Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Endte med å dra hjem 23. Da sa kroppen stopp og ut ifra andres promillenivå helt greit å dra. Vi var 3 på min alder som ikke drakk, så jeg fikk ført en del vettuge samtaler :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er julebord dagen før eksamen, så jeg skal ikke. Like så greit, får det mer enn travelt nok i desember om jeg ikke skal hive meg på julebord og.

De av dere som har født før: jeg skal skrives inn på sykehuset til uken. Hva gjør en da? Er det kun omvisning og veldig praksis, eller er det da jeg har mulighet til å ta opp mine ønsker i forbindelse med fødsel? Vet ikke hva jeg skal forberede meg på.

Når jeg ble skrevet inn forrige gang så registrerte de litt ulik informasjon fra helsekortet mitt og skrev ned ønsker jeg hadde. Fikk og en rask omvisning på sykehuset, men troooor ikke det er like vanlig å alltid få. Kun når de har tid 😃 Jeg fødte på SUS sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på sånn passiv røyking og baby selv, så tør ikke å svare på det. Men ville bare si så koselig terrasse dere har! Så fin farge på gulvet, og regner med at dere har det skikkelig koselig der sommerstid når møblene titter frem fra presseningen :)

Ja, er så skeptisk til om det faktisk går greit. De blåser jo ikke røyken på oss når vi sitter ute, men vi kjenner det jo godt!

Hehe, takk for det! Er veldig fornøyd med fargen på gulvet, selv om mrdior egentlig sa nei.. Greit at jeg fikk handle alene ;) Også er det skikkelig deilig at halve terrassen er under tak! :)

Vi har samme parasollfot som dere, men en av oss har snudd den opp ned. Vi har den andre veien, nemlig :ler:

Jeg ville ikke satset alt på at de roet ned røykingen. Vi hadde lignende naboer når storesøster var baby og de bare fortsatte dampingen, dessverre.

Det er sikkert oss! Kjøpte den i forargelse i sommer da det var 30 grader her, og alle butikkene var utsolgt stortsett. Brukte ikke lange tida på sette den opp for å si det sånn :fnise:

Hadde dere babyen sovende ute da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble skrevet inn forrige gang så registrerte de litt ulik informasjon fra helsekortet mitt og skrev ned ønsker jeg hadde. Fikk og en rask omvisning på sykehuset, men troooor ikke det er like vanlig å alltid få. Kun når de har tid Jeg fødte på SUS sist...

Takk for svar! Er på SUS jeg også skal. Så det er smart å ta med en kortversjon av fødebrevet? Tenker med tanke på badekar, det er jo greit at de er klar over ønsket på forhånd. Jeg aner ikke hva jeg skal forvente, eller om det er et kort 10-minutters besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om innskriving jeg, er det noe man får innkallelse til? Skal føde på Ullevål..

Jeg fikk det samtidig som jeg var på OUL på sykehuset. Men et kjapt googlesøk viser at det er veldig ulik praksis rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanlig på Nordlandssykehuset hvor jeg skal føde i alle fall. :) Eneste besøket til sykehus i forbindelse med graviditeten før fødsel er OUL. Jeg la bare fødebrevet sammen med helsekortet slik at de kunne lese det da fødselen var i gang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på julebord med jobben for noen helger siden, og julebord med samboers jobb nå i helgen.

Blir fort sliten, både av å sitte/stå lenge (hovne bein), og høre på promillen stiger hos samtlige andre tilstede :P Så jeg dro hjem tidlig begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: SYTEINNLEGG!!!!

Er så utrolig sliten i dag! Har hatt ei kjempetravel helg med masse besøk, feiring av søsters stordag, julegrantenning og julemesse, så har gledet meg veldig til "fri" i dag (svangerskapspenger). Så fikk selvfølgelig storjenta feber i går kveld, så hun måtte være hjemme i dag. Jaja, hun er høvelig rolig og kan sitte en god stund foran tv'en og kose seg, så jeg tenkte det blir sikkert god tid til å hente seg inn allikevel. Halv ti ringte de fra barnehagen at minstemann klagde sånn over vondt i øret, så da var det bare å hente han! Ikke en eneste gang har han klaget over vondt i øret etter jeg hentet han, og storjenta har vært helt feberfri i dag, så her har det vært full rulle hele dagen! Mannen var først på kurs hele dagen, og er nå på ettermiddag på jobb, så har selvfølgelig vært alene med begge hele dagen.

Har vondt i bekkenet og ryggen nå, og vet at det blir veldig mye å gjøre på jobb i morgen med mange borte, så jeg er veldig glad jeg skal være hjemme onsdag og torsdag!!! Kryss fingre og tær for at det ikke skjer noe de dagene, for da vil jeg baaaaaare slappe av!!!!

*Syt og klag*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: SYTEINNLEGG!!!!

Er så utrolig sliten i dag! Har hatt ei kjempetravel helg med masse besøk, feiring av søsters stordag, julegrantenning og julemesse, så har gledet meg veldig til "fri" i dag (svangerskapspenger). Så fikk selvfølgelig storjenta feber i går kveld, så hun måtte være hjemme i dag. Jaja, hun er høvelig rolig og kan sitte en god stund foran tv'en og kose seg, så jeg tenkte det blir sikkert god tid til å hente seg inn allikevel. Halv ti ringte de fra barnehagen at minstemann klagde sånn over vondt i øret, så da var det bare å hente han! Ikke en eneste gang har han klaget over vondt i øret etter jeg hentet han, og storjenta har vært helt feberfri i dag, så her har det vært full rulle hele dagen! Mannen var først på kurs hele dagen, og er nå på ettermiddag på jobb, så har selvfølgelig vært alene med begge hele dagen.

Har vondt i bekkenet og ryggen nå, og vet at det blir veldig mye å gjøre på jobb i morgen med mange borte, så jeg er veldig glad jeg skal være hjemme onsdag og torsdag!!! Kryss fingre og tær for at det ikke skjer noe de dagene, for da vil jeg baaaaaare slappe av!!!!

*Syt og klag*!

:klemmer:

Syke barn som er nesten friske er ikke noe gøy, ihvertfall ikke for en sliten mamma! De er liksom ikke helt friske, så sutrer mye, men friske nok til å være høyt og lavt! Min gutt har (endelig) vært i barnehagen idag, etter å ha vært hanglesyk i et par uker.

Håper du får tatt deg litt inn igjen resten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener en klem lykkeliggift! Høres ut som en tung dag :/

I dag kjøpte vi vogn! :O den er klar i uke 52, så da har vi den i god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å syte litt når man er skikkelig sliten! Er helt gåen selv i dag, men jeg skal bare være på jobb i to-tre timer i morgen, så får jo slappet av etter det. :jepp:

Du fortjener en klem lykkeliggift! Høres ut som en tung dag :/

I dag kjøpte vi vogn! :O den er klar i uke 52, så da har vi den i god tid :)

Hvilken vogn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt noen "tak" i magen idag som jeg ikke liker helt. Mulig det bare er strekk eller kraftig kynner kanskje?

Har for det meste vært når jeg har løfta 2-åringen inn og ut av bilen, bøyd meg osv. Kjenner plutselig en smerteiling imagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Emmaljunga, Edge Duo i Navy med classic crome leather understell. :)

Okei. :) Da blir du sikkert fornøyd. :jepp: Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min Emmaljunga. Det er City Cross da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei. :) Da blir du sikkert fornøyd. :jepp: Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min Emmaljunga. Det er City Cross da. :)

Jeg håper virkelige det. Ellers blir det et dyrt bomkjøp :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Syke barn som er nesten friske er ikke noe gøy, ihvertfall ikke for en sliten mamma! De er liksom ikke helt friske, så sutrer mye, men friske nok til å være høyt og lavt! Min gutt har (endelig) vært i barnehagen idag, etter å ha vært hanglesyk i et par uker.

Håper du får tatt deg litt inn igjen resten av uka!

Alt er litt bedre nå som jeg har fått noen timer på sofaen! Liker ikke å syte og klage, men i dag måtte det bare ut! Elsker ungene mine over alt på jord, men du verden som de vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på når mamma er sliten! Da er det ekstra godt å få ei fin kosestund under kveldsstellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på ultralyd på Ullevål.

Morkaka har flyttet seg langt opp, så da var ikke det noe problem lenger :)

men de syntes babyen er litt liten og det er litt lite fostervann, skal derfor tilbake imorgen til en lege.

Skulle ikke bekymre meg da, selv om jeg ikke klarer helt å la være.

En annen ting som jeg syntes var litt ekkelt var at jordmoren brukte så innmari mye kraft på den ultralydgreia si. Hun ville få henne til å snu hodet for å fa målt ordentlig, og det var skikkelig smertefullt.

Ble ordentlig redd for at hun skadet den lille, men hun sa det ikke var noe farlig, og at det var viktig å få målt hodet.

Noen som har vært borti slike hardhendte jordmødre før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være veldig hardhendte uten at det skader baby. :) Her ble baby "ristet" gaaanske godt på OUL for at han skulle snu på seg for å få tatt alle målene. :) Ville ikke tenkt noe på akkurat det. :)

Lykke til i morgen. Får håpe alt er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...