Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Terminen ble forresten flyttet til 16. februar og i magen bor en liten :babyjente:

Håper dere har det fint alle sammen og gratulerer til alle dere som både har kommet halveis og hatt OUL :blomst:

Er det forresten noen som vet om det finnes en liste over oppdaterte terminer og kjønn?

MissDior er veldig flink til å oppdatere terminlista vår (første side, et lite stykke ned), så hun oppdaterer nok snart dine opplysninger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner! Vi har svevd litt på en sky siden vi gikk fra sykehuset :rodmer: Veldig fornøyd med at det ser ut til å bli en jente. Misforstå meg rett, vi hadde vært like fornøyde med gutt, men jeg har hatt en liten jentefølelse hele veien, og det er jo litt godt å ha rett! :)

Men vi dro innom besteforeldrene til samboer på veien hjem, og bestemor brøt ut: "jaja, det blir vel gutt neste gang, da". I tillegg syns hun at jeg hadde blitt stor. Har vel lagt på meg 2-3 kg, og før har hun alltid bedt meg spise mer, fordi jeg er så "liten og sped". Men jeg/vi gliser bare godt av henne. Hun vil oss bare godt, og begynte å gråte når samboer først ringte henne med nyheten rundt uke 12 :)

Veldig greit å bli flyttet noen dager frem. Deilig å kunne "hoppe over" noen dager. Jeg har heller ingen formening om når jeg hadde EL, iom at jeg nylig hadde hatt utskrapning, og sexen kun var for sexens skyld, og ikke for baby-laging den syklusen :)

Edit: måtte sette inn noen "gåsetegn"

Gratulerer! :D En jente i den store guttegjengen her inne :D Syns det er lov å være glad for kjønn i ettertid. Jeg "ønsket" gutt, og for meg tror jeg det passer best for førstebarnet! Vet ikke hvorfor. Hadde sikkert tenkt det samme om det var jente! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg mini våkner til snart og sparker og styrer! Har kjent han daglig i en uke, men nå har jeg ikke kjent han siden i går..Ett døgn ca. Men jeg har morkaken på fremre vegg, og vet jo at han sannsynligvis bare har snudd seg slik at jeg ikke kjenner han. Meeen jeg synes uansett han skal berolige mora hans snart :fnise:

Har ingen grunn til å tro at noe skulle være galt, så.. :) Har dessuten dopler jeg kan sjekke med hvis jeg blir engstelig, men avventer det enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg mini våkner til snart og sparker og styrer! Har kjent han daglig i en uke, men nå har jeg ikke kjent han siden i går..Ett døgn ca. Men jeg har morkaken på fremre vegg, og vet jo at han sannsynligvis bare har snudd seg slik at jeg ikke kjenner han. Meeen jeg synes uansett han skal berolige mora hans snart :fnise:

Har ingen grunn til å tro at noe skulle være galt, så.. :) Har dessuten dopler jeg kan sjekke med hvis jeg blir engstelig, men avventer det enn så lenge.

Leste et sted at KALDT vann vekker de godt i gang! ;) Min var rolig i en uke i strekk, men når du nevner det kan det være han bare snudde seg rundt. Så nå drikker jeg kaldt vann hver morgen.. Litt slemt, men han holder meg våken om nettene så.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at KALDT vann vekker de godt i gang! ;) Min var rolig i en uke i strekk, men når du nevner det kan det være han bare snudde seg rundt. Så nå drikker jeg kaldt vann hver morgen.. Litt slemt, men han holder meg våken om nettene så.. Hehe

Hevnen er søt? :ler:

Jeg har nettopp drukket kald cola til middagen, men det hjalp ikke. Han har pleid å sprelle når jeg har ligget strak ut på sofaen, men det har han ikke gjort nå da. Våkner sikkert til liv i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevnen er søt? :ler:

Jeg har nettopp drukket kald cola til middagen, men det hjalp ikke. Han har pleid å sprelle når jeg har ligget strak ut på sofaen, men det har han ikke gjort nå da. Våkner sikkert til liv i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Haha, ja nemlig! :D

Satser på at han gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja nemlig! :D

Satser på at han gjør det :)

Han begynte å sprelle kort tid etter jeg skrev det innlegget der, faktisk! Ikke sånn turbo-sprelling, men har fått flere spark! Det var godt, det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte å sprelle kort tid etter jeg skrev det innlegget der, faktisk! Ikke sånn turbo-sprelling, men har fått flere spark! Det var godt, det. :)

Herlig! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer når jeg ser! :fnise: Beklager, nå er du inne Ava!

Hva med dere andre i januar og tidlig feb som ikke har vært her inne på leeenge? Kom inn hit og oppdater oss! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dere andre i januar og tidlig feb som ikke har vært her inne på leeenge? Kom inn hit og oppdater oss! :opplyser:

Du har glemt meg, missdior! :opplyser:

Jeg har termin 24 februar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min termin må oppdateres til 16. januar ;) (Vet ikke kjønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ny termin 10 februar på UL, og har en trollunge i magen :fnise:

Den dulter og spreller og sparker inni her :rodmer: Mamma har prøvd å få kjenne hele helga, men trollungen sparker ikke når hun holder på magen :ler: Når jeg holder så sparker den likevel :P Den sparket til og med rett UNDER hånda til mamma i morges :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering herfra:

Vi var på OUL på fredag, og det var en god opplevelse. Veldig profesjonell og hyggelig jordmor på Rikshospitalet. Hun sa til og med at det var fint jeg var så slank, fordi da fikk hun gode bilder. Haha, og jeg som føler meg som en liten muffins for tiden! (opp 5 kg siden jeg ble gravid). Alt er tipp topp med lille knøtt :)

Ble flyttet frem fire dager, så nå er termin 21 februar.

Har noen lyst å oppdatere terminlisten for meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her med laptopen på fanget. Skulle bare ha litt sjokolade som ligger på stuebordet og bøyer meg frem... Skjermbildet endrer seg og jeg skjønner ikke helt hva som skjer før jeg oppdager at det er magen(!) som klemmer på tastaturet :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herlig! Jeg har begynt å legge ting på magen. Har et lite bord mellom pupp og mage, funker fjell! :D

Lite spørsmål til dere som har peilig; kjøper dere kluter på typisk Ikea og slike steder der de selger 10 for 10? Eller er det vikitg at de er av litt kvalitet? Aner ingenting, men er en litt opptatt av at ting skal være "rent" og i det minste fritt for miljøgifter.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herlig! Jeg har begynt å legge ting på magen. Har et lite bord mellom pupp og mage, funker fjell! :D

Lite spørsmål til dere som har peilig; kjøper dere kluter på typisk Ikea og slike steder der de selger 10 for 10? Eller er det vikitg at de er av litt kvalitet? Aner ingenting, men er en litt opptatt av at ting skal være "rent" og i det minste fritt for miljøgifter.

Tips?

Gulpekluter? Det kjøpte vi på hypermarkedet. Når jeg tenker etter så er vaskekluter også kjøpt derfra. Flanellkluter. :)

Mener alt det var svanemerket.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så sinnsykt vondt i brystvortene mine jeg. Nåde mannen om han prøver å ta på dem :fnise:

Føles som om det er stukket nåler inn i dem, og så har de blitt store!

Var da ikke sånn sist, ikke når jeg amma engang tror jeg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...