Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kunne fått vogna i uke 42 tror jeg, og mykbagen (quadrolift elns) i uke 43 :) Men vi (jeg) valgte å få den komplett i uke 48, så får vi ryddet plass i boden først, og har litt mer tid på oss :) Gleder meg da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleninja har prøvd noe nytt i dag igjen. Jeg var jo på jobb i dag, og allerede etter ca. 2 timer på jobb begynte ryggen å gjøre såpass vondt at jeg måtte stå og lene meg opp mot noe når jeg hadde sjansen. Vel, jeg gikk ca. 8-8,5 timer på jobb i dag... Ved en anledning så dultet en kollega borti sida av hofta mi (uhell, skjer ofte :P), og da greide jeg ikke å rette meg opp igjen eller gå på et par sekund (føltes lenger :P).. En annen gang stod jeg fremoverlent, og skulle ta et steg til siden, for å slippe forbi en kollega, og da ville ikke bena flytte seg engang, for ryggen var liksom "låst" eller noe :klo:

Etter jobb satte jeg meg ned på en benk, kjente det var nødvendig for å greie å gå til bilen, og ringte gubben. Og plutselig så bare SLO utslittheta og smertene jeg hadde gått med hele dagen meg midt i fleisen, og jeg begynte å få tårer i øynene.. :sjenert:.. Tenkte; "Du kan ikke sitte og grine HER, kom deg i bilen!", og med en gang jeg kom i bilen trillet tårene.. Når jeg kom hjem hadde jeg greid å slutte, men med en gang mannen kom for å si hei, brøt jeg sammen i skikkelig gråting :( Hadde så vondt, og var såå sliten.. Så jeg gikk og la meg ned :( Det hjalp........helt til jeg reiste meg :glare: Da rettet jeg meg opp først, men det var så vondt at jeg endte med å gå krokrygga ut i stua.. Fæl dag..

Syteinnlegg over! :)

Avsluttet dagen fint da :) Var på kosekveld med noen venninner, hvor vi spiste taco og så Hobbiten :) Og jeg sovnet på sofaen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok du er veldig moden for sykemelding ja... :) Få deg time på mandag, så kan du jo prøve 50% sykemelding i første omgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjenner igjen den følelsen, ja. :klemmer:

Dere har vel ikke akkurat så mange muligheter for avlastning heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skal vurdere koe redusert arbeidsmengde kjære ♡

Tror nok det blir til det ja :( Jeg har vanligvis kviet meg for å ta imot sykemelding, men i morra tror jeg nesten jeg må be om det faktisk.. Bedre for meg og bebis :)

Tror nok du er veldig moden for sykemelding ja... :) Få deg time på mandag, så kan du jo prøve 50% sykemelding i første omgang. :)

Jeg har heldigvis legetime mandags morgen allerede, og så skal jeg etter planen gå seinvakt (som man står alene på), men får se hva legen sier :) Jeg har gått fra "Vil ikke sykemeldes" til "Har ikke noe valg" nå, egentlig :/

Åh, kjenner igjen den følelsen, ja. :klemmer:

Dere har vel ikke akkurat så mange muligheter for avlastning heller?

:hug:

Nei, jeg har jo egentlig sagt ifra at jeg har begynt å føle behov for en sittepause eller to hver dag, men vi har ikke tid til det :/ Ikke har vi tid til matpause heller, men det er greit, for jeg pleier å få hevet i meg et grovt rundstykke.

Vanligvis har jeg vært "bra" i ryggen etter en natts hvile, men nå gjør ryggen vondt når jeg står, og til og med litt når jeg sitter/ligger, og da har den kjentes helt fin ut før :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tid til matpause? Det skal du ta deg tid til kjære deg! 8timer uten mat? Smekk på fingeren til de som sier nei til det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne fått vogna i uke 42 tror jeg, og mykbagen (quadrolift elns) i uke 43 :) Men vi (jeg) valgte å få den komplett i uke 48, så får vi ryddet plass i boden først, og har litt mer tid på oss :) Gleder meg da :nigo:

...nå brukte jeg SINNSSYKT lang tid på å skjønne at det ikke var gravid-uker du snakka om :hoho:

Ellers enig med de andre: virker som om sykemelding kan være riktig nå. Det der høres jo ikke bra ut i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes jo ikke noe greit ut :( kanskje moden for sykemelding ja? :klem:

Høres ut som sykemelding er passende akkurat nå,ja :hug: beste er å lytte til kroppen.

:Nikke: Begynner å innse det nå ja.. Takk for gode klemmer, dere er alle gode å ha :hjerte:

Ikke tid til matpause? Det skal du ta deg tid til kjære deg! 8timer uten mat? Smekk på fingeren til de som sier nei til det!

Ikke så mye at de sier nei til det, som at vi rett og slett ikke HAR tid :/ Har ikke spurt, for å si det sånn :/

Har heldigvis som regel vakter mellom 5 og 7 timer da, og hiver i meg et rundstykke mens jeg ordner andre ting for jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå brukte jeg SINNSSYKT lang tid på å skjønne at det ikke var gravid-uker du snakka om :hoho:

Ellers enig med de andre: virker som om sykemelding kan være riktig nå. Det der høres jo ikke bra ut i det hele tatt!

HAhaha, tenkte ikke over det engang :fnise: Bra noen er våken nok til å tenke over sånt :jepp:

Takk :)

Jeg er så vant med å skulle være "flink pike", og stille opp.. Eneste gangene jeg har vært borte fra jobb har vært når jeg var sykemeldt pga kikhoste/knekt ribbein, sykmeldt etter operasjon, og sykmeldt i noen dager fordi jeg knakk opp igjen ribbeinsbruddet :) Har aldri tatt ut egenmelding.. Og så vil jeg jo så gjerne bare "kjempe meg gjennom det", men tror jeg må hvertfall delvis kaste inn håndkleet nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger sykemelding, for det der er ikke bra for deg! Husk at smertene kan bli permanente hvis du ikke passer på nå, og da vil du kanskje slite med å passe på lille etter fødselen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du trenger sykemelding, for det der er ikke bra for deg! Husk at smertene kan bli permanente hvis du ikke passer på nå, og da vil du kanskje slite med å passe på lille etter fødselen :(

:klem: Jeg er glad dere snakker litt fornuft i meg :) Mamma har jo prøvd å si at jeg burde trappe ned siden jeg begynte å få vondt i ryggen, for hun hadde selv veldig plager under graviditetene.. Jeg vil jo definitivt kunne ta vare på lille når den kommer :hjerte: Jeg har gått litt over til å tenke "hvor stor sykmelding" nå, i stedet for "om" jeg skal sykmelde meg :) Har litt dårlig samvittighet ovenfor jobb da, men har dårlig erfaring med å gi dem forvarsel også, så da får de eventuelt bare få kort varsel på sykmeldinga hvis jeg får det hos legen..

En annen ting jeg lurer på, sist jeg var sykmeldt gav arbeidsgiver inntrykk av at det ble vanskelig å gradere sykmelding i form av kortere dager til meg, siden jeg går flest korte vakter (ca. 5-6 timer), og det blir vanskelig å finne noen som er villige til å jobbe 2,5 eller 3 timer, hvis jeg f. eks blir 50% sykmeldt.. Hvordan blir det da i forhold til sykmelding nå? :klo: Vet ikke om det blir "meningsløst" å være delvis sykmeldt hvis jeg "tar meg helt ut" på jobbdager? :/ Mye å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig plaget, så jeg har 20% sykemelding. Er borte på onsdager. Det gjør ukene litt lettere med to dager på, én dag av og to dager på igjen. Kan jo være du kan få sykemelding de dagene du har lengre vakter og kun jobbe de korte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig plaget, så jeg har 20% sykemelding. Er borte på onsdager. Det gjør ukene litt lettere med to dager på, én dag av og to dager på igjen. Kan jo være du kan få sykemelding de dagene du har lengre vakter og kun jobbe de korte?

Kanskje, men tror det blir litt vanskelig, for har ikke noen fast rotasjon på de vaktene nå.. :/ Men håper på å finne en ordning hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...