Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt møte med frekkhet ligger i hva du sier over, at folk følger med å kontakter folk i en sårbar situasjon.

Mistet min mor da jeg var 10 år gammel, et par uker senere kom to menn fra Jehovas vitner på døren (Har ingenting i mot de sånn generelt sett men hva som skjedde tok seriøst kaka)

Åpner døren, de spør om jeg ikke vil ha litt informasjon. Svarer pent nei (Jeg var 10 år på denne tiden og veldig sjenert). Da tar den ene av de to mannfolka et skritt inn i gangen vår og sier "Du vet, når man har mistet noen så er det godt å være med i en gruppe som kan hjelpe deg, er det ikke sånn at du nettopp har mistet din mor?"

Min bestemor som var hos oss denne dagen overhørte samtalen og jeg skal ikke gjengi hvilke skjellsord hun brukte da hun stormet ut i gangen..

Etter å ha snakket litt rundt om saken viser det seg altså at de leser dødsannonser og møter opp på døren til familiene for å komme seg innafor.

Makan til frekkhet!

Utnytte folk på den der måten, de burde skamme seg! * :kjefte: *

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt møte med frekkhet ligger i hva du sier over, at folk følger med å kontakter folk i en sårbar situasjon.

Mistet min mor da jeg var 10 år gammel, et par uker senere kom to menn fra Jehovas vitner på døren (Har ingenting i mot de sånn generelt sett men hva som skjedde tok seriøst kaka)

Åpner døren, de spør om jeg ikke vil ha litt informasjon. Svarer pent nei (Jeg var 10 år på denne tiden og veldig sjenert). Da tar den ene av de to mannfolka et skritt inn i gangen vår og sier "Du vet, når man har mistet noen så er det godt å være med i en gruppe som kan hjelpe deg, er det ikke sånn at du nettopp har mistet din mor?"

Min bestemor som var hos oss denne dagen overhørte samtalen og jeg skal ikke gjengi hvilke skjellsord hun brukte da hun stormet ut i gangen..

Etter å ha snakket litt rundt om saken viser det seg altså at de leser dødsannonser og møter opp på døren til familiene for å komme seg innafor.

Jeg har vokst opp som et vitne og har en god del familie og venner som er med; jeg tror så å si alle av dem hadde blitt rimelig forskrekka av å høre den historien! :sjokkert:

Veldig drøyt, og absolutt ikke vanlig blant JV'er flest (såvidt jeg vet).

Men tror kanskje det var vanligere å være såpass pågående for noen tiår siden.

Det må uansett ha vært en utrolig kjip ting å oppleve... :/

Anonymous poster hash: 33f77...f42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fysisk dratt ut av en heis av et frådende, høylydt kvinnemenneske, dobbelt så stor som meg og sterk, fordi jeg "ikke trengte å ta heis, det var verre med henne, som tross alt hadde barnevogn". Jeg holdt faktisk på å gå i gulvet, vondt var det og. En ting er å se seg lei av at folk generelt, der det står spesifisert hvem som har forrett på heisen, ikke respekterer dette. Derimot er det tjue nivåer av galskap og frekkhet å faktisk lage et helvetes styr, bruke all sin makt på å røske ut folk man tydeligvis ser seg i stand til å vurdere om trenger heis på øyemål (eller overfalle folk, som noen vil kalle det), bare fordi man har ei barnevogn.

Jeg fikk forklart dette utysket at jeg faktisk ikke tok heis fordi det er en hobby jeg har, men fordi jeg må, men hun visste nå likevel ikke helt om hun trodde på meg, da. Jeg kunne tross alt gå, og dermed gå i trappa, ropte mente hun. Ikke bare var hun frekk, men altså tydeligvis også mindre oppegående.

Det var temmelig uaktuelt å diskutere funksjonshemming, etikette, skrevne og uskrevne regler, eller noe som helst annet med henne, så jeg gikk bare inn i heisen igjen. Etter at jeg hadde fortalt henne rett ut at hun var det dummeste mennesket jeg hadde møtt på lange tider. Så fikk hun nå bare stå der og nedlate seg til å vente på neste heis. For øvrig klistret hun da på seg verdens mest krenka ansiktsuttrykk, sikkert både fordi jeg sa det jeg gjorde, og fordi jeg var frekk nok til å ikke adlyde et høytstående medlem av barnevognmafiaen/heispolitiet/foreningen for legitimt overfall av folk i heis.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fysisk dratt ut av en heis av et frådende, høylydt kvinnemenneske, dobbelt så stor som meg og sterk, fordi jeg "ikke trengte å ta heis, det var verre med henne, som tross alt hadde barnevogn". Jeg holdt faktisk på å gå i gulvet, vondt var det og. En ting er å se seg lei av at folk generelt, der det står spesifisert hvem som har forrett på heisen, ikke respekterer dette. Derimot er det tjue nivåer av galskap og frekkhet å faktisk lage et helvetes styr, bruke all sin makt på å røske ut folk man tydeligvis ser seg i stand til å vurdere om trenger heis på øyemål (eller overfalle folk, som noen vil kalle det), bare fordi man har ei barnevogn.

Jeg fikk forklart dette utysket at jeg faktisk ikke tok heis fordi det er en hobby jeg har, men fordi jeg må, men hun visste nå likevel ikke helt om hun trodde på meg, da. Jeg kunne tross alt gå, og dermed gå i trappa, ropte mente hun. Ikke bare var hun frekk, men altså tydeligvis også mindre oppegående.

Det var temmelig uaktuelt å diskutere funksjonshemming, etikette, skrevne og uskrevne regler, eller noe som helst annet med henne, så jeg gikk bare inn i heisen igjen. Etter at jeg hadde fortalt henne rett ut at hun var det dummeste mennesket jeg hadde møtt på lange tider. Så fikk hun nå bare stå der og nedlate seg til å vente på neste heis. For øvrig klistret hun da på seg verdens mest krenka ansiktsuttrykk, sikkert både fordi jeg sa det jeg gjorde, og fordi jeg var frekk nok til å ikke adlyde et høytstående medlem av barnevognmafiaen/heispolitiet/foreningen for legitimt overfall av folk i heis.

Du tuller?!

Jeg kan forstå at de med barnevogn/rullestol ser seg lei av fjortisser som sitter oppi handlevognen og okkuperer hele heisen, men å skjelle deg ut slik?? Vet ikke hva slags heis det var, men de jeg er vandt med, har da plass til både barnevogn (ofte to stk også) og 3-4 personer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kommer på i farten

1. Når jeg var sånn ca 15 år tok jeg bybussen til skole hver morgen. En morgen når jeg satt på bussen så jeg to småe jenter som stå å ventet på bussen langs veien. De to jentene hadde på seg burka på seg. i stedenfor å stoppe for å sleppe inn jentene på bussen kjørte bussen fortere mens buss-sjofføren sa "Ikke faen om jeg lar slike neger muslimer slippe inn på bussen". Hadde det ikke vært for at jeg var 15 år og sjenert på den tiden ville jeg ha kjefta han huden full, men turte ikke å si noe. Fikk heller mamma til å ringe buss selskapet for å si i fra om det.

2. Skulle kjøpe meg is.

Meg: Hei, Skal ha en is med jordbærsmak jeg.

Dama i kassa: Nei. For mange kalorier. Da blir du fet.....

Be ikke sur, ble bare sjokka over servicen.

3. Hadde en lærer på ungdomskola. Ba meg bli med ut på gangen for å snakke med meg

Lærer: "Du er ikke like smart som alle andre, tror ikke du vil klare å forstå mye av det vi skal lære. Tror desverre det aldri vil bli noe av en sånn som deg. Du er ikke veldig smart."

Har nå fått lærlingplass i hovedkontoret til FN i New York. Vurderer å sende hu ett postkort.



Anonymous poster hash: 4d01d...da4
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp som et vitne og har en god del familie og venner som er med; jeg tror så å si alle av dem hadde blitt rimelig forskrekka av å høre den historien! :sjokkert:

Veldig drøyt, og absolutt ikke vanlig blant JV'er flest (såvidt jeg vet).

Men tror kanskje det var vanligere å være såpass pågående for noen tiår siden.

Det må uansett ha vært en utrolig kjip ting å oppleve... :/

Anonymous poster hash: 33f77...f42

Ja jeg var absolutt ikke ute etter å sverte Jehovas Vitner som en gruppe mennesker, har møtt mange vitner som er oppegående og interessante mennesker, så jeg har ingen fordommer mot JV etter hva jeg opplevde, men det var dessverre sånn det foregikk :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå fått lærlingplass i hovedkontoret til FN i New York. Vurderer å sende hu ett postkort.

Anonymous poster hash: 4d01d...da4

Gjør det!!

Hun burde virkelig få høre hvor feil hun tok; kanskje det får henne til å tenke seg om litt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fysisk dratt ut av en heis av et frådende, høylydt kvinnemenneske, dobbelt så stor som meg og sterk, fordi jeg "ikke trengte å ta heis, det var verre med henne, som tross alt hadde barnevogn". Jeg holdt faktisk på å gå i gulvet, vondt var det og. En ting er å se seg lei av at folk generelt, der det står spesifisert hvem som har forrett på heisen, ikke respekterer dette. Derimot er det tjue nivåer av galskap og frekkhet å faktisk lage et helvetes styr, bruke all sin makt på å røske ut folk man tydeligvis ser seg i stand til å vurdere om trenger heis på øyemål (eller overfalle folk, som noen vil kalle det), bare fordi man har ei barnevogn.

Jeg fikk forklart dette utysket at jeg faktisk ikke tok heis fordi det er en hobby jeg har, men fordi jeg må, men hun visste nå likevel ikke helt om hun trodde på meg, da. Jeg kunne tross alt gå, og dermed gå i trappa, ropte mente hun. Ikke bare var hun frekk, men altså tydeligvis også mindre oppegående.

Det var temmelig uaktuelt å diskutere funksjonshemming, etikette, skrevne og uskrevne regler, eller noe som helst annet med henne, så jeg gikk bare inn i heisen igjen. Etter at jeg hadde fortalt henne rett ut at hun var det dummeste mennesket jeg hadde møtt på lange tider. Så fikk hun nå bare stå der og nedlate seg til å vente på neste heis. For øvrig klistret hun da på seg verdens mest krenka ansiktsuttrykk, sikkert både fordi jeg sa det jeg gjorde, og fordi jeg var frekk nok til å ikke adlyde et høytstående medlem av barnevognmafiaen/heispolitiet/foreningen for legitimt overfall av folk i heis.

På ren trass tror jeg ville vurdert å ta heisen opp og ned noen ganger, bare for å irritere henne...

3. Hadde en lærer på ungdomskola. Ba meg bli med ut på gangen for å snakke med meg

Lærer: "Du er ikke like smart som alle andre, tror ikke du vil klare å forstå mye av det vi skal lære. Tror desverre det aldri vil bli noe av en sånn som deg. Du er ikke veldig smart."

Har nå fått lærlingplass i hovedkontoret til FN i New York. Vurderer å sende hu ett postkort.

Anonymous poster hash: 4d01d...da4

Enkelt og greit, gjør det!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fysisk dratt ut av en heis av et frådende, høylydt kvinnemenneske, dobbelt så stor som meg og sterk, fordi jeg "ikke trengte å ta heis, det var verre med henne, som tross alt hadde barnevogn". Jeg holdt faktisk på å gå i gulvet, vondt var det og. En ting er å se seg lei av at folk generelt, der det står spesifisert hvem som har forrett på heisen, ikke respekterer dette. Derimot er det tjue nivåer av galskap og frekkhet å faktisk lage et helvetes styr, bruke all sin makt på å røske ut folk man tydeligvis ser seg i stand til å vurdere om trenger heis på øyemål (eller overfalle folk, som noen vil kalle det), bare fordi man har ei barnevogn.

Jeg fikk forklart dette utysket at jeg faktisk ikke tok heis fordi det er en hobby jeg har, men fordi jeg må, men hun visste nå likevel ikke helt om hun trodde på meg, da. Jeg kunne tross alt gå, og dermed gå i trappa, ropte mente hun. Ikke bare var hun frekk, men altså tydeligvis også mindre oppegående.

Det var temmelig uaktuelt å diskutere funksjonshemming, etikette, skrevne og uskrevne regler, eller noe som helst annet med henne, så jeg gikk bare inn i heisen igjen. Etter at jeg hadde fortalt henne rett ut at hun var det dummeste mennesket jeg hadde møtt på lange tider. Så fikk hun nå bare stå der og nedlate seg til å vente på neste heis. For øvrig klistret hun da på seg verdens mest krenka ansiktsuttrykk, sikkert både fordi jeg sa det jeg gjorde, og fordi jeg var frekk nok til å ikke adlyde et høytstående medlem av barnevognmafiaen/heispolitiet/foreningen for legitimt overfall av folk i heis.

Morsomt fortalt dette.. Jeg lo av foreningen for legitimt overfall av folk i heis!! Men du var jaggu frekk og barnslig nok du og i denne scenen. Du burde holdt deg for god til å si at hun var dum. Hun kunne hatt en dårlig dag?

Anonymous poster hash: 672b2...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt fortalt dette.. Jeg lo av foreningen for legitimt overfall av folk i heis!! Men du var jaggu frekk og barnslig nok du og i denne scenen. Du burde holdt deg for god til å si at hun var dum. Hun kunne hatt en dårlig dag?

Anonymous poster hash: 672b2...ab6

Dårlig dag eller ikke, det kan på ingen måte unnskylde eller forklare sånn oppførsel, tenker jeg. Jeg vet ikke hva som er vanlig å gjøre når man har en dårlig dag i din verden, men.

Selvsagt var det en frekk ting å si, det var hele poenget med å si det. Samtidig så mener jeg oppriktig at sånne folk fortjener korreks på galskapen sin, i tilfelle de skulle leve i en slags illusjon om at det er normal og sosialt godkjent oppførsel.

Pluss at jeg var i sjokk og veldig forbanna. Hva hadde du gjort, da? Tenkt ut en diplomatisk og støttende kommentar til trollet som røsket deg ut av en heis, og det med en sånn begrunnelse? Holdt tilbake enhver reaksjon? I tilfelle hun hadde en dårlig dag? Og er det sånt man klarer å planlegge? All ære til deg, isåfall, for å være langt mer behersket og rasjonell enn meg i sånne situasjoner.

Pluss at det var jo sant. Det var så veldig, veldig sant. FOR et naut.

Og tro meg, jeg har en liste med ting jeg holdt meg for god til å si. :P Jeg synes at det var 100% innafor å si at hun var den dummeste jeg hadde møtt på lenge.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt fortalt dette.. Jeg lo av foreningen for legitimt overfall av folk i heis!! Men du var jaggu frekk og barnslig nok du og i denne scenen. Du burde holdt deg for god til å si at hun var dum. Hun kunne hatt en dårlig dag?

Anonymous poster hash: 672b2...ab6

Når noen tar fysisk tak i et fremmed menneske, så er det feil på så mange nivåer at det er helt innafor å si at det er er faenikke greit.

Om noen faktisk hadde tatt tak i meg og dratt meg ut av en heis, hadde jeg reagert på samme måten. Man blir sint og redd, når vedkommende kan finne på noe slikt noe vet man aldr hvor gale de er og hvor langt de kan gå.

Det å gi klar beskjed, er ikke barnslig og frekt. Jeg tror også det er bra at skrullinger får signaler fra samfunnet om at oppførselen ikke er ok.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en sønn som ikke fikk den ekstraundervisningen hun hadde krav på i grunnskolen,dvs han trengte matteundervisning med konkretiseringsmateriele for å tilegne seg undervisningen best mulig.,

Jeg gjorde i et møte med rektor undervisningsinspektør,ppkoordinator og kontordame på min sønns vegne krav om dette.

Jeg ventet i denne perioden på operasjon slik at jeg således hadde lagt på meg litt,jeg var i denne perioden litt overvektig siden jeg ikke fikk trent,i det hele tatt en tung tid,

Så måtte jeg fortelle dem om "Ut på tunet",et offisielt undervisningsopplegg de aldri hadde hørt om tidligere,dvs jeg måtte omtrent belære dem om hvilke muligheter som finnes slik at min skulle få et forsvarlig undervisningsopplegg.

Så idet vi diskuterer hvordan gutten kunne tilegne seg mattekunnskaper smeller det fra klasseforstanderen, "du kan jo ta med sønnen din hjem og måle omkretsen rundt låra dine!!!"



Anonymous poster hash: 8a2a6...5cd
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så idet vi diskuterer hvordan gutten kunne tilegne seg mattekunnskaper smeller det fra klasseforstanderen, "du kan jo ta med sønnen din hjem og måle omkretsen rundt låra dine!!!"

Anonymous poster hash: 8a2a6...5cd

Hva i all verden?! Hvordan reagerte resten av møtet på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det absolutt frekkeste jeg har opplevd må vel være da jeg ble frastjålet kofferten min og pc på toget.

Neste dag ble jeg oppringt av "noen" som da hadde funnet min pc og lurte på finnerlønn, sa nada om kofferten som inneholdt mye klær, toalettveska osv.

Vi avtalte 1000 kr, og de dukket opp, to av våre nye landsmenn, ene i skjorta mi, andre i mine hansker, og skulle da ha 3000 kroner for den.

Hadde med to politimenn, de tok dem der og da. Hjemme hos den ene fant de kofferten min.

Så dette løste seg jo, men noen folk er bare av verste sort, og frekkheten deretter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kommer på i farten

1. Når jeg var sånn ca 15 år tok jeg bybussen til skole hver morgen. En morgen når jeg satt på bussen så jeg to småe jenter som stå å ventet på bussen langs veien. De to jentene hadde på seg burka på seg. i stedenfor å stoppe for å sleppe inn jentene på bussen kjørte bussen fortere mens buss-sjofføren sa "Ikke faen om jeg lar slike neger muslimer slippe inn på bussen". Hadde det ikke vært for at jeg var 15 år og sjenert på den tiden ville jeg ha kjefta han huden full, men turte ikke å si noe. Fikk heller mamma til å ringe buss selskapet for å si i fra om det.

2. Skulle kjøpe meg is.

Meg: Hei, Skal ha en is med jordbærsmak jeg.

Dama i kassa: Nei. For mange kalorier. Da blir du fet.....

Be ikke sur, ble bare sjokka over servicen.

3. Hadde en lærer på ungdomskola. Ba meg bli med ut på gangen for å snakke med meg

Lærer: "Du er ikke like smart som alle andre, tror ikke du vil klare å forstå mye av det vi skal lære. Tror desverre det aldri vil bli noe av en sånn som deg. Du er ikke veldig smart."

Har nå fått lærlingplass i hovedkontoret til FN i New York. Vurderer å sende hu ett postkort.

Anonymous poster hash: 4d01d...da4

går det an?? blir flau jeg :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frekkeste og mest sårende jeg har opplevd på KG, er fra en meget profilert, kvinnehatende mann som gnålte i flere år. Han hadde mange sære krav til kvinner, blant annet at kvinner ikke skulle ha mannlige venner.

I en diskusjon (jeg husker ikke nå hva den omhandlet) kom jeg til å fortelle at da vi, familien, var relativt nyinnflyttet et sted og ikke var blitt særlig kjent med noen, døde min mann plutselig. Jeg skrev videre at i denne situasjonen skulle jeg inderlig ønske at jeg hadde hatt venninner i nærheten. Dette presterer da denne mannen blant annet å svare: "Ja ja, dere kvinnfolk er nå alltid så selskapssjuke..."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det frekkeste og mest sårende jeg har opplevd på KG, er fra en meget profilert, kvinnehatende mann som gnålte i flere år. Han hadde mange sære krav til kvinner, blant annet at kvinner ikke skulle ha mannlige venner.

Og dere skal ha slør, lange kroppsdekkende slør!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden?! Hvordan reagerte resten av møtet på det?

De sa ingenting, og jeg ble selv så målløs at jeg fikk dessverre ikke sagt noe.Kan legge til at hun som sa det var fra Finnmark,ansatt ved en skole på østlandet.

Anonymous poster hash: 8a2a6...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tydeligvis vært litt uheldig med eldre mennesker.. to ganske like situasjoner

den ene gangen var jeg vel rundt 16 år og satt på banen. støttet bena på den benken midt imot meg (med sokker, ikke skoa.) Hele vognen var så og si tom. fikk stygge blikk av to eldre damer. så stoppet banen ved stasjonen og rett før dørene åpnet seg kom hun ene bort til meg og dro ned beina mine, kjeftet løs og slo og stakk meg med paraplyen om hverandre. jeg rakk ikke si noe før de bare løp ut døra.

Andre gangen var jeg og 15-16 og satte med ned i en rulletrapp, som forøvrig også var nesten tom. en eldre mann stod ganske langt lenger opp enn meg, men da han så meg bråsnudde han og kom ned til meg og slo meg med stokken sin + prøvde å presse meg ned fra "setet" med stokken. han var så opptatt med dette at jeg måtte si fra til han om at 'nå må du snu seg og gå av snart, hvis ikke kommer du til å snuble.'

Naiv som jeg var fikk jeg litt sjokk der og da, hadde levd i troen om at alle gamle mennesker var

høflige :ler2:

Endret av rangle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kommer på i farten

1. Når jeg var sånn ca 15 år tok jeg bybussen til skole hver morgen. En morgen når jeg satt på bussen så jeg to småe jenter som stå å ventet på bussen langs veien. De to jentene hadde på seg burka på seg. i stedenfor å stoppe for å sleppe inn jentene på bussen kjørte bussen fortere mens buss-sjofføren sa "Ikke faen om jeg lar slike neger muslimer slippe inn på bussen". Hadde det ikke vært for at jeg var 15 år og sjenert på den tiden ville jeg ha kjefta han huden full, men turte ikke å si noe. Fikk heller mamma til å ringe buss selskapet for å si i fra om det.

2. Skulle kjøpe meg is.

Meg: Hei, Skal ha en is med jordbærsmak jeg.

Dama i kassa: Nei. For mange kalorier. Da blir du fet.....

Be ikke sur, ble bare sjokka over servicen.

3. Hadde en lærer på ungdomskola. Ba meg bli med ut på gangen for å snakke med meg

Lærer: "Du er ikke like smart som alle andre, tror ikke du vil klare å forstå mye av det vi skal lære. Tror desverre det aldri vil bli noe av en sånn som deg. Du er ikke veldig smart."

Har nå fått lærlingplass i hovedkontoret til FN i New York. Vurderer å sende hu ett postkort.

Anonymous poster hash: 4d01d...da4

Føler jeg ble unaturlig glad av dette, ettersom jeg ikke kjenner deg. Gratulerer så mye!

Anonymous poster hash: fe3fc...87f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...