blomst12 Skrevet 26. november 2014 #2921 Del Skrevet 26. november 2014 Det er liksom ikke gitt at man skal være sårbar etter fødsel. Jeg har aldri vært det. Ikke sårbar her heller. Bare veldig glad og fornøyd! Felte ikke en eneste barseltåre heller. Følte meg litt unormal for alle sa de hadde masse barseltårer. Vel, ikke meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. november 2014 #2922 Del Skrevet 26. november 2014 Oi, trodde ikke det var lov til å ha med kokeplate på sykehuset! Jeg tviler på at det var/er lov. Men var ikke så lett å fortelle denne damen det. Hun snakket/forsto ikke norsk i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 27. november 2014 Forfatter #2923 Del Skrevet 27. november 2014 Liker Birger sexy max? han elsker det! Dobbeltrom kan være skikkelig kos altså. Sist lå jeg med en veldig skjønn dame og vi bablet og satt med puppene på vift og koste oss. Det er liksom ikke gitt at man skal være sårbar etter fødsel. Jeg har aldri vært det. Jeg er veldig utadvent, så ser jo egentlig for meg at dobbeltrom ikke er noe stress, men på den annen side er jeg veldig var på kroppen min, så vet ikke hvor kult det er å dele pupper og blødninger med ei ukjent dame Stemmer i her, jeg også. Riktignok var jeg utrolig trøtt etter første fødsel og synes fremdeles det var teit at ingen hjalp til med baby som bare skrek, men rent humørmessig har alt vært tipp topp så fort ungen var ute. Det er jo fint å vite at babyblues er naturlig og ikke noe å være redd for, men det er slett ikke alle som opplever det heller. Ellers rister jeg bare på hodet over, hva skal vi kalle det... vekt-diskriminering? Greit at de er opptatt av helsemessige konsekvenser, men det virker som det er et uforholdsmessig stor fokus på dette med overvekt og antall kilo i pluss... Da jeg ble gravid med andremann var jeg slank fra før, og vekta sank som en stein gjennom hele svangerskapet. Ingen kommenterte det med et ord, selv om varsellampene strengt tatt burde lyst i alle retninger. Mulig de var for opptatte med å jage gravide med litt høy BMI og sunn livsstil i stedet? Håper du klarer å beholde de positive følelsene, missdior, og blir det for drøyt er det lov å slå i bordet. Klassisk med slike lurebabyer som blir stille med en gang man prøver å filme dem Smitt er sånn ennå. Vi prøver å få festet bablingen og "syngingen" hans til film, men det er lettere sagt enn gjort. Han blir oppslukt av mobilen, og slutter å prate med en gang Ja, syns det er rart at det blir SÅ mye fokus på overvektige. Men det rare er, jeg har lest litt skjønner duuu... Alle med BMI over et visst tall SKAL følges ekstra nøye opp, og det er visstnok et risikosvangrskap. Jeg er over den BMIen, men har ikke fått en eneste ekstra kontroll. Det er 6-7 uker mellom hver kontroll, og jeg har fått utdelt "system" etter normalt svangerskap uten risiko. Så hvooooorfor maser de så jævlig om vekta miiii Jeg har innforstått meg mer med at det jeg legger på meg nå, det er baby. Jeg er ikke superduperaktiv, men jeg går tur og spiser greit sunt. Akk ja, tullebabyer. I kveld er han helt turbo igjen, men mannen er på jobbtur og får selvfølgelig ikke med seg noenting Tjaaa...Nå var planen min å føde sånn 17 februar, dvs. akkurat en uke før termin, men kan jo strekke meg til 10 dager før da, så da sier vi 14! Ang. babyblues så hadde ikke jeg noe av det heller. Eller jeg gråt vel noen tårer da vi kjørte hjem med han, og sa til R at jeg ANTE jo ikke hvordan jeg skulle ta meg av han, men det gikk over til neste dag. Jeg var heller ikke i noen lykkerus. Var egentlig ganske flat i humøret de første dagene. Tror jeg var litt sjokkert, hehe. Nesten som om jeg egentlig ikke helt hadde skjønt at det faktisk skulle komme en baby. Greit Det er vel en normal følelse vil jeg tro, jeg aner heller ikke hvordan jeg tar vare på en baby (selv om jeg kanskje egentlig gjør det, hehe. Inhen babyblues eller liknende her heller. Ikke ekstra følsom heller, egentlig bare glad og fornøyd begge gangene Første gang skulle jeg gjerne hatt mannen der om natta pga keisersnittet, men å dele rom var uproblematisk. Andre gang var det også helt fint, men da dro vi jo hjem med en gang uansett. Ikke ta sorgene på forskudd. Skal prøve!! Men er litt skuffa over at det ikke finnes enkeltrom assa! Haha. Jeg hadde en sånn en jeg og, derfor ble jeg flyttet ene gangen. Jeg lå i sengen mens tårene trilte fordi de lagde mat (som LUKTET) og hadde besøk av 10 stk. Mor var helt ute, mens gjestene snakket HØYT. Til slutt kom en jordmor inn "går det bra med deg?" jeg rister på hodet, hun smiler og spør om jeg vil bytte rom. Jeg rister på hodet og får såvidt frem et takk før jeg pakket sammen tingene mine. Trikset for å få rommet for seg selv er tydeligvis å ta med seg en kokeplate Hahhaa, men hva i alle dager, kokeplate liksom.... Oi, trodde ikke det var lov til å ha med kokeplate på sykehuset! Missdior, enig med alle her om at Silfen er en vis kvinne Nå må du prøve å nyte det at du faktisk bærer fram et lite barn som i grunn er et eget mirakel som vi får lov til å være med på! Jeg syns at lillemor i magen er et underverk i alle fall, og det er ganske utrolig hva kroppene våre klarer å gjennomføre! Lillemann har det jo tipp topp, så du gjør ting riktig Og et forsinket for 30 uker!! 75% gjennomført! Ja, det er et mirakel! Det er en baby inni meg. Sjuke greier egentlig! Tenk , vi er superdamer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 27. november 2014 Forfatter #2924 Del Skrevet 27. november 2014 Ikke sårbar her heller. Bare veldig glad og fornøyd! Felte ikke en eneste barseltåre heller. Følte meg litt unormal for alle sa de hadde masse barseltårer. Vel, ikke meg.. Godt å høre fra "den andre siden" også Jeg tviler på at det var/er lov. Men var ikke så lett å fortelle denne damen det. Hun snakket/forsto ikke norsk i det hele tatt Kanskje jeg skal late som om jeg er polsk? Også ta med meeeeg...... kokeplate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 27. november 2014 Forfatter #2925 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Okei, tror jeg har en del nedpress om dagen??!? Det kjennes ut som ungen skal komme ut, samtidig med en sjuuuk trang til å tisse. OG da jeg gikk til bilen etter jobb i dag så kjentes det ut som om magen skulle revne, og jeg ble andpusten! Er ikke lange biten, 4-500 m kanskje, så det var skikkelig ekkelt. Mannen er på jobbtur, og jeg burde ha lagt meg for lenge sida. Men så kjenner jeg veldig til nesting syndrome nå, og vil helst vaske og tørke støv overalt. Får starte med å vaske opp etter middagen, selv om jeg ikke viiiil akkurat det da. Uansett, så er det snart leggetid, og med mrdior en flytur unna er det INGEN som kan nekte pusi å ligge i senga i natt..... Endret 28. november 2014 av missdior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 27. november 2014 #2926 Del Skrevet 27. november 2014 Fine missdior og pusi Godt å høre at han er så aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 27. november 2014 #2927 Del Skrevet 27. november 2014 Er ikke det kynnere du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. november 2014 #2928 Del Skrevet 28. november 2014 Ååh, koselig! Dere er søte sammen Prøver ungen å komme seg ut den vanlige veien er det nedpress. Håper du slipper for mye av strikkepinnene som har pleid å følge for min del Kynnere er mer variabelt hva og hvordan kjennes. For meg var det som en blanding av mageknip/sånn magen kjennes rett før man spyr og støle magemuskler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. november 2014 #2929 Del Skrevet 28. november 2014 Strikkepinnene er vooonde! Jeg har allerede begynt å få det litt. Gruer meg til det blir sånn at man ikke klarer å rikke seg en cm mens det står på Oh the glory of pregnancy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. november 2014 #2930 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg fikk kynnere (ganske sikker på det var det) når jeg var ute og danset, og da kjentes det ut som babyen prøvde å komme seg ut av magen ... Fiiiine missdior og pusi Det var et nydelig bilde av dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. november 2014 #2931 Del Skrevet 28. november 2014 Når jeg har kynnere så strammer hele magen seg og blir hard som en stein. Hvis baby ligger kun på en side så blir hele magen skjev. Hvis jeg må litt på do da så kjennes det ut som jeg må mye på do. Nedpress føles helt annerledes. Det er mer som om baby/en strikkepinnene prøver å bore seg ut gjennom livmorhalsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 28. november 2014 Forfatter #2932 Del Skrevet 28. november 2014 Fine missdior og pusi Godt å høre at han er så aktiv Ja, det er skikkelig koselig! selv om han ødelgger litt når jeg hekler... for jeg har hendene hvilende på magen, også sparker han sånn at hånda mi flytter seg og jeg mister masker. Men det går greit, siden det er nå babyen min Er ikke det kynnere du har? Kanskjeee? Ååh, koselig! Dere er søte sammen Prøver ungen å komme seg ut den vanlige veien er det nedpress. Håper du slipper for mye av strikkepinnene som har pleid å følge for min del Kynnere er mer variabelt hva og hvordan kjennes. For meg var det som en blanding av mageknip/sånn magen kjennes rett før man spyr og støle magemuskler Ja, da er det absolutt det! Er et stort press nedover, kjennes som om han liksom ligger i "åpninga" på en måte og stanger nedover. Det stikker litt til tider, men ikke helt strikkepinner enda. Kommer vel etterhvert det også! Åh, sånn kjenner jeg ofte! Også blir jeg helt varm i magen og det kjennes som om jeg MÅ på dass og gjøre nummer to, men så går det over. Takene kan vare i alt fra 10 sekunder til flere minutter Akk, alt denne graviditeten fører med seg! Strikkepinnene er vooonde! Jeg har allerede begynt å få det litt. Gruer meg til det blir sånn at man ikke klarer å rikke seg en cm mens det står på Oh the glory of pregnancy Haha! Ja, det er vondt altså! Jeg fikk kynnere (ganske sikker på det var det) når jeg var ute og danset, og da kjentes det ut som babyen prøvde å komme seg ut av magen ... Fiiiine missdior og pusi Det var et nydelig bilde av dere Hahah, dansekynnere! Vi er veldig ydmyke og sier takkkkkk Når jeg har kynnere så strammer hele magen seg og blir hard som en stein. Hvis baby ligger kun på en side så blir hele magen skjev. Hvis jeg må litt på do da så kjennes det ut som jeg må mye på do. Nedpress føles helt annerledes. Det er mer som om baby/en strikkepinnene prøver å bore seg ut gjennom livmorhalsen. Magen min blir ikke helt hard når det står på, men det er sikkert fordi jeg har så mye mage som skal bli stram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. november 2014 #2933 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg hadde bare sånne "søte" kynnere, slik som Teriyaki beskriver. Åh, det savner jeg litt. Tassen lå jo på tvers nesten hele tida, så det så jo ut som jeg hadde svelget en gigantisk patron på tvers Nedpress.. ja, det er noe annet!!! Au!! Skriver ikke så mye her, men prøver å følge med Veldig spennende tid! Iallfall redebygginga.. Åh, det er koselig! Har dere fått alt utstyret på plass enda da? Det er så magisk å bli mamma. Hardt, tøft, gøy - men aller mest magisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 28. november 2014 #2934 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Jeg hadde også bare sånne kynnere der magen ble steinhard men fikk ikke vondt. Hadde ikke noe særlig nedpress heller, bare litt innimellom de siste ukene. Kjenner jeg savner å være gravid Og så koselig bilde av deg og Pusi. Hun er jo bare helskjønn Edit: Siden hadde ikke oppdatert seg selv om jeg akkurat klikka meg inn i dagboken din, så det var akkurat et bilde av deg og pusi selv om jeg ser du fjernet det tidligere i dag. Rart Endret 28. november 2014 av Doh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 29. november 2014 #2935 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg syns ikke magen blir så mye hardere, men det er vel kanskje bare isoleringa som er for god Når jeg beskrev det jeg trodde var kynnere til legen så sa hun hvertfall at det hørtes riktig ut at det var kynnere Joyful når man får kynnere av å gå fort, am I riiight? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 29. november 2014 #2936 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg fikk kynnere av å gå sakte, gå opp trappen og labbe bort til postkassen 100m. Suuper gøy! Hvis jeg prøvde å gå fort kjentes magen ut som den skulle sprenge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. november 2014 #2937 Del Skrevet 29. november 2014 Kan få kynnere av det meste jeg. Når jeg går fort, når jeg går i trapper, rydder, når jeg ligger i ro og til og med hvis jeg bare føler meg stresset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 29. november 2014 #2938 Del Skrevet 29. november 2014 Hehe Og så hvis jeg prøver å gå sakte for å unngå kynnere av å gå fort, så ender jeg av og til opp med å få dem likevel fordi jeg da blir stående/gående for lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 29. november 2014 #2939 Del Skrevet 29. november 2014 Mye kynnere på gang hører jeg jeg har hatt under 5 til nå som jeg har merket. Er ikke vondt, men kjenner det strammer seg rundt mage.. kommer vel etter hvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. november 2014 Forfatter #2940 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg hadde bare sånne "søte" kynnere, slik som Teriyaki beskriver. Åh, det savner jeg litt. Tassen lå jo på tvers nesten hele tida, så det så jo ut som jeg hadde svelget en gigantisk patron på tvers Nedpress.. ja, det er noe annet!!! Au!! Skriver ikke så mye her, men prøver å følge med Veldig spennende tid! Iallfall redebygginga.. Åh, det er koselig! Har dere fått alt utstyret på plass enda da? Det er så magisk å bli mamma. Hardt, tøft, gøy - men aller mest magisk Søte kynnere faktisk! Hahaha. Men han snudde seg til slutt eller? Lurer på om ikke min lligger litt på tvers, iallefall i blandt. Kjenner han fortsatt overalt i magen så. Vi har det meste på plass. Mangler vippestol, bilstol + base og ting til stellingen, som stellemate og badebalje. Har ønsket oss penger i julegave så vi får kjøpt dette i januar ! Snaaart skjer det joo, bare litt over to mnd igjen.. Stresser litt kjenner jeg, hehe. Jeg hadde også bare sånne kynnere der magen ble steinhard men fikk ikke vondt. Hadde ikke noe særlig nedpress heller, bare litt innimellom de siste ukene. Kjenner jeg savner å være gravid Og så koselig bilde av deg og Pusi. Hun er jo bare helskjønn Edit: Siden hadde ikke oppdatert seg selv om jeg akkurat klikka meg inn i dagboken din, så det var akkurat et bilde av deg og pusi selv om jeg ser du fjernet det tidligere i dag. Rart Hehe, savner du kynnerne og nedpresset ? ; ) Pusi er verdens fineste ja! Tenk at hun kom hjem, det er jo et mirakel. Hm, så snodig! Men det er vel ikke så nøøøye, hehe. Jeg syns ikke magen blir så mye hardere, men det er vel kanskje bare isoleringa som er for god Når jeg beskrev det jeg trodde var kynnere til legen så sa hun hvertfall at det hørtes riktig ut at det var kynnere Joyful når man får kynnere av å gå fort, am I riiight? HAha, samme her tror jeg... : p Jeg fikk kynnere av å gå sakte, gå opp trappen og labbe bort til postkassen 100m. Suuper gøy! Hvis jeg prøvde å gå fort kjentes magen ut som den skulle sprenge Du fikk altså kynnere uansett! Hehe. Jeg kjenner ekstra på det når jeg stresser.. DA får jeg kynnere (hvis jeg har forstått hva kynnere er!! Hehehehe ) Mye kynnere på gang hører jeg jeg har hatt under 5 til nå som jeg har merket. Er ikke vondt, men kjenner det strammer seg rundt mage.. kommer vel etter hvert Kommer nok helt sikkert ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg