Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Theodor :hjerte: Da jeg studerte arkeologi ved NTNU het linjeforeningen vår Theodor. Et navn som gir meg mange gode minner :)

Endret av Havmus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke: 32

Kjønn; Gutt

Utålmodig?:Ja, men vet at han har det best i magen ...

Hodet ned: Jeg kjenner aktivitet flere steder på magen, så virker som om han ikke har lagt seg til rette.

Aktivitet i magen: Ja, en god del :)

Navn: Vi har seks navn som vi står igjen med og to av de er favoritter. Skal vente til han er ute før vi bestemmer oss :)

Vektøkning: 17kg for 1,5 uke siden

Vann i kroppen: Begynt å få litt nå. Kan se det på bena.

Kynnere: En del

Humør: Stabilt. :P Kanskje litt sutrete på kvelden når jeg er sliten og lei.

Barnerom: Under planlegging.

Utstyr: Mangler mest småting, alle de større tingene er kjøpt inn.

Strekkmerker: Har fått noen på innsiden av lårene...

Melk i brystene?: Nei

Tanker om fødsel: Kroppen kjører sitt eget løp og "vet" hva den skal. Har et avslappa forhold til det hele og ikke redd for å takke ja til smertelindring.

Plager: Lite energi, vondt i rygg og bekken, begynt å få "menssmerter" innimellom og sover dårlig.

Oppegående: Bare jeg passer på å ta mye pauser så føler jeg det går greit.

Sulten: Nja... Småspiser en del, så det dreper den største matlysten. Klementiner :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke: 30

Kjønn; Gutt

Utålmodig?:Ja litt. Begynner å kjenne på det i alle fall. :)

Hodet ned: Tror han ligger med hode ned nå, men er ikke sikker. Får vel vite det på kontroll på mandag. :)

Aktivitet i magen: Ja, mye. Synes han her er hakket mer aktiv enn storebror. :)

Navn: Huff nei..Denne gutten blir visst navneløs!

Vektøkning: 9,5 kg.

Vann i kroppen: Noen dager er det mye vann, andre dager ikke. Kommer veldig an på kostholdet, men merker kroppen samler letter vann nå enn til vanlig.

Kynnere: Ja, hver dag. Spesielt på kveldene hvis jeg har hatt en hektisk dag.

Humør: Joda, det er fint det.

Barnerom: Blir ikke gjort noe med enda. Når baby skal på eget rom så skal vi foreldre flytte opp også skal baby få vårt, så det blir ikke før nattammingen er unnagjort.

Utstyr: Har det meste nå, men trenger mer klær og brystpumpe.

Strekkmerker: Fikk ingen forrige svangerskap, annet enn på puppene, så håper jeg slipper unna nå også.

Melk i brystene?: Nei

Tanker om fødsel: Ønsker å ligge i badekar i åpningsfasen, også skal jeg øve på pusteteknikker for å bevare roen. Lystgass vil jeg ha, epidural har jeg lyst til å prøve å unngå.

Plager: Er mye trøtt og sliten, kjenner det fort i bekken hvis jeg "overgår" kvota, mye kynere, spark i ribbein, dårlig søvnkvalitet.

Oppegående: Ja, det vil jeg nå si.

Sulten: Jepp, men prøver å begrense det litt slik at det ikke blir alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har helt glemt ut forumet her. Har vert en del på mammanett så datt litt ut herifra. Var aktiv til å begynne med :-) men nå vil jeg holde meg her med dere... Kan jo begynne med en oppdatering jeg også

Uke: 36+5

Kjønn; jente

Utålmodig?:Ja litt. Begynner å kjenne på det. vil gjerne holde henne i armene mine!

Hodet ned: Hodet ligger langt ned i bekkenet sa jordmor denne uken, hun holder på å feste seg og har skjønt hvor hun skal.

Aktivitet i magen: Det er en del bøying å tøying ut på høyre side av magen, buler ut der støtt og stadig. Magen er helt skeiv.. Hehe.,, også hakker hun ca 3 ganger om dagen

Navn: Hat funnet navn, men vil holde det hemmelig!

Vektøkning: 17 kg på vekten til jordmor.

Vann i kroppen: Begynner å merke litt av det nå. På beina.

Kynnere: Ja, tror det. Vist jeg har vert i ro og reiser meg opp blir magen Stein hard! Samme når jeg går på do om natten, da er magen hard som Stein, er dette kynnere tro ? Gjør ikke vondt, bare ubehagelig, føler jeg ikke får puste skikkelig.

Humør: Det er bra. Jeg er glad og har godt humør, bortsett fra denne uken. Jeg ligger med feber, og vi her midt oppi flyttekaos.

Barnerom: Kjøpt nytt hus, flytter inn på mandag, da må jeg begynne å sette i gang. Men gullet skal uansett ligge hos oss den første tiden

Utstyr: Har det vi trenger nå... Tror jeg.....

Strekkmerker: To stk på magen....

Melk i brystene?: Kommer noe blankt når jeg klemmer. Her om dagen litt hvitt

Tanker om fødsel: Ikke tenkt så mye på det. Men tenker jeg vil ha epidural. Jeg skal på svangerskaps kurs til uken og håper jeg da lærer litt mer om hva man har å velge mellom osv..

Plager: Er mye trøtt og sliten...

Oppegående: Ja, vil anta det

Sulten: ikke mer enn normalt. Men er dessverre litt sukkersugen... Og vil helst ha usunn mat... Jeg som elsker grønnsaker og sunn mat har blitt skikkelig uvel av det som gravid vil kun ha det jeg ikke burde ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke: 31

Kjønn: Gutt

Utålmodig?: Nei, ikke ennå.

Hodet ned: Sist jeg var hos legen så var hodet ned. Men føler han snur seg hele tiden 😜

Aktivitet i magen: Ja, til tider veeeldig mye!

Navn: Dennis 💙

Vektøkning: Litt usikker siden jeg fant ut av graviditeten først i uke 17-18. Men tipper rundt 11kg.

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Innimellom, men ikke sånn at det er veldig ubehagelig.

Humør: Stort sett blid og fornøyd, men ofte sliten.

Barnerom: Skal når han blir stor nok dele rom med storebror.

Utstyr: Tror vi har alt på plass.

Strekkmerker: Ingen fra forrige svangerskap og ingen som har kommet med dette.

Melk i brystene? Ja, men bare hvis jeg klemmer.

Tanker om fødsel: Tenker foreløpig lite på den...

Plager: Få plager. Men kjenner det i bekkem og rygg på travle dager.

Oppegående: Absolutt 😃

Sulten: Lite matlyst for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaring med carpal tunnel syndrome? Hender og armer har begynt å visne litt bort. Igår hadde jeg krampe i fingrene på ene handa og underarmen på den andre armen. Har også slitt med kramper i leggene siste uka.

Tar magnesium og b-vitaminer for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har erfaring med carpal tunnel syndrome? Hender og armer har begynt å visne litt bort. Igår hadde jeg krampe i fingrene på ene handa og underarmen på den andre armen. Har også slitt med kramper i leggene siste uka.

Tar magnesium og b-vitaminer for det...

Slet med det i forrige svangerskap. For min del skyldtes det mye vann I kroppen som gjorde at nervene håndleddet lå i klem. Våknet om natten av at armer dovnet bort og at jeg hadde sterke smerter oppover armene. For min del hjalp det å bruke skinner rundt håndleddet. Da fikk jeg riktig vinkel på hånden slik at nerven ikke lå i klem. Videre passet jeg veldig på å unngå salt mat da dette binder opp vann i kroppen. Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaring med carpal tunnel syndrome? Hender og armer har begynt å visne litt bort. Igår hadde jeg krampe i fingrene på ene handa og underarmen på den andre armen. Har også slitt med kramper i leggene siste uka.

Tar magnesium og b-vitaminer for det...

Jeg hadde carpal tunnel syndrome (CTS) før jeg ble gravid, og ble operert for det :) I starten hjalp det meg også med støttebandasje med metallskinne på hånda, siden det er nervene i håndleddet som kommer i klem. Dette får du kjøpt på apotek :) Jeg fikk beskjed av legen at hver gang man bøyer hånda ned (diva-style) så klemmes nervene litt ekstra, og at det var derfor mange merket bedring ved bruk av sånn støttebandasje, for da får man ikke bøyd hånda sånn :) Hvis du har mulighet, så kan du gjerne bruke støttebandasjen både på dagtid og om natta, men hvis ikke så kan det hjelpe mye å bare ha den på om natta også :) Prøv likevel å få beveget nok i håndleddet hver dag evt., sånn at du ikke stivner og eventuelt får muskelsvinn heller. Jeg måtte også unngå å sitte mye på dataen. Av selve CTS får man nok ikke så vondt i underarmen, bare på undersiden av håndleddet og ut i fingrene, men det kommer som en konsekvens av at man feilbruker resten av armen for å avlaste, vil jeg tro :) Jeg ble også plaget med mye vondt ellers i håndleddet og underarmen, siden jeg brukte hånda helt feil for å ikke få vondt/dovne bort. Dette er bare egne erfaringer og oppfattelser rundt det, da :)

Her er en artikkel fra Norsk Helse Informatikk om CTS:

http://nhi.no/pasienthandboka/hjerne-nervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom-2418.html?page=1

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg visst fått babyshower... Men det ble avlyst da over halvparten meldte avbud i siste liten enda det skulle vært avtalt for mange mnd siden... Hun som var forloveden i bryllupet mitt hadde sagt hun var syk, men i går fikk jeg snap av henne hvor hun var ute.

Det svir... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg visst fått babyshower... Men det ble avlyst da over halvparten meldte avbud i siste liten enda det skulle vært avtalt for mange mnd siden... Hun som var forloveden i bryllupet mitt hadde sagt hun var syk, men i går fikk jeg snap av henne hvor hun var ute.

Det svir... :(

Off, så trasig :( Hvordan fikk du vite at det skulle vært babyshower i dag? Noen av de som skulle dit som sa det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ei venninne som bor et stykke unna sendte plutselig melding om at hun var lei seg for at hun ikke kunne komme. Fullt forståelig da hun har vært inn og ut av sykehuset siste tiden.

De hadde visst rukket å bake kake, så de som meldte avbud må ha gjort det i siste liten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ei venninne som bor et stykke unna sendte plutselig melding om at hun var lei seg for at hun ikke kunne komme. Fullt forståelig da hun har vært inn og ut av sykehuset siste tiden.

De hadde visst rukket å bake kake, så de som meldte avbud må ha gjort det i siste liten :/

Dårlig gjort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle jeg visst fått babyshower... Men det ble avlyst da over halvparten meldte avbud i siste liten enda det skulle vært avtalt for mange mnd siden... Hun som var forloveden i bryllupet mitt hadde sagt hun var syk, men i går fikk jeg snap av henne hvor hun var ute.

Det svir... :(

Ånei, så kjedelig. Jeg skjønner at det svir litt.. Jeg hadde nok blitt lei meg jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde i går at når jeg først hadde skrudd på krana, så var det ikke bare bare å skru den av igjen...

Bestevennen til mannen kom innom i går da mannen er på jobbreise for å ta en prat. Han klarte å få meg på litt bedre tanker og det endte at vi dro ut å spise hvorav de jentene som kunne komme, kom.

Fikk melding av noen av de som ikke kom, men hørte aldri noe fra barndomsvenninnene mine og hun som var forlover. Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det da den fortsatt er litt vond å svelge.

Nå kommer heldigvis mannen snart hjem, så da får jeg de armene jeg savnet i går rundt meg :) Jeg fikk også oppleve at noen av de jentene jeg kanskje ikke forventet det av, virkelig ønsket å gjøre dagen bra for meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at dagen ble litt bedre etterhvert :) Men jeg skjønner veldig godt at det føltes sårt og kjipt. Det er jo utrolig dårlig gjort! Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser det du skriver..

Mange klemmer herfra :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dagen ble litt bedre etterhvert :) Men jeg skjønner veldig godt at det føltes sårt og kjipt. Det er jo utrolig dårlig gjort! Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser det du skriver..

Mange klemmer herfra :kose:

Takk :)

Og takk til dere også Lilleninja, MissStiles og Tusle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Fanteria. Dette var ikke noe hyggelig lesing. Jeg har på et vis "avlyst" mitt eget babyshower, men om det hadde skjedd på den måten du beskriver hadde jeg blitt lei meg.

I dag har jeg vært hos legen og blitt fullt sykmeldt frem til permisjon (pga stigende blodtrykk og stressrelatert hodepine). Det er jo "bare" omtrent seks uker, men det er rart. Jeg trives så godt på jobb, og med kollegaene mine, og blir stresset av å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen før 2016! Men i februar får jeg vel sannsynligvis noe annet å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...