Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Det er en veldig god ting å ha god arbeidsmoral og stå på, men som jeg pleier å si: Det er ingen som kommer til å takke deg den dagen du er fullstendig utkjørt og kanskje ikke orker noen ting! Lytt til kroppen! Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge for deg, og burde ikke si at det er 'vanskelig' - håper ikke du får ekstra dårlig samvittighet av det iallefall! :klemmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en veldig god ting å ha god arbeidsmoral og stå på, men som jeg pleier å si: Det er ingen som kommer til å takke deg den dagen du er fullstendig utkjørt og kanskje ikke orker noen ting! Lytt til kroppen! Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge for deg, og burde ikke si at det er 'vanskelig' - håper ikke du får ekstra dårlig samvittighet av det iallefall! :klemmer:

Enig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig god ting å ha god arbeidsmoral og stå på, men som jeg pleier å si: Det er ingen som kommer til å takke deg den dagen du er fullstendig utkjørt og kanskje ikke orker noen ting! Lytt til kroppen! Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge for deg, og burde ikke si at det er 'vanskelig' - håper ikke du får ekstra dårlig samvittighet av det iallefall! :klemmer:

Det går sakte men sikkert opp for meg at dere alle har rett, takk :klem:

Er så spent på hva legen sier i morgen altså! Om det er vanlig ryggvondt som er verre, eller bekkenløsning. Og hva hun sier om jobb. Hvis jeg skulle bli fullt sykmeldt i morra, kommer jeg til å ha dårlig samvittighet, for jeg skal egentlig jobbe kveld i morra, og i så fall blir det litt kort varsel på å ikke kunne komme på jobb.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har som tidligere sagt lenger opp her, plikt til å tilrettelegge. Personlig har jeg jobbet kortere dager fordi jeg ikke har hatt sjans til fulle. Men, vet mange venninner sier det er lettere å jobbe fulle dager, når de vet de har fri dagen etter og kan hente seg inn. Så det kan jo hende det funker for deg. Jeg syns det høres ut som om at din arbeidsgiver prøver seg, selvfølgelig er det sikkert riktig som han/hun sier, at det er vanskelig å få folk til å ta tre-timers vakter, men det er ikke ditt problem :blomst:

Lykke til hos legen, håper dere finner en god løsning for deg :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Wææ, har sånn nervøs-knute i magen :sjokkert: Jeg føler det som så nederlag å ville sykmeldes, og så er jeg redd for at legen skal si "Dette er ingenting, kom deg på jobb", selv om hun alltid har vært veldig forståelsesfull og snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal på jobb i kveld har jeg ordnet så gubben kan komme og hjelpe meg med litt av arbeidsoppgavene i forbindelse med stengingen da :) Sette opp stoler og sånne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen :klemmer:

Tusen takk :klem: Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde hatt dere på forumet å lufte bekymringer og tanker for :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Er ikke bra at du slites helt ut! Og enig med Androide ifht det med arbeidsmoral. Det er din helse og den skal du ha resten av livet:) :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det hos legen?

Det med sykemelding føltes som et nederlag for meg også, men jeg visste innerst inne at jeg trengte det. Jeg gråt da jeg sa til legen at jeg trodde det kanskje var best, men han var heldigvis helt enig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk over all forventning :) Jeg nevnte jo at jeg hadde begynt å få vondt i ryggen for henne allerede på kontroll i uke 12 (gravid-uke). Hun spurte i dag om jeg var i full jobb, og jeg sa at jeg ville snakke med henne om det. Jeg fortalte om at jeg har hatt mye vondt i det siste, og om det andre relatert til ryggsmertene (at jeg ikke fikk flyttet beina ene gangen jeg bøyde meg frem o.l.). Så skulle hun undersøke meg fort, for om det kunne være bekkenløsning, og da spurte hun "Gjør det vondt her?" og la hendene nøyaktig der det gjør vondt i ryggen!

Når jeg hadde fortalt alt ferdig, så sa hun at jeg burde ta 100 % sykmelding ut uka, og så skal vi ta det derifra :) Det var en enorm lettelse! Hun skrev også henvisning til fysioterapi, men er jo nesten umulig å både finne frem til fysioterapeutene og ledig time... Jeg sa til henne at jeg får dårlig samvittighet for å sykmeldes, og da sa hun "Det vet jeg, det er ikke lett for deg å gi deg". Hun sa også at jeg nok ikke kommer tilbake 100 % i jobb, men at vi forhåpentligvis kan få meg delvis tilbake :)

Så var det å levere sykmeldingen til sjefen... Det gruet jeg meg enormt til! Jeg gruet meg så mye at når jeg fortalte at jeg har fått mer og mer vondt i ryggen, og at jeg nå var sykmeldt og at jeg har SÅ dårlig samvittighet, fikk jeg tårer i øynene og begynte nesten å gråte! Men sjefen sa at jeg skulle absolutt ikke tenke på det sånn, og at dette kunne jeg ikke noe for :) Fikk til og med en god klem, for hun sa at hun visste dette ikke var lett for meg. Og hun sa at hun vet at jeg gjerne vil være i jobb! :) Vi ble enige om at vi skal sette oss ned og snakke litt om hvordan vi kan tilpasse det slik at jeg kan komme litt tilbake :) Hun virket til og med positiv til at jeg skulle gå kortere dager, siden jeg fortalte at det var det legen anbefalte :)

Fornøyd nå! Skal få hvilt meg, og forhåpentligvis få "hvilt opp" ryggen litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde forresten vanlig svangerskapskontroll og pusteprøve for astmaen i dag også :) Både lunger, urin og hemoglobin så fint ut, og blodtrykket mitt var nøyaktig det samme som kontrollen i uke 12, sa hun :)

Eneste hun kommenterte var at jeg ifølge helsekortet har gått litt ned i vekt siden jeg var hos jordmoren for 1,5 uke siden, men da jeg fortalte at de ikke trekker av ett halvt kilo der, slik som de gjør hos legen :) Så da har jeg egentlig gått ned 0,3 kg på 1,5 uke :fnise: Hun sa at så lenge magen vokste, og jeg ikke hadde sluttet å spise, så var det i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir godt :) Jeg er jo ikke klar for å være ferdig i jobb enda, så med tilrettelegging skal nok dette gå bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...