Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg har fri i dag, så jeg gjorde masse ærender, bla. noe papirer jeg skulle signere og scanne og sende, så handlet jeg, pantet flasker og gikk med glass og metall. Støvsuget, vasket gulvene og byttet på senga. Rydda kjøkkenet og tok oppvasken(når er det akkurat like mye oppvask igjen :rolleyes:), og så begynte jeg med et lite raid på badet; holder på med prosjekt "bruk opp," pluss at jeg nylig var på besøk hos min mor som er i grenseland hoarder, så jeg får alltid raptus når jeg kommer hjem og kvitter meg med ting jeg egentlig ikke trenger:P

Anonymkode: 1d535...97b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fri i dag, så jeg gjorde masse ærender, bla. noe papirer jeg skulle signere og scanne og sende, så handlet jeg, pantet flasker og gikk med glass og metall. Støvsuget, vasket gulvene og byttet på senga. Rydda kjøkkenet og tok oppvasken(når er det akkurat like mye oppvask igjen :rolleyes:), og så begynte jeg med et lite raid på badet; holder på med prosjekt "bruk opp," pluss at jeg nylig var på besøk hos min mor som er i grenseland hoarder, så jeg får alltid raptus når jeg kommer hjem og kvitter meg med ting jeg egentlig ikke trenger:P

Anonymkode: 1d535...97b

Tror du slår meg..!  Du har vært veldig effektiv og flink i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Zienna said:

Tror du slår meg..!  Du har vært veldig effektiv og flink i dag :)

Takk! :laugh: Men er ikke ofte jeg er så flink :fnise: Kall det heller skippertak :hoho:

Anonymkode: 1d535...97b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hjalp jeg en gammel dame opp på beina igjen. Hun lå på asfalten og klarte ikke å snu seg selv. Minn meg på at jeg skal unngå å bli gammel og ubehjelpelig. 

Anonymkode: 04410...098

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På plutselig innskytelse foretok jeg i kveld vask og puss av alle vinduer/glassdør ute/inne i mitt hjem.
         Det er nu skinnende blankt! :rodmer:  Hurramegrundt og klapp på skulderen til flinke meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vasket masse klær i dag, og ryddet i hagen. Ryddet inne også, og planlagt vindusvask over helga :fnise: kanskje. 

Vasket og støvsuget stue, kjøkken og to soverom i varmen. Tenkte å tørke støv, men DET ville vært å overdrive fant jeg ut! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har gått min planlagte tur, vasket tøy etterpå og fått hengt alt opp til tørk. Jeg er flink. :jepp: 

Må ikke glemme denne muligheten til å gi dere selv en klapp på skulderen for vel utført jobb i dag,
uansett størrelse på den. Er dere fornøyde, så er jeg og hele verden fornøyd. :nigo: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket klær, og satt i gang oppvaskmaskinen. Den skal tømmes snart da. Ellers er det daglig smårydding som aldri slutter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 22.49, Hoppetaujenta skrev:

På plutselig innskytelse foretok jeg i kveld vask og puss av alle vinduer/glassdør ute/inne i mitt hjem.
         Det er nu skinnende blankt! :rodmer:  Hurramegrundt og klapp på skulderen til flinke meg. 

Kan du gi en DETALJERT (tenk full 5 åring i oppfattelse) forklaring hvordan du gjør det? Jeg får bare striper og skjolder :(

Anonymkode: cb5f9...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi en DETALJERT (tenk full 5 åring i oppfattelse) forklaring hvordan du gjør det? Jeg får bare striper og skjolder :(

Anonymkode: cb5f9...2a6

Ikke meg som skrev lenger oppe, men denne er idotisikker: Varmt vann med nylonvask og en klunk salmiakk. Vask vinduene, husk at om de er  veldig skitne må du vri opp kluten i såpevannet mange ganger. Veldig mange gnikker bare skiten utover og lurer på hvorfor det blir striper og skjolder etterpå. Flaten må være fri for skit før du skal få de blanke. Etter at de er rene, tar du nal og fjerner såpevannnet med.

Blir perfekt resultat hver gang! Nylonvask er genialt på alt som skal bli blankt (bilder med glass, vinduer, vaser, pynteting osv).

Anonymkode: eab2f...a79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg stort sett gjort ingenting, bare handlet det aller nødvendigste. Synes jeg har vært veldig flink som ikke har stresset med noe som helst. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg støvsugd soverom, bad, kjøkken, stue, trapp og gang. Kjøkken, trapp, gang og bad ble vasket i går. Rakk ikke å vaske stua før jeg måtte på tur med hunden før det ble mørkt så stua vasket jeg for en halvtime siden. :) Skal bestille meg en premie senere i dag for innsatsen min (noe jeg har ønsket meg lenge og som jeg «trenger») :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strøket og hengt opp julegardiner på kjøkkenet, vasket og pyntet i stua, satt opp adventstaken med lys i som tennes snart. Ryddet vekk rene klær og lagt på plass i skapet, pluss en liten vaskemaskin som nylig ble påsatt. "Sliten"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått opp tidlig, dusjet og ordnet meg frokost selv om jeg følte for å ligge og sulte i sengen resten av dagen. Er i en dyp depresjon nå, så for meg er det slitsomt å gjøre det som vanligvis er en selvfølge.

Anonymkode: 49b42...02e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...