selv å gulper tran hele dagen hvis jeg tar så jeg tar kun d-vitaminer selv :laugh:

Haha, selv! De smaker litt rart, så jeg tar de først og vitaminbjørner like etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å gi tran, men det blir bare gris! Hun spytter/gulper det opp igjen selv om hun bare får litt og litt. Og så er det forferdelig vanskelig å vaske av huden, så hun stinker fisk resten av dagen :P tror vi heller satser på d-vitamindråper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Vi gir tran, men ble anbefalt å begynne litt og litt. Så hs sa vi kunne begynne på 0,5 ml og trappe gradvis opp. Tipper vi ender opp med dråper vi og, det stinker jo av M etter han har fått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har råd mot mye gulping? Min jente er tre uker og gulper etter hvert eneste måltid. Veldig sliitsomt for hun blir klissvåt på tøyet etter hver amming:( Noen ganger kommer det så store mengder! Har mye melk, men selv om den verste strømmen hadde rent ut selv i sted før hun fikk mat, så gulpet hun hver gang vi tar pause. Får hun til å rape stort sett hver gang også!:) Noen med samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har råd mot mye gulping? Min jente er tre uker og gulper etter hvert eneste måltid. Veldig sliitsomt for hun blir klissvåt på tøyet etter hver amming:( Noen ganger kommer det så store mengder! Har mye melk, men selv om den verste strømmen hadde rent ut selv i sted før hun fikk mat, så gulpet hun hver gang vi tar pause. Får hun til å rape stort sett hver gang også!:) Noen med samme problem?

Vi hadde samme problem men det gikk over nå. Det jeg gjorde var å se på signalene hans om han skulle til å gulpe/kaste opp så tok jeg han oPP og la han på skrått, slik at melken gikk ned med tyngdekraften. Dette var bare noe jeg fikk gjort rett etter han var ferdigspist. Nå er jenta di veldig liten så vippestol er nok ikke anbefalt enda men du kan prøve å legge henne ned med en vinkel på 30 grader. Legg for eksempel en pute under madrassen på sengen hennes eller vuggen hvis dere bruker. Dette funket veldig bra for oss iallefall og han har vokst fra seg den verste gulpinga nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har råd mot mye gulping? Min jente er tre uker og gulper etter hvert eneste måltid. Veldig sliitsomt for hun blir klissvåt på tøyet etter hver amming:( Noen ganger kommer det så store mengder! Har mye melk, men selv om den verste strømmen hadde rent ut selv i sted før hun fikk mat, så gulpet hun hver gang vi tar pause. Får hun til å rape stort sett hver gang også!:) Noen med samme problem?

Har ikke noe problem med gulp, men du kan bygge opp så hun ikke ligger flatt etter måltider som sagt over. Det kan være refluks, ring helsestasjonen og hør hva de mener! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med gulp, men du kan bygge opp så hun ikke ligger flatt etter måltider som sagt over. Det kan være refluks, ring helsestasjonen og hør hva de mener! :)

Har vært på helsestasjonen med problemet, men føler ikke jeg har fått noen gode råd. De sier at det vil gi seg etter hvert bare. Jeg ha bygd opp sengen hun ligger i, men det hjelper lite dessverre. Legger hun heller aldri flatt etter måltidene, men det kommer opp for det:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på helsestasjonen med problemet, men føler ikke jeg har fått noen gode råd. De sier at det vil gi seg etter hvert bare. Jeg ha bygd opp sengen hun ligger i, men det hjelper lite dessverre. Legger hun heller aldri flatt etter måltidene, men det kommer opp for det:/

Ville da evt. tatt en tur til fastlegen deres :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine unger har vært/er gulpeunger. Har egentlig ikke funnet noen løsning på det. Passer på å rape babyen under og etter hvert måltid, men utover det så tar jeg tiden til hjelp. Storebroren ble mye bedre da han begynte med fast føde, men sluttet ikke helt med gulpingen før han var nesten ett år gammel. Jeg har så mye melk, så begge har lagt godt på seg til tross for gulpingen. Begge over gjennomsnittet, og spesielt lillebroren som er 6700 g og 8 uker gammel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine unger har vært/er gulpeunger. Har egentlig ikke funnet noen løsning på det. Passer på å rape babyen under og etter hvert måltid, men utover det så tar jeg tiden til hjelp. Storebroren ble mye bedre da han begynte med fast føde, men sluttet ikke helt med gulpingen før han var nesten ett år gammel. Jeg har så mye melk, så begge har lagt godt på seg til tross for gulpingen. Begge over gjennomsnittet, og spesielt lillebroren som er 6700 g og 8 uker gammel. :P

Dumt å høre at du ikke har funnet noen løsning på det:/ Jeg tar pauser under ammingen og får hun til å rape (stort sett hver gang), men det hjelper ikke. Noen ganger raper hun opp masse melk eller så kommer gulpet etterpå uansett. Jeg har også mye melk. Det tyter ut av munnen på henne ofte. Har til og med latt det renne (den verste strømmen) først før hun får, slik at det skal være mindre strøm, men det har ikke hjulpet noe det heller. Føler jeg har prøvd alt! Redd jeg ikke vil få til ammingen. På sist veing hadde hun ikke agt på seg så mye, men første uken godt over 350g. Så må tilbake til uken og sjekke. Så lenge de legger på seg sier de at det ikke rnoe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å høre at du ikke har funnet noen løsning på det:/ Jeg tar pauser under ammingen og får hun til å rape (stort sett hver gang), men det hjelper ikke. Noen ganger raper hun opp masse melk eller så kommer gulpet etterpå uansett. Jeg har også mye melk. Det tyter ut av munnen på henne ofte. Har til og med latt det renne (den verste strømmen) først før hun får, slik at det skal være mindre strøm, men det har ikke hjulpet noe det heller. Føler jeg har prøvd alt! Redd jeg ikke vil få til ammingen. På sist veing hadde hun ikke agt på seg så mye, men første uken godt over 350g. Så må tilbake til uken og sjekke. Så lenge de legger på seg sier de at det ikke rnoe problem.

Da gulper hun nok opp alt for mye. Det har jo ikke mine gjort, siden de har lagt sånn på seg. Spesielt yngste er grådig og spiser mye, så han kan komme med skikkelige sprutgulper, men utrolig nok legger han masse på seg.

Håper dere får god hjelp dersom hun ikke legger godt nok på seg framover. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at de gulper mer om de har overspist også? Mener å ha hørt det et eller annet sted. Hos oss er gulpingen helt random, altså, hun kan gulpe mye en dag, men lite en annen dag. Ofte svelger hun det som kommer i munn, med mindre det er store mengder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke slik at de gulper mer om de har overspist også? Mener å ha hørt det et eller annet sted. Hos oss er gulpingen helt random, altså, hun kan gulpe mye en dag, men lite en annen dag. Ofte svelger hun det som kommer i munn, med mindre det er store mengder.

Ja, gulper mer når de spiser for mye. :P J gulper uansett, men blir jo større mengder enn "nødvendig" siden han ofte spiser for mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at de gulper mer om de har overspist også? Mener å ha hørt det et eller annet sted. Hos oss er gulpingen helt random, altså, hun kan gulpe mye en dag, men lite en annen dag. Ofte svelger hun det som kommer i munn, med mindre det er store mengder.

Jo, de gulper mer når de overspiser. Men her kan hun gulpe masse etter bare å ha spist to min f.eks. Og hun spiser noen ganger lenge uten å stoppe og føler ikke st jeg kan stoppe henne tilfelle hun ikke blir mett. Siden hun gulper så mye vet jeg ikke hvor mye som er igjen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gulper hun nok opp alt for mye. Det har jo ikke mine gjort, siden de har lagt sånn på seg. Spesielt yngste er grådig og spiser mye, så han kan komme med skikkelige sprutgulper, men utrolig nok legger han masse på seg.

Håper dere får god hjelp dersom hun ikke legger godt nok på seg framover. :)

Får dra på helsestasjon i dag og veie, og se hvor mye hun har lagt på seg. Kan jo være st hun la på seg mindre fordi det var så ekstremt den første leveuken hennes. Da la hun godt på seg tross gulping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å stoppe henne om hun spiser i mer enn 20 minutter? Brystet tømmes visstnok på den tiden uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...