Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.

Diaz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok :-)

Har lenge tenkt å begynne på ei jeg også men det har nok bare blitt med tanken :oops: Har det jo litt for travelt med å passe på ordet mitt på snikk snakk, for du stikker jo av med det hele tiden for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyyyyyyyy Sim.

Så koselig at du tok en tur innom dagboken min :)

Du vet at jeg alltid stiller opp som ord-passer, hvis du ønsker og få ned dagliglivets gleder :ler: i en dagbok....Kan anbefales, forresten, så sett i gang :P , ordet jeg venter i spenning :wink:

Uff, nei nå må jeg fly..........har en avtale med ordet, skjønner du :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag- nye muligheter :)

Har 50 % av barna hjemme idag( dvs 1 :ler: ), med vondt hals og tett nese. Dårlig vær- dårlig klær..............

Og som den oppofrende hønemor jeg er blir det tillaging av varme drikker og innkjøp av halspastiller Tenk og være barn igjen og syk............... .

Når fruen prøver seg med et sykdommstilfelle over frokost bordet, blir det somregel bare besvart med et grynt eller "så synd"....ingen tilaging av varme drikker , ingen halstabletter (hvis jeg ikke stavrer ut selv) og tid til og ligge i senga..............ja da er det snakk om alvorlige greier :ler::ler:

Menn er igrunn litt like barn når det kommer til sykdommer :roll: , 38 grader i feber er nok til bl.a Bettymanner nesten er på randen til og ringe advokat for og sette opp sitt testamente. "For sikkerhets skyld, kjære" som han da med svak stemme får stavet frem :ler:

Sengen må selvsagt holdes og sykdommstegnene bør drøftes over selv det beste måltid ( intet er jo så spennende som og høre hvor mye han har svettet og ristet gjennom hele natten, mens man prøver og få ned et biffstykke :ler: )

Hvis man av en eller annen grunn karnsje ikke er helt oppmerksom (karnsje man er i ferd med og bli syk selv........) ja, da får man et såret blikk fra den lidende mann som med hulk i stemmen sier" Du er ikke glad i meg lenger, du".

Ja, ja godt vi kvinner er født med en god porsjon humor, sånt kommer godt med i vår hverdag som omsorgspersoner :ler:

Nei. nå roper den syke........mer varm solbærtoddy må tillages, og mer medføelse må ut.

Ønsker alle en fortsatt sykdomsfri dag :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty ! Dette var en morsom dagbok. Kommer til å følge med litt her. Lykke til med sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LaToya :)

Tusen takk for hyggelig hilsen, barnet( som er 11 år) har fått innpå mengder av solbærsirup, halspastiller og medlidenhet.

Nå sitter hun pent i sengen sin og koser seg, heldig hun, ja :ler:

Mor derimot er i full gang med kakebaking til avslutninger, og innkjøp av sommergave til lærerene ( iår satser jeg på deilig såpe og badeskum)

Håper det faller i smak.

Nå skal det bli god med sommerferie :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen er fortært, magen er for full(som vanlig :ler: ) og Bettymannen er i full malerhabitt klar til dagens dyst på stuevegger.

Junior er så inspirert av fotball- EM at han måtte ut i hagen og øve på skli-taklinger, som han så elegant formulerete seg.

Vesle-mor(på 11 :ler: ) er fortsatt syk og sitter innhyllet i teppe og synts synd på seg selv.........ja-ja....

Mor har flydd som en ond ånd for og få ferdig kaker, middag og gaver til disse lærerene, og innimellom har hun selvfølgelig greid og innvitere til venninnetreff på ons eller tor...............akkuret som om ikke undertegnede nå ønsket fred og ferie.

Da er det bare og brette opp armene igjen og gjøre rent huset og bake enda mer( burde fått fagbrev i baking snart...........)

Venninnetreff er jo egentlig morsomt, og egentlig så tror jeg ingen legger merke til det støvet som måtte være i krokene mine :wink: , men alikevel våkner husmorånden opp og nærmest brøler i øret mitt at her må vaskes............

Sånne øre-ånder er orntlig plagsomme :evil: , og burde egentlig vært utryddet, men så lenge det er noen husmødrere igjen så tror jeg de kommer til og leve lenge ennå :roll: .

Ajax og nybakt kake lukter nå godt da :sjarmor: , så litt igjen for strevet har jo en stakkars husmor med en ond øre-ånd bak øret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Sånne øre-ånder er orntlig plagsomme :evil: , og burde egentlig vært utryddet, men så lenge det er noen husmødrere igjen så tror jeg de kommer til og leve lenge ennå :roll:

Så det er hos deg øre-åndene mine har slått seg ned.. for her er de befriende fraværende... :sjarmor: - for som mine venninner sier.. det er så deilig her hos deg.. for her kan jeg slappe av og ta bena opp i sofaen..

..jentetreff er koselig.. helt sikkert ingen som ser om det er litt støv i krokene... Men jeg er jo enig.. det lukter godt med nyvasket hus og nybakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallois Bille.

Dårlig gjort og sende alle øre-åndene over til meg, de kan snart danne et kor her i gården........ :ler:

Tror jeg heller får invitere deg istedenfor siden du så smukt hevder og IKKE ha støv på hjernen.

Har i grunn ikke det jeg heller, men så har vi dette evindelig problemet at man selvfølgelig har en venninne som har det :o ...

I hennes hus er det så strøkent at man kan speile seg i parketten, og kjøkkenbenken er alltid ryddig..............lurer egentlig på hvordan det går an, jeg :roll:

Vel slike venner får man jo nærmest komplekser av, og ikke minst vil man jo nødig være noe dårligere :sjarmor: , nemlig..........

Så her er det full fart med filla...........unger og mann er jagd i seng( de gikk vel helst frivillig når de så fruen tok frem Ajax flasken.........) :ler:

Hvem vet hvor dette ender, karnsje jeg er heldig og får såpe-allergi :wink:

Tusen takk for hyggelig hilsen fra deg også, Alovera.

Her er det bare og smuglese, lover og ikke si det til en levende sjel :ler:

Ingenting er som og lese andres dagbok :wink: , det har vært en hemmelig drøm i maaaange år :hoho:

Nei, tror dere ikke at øre-ånden har satt inn støtet igjen, roper så nesten naboen hører det :evil:

Vel, fremad, her kommer mor med langkosten høyt hevet igjen

Kan nesten høre støve gråte, gitt...........................

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten høre støve gråte, gitt...........................

He, he.. do your worst! :sjarmor: Vis ingen nåde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Hei hei Betty. :vinke: Gratulerer som Dagbok skribent. :D Morsom dagbok det her :P Men har ikke tid å være her så lenge , må løpe å passe ordet. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallois damer :heiajente: , takker for hyggelig tilrop i min dagbok....alltid så hyggelig og se at noen har vært innom mitt lille humoristiske fristed :ler:

Ja, nu er huset skinnende rent og mine scitzofrene venner i øret har forlatt meg.....obs obs Vær på vakt, de kan være på jakt etter et nytt øre :wink:

Fruen har holdt det gående store deler av natten i sin kamp mot øre-ånder, støvdotter og rot.

Bevæpnet med sitt farligste våpen (bøtta og langkosten :ler: ) har hun inntatt rom for rom og drept samtlige inntrengere............Her har ingen nåde blitt utvist, dødstraff uten lov og dom :sjarmor:

Herren og barna skjønte fort under frokosten at her var det best og sitte pent og ikke grise på gulvet.

Ett blikk på hærfører var vel igrunnen nok til og forstå det.......Man kan karnsje si at jeg har et ørneblikk for grising idag....(stakkars barn :roll: )

Men fruen er absolutt fornøyd :) , så fornøyd at hun vurdere og innta et kjøpesenter for og belønne seg selv :sjarmor:

Intet er som belønningen, dere............... :ler:

Takker igjen :bukke: Esther, Naken og Catwoman, for hygglige hilsner, og nå får jeg vel gå og se om Catwoman har funnet ordet jeg gjemte så godt :o :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig i støtet... :ler:

Håper venninne med støv på hjernen setter pris på dine anstrengelser :sjarmor:

.. og jeg kommer gjerne jeg... den dagen du vil ha besøk av en som ikke har evnen til å se støv.. :oops:

Men du kan bare beholde mine øre-ånder, jeg har ikke noe pressserende behov for at de skal komme tilbake til meg.

Regner med at du rapporterer hva belønningen ble (kanskje ville det være billigere å ansette vaskehjelp .. om belønningene er store og mange nok ... men ikke så morro da) :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dagbarna mine lagt, så nå er det på tide for meg også og ta støvkluten fatt. :-? Det er "way overdue" som vanlig.. :oops: Merker at jeg nærmest suger meg til keybordet for å slippe å ta fatt :ler: , synes synd på de stakkars hybelkaninene, mine som må bøte med sine så alt for korte liv. :grine::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja Naken, så det er der mine scitzofrene øre-ånder har havnet.............lykke til , du har en travel tid foran deg.

Og en liten trøst til dine hybelkaniner må være at de får selskap av mine i hybelkanin himmelen :rosaengel:

Bille, godt og se at du stiller som gjest, hvis min støv-oppmerksomme venninne skulle utebli, karnsje hun ikke tør og forlate huset, kan jo bli okkupert av alle de støvdottene jeg har kastet ut :sjarmor:

mor er nå tilbake etter belønningsturen.................med posen full av klær til ungene :o :forvirra:

Hva er det med oss mødere som ikke kan ha en skikkelig handledag, kun til seg selv.................

Dette skjer gang på gang, ut og belønne seg selv..........hjem med en pk sokker til meg, og en pose klær til barna :evil:

Dette uvesenet må jeg se og komme til livs, karnsje det er en ny ånd...............være- snill -mot -alle -andre -ånden..... :sjokk:

Nei,får vel gå og pakke opp sokkene mine :sjarmor: , de var hvertfall morsomme, med kuer på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...