Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ei venninne ble kjørt forbi av bussen, mens hun stod med hånden ut som stoppetegn.

den samme bussen kommer tilbake på samme plassen bare i motsatt retning etter 10 minutter.

Hun fikk stoppet bussen og spurte hvorfor dama kjørte rett forbi henne.

svaret var: nei du så så opptatt ut med cigaretten din. du må velge om du skal røyke eller kjøre buss..

wtf

Opplevde noe lignende for ett par år siden. Skulle på jobb og gav bussen tegn for å få den til å stoppe. Bussen stoppet den, men føreren åpnet bare døren og ropte at han ikke tok med skoleelever. Så smekket han igjen døren og kjørte videre. Busstoppet var rett ved en ungdomsskole, men jeg var 30 og på vei til jobb.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frekke apotek-kunder:

Kunde nr.1: Gammel "finere" frue.

Da hun fikk oppgitt prisen på legemidlene sine ble hun sur og sa jeg måtte ha regnet feil. "For i dag kan dere hverken gange eller dele" sa hun med sarkastisk stemme.

Det viste seg at hun selv hadde glemt å oppgi at hun hadde frikort.

Like etter kom vi til "Vil du ha pose"? Da hun fikk vite prisen (1 kr) var det uaktuelt. "1 krone?Nei det betaler jeg ikke. Jeg har masse penger jeg, men du får ikke 1 krone for en pose" var svaret.

(Jada,vi vet det er dumt at posene ikke er gratis men ...det er da ikke min feil personlig?)

Kunde nr. 2: Berte-bich i 20-årene:

Kom med en laaang resept med mange legemidler.

Etter knapt 1 minutts venting sier hun: "Skriver du stil? Jeg har dårlig tid så se til å bli ferdig".

Kunde nr. 3: Gravid "fjortis":

"Jeg er gravid og vil ha Baby-pakken" (Det er en gratispakke vi deler ut til alle gravide som vil ha).

Jeg henter denne og gir henne også et gratis babyteppe med.

Deretter legger hun 3 pakker Gaviscon på disken (tabletter mot halsbrann). Hun sier hun kjøpte dem for 3 uker siden og de ikke hjelper. Hun vil ha pengene tilbake. Jeg sier det desverre ikke går, da vi ikke tar legemidler i retur i vårt apotek. Dette står også på kvitteringen og jeg viser henne dette. Da "klikker" hun og skriker at hun vil snakke med sjefen min.Jeg henter ham og han gjentar det samme som meg.

Da roper hun at dette er en drittplass og at hun aldri skal komme tilbake.

Jaja.fint det, tenkte vi...

Kos deg med gratis-tingene du fikk.



Anonymous poster hash: ad5b0...cdf
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at folk var frekke med deg 7. juni 2013 var jo at du sa utrolig stygge ting om Chris O'Neill. Jammen var du frekk sjæl også.

Anonymous poster hash: 9d792...81b

Jeg ble nysgjerrig på hva det egentlig er som har hendt her, men de eneste trådene jeg finner som omhandler ham er fra den åttende juni. Kan du poste en link?

Anonymous poster hash: 55900...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det ble jo omtrent dobbel pris? Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 6fc5c...ac2

Ja, sant! Aner ikke hvorfor. Turte desverre ikke å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noen år siden,men opplevelsen har brent seg fast ;)

Var dødstrøtt etter en lang arbeidsdag og mange ærend etterpå.Gikk inn på bussen litt i egne tanker,

mens jeg ga bussjåføren pengene til billetten.

Merket etterhvert at han bare blir sittende å stirre på meg med surt blikk og hevede øyenbryn uten at jeg skjønner hvorfor...Like etter roper han med HØY stemme:

"Hvis du ikke kan betale får du se til å komme deg av bussen!".

Det viste seg at jeg hadde gitt ham en 5-kroner istendenfor 20 ;)

Med skjelvende hender fikk jeg betalt rett pris,før jeg lusket avgårde til nærmeste ledige sete med bøyd hode.

Ser humoren i dette dag, men det var dritflaut da det skjedde.Bussen var fullpakket og de fleste fikk det med seg og stirret...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke rettet mot meg, men føler allikevel for å nevne det... Satt på kafe da det kom to tenåringsjenter inn og spurte om de kunne låne toalettet. Mannen i kassa sa at de bare kunne låne toalettet hvis de kjøpte noe. Da skriker den ene "Nei, jeg gidder faen meg ikke betale for å drite!"



Anonymous poster hash: 0dc95...192
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var med en vennegjeng for å se på "Allsang på grensen" i fjor sommer.

Etter showet er det vanlig at kjendisene som opptrer der skriver autografer og stiller opp på bilder med fansen. Lillebroren til venninna mi, som er verdens søteste og snilleste(har i tillegg downs syndrom) er blodfan av en av de som skulle opptre der den kvelden, og etter showet var ferdig gikk vi bort til den kjendisen. Jeg sa til vedkommende at han(venninna mi sin lillebror) er veldig stor fan av deg, kunne han fått et bilde med deg? "Kjendisen" glodde tomt på meg, så på lillebroren, og tilbake på meg før h*n sa "Nai....", stumpet røyken og gikk sin vei.

Fikk helt vondt i hjertet mitt....at det går an å være så slem



Anonymous poster hash: 2bee5...8ed
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke rettet mot meg, men føler allikevel for å nevne det... Satt på kafe da det kom to tenåringsjenter inn og spurte om de kunne låne toalettet. Mannen i kassa sa at de bare kunne låne toalettet hvis de kjøpte noe. Da skriker den ene "Nei, jeg gidder faen meg ikke betale for å drite!"

Anonymous poster hash: 0dc95...192

Det er da normal allmennkunnskap å vite det at man må kjøpe noe hvis man vil bruke toalettet. Jeg har sett skilt på kafeer, kantiner, restauranter o.l. Synes jenten var i overkant frekk ja med den kommentaren der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ny på bensinstasjonen og det var soft-is tid. Jeg fikk ikke helt teket på det der, og ble pissenervøs hver gang noen skulle ha den i kjeks (sånn liten kjeks). Spesielt hvis de skulle ha noe tungt strø på. Så var det en gang, tror det var min tredje vakt eller noe, så kom det en mann i 30-årene inn og skulle ha 5 soft is. De to første gikk bra, også den tredje for den var i beger, men da jeg skulle ta nr. 4, så falt hele isen sammen da jeg skulle gi den til han, prøvde igjen og da falt den nedi boksen med strø. Da sa han bare "fader ass, amatører" og gikk!

Anonymous poster hash: fe3f2...fe1

Herlighet, man kan jo ha litt tålmodighet når man bestiller ting da. Pluss at uhell skjer, og da spesielt om man er ny i jobben. Men enkelte folk har jo ikke tålmodighet og føler at verden går under hvis ikke ting skjer nå i dette øyeblikk....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at folk var frekke med deg 7. juni 2013 var jo at du sa utrolig stygge ting om Chris O'Neill. Jammen var du frekk sjæl også.

Anonymous poster hash: 9d792...81b

Jeg sa at han ikke var noe kjekk, det gir ingen grunn til personangrep. Ingen grunn til å være så stygge som folk var den dagen. Det sier jeg bare.

Og hva med alle trådene om Fotbalfrue, og andre bloggere? Står langt styggere kommentarer der, som jeg har reagert på. Opprettes tråder hele tiden om kjendiser etc, der de blir kritisert for alt. Men det er liksom greit? Dobbeltmoralen lenge leve.

Anonymous poster hash: 10378...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det frekkeste jeg har opplevd, men temmelig frekt!

En gang hadde jeg kjøpt noen kjempebillige kaffekrus på Nille (type 5 kr stykket), som jeg puttet i en pose fra Christiania Glassmagasin (hvor jeg hadde kjøpt noe uknuselig tidligere på dagen).

Jeg går inn i en ganske fin/dyr klesbutikk for å titte på en kjole til et juleselskap, og mens jeg står ved et stativ og ser på klær så setter jeg posen mellom bena mine slik at jeg har begge hender fri. En av de ansatte (fjong dame i 40 årene ikledd linjalskjørt og høye heler) skumper ved et uhell til posen, slik at den velter og man kan høre at innholdet knuses.

Damen ser ikke en gang på meg, hun stavrer seg så raskt hun bare klarer på 20 cm Sex And the City-heler inn på bakrommet, og kom ikke ut igjen så lenge jeg var i butikken (gode ti minutter etterpå).

Endret av Alice123
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med en vennegjeng for å se på "Allsang på grensen" i fjor sommer.

Etter showet er det vanlig at kjendisene som opptrer der skriver autografer og stiller opp på bilder med fansen. Lillebroren til venninna mi, som er verdens søteste og snilleste(har i tillegg downs syndrom) er blodfan av en av de som skulle opptre der den kvelden, og etter showet var ferdig gikk vi bort til den kjendisen. Jeg sa til vedkommende at han(venninna mi sin lillebror) er veldig stor fan av deg, kunne han fått et bilde med deg? "Kjendisen" glodde tomt på meg, så på lillebroren, og tilbake på meg før h*n sa "Nai....", stumpet røyken og gikk sin vei.

Fikk helt vondt i hjertet mitt....at det går an å være så slem

Anonymous poster hash: 2bee5...8ed

:( Hvem var dette? Her syns jeg det er på sin plass å henge ut med navn. :P

Anonymous poster hash: 7482b...f9b

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som tok fra meg den store skjeen ved buffeten for å ta mat selv. Jeg var ikke ferdig og rakk akkurat å ta en liten tomat før hun dro den ut av hånden min.

En som begynte å trykke på skjermen min for å sjekke inn mens jeg sto og sjekket inn selv. WTF?!



Anonymous poster hash: f470c...dc8
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ganske stygg og tynn.. Det beskriver at jeg var sjenert og hadde lav selvtillit. Det var en gutt med ryggsekken mot meg, og jeg kjente ikke han. Han gnidde sekken med vilje mot meg, sånn at jeg skulle falle på bussen. Jeg prøvde å flytte meg et annet sted, men han fulgte etter...



Anonymous poster hash: e3c35...3d2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre (15-16 år)hadde jeg legeskrekk. Min mamma fulgte meg en gang til legen, og det likte han tydligvis ikke. Han nektet henne å komme inn, så jeg måtte gå inn alene. Inne på legekontoret begynte han å kjefte på meg:

* Har du ikke sluttet med bleier enda, siden du må ha med moren din?

* Hvorfor gråter du? Tror du at jeg skal synes synd på deg da? Er det derfor du griner ellers? For å få medlidenhet?

Både mamma og jeg var enige om at jeg ikke skulle dit igjen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som tok fra meg den store skjeen ved buffeten for å ta mat selv. Jeg var ikke ferdig og rakk akkurat å ta en liten tomat før hun dro den ut av hånden min.

Anonymous poster hash: f470c...dc8

På restaurant har jeg opplevd flere ganger at betjeningen tar maten før jeg er ferdig, noen ganger mens jeg forsatt tygger og har gaffelen i hånden. Jeg spiser ofte sammen med en som blir ferdig raskt, så da mener de tydeligvis at vi bør forlate restauranten snarest.

Anonymous poster hash: 7482b...f9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På restaurant har jeg opplevd flere ganger at betjeningen tar maten før jeg er ferdig, noen ganger mens jeg forsatt tygger og har gaffelen i hånden. Jeg spiser ofte sammen med en som blir ferdig raskt, så da mener de tydeligvis at vi bør forlate restauranten snarest.

Anonymous poster hash: 7482b...f9b

Det er såå hyggelig at man ikke får spist maten sin i fred. Denne damen var en gjest, som tydeligvis mente at hun mer rett på de tomatene enn meg.

Anonymous poster hash: f470c...dc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde ikke med meg, men en servitør på en resturant.

Satt ute og spiste, jeg og venninnen min var de eneste på uteserveringen. Også kommer det to stykker ala "livets harde skole" fyr og dama hans. Fyren bestillte to drinker, men fikk beskjed om at venninnen måtte vise legitmasjon. Da hisset fyren seg opp og han måtte for faen se at hun var 23 år(!) Servitøren var så profosjonell som han kunne, og senket seg ikke ned på hans nivå. Han fortalte at hun desverre ikke fikk noe servering dersom hun ikke kan vise til at hun er gammel nok, det er hennes ansvar å påse at hun har leg med seg. Da ble plutselig denne bråkemakeren en advokat da, og han skulle rett til lokalavisen for å fortelle hva slags uhørt service han fikk fra denne resturanten, og det var ikke måte på. Servitøren var visst en svenskefitte og hore, og da klarte jeg ikke å holde meg lenger (satt jo og klødde i fingrene etter å blande meg inn under "samtalen") Det er synd at reglene på mange steder er at man må opptre høflig uansett, selv om man blir trampet grundig på, godt det ikke gjelder for gjestene... :lur:

Meg: Hvorfor kjefter du på han egentlig?

Han: SNAKKER DU TIL MEG?!

Meg: Ja, jeg gjør det, ikke stå å kjeft og lag kvalme for en som forsøker å gjøre jobben sin! Om skjenkekontrollen kommer så er det likegyldig for serviøteren om han synes hun ser gammel ut eller ei! Det går for faen an å vise litt folkeskikk og respekt!

Da slang han ut noen stygge gloser og forsvant fra stedet, men ropte hele veien derfra om at dette skal lokalavisa få greie på! "Stakkars dere da! Haha! Nå skal vi nok se hva som skjer ja, kom deg hjem svenskepakk! Kom, vi stikker på et annet sted"

Stakkars fyren dreit seg så grundig ut. Hele naboresturanten som var full fikk jo med seg hva som skjedde.

Det morsomme er at etter vi hadde spist stakk så stakk vi på puben jeg jobber på for å ta en øl, og hvem kommer opp? Joda, de samme menneskene! Så jeg sendte ut kollegaen min som var på jobb og gikk bak baren. Utrykket hans var priceless! Var ikke like vanskelig å sende han rett ut for å si det sånn.



Anonymous poster hash: 8d8bc...599
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille som dere andre, men jeg hadde vært hos frisøren og var ganske fornøyd, hun gjorde akkurat som jeg sa. Dagen etterpå sitter jeg på bussen og har håret i dult, en dame begynne å snakke til meg og spør meg om alt mellom himmel og jord og jeg spør jo tilbake for å være hyggelig..selv om jeg egentlig bare ville slappe av. Hun forteller at hun er frisørlærling så spør hun spørsmål som : Hvem har du gått til frisør hos? Det var ikke pent! Vi gjør det mye finere! Var hun Nyutdannet??? Hvor mye betalte du?" MENS hu TAR på håret mitt....Viste ikke hva jeg skulle si tror ikke jeg sa så mye :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta bussen hjem fra jobb en kveld, klokka var vel ca halv tolv på kvelden. Bussen gikk forbi jobben i motsatt retning av hjem for å kjøre til slutten av ruta, snu og kjøre samme ruta tilbake. Dette tok vel ca et kvarter alt i alt.

Siden det var midt på vinteren og jeg ikke ville stå ute å fryse valgte jeg å gå på bussen da den kjørte motsatt vei, for å sitte på helt opp til endeholdeplassen og bli med tilbake. Jeg bor i en by så man betaler en fast pris for å kjøre så mye/langt man vil innen en viss tidsfrist. Bussen står på endeplassen i FEM minutter før den kjører tilbake.

Vel, når bussen stopper på endeholdeplassen åpner bussjåføren dørene og sier at dette er siste holdeplass. Hyggelig svarer jeg at jeg er klar over det, men at jeg skal sitte på tilbake igjen. Da får jeg DEN kjeften for det gikk i hvertfall ikke ann! Jeg måtte da vite at den tiden han sto der var lunsjpausen hans, og det var utrolig frekt av meg å skal sitte å okkupere hans private tid mens han spiser!

Jeg blir litt overveldet, men beklaget så meget for det viste jeg ikke. Og så tilbød jeg meg å gå ut av bussen og vente der, og heller gå på når det var tid å kjøre igjen. Jeg beklaget om igjen og om igjen, men han gav seg ikke! Han sa jeg bare skulle drite i å gå ut, og at siden jeg satt der så skulle jeg bare fortsatte å sitte der, men nåde meg om jeg prøvde meg på noe slikt igjen! Om jeg skulle sitte i bussen under pausen hans så måtte jeg pokkern meg spørre først og ikke bare være så frekk å bare ta min plass!

Det var en lang kjefteseanse, begynner å bli en stund siden nå så jeg husker ikke alt. Han sto hvertfall i en evighet og kjeftet mens jeg beklaget meg og sa jeg kunne gå ut av bussen.

Men hvordan skulle jeg vite at det var pausen hans i de fem minuttene? Og har ikke jeg betalt for å bli med bussen? Jeg satt helt alene bakerst i bussen og var musestille. Og om det nå var veldig frekt av meg så beklaget jeg voldsomt. Jeg syns det var enda frekkere av bussjåføren å spy ut så mye dritt til meg ETTER at jeg hadde beklaget!

Men jeg satt der kom det to personer som skulle ta bussen fra dette stoppet. Han nektet å lukke opp dørene for dem selv om det var kun to minutter til bussen skulle gå!

Har ikke opplevd noe slikt hverken før eller siden. Dette var i et veldig belastet strøk i byen, så bussjåføren har nok opplevd mye ubehagelig på den ruta før (har sett slike opptrinn med egne øyne også). Hadde skjønt at han ikke ville ha meg sittende der om jeg så veldig belastet ut, men han vet hvor jeg gikk på (rett utenfor jobben), og så satt jeg der i arbeidsuniform!

Anonymous poster hash: 25d6a...536

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...