Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

"I'm just not sure how well this plan was thought through" sa dinosauren med bowlerhatt, og jeg tenker likedan. Flyttingen hit og avstanden til våre respektive familier samt en graviditet oppi det hele var kanskje ikke så veldig gjennomtenkt.

Men situasjonen er som den er. Vi har ingen her som vi er fortrolige til nok til å la passe på frøkna. Hun har et godt forhold til flere av de ansatte i bhg, men det er ikke folk man kan bruke til slikt med mindre de kaster invitasjonen etter en (føler jeg).

Vi er vel begge inneforstått med at dersom fødselen forløper seg raskt så er det en sjanse for at han mister muligheten til å være med på den denne gangen. Han har enda ikke sagt hva han føler,tenker og mener om dette. Jeg for min del tror det går greit. Opplevde liksom ikke den helt store støtten i å ha ham med meg på fødestua.. det jeg husker best av hans tilstedeværelse var vel at han holdt på å svime av da jeg skulle få epiduralen :ler:

Uansett, vi vet ikke hvordan det blir. Kabalen løser seg nok på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke :) Hvor selges det? Problemet er at det ikke er særlig plass mellom pupp og mage :P

Vet ikke hvilke fysiske butikker som selger, men mange som selger på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor et godt stykke unna min familie og en god time unna svigers. Vi løser det med at et nært vennepar av oss passer storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme situasjon med meg, Havmus, selv om jeg ikke har barn fra før av. Samboeren min pendler til en annen by (og et annet land) fra søndag kveld til torsdag kveld hver uke. Han skal prøve å få jobbet fra Oslo uken før og evt uken etter termin. Men om baby ikke kommer innenfor de 14 dagene, er det store sjanser for at han går glipp av fødselen. Og jeg er førstegangsfødende...

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre om han ikke er hjemme, men tror ikke jeg vil ha med meg mamma (vi har ikke et så nært forhold). Har kun en annen person jeg kunne tenkt meg å spørre om å være med, men jeg er ikke sikker på om jeg heller vil foretrekke å være alene i stedet (eller om denne personen kunne tenke seg å være med). Håper derfor at baby oppfører seg eksemplarisk og kommer når den skal! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra forrige termingruppe jeg var med i så hadde vi litt oppdateringer underveis i svangerskapet, kunne kanskje vært morsomt her også?

Uke: 29

Kjønn: Vet vi ikke. Har heller ingen fornemmelse om hva det kan være 50/50 tenker jeg :P

Utålmodig?: Nei, faktisk ikke. Er såpass mye jeg må rekke å gjøre framover at jeg knapt har tid til å tenke over at det er noen der inne.

Hodet ned: Jordmor har ikke begynt å sjekke det enda. Så vet ikke.

Aktivitet i magen: Ja, men ut fra hva jeg husker sist runde er det mye mindre denne gangen enn med Vesla. Hun var turbo i magen, denne er noe mer bedagelig.

Navn: Nei. Vi har ikke kommet med skikkelige navneforslag engang.

Vektøkning: Har ikke stått på en vekt siden første kontroll i uke 12 jeg så vet ikke eksakt hvor mye jeg har gått opp.

Vann i kroppen: Ja, samler seg i beina når jeg sitter med skolearbeid.

Kynne: .Ja. Tildels kraftige og ubehagelige, men ikke vonde.

Humør: Litt opp og litt ned, men generelt gangske så stabilt.

Barnerom: Nr. 2 skal i første omgang dele rom med oss til vi er ferdig med nattmatingen, deretter skal barna få dele rom.

Utstyr: Alt er i hus, kjøper intet nytt til Knert. Men vi må få tak i "stor jente seng" til Vesla slik at det blir plass i sprinkelsenga.

Strekkmerker: Ingen fra forrige svangerskap og ingen som har kommet med dette.

Melk i brystene?: Ja. Det kommer litt blank væske fra dem når de ligger i klem om natten.

Tanker om fødsel: .Den blir som den blir, men jeg håper inderlig på at jeg denne gangen skal slippe å oppleve hele forløpet på sjukehus. Min store drøm er få gå hjemme å kjenne at kroppen jobber, stikke bort på sjukehuset. Presse ut ungen og komme meg hjem så fort JM og barnelege tillater.

Plager: Vondt i korsryggen, halsbrann, tretthet, vann i kroppen

Oppegående: Oppegående når jeg klarer å holde meg våken, veldig avhengig av dagsform og hva som må gjøres.

Sulten: Egentlig ikke, men spiser vel mest fordi jeg kjeder meg med eksamenslesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh... Litt frustrasjon som må ut. Har gått i skjørt siste mnd og skulle se om jeg kunne finne meg en bukse. Fant en litt finere bukse med strikk i livet. Måtte opp to str og enda satt den ikke pent! Kjenner på at det bare er to mnd igjen og det er begrenset hvor mye penger jeg vil legge i nye klær når jeg ikke vet hvordan kroppen ser ut etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at jeg kommer til å bruke mammabukse første tiden etter fødsel også, men vet ikke om det er helt bak mål? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe meg de som har sånn bred strikk i livet i stede for de med stoff som du har over magen. Har to stk i sistnevnte, men de får jeg ikke over magen og da sklir de ned :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal være litt bitch og si at jeg ikke har kjøpt et eneste plagg (utenom en graviditetsthigt og jakke som er GIGAsvære enda :roll: ) og jeg er i uke 32?? ... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kommer til å bruke mammabukse første tiden etter fødsel også, men vet ikke om det er helt bak mål? :P

Vet det er mange som bruker gravidbuksene etter fødsel også, mange av venninnene mine har gjort det. For min del har det vært helt uaktuelt, men det er på grunn av hvordan det får meg til å føle meg. Når jeg er ferdig å være gravid er det herlig å pakke bort gravidklærne og få begynne å bruke vanlige klær igjen. Selv om dongeribuksene mine ikke har passet rett etter fødsel har det vært herlig å ta på seg romslige vanlige bukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høvelig flat mage rimelig fort, så gravidbuksene var for store da jeg kom hjem fra sykehuset. :) Uansett godt å bruke vanlige bukser. Jeg er lei av å bruke gravidbukse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer den appen greit eller? Har funnet flere varianter (android), men man vet jo ikke hvilke som faktisk er verdt pengene før de er kjøpt :)

Ja den fungerer greit =) Finner ikke alltid hjertelyden, men den finner den som oftest ;P Ryddig og grei å forstå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner kroppen virkelig å kjenne på søvnunderskuddet. Jeg har slitt ekstremt med søvnen siden august, og den siste tiden har det eskalert hinsides hva jeg hadde forestilt meg. De siste dagene har jeg blødd neseblod (noe jeg gjør når jeg sover altfor lite), så jeg tror kroppen min prøver å si at jeg skal sove litt mer :/ Passer ypperlig når jeg har 3 eksamner neste uke, og er offisielt høygravid på tirsdag... Tror ikke eksamen kom på det beste tidspunktet nei. Føler meg skikkelig nedfor og mislykket. Argh, dritt!

Juleferie og permisjonstid kan ikke komme kjapt nok!

Masse lykke til på eksamenene dine! Jeg har min siste på mandag! Gleder meg til å bli ferdig og ta "juleferie" :P (Skal fortsatt på jobb da men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke :) Hvor selges det? Problemet er at det ikke er særlig plass mellom pupp og mage :P

Nå har jeg bestilt meg to nye bravado-bh'er på babybanden.no :) De hadde 10%, og i tillegg fant jeg rabattkode på 100 kr :) Bare søk på rabattkode babybanden så finner du koden :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg to nye bravado-bh'er på babybanden.no :) De hadde 10%, og i tillegg fant jeg rabattkode på 100 kr :) Bare søk på rabattkode babybanden så finner du koden :)

Takk for tips! Bestilte meg en jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke: 30

Kjønn: Det blir en gutt1

Utålmodig?: Absolutt ikke! Håper han holder seg i magen til godt uti februar!

Hodet ned: Veit ikke. Kjenner mest spark nederst i magen og på høyre side.

Aktivitet i magen: Masse! Storebroren var mye mer rolig i magen, men er helt turbo nå! Kanskje denne babyen da blir litt roligere?

Navn: Mannen er fast bestemt på Emil. Jeg er litt mer tja, hva med...

Vektøkning: 10-11 kg. Håper ikke det blir så mye mer, har igjen 13 kg etter storebroren enda!!

Vann i kroppen: Veit ikke.

Kynne: .Ja.

Humør: Litt mer lettrørt og litt nedfor.

Barnerom: Har ikke begynt med det enda. Skal vel sove med oss de første månedene uansett, får se om vi får malt litt til sommeren.

Utstyr: Har kjøpt en hengekurv og vippestol fra ei venninne. Ellers så har vi alt etter førstemann.

Strekkmerker: Nei, fikk ingen sist heller.

Melk i brystene?: Ja.

Tanker om fødsel: Grugleder meg. Lurer på om det starter naturlig denne gangen, og om det går like fort eller fortere. Har ikke så veldig lyst på hjemmefødsel...

Plager: Bekkenløsning, leggkramper og elendig med søvn.

Oppegående: Så lenge bekkenet ikke er for ille, ellers ligger jeg rett ut.

Sulten: Ja, syns jeg har lyst på noe hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke: 35+3, det vil si fem uker til termin i dag!!!

Kjønn: Vet ikke, og har heller ikke en sterk følelse på hva det blir denne gangen slik jeg hadde med de to andre.

Utålmodig?: Absolutt ikke! Elsker å være gravid :hjerte:

Hodet ned: Jepp, har ligget med hodet ned siden de begynte å sjekke leie.

Aktivitet i magen: Akkurat passe! Heldigvis mer aktiv enn forrigemann som var altfor rolig i magen!

Navn: Julie hvis det blir jente, gutt troooor vi det blir Simon :)

Vektøkning: Ja! Er vel ca 16 kg nå. Har heldigvis blitt kvitt gravidkiloene høvelig lett etter de andre graviditetene.

Vann i kroppen: Lite, men litt er det.

Kynnere: .Ja, men ikke så mye.

Humør: Stort sett ganske stabilt, men blir fortere irritert når jeg har fått litt for lite søvn.

Barnerom: Mini blir å sove i lag med oss den første tiden, og når det blir aktuelt med eget rom overtar han storebrors.

Utstyr: Har alt fra før. Eneste er at jeg og mamma har sydd babynest, og så må vi ha ny sengekant siden den forrige ble ødelagt.

Strekkmerker: Ingen fra denne eller de forgående graviditetene, men har mange fra ungdomsårene.

Melk i brystene?: Tror ikke det.

Tanker om fødsel: Gleder meg, jeg! Har hatt to veldig forskjellige fødsler, en laaaang og en kjapp, så er spent på hvordan denne blir :)

Plager: Bekkenet krangler litt, og så er jeg møkkalei av å gå på do hele tiden :ler: Ellers har jeg i grunnen svært lite plager.

Oppegående: Ja, absolutt. Merker stor forandring i formen etter at jeg gikk ned i stilling.

Sulten: Går veldig opp og ned.

Endret av lykkeliggift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke: 32+3

Kjønn; Gutt

Utålmodig?: Litt :P Samtidig som jeg vet at jeg kommer til å savne å gå gravid…

Hodet ned: Nei. Ligger litt sidelengs...

Aktivitet i magen: Flere ganger daglig :P Deilig å kjenne på <3

Navn: Theodor <3

Vektøkning: 20 kg….

Vann i kroppen: Ja….

Kynnere: Masse...

Humør: Ganske normal, med noen innfall med hormoner innimellom :P

Barnerom: Nesten ferdig =)

Utstyr: Det aller meste er i boks, eller bestilt. Men tror det dukker opp ting vi ikke har tenkt på senere :P

Strekkmerker: Ingen

Melk i brystene?: Klemte plutselig ut en dråpe i går, så ja :P

Tanker om fødsel: Det blir keisersnitt. Gruer meg litt, men gleder meg kjempemasse til å se lilletrollet =)

Plager: Litt ryggvondt, mye hoven i føtter og hender.

Oppegående: Helt greit =) Mye trøtt midt på dagen, men det går greit =)

Sulten: Ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...