Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #801 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hurra for ul! Hvor langt er du på vei da? Jaaa, jeg gleder meg helt syykt til å se lillebebis Er 27+1 den dagen jeg skal på UL Er midt i det optimale vinduet for 3D-ul da Leste at det skulle være aller best å ta 3D-ul i uke 26, 27 og 28 Oslotreff!! Wohooo Når på dagen er dere ledige alle sammen? Jeg tenker at jeg må prioritere storesøster når hun er ferdig på jobb, for vi sees som regel maks 2-3 ganger i året Men kan jo finne på noe før da Preggo kafétreff? Jeg vil ogsåååå være med!! Jeg ååååå Det er billige billetter på Widerøe ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #802 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hmm, jeg gruer meg enda litt til jordmortimen i dag Men jeg tror jeg vil snakke litt med henne om mat og vekt, hvis vi får tid.. Jeg er livredd for å gå opp noe særlig, siden jeg per BMI er klassifisert som overvektig før jeg ble gravid, og da skal man visstnok nesten ikke trenge å gå opp noe.. Så har jeg så sykt dårlig samvittighet for at jeg har spist så mye usunne søtsaker i det siste Var jo såååå flink frem til uke 21 ca... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 14. oktober 2014 #803 Del Skrevet 14. oktober 2014 Huff, det går nok bra allikevel! Hvilken dag er det snakk om? På lørdagen kan jeg ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 14. oktober 2014 #804 Del Skrevet 14. oktober 2014 Kjipt at du føler det sånn, men går nok fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 14. oktober 2014 #805 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kan heller ikke treffes lørdagen! Fredag er jeg jo på jobb, men kan kanskje være fleksibel Lykke til hos jordmor! Det går nok helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2014 #806 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det er nå ikke mye overvektig du er i så fall, så tviler på at du ligger i kategorien "bør helst gå opp svært lite". Lykke til! Og du, det er ikke noe krav om at du har mye å spørre henne om. Ofte spør hun selv hva du tenker om ditt og datt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #807 Del Skrevet 14. oktober 2014 Huff, det går nok bra allikevel! Hvilken dag er det snakk om? På lørdagen kan jeg ikke Takk Hadde jo endel problemer med spising mellom 4. og 9. klasse, så er litt redd for at det skal komme litt tilbake når jeg får SÅ dårlig samvittighet, liksom Det er snakk om fredagen, for da skal jeg være hos besteforeldrene mine til formiddagen, så drar jeg til oslo Storesøster er ferdig på jobb ca. 17-18 så da må jeg være på lillestrøm Med mindre hun vil ta bydate med meg etter treffet ;D Kjipt at du føler det sånn, men går nok fint Takk Satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #808 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kan heller ikke treffes lørdagen! Fredag er jeg jo på jobb, men kan kanskje være fleksibel Lykke til hos jordmor! Det går nok helt fint. Hvor lengeee jobber du vanligvis? ^^ Takk Det er nå ikke mye overvektig du er i så fall, så tviler på at du ligger i kategorien "bør helst gå opp svært lite". Lykke til! Og du, det er ikke noe krav om at du har mye å spørre henne om. Ofte spør hun selv hva du tenker om ditt og datt. Takk Hadde vel bmi på 29 når jeg ble gravid tror jeg Det ligger nok mest i hodet mitt :/ Og takk for lykkeønskning Håper hun gjør det denne gangen, sist var det mer sånn "Har du noe du lurer på? Er det noe du vil snakke om?" selv om jeg sa at jeg ikke visste helt hva man skulle snakke med jordmor om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 14. oktober 2014 #809 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg jobber på fredag til kl 16, men jeg har faktisk lurt på om jeg skulle ta ut feriedager den uka der Hvis ikke kan jeg sikkert flexe litt i stedet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. oktober 2014 #810 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg jobber også fredagen. Vanligvis til kl 15-16. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 14. oktober 2014 #811 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg pleier å jobbe til ca halv fire, men har stort sett en fleksibel arbeidsdag og kan styre litt som jeg vil selv, så om jeg går litt før pleier ikke det å være noe problem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. oktober 2014 #812 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg tok også UL der (i uke 8), veldig ålreit sted altså! Vekt er slitsomt å forholde seg til , og det er ikke noe enklere når man plutselig er i en tilstand hvor tydeligvis hud og hvermann har lov til mene noe om både vekta, størrelsen og kostholdet ditt. Bah! Jeg synes du skal ta dette med knusende ro, jeg. Å kun spise godt i 9 mnd er selvfølgelig ikke bra, men å spise OK mat pluss endel usunt i perioder er faktisk ikke så jækla farlig som man kanskje skulle tro ut fra gravidforumet her inne. Drit i å ha dårlig samvittighet, snakk med jordmor om du ønsker, senk skuldrene og prøv å finne balansen mellom fornuft og kos. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 14. oktober 2014 #813 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Hvordan gikk det hos jordmor? BMI er ikke alltid så relevant.. Du ser i alle fall ikke noe overvektig ut på bildene. Ser flott ut:) men forstår godt tankegangen din. Vekt er noe herk. Endret 14. oktober 2014 av lillemeg90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 14. oktober 2014 #814 Del Skrevet 14. oktober 2014 Ja, hvordan gikk det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 14. oktober 2014 #815 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg tror jeg slutter tre den dagen, du må si ifra om du skal møte søsteren din i Oslo eller Lillestrøm Jeg er nok tidligst i sentrum halv fire. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 14. oktober 2014 #816 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hvordan gikk det hos jordmor? syns *Bakepulver* sine tanker om vekt/graviditet/mat egentlig traff spikeren på hodet! Ikke stress! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #817 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg jobber på fredag til kl 16, men jeg har faktisk lurt på om jeg skulle ta ut feriedager den uka der Hvis ikke kan jeg sikkert flexe litt i stedet Jeg jobber også fredagen. Vanligvis til kl 15-16. Jeg pleier å jobbe til ca halv fire, men har stort sett en fleksibel arbeidsdag og kan styre litt som jeg vil selv, så om jeg går litt før pleier ikke det å være noe problem Jeg tror jeg slutter tre den dagen, du må si ifra om du skal møte søsteren din i Oslo eller Lillestrøm Jeg er nok tidligst i sentrum halv fire. Ser ut som jeg skal møte henne på Lillestrøm Hun sa det bare tok 10 minutter med tog dit fra oslo, og så ca. 10 minutter til jobben hennes, så hvis hun er ferdig klokka 18 kan jeg jo være i byen til 17:30 ca Så da går det kanskje med klokka 16? Eventuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #818 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Jeg tok også UL der (i uke 8), veldig ålreit sted altså! Vekt er slitsomt å forholde seg til , og det er ikke noe enklere når man plutselig er i en tilstand hvor tydeligvis hud og hvermann har lov til mene noe om både vekta, størrelsen og kostholdet ditt. Bah! Jeg synes du skal ta dette med knusende ro, jeg. Å kun spise godt i 9 mnd er selvfølgelig ikke bra, men å spise OK mat pluss endel usunt i perioder er faktisk ikke så jækla farlig som man kanskje skulle tro ut fra gravidforumet her inne. Drit i å ha dårlig samvittighet, snakk med jordmor om du ønsker, senk skuldrene og prøv å finne balansen mellom fornuft og kos. Åh, takk, du får det sagt Gleder meg, håper jeg får en så god opplevelse som jeg har inntrykk av at andre har derifra Hvordan gikk det hos jordmor? BMI er ikke alltid så relevant.. Du ser i alle fall ikke noe overvektig ut på bildene. Ser flott ut:) men forstår godt tankegangen din. Vekt er noe herk. Takk Det er noe ordentlig herk, ja! Ja, hvordan gikk det? Hvordan gikk det hos jordmor? syns *Bakepulver* sine tanker om vekt/graviditet/mat egentlig traff spikeren på hodet! Ikke stress! Det gikk mye bedre hos jordmor i dag Følte praten fløt litt bedre i dag Fortalte at jeg skal ta en ekstra UL, og snakket litt om at jeg er sykmeldt nå og om jeg får vært i aktivitet. Hun syntes det var bra at jeg skulle begynne på fysio og svømming, og virket som hun forstod at jeg var litt redd for å legge ut på gåtur foreløpig Jeg ser jo for meg at jeg kommer et lite stykke på turen, og så må sette meg i en halvtime på en stein for å greie å gå tilbake Fikk snakket veldig kort om dette med mat også, da Jeg fikk jo ikke sagt noe særlig om dette med at jeg har hatt spiseforstyrrelser før, men fikk luftet litt med denne dårlige samvittigheten for at jeg spiser mye søtsaker for tiden Ene tingen hun sa bet jeg meg veldig merke i, for jeg syns det var en fin måte å tenke på det; "Fett og sukker er ikke det verste, det må du ha litt av uansett. Men prøv å få i deg litt fiber også" Jeg spurte om det kunne være noe jeg måtte spise mer av, siden jeg får så lyst på søtt etter å ha spist. Da foreslo hun at jeg kunne spise frukt når jeg fikk søtsug, så jeg måtte bare forklare at det er litt vanskelig med så mange allergier Men hun fortalte meg noe som jeg skulle ønske noen hadde sagt for lenge siden! At mange som har kryssallergier (mange av mine matallergier er "typiske" kryssallergier) reagerer på SKALLET! Så jeg kan prøve å skrelle et eple og spise én båt eller noe Ikke noe særlig mer i første omgang, siden noen av allergiene mine har blitt forsterket i svangerskapet Gleder meg til å prøve ut dette ^^ Så sa hun også at jeg i stedet for å fokusere på at sukker er fienden, kan prøve å tilpasse litt; for eksempel hvis jeg vil ha pannekaker så kan jeg lage disse med litt grovt mel også, og kanskje ha mindre sukker i røren for å til gjengjeld ha syltetøy på Se litt mer helhetlig på ting, rett og slett ^^ Jeg har blitt veldig glad i ting med havregryn, så kan jo også steke eplebåter med havregryn og kanel i ovnen Føler meg mye bedre etter praten i dag, og ser ikke så mørkt på dette med mat lenger ^^ Det er fortsatt en omstilling som må til i hodet mitt, men jeg er på rett vei! Nå gleder jeg meg nesten til å skulle på to timer til hos jm (uke 32 og 38) Endret 14. oktober 2014 av Lilleninja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #819 Del Skrevet 14. oktober 2014 Takk for alle støttende ord og tanker, forresten Setter veldig pris på det, og trengte det i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 14. oktober 2014 #820 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Så fint å høre at timen ble positiv for deg! Jordmoren din høres reflektert og medmenneskelig ut! Edit: skrivefeil. Dummedumme ipad som til tider henger seg opp... Endret 14. oktober 2014 av lillemeg90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå