Teriyaki Skrevet 17. november 2014 #1461 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg synes det er artig at folk vet om at fødselen er i gang jeg De blir så spente og går rundt og tripper og venter på meldingen om at baby er født. Mamma var nervevark i de timene det pågikk. Hehe. Nå er ikke min familie masete da, hverken svigerfamilie, egen familie eller egne venner, så ingen maser om hvordan det går under fødsel, og alle forstår at vi trenger noen timer etter fødselen til å roe oss. O ble født 0248, så da begrenset det seg jo selv, men tror ikke vi fikk besøk før i to-tre-tiden på dagen, og det var uansett et veldig kort besøk siden han var innlagt på intensiven. Man må nå uansett bare gjøre akkurat hva man føler for i en slik situasjon. Det siste man skal trenge er å måtte ta hensyn til andre når man selv skal føde og bli kjent med den nye babyen sin. Noen liker å vente med å fortelle om at ting er i gang, mens andre, som meg, får adrenalinkick med en gang vannet går og sender melding til alle i nærmeste familie/vennekrets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 17. november 2014 #1462 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Det var vi også enige om med vesla. Men så gikk vannet morgenen mannen hadde eksamen. Svigermor var pratelysten og ringte meg for å høres hvordan det sto til med oss.. og da ble det litt dumt å ikke si noe. Jeg er heldig da, jeg opplever ikke svigerforeldrene mine som masete og at de graver i privatlivet vårt. Der er vel min mor hakket mer pågående. Hehe, joda, men da ringte hun jo for en annen grunn Opplever ikke svigers som masete egentlig, vil bare ha litt tid alene. Mannen her har enda ikke gitt beskjed til dem om at vi (jeg) ikke vil ha besøk på sykehuset. Vi bor 4-5 minutter unna sykehuset, og tar gjerne imot besøk når vi kommer hjem, men på sykehuset vil jeg helst bare være i fred.... Svigers bor heeeeldigvis på ei øy, så det begrenser seg litt med besøk fra den kanten uansett, siden det ikke gå båter og sånt midt på natta .feks Endret 17. november 2014 av missdior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 17. november 2014 #1463 Del Skrevet 17. november 2014 Nå har jeg ikke alltid verdens erfaring, men har nå fått litt inntrykk av at det er begrenset hvor mye besøk som tillates på barsel. Da jeg fødte på St. Olav sist var det i allefall begrensninger på dette, om jeg ikke husker feil var der bare far og eventuelle søsken som fikk komme. Andre besøk måtte tas i kafeteriaen. Dette var visst regler som dukket opp forbindelse med svineinfluensaen. Hvorvidt det er gjeldende på alle sjukehus vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 17. november 2014 #1464 Del Skrevet 17. november 2014 Sist var jeg i kjempeform og følte at jeg fikk aaalt for lite besøk, selv på sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. november 2014 #1465 Del Skrevet 17. november 2014 Nå har jeg ikke alltid verdens erfaring, men har nå fått litt inntrykk av at det er begrenset hvor mye besøk som tillates på barsel. Da jeg fødte på St. Olav sist var det i allefall begrensninger på dette, om jeg ikke husker feil var der bare far og eventuelle søsken som fikk komme. Andre besøk måtte tas i kafeteriaen. Dette var visst regler som dukket opp forbindelse med svineinfluensaen. Hvorvidt det er gjeldende på alle sjukehus vet jeg ikke noe om. På vårt sykehus er det bare far og søsken som kan komme på rommet, men det er lov med mer besøk ute i fellesstuen I 2011 da. Vet ikke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 17. november 2014 #1466 Del Skrevet 17. november 2014 Der jeg fødte kunne far og søsken være hele dagen, mens besteforeldre fikk komme mellom 18 og 19. Fikk ikke lov til å ta med babyen ned i kafeteriaen! Var ei uke på sykehuset, så jeg skulle gjerne hatt mye mer besøk☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 17. november 2014 #1467 Del Skrevet 17. november 2014 Ang. besøk angrer jeg litt på at vi gav klarsignal så tidlig sist. De sto nærmest på parkeringsplassen og ventet på oss da vi kom hjem.. altså det føltes litt slik. Vi rakk vel å komme inn dra og fundere litt på denne nye situasjonen. Mest angrer jeg på at jeg lot mamma komme for å overnatte. Så denne gangen blir det nok ikke gitt klarsignal for besøk fra sjukehussengen gitt.. var nok ikke helt ved mine fulle fem der altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 17. november 2014 #1468 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Tror ikke man vet hvor mye man orker før man er der. Selv har jeg vært i kanonform etter begge fødslene og hatt masse besøk på sykehuset, og det har vært selvvalgt. Da vi kom hjem skulle jeg gjerne hatt mye mer besøk! Jeg var som sagt i veldig god form, og det eneste jeg ville var å vise fram det lille vidunderet <3 Endret 17. november 2014 av lykkeliggift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 17. november 2014 #1469 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg er evig takknemlig for at mannen min faktisk ba mora si vente med å komme...hun bor i danmark, og da svigerinna mi fødte året før meg, så kom hun tre dager etter fødsel og bosatte seg hos dem ei uke! Svigerinna mi måtte ta ks, og var i dårlig form og sleit med ammingen. Da var det jo supert å ha "svigermor fra helvete" på besøk. Hun kom visst med kommentarer som "hvorfor gidder du å sitte sånn da, du ser vel at du ikke har nok melk, bare å gi opp!". Vi krangla faktisk en del om det da jeg var gravid, fordi jeg grua meg så til å bli innvandert av svigermor rett etter fødsel. Og jeg skjønner jo på et vis at det såra han litt...hadde aldri trodd han skulle be ho om å vente litt, veldig deilig å få de tre ukene før hun kom☺ Blei langt detta, men stå litt på krava jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundemamma Skrevet 18. november 2014 #1470 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg aner ikke hvordan reglene er på sykhuset her jeg skal føde.. Om hvem som får komme på besøk når vi ligger der. Men jeg har allerede sagt ifra til mannen om at han må være den strenge og hive ut folk, hvis han ser jeg ikke er i toppform Samme gjelder hjemme. Jeg har faktisk tullet med samboer om at vi sikkert må låse ytterdøren for at moren hans ikke skal bosette seg her 24/7 Han er ikke uenig i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 18. november 2014 #1471 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeez, disse hormonene er slitsomme! Begynte akkurat å gråte fordi jeg ikke hørte på telefon at samboer sa at han er glad i meg. Dette skjønte han, og sendte en melding like etterpå og sa det på nytt. God grunn til å begynne å stortute? Veldig, ifølge kroppen min... Endret 18. november 2014 av Essie_ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 20. november 2014 #1472 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Huff nå er jeg sliten, tung og lei. Føler magen henger så langt ned og er utrolig tung å bære. Har kynnere konstant, og magen er hard som en ball mesteparten av tiden. Lurer på om jeg kjenner det som kalles nedpress? Googlet meg frem til noe slikt. Dere som har født før, er dette helt vanlig? Det er omtrent liggende posisjon som er komfortabelt Endret 21. november 2014 av Talbot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 21. november 2014 #1473 Del Skrevet 21. november 2014 Talbot: Det du beskriver der er ikke unormalt så langt ut i svangerskapet 29 uker på vei i dag, dette går fort syns jeg. Magen er større enn sist gang. Men allikevel ikke stor. Jeg har ikke lagt på meg et gram (har dog mye å ta av), men magen vokser som den skal og jeg kjenner mye liv fra en aktiv lillebror eller lillesøster Hvordan ligger dere an på utstyrsfronten? Her mangler det store ting som stellebord og madrass til senga. Har lyst på himmel til senga denne gangen, samt at vi kjøper leandervuggen. Ligger drøssevis av de på Finn.no Av klær så tenker vi å kjøre ull i de minste størrelsene, har nesten ikke kjøpt noen ting. Rart hvor lite hastverk man har med andremann kontra førstemann og jo, jeg skal kjøpe meg ny stelleveske, ikke fornøyd med de tre (!) jeg har. Vi må også spe på litt på tøybleiestæsjet. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 21. november 2014 #1474 Del Skrevet 21. november 2014 Vi mangler vogn og bilstol av det store. Og dyne. Ellers er det bl. annet ull, uro, stellematte og babycall som mangler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 21. november 2014 #1475 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Tenkte nesten det. Syns bare det var litt for tidlig til å måtte ha hjelp til alt fra legge meg ned, til å reise meg opp. Vi har egentlig alt av utstyr på plass. Hentet vognen i dagmorges, så den står klar i gangen! Endret 21. november 2014 av Talbot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. november 2014 #1476 Del Skrevet 21. november 2014 Mangler bare det vi ikke har nok av i klær fra forrige, og brystpumpe. Har jo mye fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 21. november 2014 #1477 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Her er alt det vi hadde behov for med vesla på plass. Knert arver naturlig nok alt etter sin storesøster Vi må imidlertid kjøpe inn litt ekstra til vogna så vi får fraktet to barn, samt enda en tripptrappstol (VIB tilbud på babyshop på dette btw). Ellers kjøper vi ikke mer før vi vet kjønn, altså etter fødsel Endret 21. november 2014 av Havmus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 21. november 2014 #1478 Del Skrevet 21. november 2014 Vi mangler bilstol og ting til stellingen er forresten 30% på alt av babyting på kid, kjøpte laken til vugge og vogn der i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundemamma Skrevet 21. november 2014 #1479 Del Skrevet 21. november 2014 Hva slags dyne skal babyer ha? De minste jeg har sett er altfor store til sengen :O (Vi har Stokke Sleepi Mini) Vi får vognen i begynnelsen av Desember! Barnerommet er nesten klart (Ja jeg vet det sikkert ikke kommer til å brukes før…lenge…..) , og vi har så mye klær at jeg tror ikke vi får brukt alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 21. november 2014 #1480 Del Skrevet 21. november 2014 Hva slags dyne skal babyer ha? De minste jeg har sett er altfor store til sengen :O (Vi har Stokke Sleepi Mini) Vi får vognen i begynnelsen av Desember! Barnerommet er nesten klart (Ja jeg vet det sikkert ikke kommer til å brukes førlenge..) , og vi har så mye klær at jeg tror ikke vi får brukt alt Vi har samme seng. Har brukt den aller minste og den nest minste dyna i den. Verre er det med laken, madrassen er jo oval! Ingenting passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå