Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3

Lilleninja

Anbefalte innlegg

Hva er i veien med fredag 13.?

Nå kom riktig nok frøkna mi på en onsdag 13., men i år har hun bursdag på fredag 13.

Skak jeg tro på ulykker på slike dager begynner vel ikke fødselen min før fredag 13. mars, da får jeg ikke bakt kake eller vært med på bursdagsfeiringen... men vi har mer enn nok villige barnepassere til å passe på frøkna mens nr 2 klemmes ut :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kom riktig nok frøkna mi på en onsdag 13., men i år har hun bursdag på fredag 13.

Skak jeg tro på ulykker på slike dager begynner vel ikke fødselen min før fredag 13. mars, da får jeg ikke bakt kake eller vært med på bursdagsfeiringen... men vi har mer enn nok villige barnepassere til å passe på frøkna mens nr 2 klemmes ut :hoho:

Hehe, for min del er ulempen med å eventuelt få lillemor den 13. at hun da "deler" bursdag med svigermor, og som sagt at jeg går glipp av kake da! :fnise: Hadde jo vært litt koselig om hun fikk sin egen dag ^^

Hahaha, du får vel heldigvis ikke gå så lenge uansett? :P Sånn, on a sidenote, så er det jo bra dere har villige barnepassere da :fnise: Familie i nærheten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P Du kan vel strengt tatt ikke noe for det HVIS du sniker i køen, da :sjenert: ... Men jeg håper såklart på at jeg er neste som skal føde nå! :P

Nei, og jeg skal ærlig innrømme at jeg blir veldig glad dersom jeg føder før helga :fnise: Men jeg skjønner følelsen som oppstår når andre "sniker", for man vil så gjerne føde selv, og får en irrasjonell følelse av at man "aaaaldri" kommer til å føde selv. :P Så jeg unner deg å være før meg, hehe. Men da håper jeg du føder ganske snart slik at jeg kan være nestemann :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg tror ikke du kan skryte på deg å ha KGs bitreste dagbok akkurat, syns det er mye fornøyelig lesning her jeg :nigo:

Håper du rekker Hundepatruljen i dag da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg skal ærlig innrømme at jeg blir veldig glad dersom jeg føder før helga :fnise: Men jeg skjønner følelsen som oppstår når andre "sniker", for man vil så gjerne føde selv, og får en irrasjonell følelse av at man "aaaaldri" kommer til å føde selv. :P Så jeg unner deg å være før meg, hehe. Men da håper jeg du føder ganske snart slik at jeg kan være nestemann :ler:

Hehe, bra du skjønner det, hvertfall! :P Etter den falske alarmen i går så er jeg enda mer overbevist om at jeg aldri kommer til å føde... :P Hjelper ikke at jeg syns det er kjempeskummelt nå som jeg er på overtid, heller :sjokkert:

:fnise: Jeg tror ikke du kan skryte på deg å ha KGs bitreste dagbok akkurat, syns det er mye fornøyelig lesning her jeg :nigo:

Håper du rekker Hundepatruljen i dag da! :ler:

Hehe, føles litt sånn :P Føles som jeg bare klager for tida :fnise: Men det er bra du syns det er fornøyelig lesing her også :jepp:

Det håper jeg også, men jeg skal gledelig måtte se episoden på nett hvis det betyr at jeg får føde i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for min del er ulempen med å eventuelt få lillemor den 13. at hun da "deler" bursdag med svigermor, og som sagt at jeg går glipp av kake da! :fnise: Hadde jo vært litt koselig om hun fikk sin egen dag ^^

Hahaha, du får vel heldigvis ikke gå så lenge uansett? :P Sånn, on a sidenote, så er det jo bra dere har villige barnepassere da :fnise: Familie i nærheten? :P

Sant det, det har du jo skrevet tidligere *glemsk*

Jeg vet ikke hvor lenge jeg får gå denne gangen. Sist fødte jeg jo før tiden, men det skyldtes en høy rift på vannsekken. De betegnet det som noe mekanisk rift (?). Hadde det ikke vært for reglene ved infeksjonsfare når vannet går så er det ikke sikkert at jeg hadde født før termin. :vetikke:

Ikke en sjel :daane: Sånn går det når familien holder til i Innlandsfylkene og vi finner veien ut til Nordmøre. Mannen og jeg har innsett bommerten vi gjorde høsten 2013 da vi flyttet hit, men så hadde vi jo heller ikke planlagt at vi skulle bli fire så fort :ler:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det, det har du jo skrevet tidligere *glemsk*

Ikke en sjel :daane: Sånn går det når familien holder til i Innlandsfylkene og vi finner veien ut til Nordmøre. Mannen og jeg har innsett bommerten vi gjorde høsten 2013 da vi flyttet hit, men så hadde vi jo heller ikke planlagt at vi skulle bli fire så fort :ler:

Hehe, fort gjort å glemme sånt :P

Åneei :sjokkert: Hehe, nei, det var vel ikke greit å forutse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kom og gikk den termindagen :dry: *Ikke furten i det hele tatt* Har ikke satt opp noen kontroll, så neste som er på agendaen blir overtidskontroll, som i utgangspunktet skal være 41+3 :) Men jeg lurer på å ringe føden i morra, og spørre om jeg kan få komme på sånn kontroll på fredag (40+6) i stedet, siden jeg nå av og til ligger våken i en liten stund på natta fordi jeg er så redd for at lillemor skal dø i magen :( ... Så ligger og tenker "Når kjente jeg liv sist, nå? Hvorfor sparker hun ikke nå?"..

Fikk du endret på timen? Til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også sett for meg full fødsel nå! :P Men neeeidaaa, for hun skal visst aldri komme ut av magehuset, den ungen her :dry: Vi fikk en beige recliner i stoff av svigers :) Den var veldig god å sitte i! Men hvis jeg skal slå ut fothvileren så må jeg sette stolen lenger ut i rommet, og det tror jeg ikke at jeg gidder ^^

Ja, kan ikke si jeg er noen fan av halsbrann, altså! ;P Heldigvis ble jeg ganske godt "herdet" for halsbrann for noen år siden, gikk på voltaren pga en betennelse og gikk i cirka en uke med helt j**lig halsbrann 24/7 :dry: Jeg er en raring, da, for når jeg legger meg ned så går halsbrannen ofte bort, men det er kanskje fordi jeg får halsbrann av at magen trykker opp magesyra nå, så når jeg legger meg blir det bedre plass i magen ^^

Ja, nå må vi bare skyte fart! :P Hadde ikke gjort meg noe å få henne på Valentine egentlig, for da har jeg og gubben vært forlovet i 3 år, så hadde vært en fin måte å feire på :nigo: Men jo fortere fødselen starter, jo bedre! Jeg har vel og merke lyst til å være ferdig til klokka 21 i kveld, for da skal jeg jo se Hundepatruljen Oslo :fnise:

Hehe, du skal bare holde deg bak i køen og pent vente til jeg har født, du! :jolie: Vet ikke om heldig er ordet jeg føler på, for jeg vil ikke være NÆRT fødsel, jeg vil være iiii fødsel :P .. *Innehaver av kg sin bitreste dagbok* :fnise:

Hehe, kanskje den blir det, ja :P Men da går jeg jo glipp av kake og kaffe, for det er jo svigermor sin bursdag på fredag, så blir vel en liten feiring ^^

Dessverre ingen grunn til å poppe noe popcorn her, enda :fnise: Grrr, kan ikke bare vannet gå eller noe? Jeg bryr meg ikke om det går i stoffsofaen vår, engang :fnise:

Hahaha :-)

Du får be manna di gi deg en orgazzm, eller fikse selv, kanskje det setter igang noe;-) det ar starten her, men vet jo ikke om det var tilfeldig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at når du evt søker på "overtid" så gjelder ikke det alle dager etter termin. Det er fra 14 dager etter termin at man er på overtid. I Norge blir man satt i gang før den tid, nettopp for å unngå komplikasjoner som morkake svikt og andre ting som kan oppstå pga overtid. Som stort barn osv. :)

Så prøv å ikke bekymre deg sånn over at du er kommet over den datoen. Det er bare en indikasjon, og baby regnes som født til termin enda selv om selve datoen er passert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo ikke til å gå så lenge som til 13. mars, for det skal jo ikke være "lov" å gå mer enn to uker over tida her. Så joda, du får med deg bursdagsfeiring og kakebaking. :hoho:

Er det ikke koselig at hun deler bursdag med sin farmor? Hun kommer nok på føden med kake til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer jo ikke til å gå så lenge som til 13. mars, for det skal jo ikke være "lov" å gå mer enn to uker over tida her. Så joda, du får med deg bursdagsfeiring og kakebaking. :hoho:

Med termin 28. februar kan jeg faktisk gå fram til 14. mars :)

Har ikke oppdatert ticker da jeg stort sett skriver fra mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med termin 28. februar kan jeg faktisk gå fram til 14. mars :)

Har ikke oppdatert ticker da jeg stort sett skriver fra mobil.

Aha...jeg gikk jo etter tickeren din jeg da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du endret på timen? Til i morgen?

Jeg har ikke ringt sykehuset og forsøkt, men jeg tenker å ta meg en tur til fastlegen i morra :) Så får jeg sjekket BT, hørt hjertelyd, fått en mer korrekt måling av symfysemålet og pratet litt om det at jeg går rundt nervøs her, før helga :)

Hahaha :-)

Du får be manna di gi deg en orgazzm, eller fikse selv, kanskje det setter igang noe;-) det ar starten her, men vet jo ikke om det var tilfeldig ;-)

Hvis jeg orker så blir han nok tvunget en runde i høyet, og vanligvis har han ingen problem med å få meg til å komme (tvert imot), men nå tar jeg den delen selv eventuelt :fnise: Nå er det om å gjøre å bli ferdig fortest mulig egentlig hvis vi skal gjøre noe sånt, for det var absolutt ingen fornøyelse sist vi prøvde :fnise:

Bare husk at når du evt søker på "overtid" så gjelder ikke det alle dager etter termin. Det er fra 14 dager etter termin at man er på overtid. I Norge blir man satt i gang før den tid, nettopp for å unngå komplikasjoner som morkake svikt og andre ting som kan oppstå pga overtid. Som stort barn osv. :)

Så prøv å ikke bekymre deg sånn over at du er kommet over den datoen. Det er bare en indikasjon, og baby regnes som født til termin enda selv om selve datoen er passert. :)

Hør på Teryaki!

Ja, vet jo at man egentlig aldri blir "overtidig" her, siden vi igangsettes 42+0 senest i Norge, og det er jo litt trøst :) Men det er jo historier fra Norge jeg har lest før, men kanskje fra før 2011 da, for før 2011 var det jo lov å gå lenger, så det var kanskje flere som døde i mors liv DA?

Men det er godt at dere prøver å "dytte" litt fornuft inn i hodet mitt, da, det er bare fullt av ufornuftige tanker :fnise:

Er det ikke koselig at hun deler bursdag med sin farmor? Hun kommer nok på føden med kake til deg

Joda, det er nok koselig på sitt vis, men så tenker jeg det nok er kos å ha sin helt egen dag også :) Storesøsteren min fiksa biffen selv, hun er født midt mellom bursdagen til farmoren vår og morfaren vår :fnise:

Lille bebis, kom ut

:Nikke: Ja, takk!

Med termin 28. februar kan jeg faktisk gå fram til 14. mars

Har ikke oppdatert ticker da jeg stort sett skriver fra mobil

Ahaa! Jeg gikk også utifra tickeren :sjokkert:

Aha...jeg gikk jo etter tickeren din jeg da

Samme her ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok ikke noe farlig å gå over termin i Norge i dag, men forstår tankene og utålmodigheten! :kose: Du får tvinge mannen til å prøve rikshospitalets sexstilling! Haha. Vi prøvde den på onsdag kveld, og fødselen startet torsdag kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med deg. Jeg nekter å gå lenger en til uke 41. Da tropper jeg opp på div sykehus og krever igangsetting. Men nå vet jeg mtp eggløsning (temping og testing) og når vi hadde sex i forhold til det at min termin stemmer ikke. Den skulle vært en uke før. og det er jeg bombesikker på. Så om jeg går til uke 42, så er jeg jo egentlig uke 43 liksom :P Og det føler jeg meg ikke trygg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte kubb den dagen fødselen starta! ( nå var ho ikke ute før 5 dager etter det da). Så gå ut og spill litt kubb :)

Edit; skriveleif

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe farlig å gå over termin i Norge i dag, men forstår tankene og utålmodigheten! :kose: Du får tvinge mannen til å prøve rikshospitalets sexstilling! Haha. Vi prøvde den på onsdag kveld, og fødselen startet torsdag kveld ;)

Hehe, JEG vil ikke prøve den :fnise: Ikke etter det du sa om den! :P Men strekker energien til så får jeg tvinge med meg gubben en tur i senga :fnise:

Jeg holder med deg. Jeg nekter å gå lenger en til uke 41. Da tropper jeg opp på div sykehus og krever igangsetting. Men nå vet jeg mtp eggløsning (temping og testing) og når vi hadde sex i forhold til det at min termin stemmer ikke. Den skulle vært en uke før. og det er jeg bombesikker på. Så om jeg går til uke 42, så er jeg jo egentlig uke 43 liksom :P Og det føler jeg meg ikke trygg med.

Ja, dessverre sier de at legen skal ha siste ord på den kontrollen 41+3, men jeg vurderer å si "enten setter dere meg i gang, eller så tar jeg henne ut med kjøkkenkniv" :P ... Off, skummelt :sjokkert: Jeg ble heldigvis "bare" flyttet to dager på ul... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...