Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg har også halsbrann, men enn så lenge er den ganske mild. Likevel er det plagsomt. ;) Ble ikke noe særlig verre enn denne milde halsbrannen sist, så håper jeg slipper like lett unna denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var plaget med halsbrann lenge før jeg ble gravid, så hadde nok forventet dette. Men til tider er det helt forjæ***g, kan jo ikke gå opp trappa til toalettet uten å kjennes ut som det skal "flomme over".. Bare 2 mnd igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også litt med at jeg må gulpe etter jeg har spist/drukket. Skikkelig ekkelt er det :snurt: Prøver og spise ofte og lite i gangen så det ikke blir så fullt inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Galieve til dere som sliter med halsbrann, oppstøt osv. Jeg skal gifte meg med min :ler:

Takk for tips, det skal prøves. Knasker Gaviscon dagen lang her :) Den fungerer forsåvidt, men det kan jo tenkes at noe annet fungerer bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse liv =) Sparker i ribbena og nederst i magen samtidig (aner ikke hvordan han får det til…). Er 26+0 nå =)

Har lagt på meg 13(!) kilo nå …. *sukk*

Noen av dere som har prøvd en app for å ta opp hjerteslagene? Den heter Tiny Beats og kostet meg 35kr. Fasinerende at det finnes en app for det liksom … xD

Fungerer den appen greit eller? Har funnet flere varianter (android), men man vet jo ikke hvilke som faktisk er verdt pengene før de er kjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halsbrann ja.. Knasker Galieve, og passer på å ha med et brett uansett hvor jeg skal. Det er jo så vondt! I begynnelsen syns jeg det hjalp med melk, men nå blir det bare verre av melkeprodukter :(

Redd det bare vil bli verre jo mer magen vokser, for jeg kjenner jo at det hjelper med et høyt ryggleie fremfor å sitte rett opp. I stad satt jeg på gulvet mens vi skrudde sammen en kommode, og da tok det ikke lang tid før gulping og brenning var på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner kroppen virkelig å kjenne på søvnunderskuddet. Jeg har slitt ekstremt med søvnen siden august, og den siste tiden har det eskalert hinsides hva jeg hadde forestilt meg. De siste dagene har jeg blødd neseblod (noe jeg gjør når jeg sover altfor lite), så jeg tror kroppen min prøver å si at jeg skal sove litt mer :/ Passer ypperlig når jeg har 3 eksamner neste uke, og er offisielt høygravid på tirsdag... Tror ikke eksamen kom på det beste tidspunktet nei. Føler meg skikkelig nedfor og mislykket. Argh, dritt!

Juleferie og permisjonstid kan ikke komme kjapt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner kroppen virkelig å kjenne på søvnunderskuddet. Jeg har slitt ekstremt med søvnen siden august, og den siste tiden har det eskalert hinsides hva jeg hadde forestilt meg. De siste dagene har jeg blødd neseblod (noe jeg gjør når jeg sover altfor lite), så jeg tror kroppen min prøver å si at jeg skal sove litt mer :/ Passer ypperlig når jeg har 3 eksamner neste uke, og er offisielt høygravid på tirsdag... Tror ikke eksamen kom på det beste tidspunktet nei. Føler meg skikkelig nedfor og mislykket. Argh, dritt!

Juleferie og permisjonstid kan ikke komme kjapt nok!

Uff, det høres ikke godt ut! Er det ikke noe du kan få hos legen? Kan det hjelpe å få sånn melatonin-tilskudd eller hva det heter? Det er jo et naturlig hormon, så skulle da tro det ikke er skadelig for baby? Det vil jo kunne hjelpe deg til å bli trøtt nok til å klare å sovne når kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut! Er det ikke noe du kan få hos legen? Kan det hjelpe å få sånn melatonin-tilskudd eller hva det heter? Det er jo et naturlig hormon, så skulle da tro det ikke er skadelig for baby? Det vil jo kunne hjelpe deg til å bli trøtt nok til å klare å sovne når kvelden kommer.

Jeg vet ikke hva jeg kan ta, liker ikke så godt supplement, særlig ikke nå. Jordmor sier at søvnmangel er helt normalt i siste fase, noe det er, så derfor tenker jeg at det sikkert er like ille for alle andre som nærmer seg terminukene. Og jeg jeg overdramatiserer nettopp fordi jeg er så sliten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg kan ta, liker ikke så godt supplement, særlig ikke nå. Jordmor sier at søvnmangel er helt normalt i siste fase, noe det er, så derfor tenker jeg at det sikkert er like ille for alle andre som nærmer seg terminukene. Og jeg jeg overdramatiserer nettopp fordi jeg er så sliten. :)

Ja, det er jo normalt inntil en viss grense. Selv hadde jeg ikke søvnproblemer. Sov så klart dårligere, og våknet regelmessig, men sovnet lett og følte ikke jeg gikk rundt i noen zombie-lignende tilstand.

Du skal jo ha energi til både fødsel og tiden etterpå også. :) Er dumt å være helt på felgen lenge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo normalt inntil en viss grense. Selv hadde jeg ikke søvnproblemer. Sov så klart dårligere, og våknet regelmessig, men sovnet lett og følte ikke jeg gikk rundt i noen zombie-lignende tilstand.

Du skal jo ha energi til både fødsel og tiden etterpå også. :) Er dumt å være helt på felgen lenge før.

På fredag er semesteret over, og fra da av bosetter jeg med på sofaen og lader alle batteri! :) Satser på at han holder seg inne til termin, så jeg får slappet godt av i tre uker. Heldigvis er jeg godt forberedt på barseltid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også veldig med søvnen for tiden...mye fordi 2-åringen får tenner, så han våkner støtt og stadig, havner ofte i senga vår. Men jeg er oppe og tisser en del også. Sliter med å sovne igjen når jeg våkner.

Inatt sov lillemann hos besteforeldrene sine, men jeg fikk ikke sove i det hele tatt! Sov mellom 7 og 9 på mårran idag. Så det hjelper jo ikke så mye å få ei frinatt heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pratet litt rundt fødsel og sånn, mannen og jeg. Saken er den at vi i fjor flyttet ca 6 timer unna både hans og min familie. Vi har ingen rundt oss som kan stille som barnevakt til vesla på kort varsel når fødselen starter. Er vi heldige er det noe som drar ut i lengden eller at den må settes i gang som sist, da rekker jo hjelpen å slenge seg rundt, men hvis ikke... da må jeg nok føde alene. Dere andre som venter nr. 2-3 hvordan stiller denne situasjonen seg for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pratet litt rundt fødsel og sånn, mannen og jeg. Saken er den at vi i fjor flyttet ca 6 timer unna både hans og min familie. Vi har ingen rundt oss som kan stille som barnevakt til vesla på kort varsel når fødselen starter. Er vi heldige er det noe som drar ut i lengden eller at den må settes i gang som sist, da rekker jo hjelpen å slenge seg rundt, men hvis ikke... da må jeg nok føde alene. Dere andre som venter nr. 2-3 hvordan stiller denne situasjonen seg for dere?

Vi har heldigvis familie like i nærheten, så dette er ikke noe problem for oss. Men hvem er det som skal passe jenta deres? Er det familien som bor seks timer unna som skal komme? Da jeg fikk nummer to gikk det 5 timer fra jeg kjente første lille hint om at noe var i gang og til han var ute, så da var det godt at mamma allerede var i beredskap!

Dere har ikke noen naboer jenta er fortrolig med, eller noen i barnehagen som kan stille opp på kort varsel? Er veldig glad for at mannen skal være med, men hadde selvfølgelig overlevd uten også. Tror det verste hadde vært å ikke få den aller første tiden i lag, tror faktisk det hadde vært mye verre enn å ikke ha han med på selve fødselen. Eller, når jeg skriver dette, så hadde det vært fælt å ikke få dele det øyeblikket med han akkurat i det ungen blir født... Huff, ble rotete dette, men ble mange tanker av innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har omtrent all familie i nærheten, heldigvis.

Mamma skal egentlig være med å hjelpe til på prøve-vm i holmenkollen 14 dager før termin, men hun turte ikke bli med. De bor 5 minutter unna, så enten kommer de hit hvis det starter om natta, eller så skal lillegutt dit.

Dumt man ikke kan forutse når fødsel blir, slik at familie ol kan komme for å passe barnet man har fra før.

Men, de fleste hadde vel stilt opp i en sånn situasjon. Har dere noen venner eller barnevakter dere pleier å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem oppi det hele; Hvordan bruker en BH som høygravid? :fnise: Jeg har veldig høy mage, og jeg finner ingen gode bher. Har levd i sportsbh en stund, men ikke en gang det fungerer mer. Og puppene er altfor gigantiske til å deise rundt uten støtte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem oppi det hele; Hvordan bruker en BH som høygravid? :fnise: Jeg har veldig høy mage, og jeg finner ingen gode bher. Har levd i sportsbh en stund, men ikke en gang det fungerer mer. Og puppene er altfor gigantiske til å deise rundt uten støtte :P

Har du prøvd bravado seamless? Fantastisk god bh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bravado seamless? Fantastisk god bh :)

Nei, det har jeg ikke :) Hvor selges det? Problemet er at det ikke er særlig plass mellom pupp og mage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...