Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Oppvaska tatt, søppel ute, bestilt søppeldunker til å ha her hjemme, knoke på kok til suppe, marengs i ovnen, handlet mat for mer eller mindre hele uka, funnet frem kakebokser til julebakst neste helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag har jeg tatt nesten all klesvask, oppvaska, handlet for hele uka (det vi skal være hjemme), ryddet, "plantet om" amaryllisen, pakket til dagene vi skal være borte og gjort klar gavene vi skal ha med :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. :)  Jeg har bare vasket, tørket og lagt sammen tøy, handlet litt og ellers tatt alt med ro. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg kjøpt ny brukt sofa, stol og puff!! Akkurat i den stilen jeg ville ha!

Det kan høres ut som jeg ikke har vært "flink", men jeg har alltid vært så sossete på det å kjøpe brukte ting.. Jeg har alltid ville ha ting nytt.. Det blir dyrt i lengden når brukt kan være minst like fint! Så dette var et stort steg i riktig retning, både for økonomien og miljøet :fnise:

Så der sparte vår lille familie nesten 10.000,- :hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

I dag hadde jeg bestemt meg for å kun gjøre jobbting og skylle av noen kopper da jeg kom hjem...men så sparket jeg meg bak og vasket sengetøy, tok ut dyner og puter i kulda og lot de henge der i mange timer før jeg la nytt trekk på dem i et nyvasket soverom. Det lukter så godt og jeg gleder meg til å legge meg i frisk duft. Stunthusmorgjerning er ofte det beste. Jeg er fornøyd. :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg støvsuget stua, vaskerommet, kjøkkenet og gangen. 

Har brettet klær, og vasket 2 fulle maskiner med klær.  

Ser meg fornøyd med det. Må vaske opp og rydde litt rundtomkring i morgen, orker ikke mer i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt yngste barn på 9 kom nettopp hjem fra skolen.

Han ser at jeg har vasket gulvene og får nesten tårer i øynene. "Tuuuusen takk, Mamma! Her var det fint!"

Søtt men flaut. Veldig flaut....

:blush:

Anonymkode: bdd92...cfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av de neste to timene skal jeg rydde kjøkkenet, støvsuge alle rom, lufte dyner, skifte på senga, sette på klesvask, vaske kjeler, vaske badet rydde utenfor inngangspartiet, rydde stua, brette en haug med klær og endre utseende fra slask til ok.

Sånn! Nå har jeg sagt det, så da må jeg gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, maipai skrev:

I løpet av de neste to timene skal jeg rydde kjøkkenet, støvsuge alle rom, lufte dyner, skifte på senga, sette på klesvask, vaske kjeler, vaske badet rydde utenfor inngangspartiet, rydde stua, brette en haug med klær og endre utseende fra slask til ok.

Sånn! Nå har jeg sagt det, så da må jeg gjøre det.

Nå er du vel halvveis? På tide med en pause på KG? :fnise:  Lykke til videre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MapleSirup skrev:

Nå er du vel halvveis? På tide med en pause på KG? :fnise:  Lykke til videre ;) 

Jeg rakk det! Og dro rett videre i selskap etterpå ;) Effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maipai skrev:

Jeg rakk det! Og dro rett videre i selskap etterpå ;) Effektiv.

Klapp deg selv på skulderen og kos deg :) Blir deilig å legge seg i rent sengetøy! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt yngste barn på 9 kom nettopp hjem fra skolen.

Han ser at jeg har vasket gulvene og får nesten tårer i øynene. "Tuuuusen takk, Mamma! Her var det fint!"

Søtt men flaut. Veldig flaut....

:blush:

Anonymkode: bdd92...cfa

Åååå så søtt! Min datter på to gjorde det samme: Åh! Du har vaska gulvet mamma! Og klappa i hendene og skrøt veldig av mammaen sin. :rodmer:

Anonymkode: 868ae...1eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur, både i dag og i går! Har en sykdomstilstand som har hindret meg endel de siste årene, men endelig begynner det å bli bedre, så det å klare å en tur på 20 minutter er stor fremgang. Nå må jeg bare fortsette samme veien :D

Anonymkode: f2475...d00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er vaskemaskinen i gang med vask nr 3, nr 2 er i tørketrommelen og nr 1 er på snora. Sengetøy er skiftet, andre etasje støvsugd og støvtørket, pg snart skal gulvet vaskes. Så har jeg ryddet litt "på veien" :) Håper jeg får vasket badet også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MadameDeRosa

Støvsugd gulvene, skiftet på sengene, tatt oppvasken, Kjørt en oppvaskmaskin og ryddet ut av oppvaskmaskinen, skiftet på kattetoalettet, kjørt tre maskiner med klær i vaskemaskina og tørketrommelen, Ryddet kjøkkenet, ryddet stua, ryddet gangen, vasket toalettet og servant og speilene, gått med søpla og lagd frokost og middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I dag har jeg

- gått to turer med lillemor, en i vogn og en i bæresele.
- klippet ned to busker i hagen (med svigermors hjelp, som var en kjapp tur innom)
- ryddet en totalt bombet stue
- satt på oppvaskemaskinen
- vasket ullpleddet lillemor gulpet utover
- gjort klar en klesvask til imorra 
- hengt opp dressen til gubben som skal renses
- hjulpet litt med opprydning etter konfirmasjon i går
- gått ut med søppel
- hengt vekk vinterjakker
- tatt kveldsstell m/bad og lagt lillemor
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har sånn passelig med ting som skal gjøres i dag, men jeg fikk krefter og gjorde det
som jeg har utsatt så lenge også. Tunge løft og utholdende planlegging. Samtaler å ta
for å forberede andre gjøremål....og nå er det gjort! :hoppe:  *føle seg uovervinnelig*  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Ikke stort, men kjørt en maskin klær, kjørt en trommel, gått med søppel, henta posten, rydda kjøkkenet. Fint å lese denne tråden, minte meg på at jeg må rydde vekk vinterjakkene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...