Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med jente i magen :strix: Og hei forresten :fnise: Føler jeg må legge igjen et fotspor her. Høres ut som du har en herlig familie. Kjenner jeg blir skikkelig verpesjuk av å lese her :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommin! Så godt at du endelig fikk vite! Velkommen i jentegjengen :)

Thank you, it's good to be here :nigo:

Gratulerer med jente i magen :strix: Og hei forresten :fnise: Føler jeg må legge igjen et fotspor her. Høres ut som du har en herlig familie. Kjenner jeg blir skikkelig verpesjuk av å lese her :hoho:

Tusen taaaakk :nigo: Og hei, ja! :fnise: Familien min er veldig bra, og det er gubben sin også ^^ Hans familie føles litt som min også :) De har tatt meg veldig godt imot fra dag én :) Hehe, det er lov å bli verpesjuk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld lå lillemor leeenge og sparket pappaen sin i hånda :rodmer: Det er så koselig når vi ligger i skje (I'm the little spoon, ofc) og gubben kjenner etter på magen om han får noen spark ^^ Så ligger vi og fniser litt når hun sparker masse :fnise:

Når vi skulle legge oss for å sove, så tror jeg lillemor må ha strekt armen ut så lang den var rett over og litt til høyre for musa, på en måte, for det gjorde sååå vondt :sjokkert: Og ikke sånn som det er når hun bare sparker hardt heller :P Hun gjorde det sikkert 5 ganger, lille bøllefrøet :fnise:

I dag har jeg forresten fått første sparket i ribbeinet, er hvertfall ganske sikker på det :P Og gjett hvor hun traff? Joda, akkurat der jeg har brukket ribbeinet :dry: Men alltid kos likevel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spark i ribbeina er ikke så godt nei! Det gjorde O, og det gjør denne her karen også. ;)

Hehe, håper hun tar til vettet og sparker mer i magen i stedet :fnise:

Kanskje ikke så gøy å ha brukket et ribben nå ja :P

Neei, jeg syns godt hun kunne holdt seg til ribbeina på venstre side, som ikke er brukket :fnise: Eller magen :P

Jeg har begynt å kjenne de sparkene i ribbeina jeg og. Vondt!!

Jeg hadde faktisk trodd det skulle være mer vondt, men var mest ubehagelig bare, unntatt når hun traff rett på der jeg hadde knekt ribbeinet :P Da var det vondt -.-

Hadde håpet ribbeinet skulle være ferdig grodd til nå, siden det er ca. 14 uker siden jeg knakk det opp igjen (og fikk det på plass samme dag) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det flere som har begynt å merke at det "trykker" på ribbeina nå? :P Syns liksom magen presser seg sånn opp i ribbeina, at hvis jeg lener meg bare bittelitt frem så gjør det skikkelig vondt (men, igjen, mest der jeg har ett brudd, logisk nok) :P

Så lurer jeg også på om det er noen som har bestemt seg for hvilken bilstol de skal ha? :) Eventuelt om noen vil dele erfaringer med bilstoler?

Det ser ut som vi går for en Recaro Privia med isofix base, nå når vi har fått oss ny bil som vi kan få isofix i :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det flere som har begynt å merke at det "trykker" på ribbeina nå? :P Syns liksom magen presser seg sånn opp i ribbeina, at hvis jeg lener meg bare bittelitt frem så gjør det skikkelig vondt (men, igjen, mest der jeg har ett brudd, logisk nok) :P

Så lurer jeg også på om det er noen som har bestemt seg for hvilken bilstol de skal ha? :) Eventuelt om noen vil dele erfaringer med bilstoler?

Det ser ut som vi går for en Recaro Privia med isofix base, nå når vi har fått oss ny bil som vi kan få isofix i :)

Jeg kjenner ikke direkte ubehag i ribbeina når jeg bøyer meg fram, men jeg kjenner et press, og jeg blir øm i livmoren hvis jeg sitter framoverbøyd lenge.

Vi har kjøpt Akta Graco sin babystol. :) Kom godt ut i årets test her: http://www.best-i-test.nu/Babystol Det den fikk minus på var at den visstnok er litt tung og litt bred. At den er bred liker jeg, for jeg opplevde f.eks Maxi Cosi som ganske trang for gutten vår da han var åtte mnd.

Vi hadde Akta Graco sist gang også, men det var ikke vår, så måtte kjøpe ny denne gangen. Jeg var superfornøyd med den. Lett (noe tyngre enn testvinneren, men jeg opplevde den aldri som tung, og i forhold til f.eks Besafe Izi sleep så veier den ingenting), god plass til baby, kjempelett å klikke av basen (lettere enn Maxi cosi sin synes jeg) og ikke minst veldig billig. Den kommer med base, men har ikke isofix, men det har liten betydning når det kommer til babystol synes jeg for det er så utrolig lett å montere basen, og basen kommer ikke til å bli tatt ut av bilen noe særlig uansett. Vi har to baser og en stol slik at vi slipper å flytte basen over i den andre bilen når vi bruker den. :)

Edit: Ja også på forbrukerrådet sin best i test-oversikt på barnestoler så scorer Akta Graco 4,5 av 5 mulige på sikkerhet. Ser den stolen dere skal kjøpe har fått 5. :)

Aldri hørt om den stolen dere tenker på, så den skal jeg kikke litt på. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke direkte ubehag i ribbeina når jeg bøyer meg fram, men jeg kjenner et press, og jeg blir øm i livmoren hvis jeg sitter framoverbøyd lenge.

Vi har kjøpt Akta Graco sin babystol. :) Kom godt ut i årets test her: http://www.best-i-test.nu/Babystol Det den fikk minus på var at den visstnok er litt tung og litt bred. At den er bred liker jeg, for jeg opplevde f.eks Maxi Cosi som ganske trang for gutten vår da han var åtte mnd.

Vi hadde Akta Graco sist gang også, men det var ikke vår, så måtte kjøpe ny denne gangen. Jeg var superfornøyd med den. Lett (noe tyngre enn testvinneren, men jeg opplevde den aldri som tung, og i forhold til f.eks Besafe Izi sleep så veier den ingenting), god plass til baby, kjempelett å klikke av basen (lettere enn Maxi cosi sin synes jeg) og ikke minst veldig billig. Den kommer med base, men har ikke isofix, men det har liten betydning når det kommer til babystol synes jeg for det er så utrolig lett å montere basen, og basen kommer ikke til å bli tatt ut av bilen noe særlig uansett. Vi har to baser og en stol slik at vi slipper å flytte basen over i den andre bilen når vi bruker den. :)

Edit: Ja også på forbrukerrådet sin best i test-oversikt på barnestoler så scorer Akta Graco 4,5 av 5 mulige på sikkerhet. Ser den stolen dere skal kjøpe har fått 5. :)

Aldri hørt om den stolen dere tenker på, så den skal jeg kikke litt på. :)

Press er vel kanskje en bedre måte å beskrive det på, ja :jepp: Bortsett fra det vonde ribbeinet :P

Har faktisk ikke tenkt over om livmora blir øm, her spreller lillemor så fort jeg lener meg litt frem sånn at jeg retter meg opp igjen :fnise:

Den høres veldig bra ut :) Kan man bruke den uten base, hvis man må? :)

Her er forresten link til en side med litt mer info om Recaro:

http://www.mimmis.no/produkt/10634-recaro-privia-best-i-test.aspx?os=true&utm_expid=51283403-0.LgR1roUcT1iQq2nS55kD8w.1&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F

Og her er testen til forbrukerrådet:

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj%C3%B8petips/produkter/ny-barnesete-test-flere-rekordresultater

Syns stoffet i skulderstroppene og sånt var veldig godt i Recaroen, kjentes litt ut som sånn "tempur"-stoff, på en måte? :) Den er forresten på kampanje hos Tøffeliten ut året, til 3600 kr med base :)

Er den myk og god å ligge i, den Akta Graco? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kan monteres uten base også. :) Jeg synes den virker myk og god å ligge i ja. Tror ikke det er memory-foam (tempur), men uansett god og O klagde i alle fall aldri over å ligge der. :)

Akta Graco koster bare 1400 med base. :) Det er ting som "dårligere" kalæsj, bredere stol og utseende som skiller billig fra dyr stol. :) Har lest en del om det da jeg stusset på hvorfor Alta var så billig. Selv liker jeg kalesjen, og jeg liker at det er litt bredere. :P Så de tingene som nok har gjort stolen billigere har for meg bare vært bra. :) Ja også er den jo billigere siden det ikke er isofix.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips når du velger bilstol.. Sjekk om den kan monteres på den vogna dere skal ha :) Vet ikke hvordan vogn dere skal ha da :P Men det er virkelig gull om du skal innom butikken og ungen sovna i bilstolen. Ut med understellet til vogna og på med bilsetet :danse:

Understellet til vogna vår lå i bilen ca hele tiden :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips når du velger bilstol.. Sjekk om den kan monteres på den vogna dere skal ha :) Vet ikke hvordan vogn dere skal ha da :P Men det er virkelig gull om du skal innom butikken og ungen sovna i bilstolen. Ut med understellet til vogna og på med bilsetet :danse:

Understellet til vogna vår lå i bilen ca hele tiden :P

Ja, et supert tips!

Det hadde ikke vi sist gang, men skal se om jeg får tak i et brukt understell denne gangen. Det er ikke noe adapter til den stolen vi har kjøpt så vist jeg vet, så må ha understell til en akta graco trille. ;)

Uansett er det lettvint å bare sette bilstolen i ei handlevogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for pro tips :nigo: Kan høre om det finnes adapter :jepp:
Vi skal forresten ha Emmaljunga Super Nitro, får den i neste uke :laugh:

Tusen takk, La Traviata :):klemmer:

Jeg har vært våken siden klokka 4 i morges, for gubben har snorket sånn i natt at jeg ble lyyyys våken, så klokka 5:30 stod jeg like gjerne opp og så på tv-serier :dry: Nå har vi fått vogga i bilen, så vi får kjørt den til "arbeidsplassen" når gubben er ferdig på jobb i dag :) Jeg har også fått vært en snartur på butikken, og lillemor har hatt seg en hopperunde i magen :fnise: Det er alltid like kos og moro når hun holder på inni der, og så blir jeg utålmodig for når neste turning skal komme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alltid like koselig? Sånn hundre %? :fnise: Hehe, jeg synes jo stort sett det jeg også, men det hender at jeg kunne tenkt meg til at han roet seg litt. :P Kan bli litt for mye av det gode av og til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alltid like koselig? Sånn hundre %? :fnise: Hehe, jeg synes jo stort sett det jeg også, men det hender at jeg kunne tenkt meg til at han roet seg litt. :P Kan bli litt for mye av det gode av og til :fnise:

Hahah, det er alltid koselig, men hender det slutter å være koselig før hun slutter å sparke :fnise: Veldig sjeldent da :P

Men egentlig syns jeg det er koselig så lenge hun ikke sparker meg i det vonde ribbeinet, eller gjør den rare greia "rett over musa" hun gjorde her om dagen som gjorde SKITvondt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...