Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Winza

det er forskjell på uføretrygd og arbeidsavklaringspenger.

Hm ok. Jeg får vell Google det i morgen og lese forskjellen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg bor i Norge jeg. Der vi har sykehus som fungerer,og jeg slipper å bli ruinert om jeg blir syk.Jeg er glad jeg fikk gå på skole,og ha like rettigeter som menn.Jeg er glad jeg bor i et land som ikke praktiserer dødsstraff.Jeg er glad jeg bor i et land som ikke er i krig,der vi har et demokrati.Jeg er takknemlig for alt jeg har og betaler min skatt med glede! Anonymous poster hash: 8a532...121

Nummer 4 var litt rart, hva mener du med dette egentlig?

Et land som ikke er i krig?

Hva kaller du da bombingene av flere byer i Nord Afrika og Midtøsten? Åja, krig mot terrorisme, det telles jo selvfølgelig ikke. Men var ikke Breivik en terrorist da? Hvorfor kommer ikke andre land inn hit og bomber oss ihjel da? Jo fordi det er politiske og økonomiske motiver bak enhver "krig mot terrorisme" som har pågått de siste 20 årene. Ikke hyll noe du ikke vet hva betyr. Det spiller ingen rolle om hvem som blir valgt, det store bildet forandrer seg ikke av Statsministeren. Statsministeren er ikke den mektigste i Norge, langt ifra. Det er penger som kontrollerer verden, ikke mer ikke mindre.

Demokratiet er humbug, en illusjon. Slaveri er ennå til stede vet dere, men det er litt oppdatert nå da. Nå er det gjeldsslaver. Men nå sier dere sikkert at de bare må betale ned gjelden sin, ikke sant? Vel, det er mulig for enkelt individet. Men det er praktisk sett umulig hvis alle i verden med gjeld skulle gjøre det samme. Vet dere hvorfor? Jo, fordi på globalt basis så overstrider gjeld med realverdi, altså det finnes mer gjeld enn den faktiske verdien på alt som finnes i denne verdenen.

Hver bank foreksempel, har mulighet til å gi ut ti ganger mer lån enn det de faktisk har av verdi i selve banken. Så om du legger inn 1000 kroner på bank kontoen din, så vil banken kunne gi ut 10 000 kroner i lån til andre. Det er derfor vi har så mange økonomiske kollapser hvert århundre, det er det internasjonale bankssystemet som har feil i det.

Anonymous poster hash: d0d6f...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jobbsøkere" som får penger fra nav fordi de ikke får jobb. Vanligvis fordi de er for kresne til å ta mindre populære yrker

Å: Arbeidsledighetstrygd!!! Den du bare får i ett år og som du betaler inn till igjennom trygdebetalingen din? Den forsikringen som du slipper å betale og som mange andre rundt i Verden typisk må velge bort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å se hvor mange som er indoktrinert av propagandaen og tror blindt på at Norge er verdens beste land å bo i!

Norge er blant annet et land med et uvanlig høyt konformitetspress (på linje med Pakistan f.eks.) og det er vel nettopp det som viser seg i denne tråden. Det vitner ikke akkurat om frihet for individet.

AP-slagordet "alle skal med", kan gjerne omskrives til at i Norge "skal alle med (og alle skal mene det samme, ..gjerne bestemt av profilerte politikere, kjendiser og media), -enten de vil eller ikke"



Anonymous poster hash: fe2c3...12b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flytt om dere synes Norge er så jævlig da...

patetisk...

Ja Norge er ikke perfekt,men det finnes ikke et land som er det..



Anonymous poster hash: 8a532...121
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Tull at sykehus i usa er dårligere enn norge det er heller omvendt. Dere som tror det er best i norge har aldri jobbet på et norsk sykehus eller aldri vært innlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tull at sykehus i usa er dårligere enn norge det er heller omvendt. Dere som tror det er best i norge har aldri jobbet på et norsk sykehus eller aldri vært innlagt

Tullball, sykehus i norge er mye bedre. i usa er alt tull...

Anonymous poster hash: 007bd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest 6 sider i denne tråden; det er ufattelig hvor hjernevasket mange er, og velferdsnorge brukes som et mega argument for at folk ikke skal flytte. Vi er blitt skremt tll å tro at norge er det eneste landet du får medisinsk hjelp, om du skulle trenge det. Norge er ikke så verst - men det må være lov å ønske seg til andre steder uten at folk skal si du kommer til helvete av den grunn. I mange tiår er det foregått en kampanje i norske media, vi ble først vist bilder av sultende barn (se hvor godt vi har det i landet vårt), deretter trekkes stadig helse og velferdsordningene frem som det beste i verden, det drives en skremmselspropaganda som har ført til at mange (også her på kg) tror at det å flytte til et annet sted betyr døden... Jeg mener bestemt at vi er blitt hjernevasket til å ikke tørre å forlate landet, og jeg er ikke den eneste som mener det.

Det kan være mange grunner til at vi ønsker oss bort, for en stund, eller alltid. Norge er ikke for alle, det er ikke slik at alle synes velferd og god økonomi er det enesete rettte i livet. At noen ikke trives her, det må vi akseptere. Når alt kommer til alt handler det ikke om å søke et land som har bedre velferd, det handler ofte om å bryte ut av noe som du ikke trives med. Og det skal støttes, det har ingen hensikt å svartmale en slik handling, true med dårlige sykehus og dårlig velferdsordninger ute i europa. Å bli boende i norge bare pga det (tenk om du blir syk en dag, da må du være her tanken), virker ganske nevrotisk.

Lykke til, trådstarter, mange med deg har et inderlig ønske om noe annet enn norge. La deg ikke stoppe av andres meninger, helst ikke spør, og gjør det du vil i livet. Da blir du lykkelig :)



Anonymous poster hash: 87dca...9e7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å se hvor mange som er indoktrinert av propagandaen og tror blindt på at Norge er verdens beste land å bo i!

Norge er blant annet et land med et uvanlig høyt konformitetspress (på linje med Pakistan f.eks.) og det er vel nettopp det som viser seg i denne tråden. Det vitner ikke akkurat om frihet for individet.

AP-slagordet "alle skal med", kan gjerne omskrives til at i Norge "skal alle med (og alle skal mene det samme, ..gjerne bestemt av profilerte politikere, kjendiser og media), -enten de vil eller ikke"

Anonymous poster hash: fe2c3...12b

Godt å se andre vet. Skremmende at så mange nordmenn ikke tenker selv. Bruk filter på nyheter (alltid) og ta ikke alt som blir sagt som sannhet, det er ofte en skjult agenda bak. Vi er lett påvirkelig og bare ting blir sagt ofte nok, tror vi det er slik. Det ligger i menneskets natur.

Vi tror politikere har gode hensikter i alt de foretar seg og er smartere enn oss. Sannheten er at de er ikke det, noen er til og med dummere enn en gjennomsnitlig nordmann. En tanke jeg ofte har er; vi er brikker i et spill. Vi er lekedukkene til makteliten. Når politikere ikke gjør det folket ønsker, og det folket ser er nødvendig, da gjennomskues hele det forbanna skuespillet.

Anonymous poster hash: 87dca...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror politikere har gode hensikter i alt de foretar seg og er smartere enn oss.

Anonymous poster hash: 87dca...9e7

Og de fleste av oss er ikke så smarte som vi selv tror.......

Anonymous poster hash: 5e63f...317

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tullball, sykehus i norge er mye bedre. i usa er alt tull...

Anonymous poster hash: 007bd...38b

eneste som er tull i usa er at det koster noe dyregrønt om man ikke er forsikret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eneste som er tull i usa er at det koster noe dyregrønt om man ikke er forsikret.

Alt er gale i usa, folk som blir drept hele tiden

Anonymous poster hash: 007bd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Nå er det nå slik at Norge fortsatt havner i øverste skikt i større undersøkelser om levevilkår i ulike land, så selv om heller ikke Norge er perfekt (og hvilket land er egentlig det?), er det fortsatt et land som mange synes det er godt å bo i, inkludert meg selv. Det går faktisk an å mene det uten å være naiv overfor det faktum at det også finnes forhold i Norge som er mindre bra.

Om man virkelig ønsker det, burde det ikke være spesielt vanskelig å flytte til et annet land for å bosette seg og jobbe/studere, selv om man skal huske på at mange land, spesielt i Sør-Europa, sliter med høy arbeidsledighet for tiden.

TS og dere andre i denne tråden som av ulike årsaker ikke trives i Norge - hvorfor gjør dere ikke noe med det? Bruk energien på å realisere drømmene i stedet for å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull at sykehus i usa er dårligere enn norge det er heller omvendt. Dere som tror det er best i norge har aldri jobbet på et norsk sykehus eller aldri vært innlagt

Hvordan kan man vite om hvordan forholdene er på sykehus i andre land bare fordi man har vært innlagt på et i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Alt er gale i usa, folk som blir drept hele tiden

Anonymous poster hash: 007bd...38b

hva har helsevesenet med det å gjøre at folk blor drept? Folk blir drept her i landet også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har helsevesenet med det å gjøre at folk blor drept? Folk blir drept her i landet også.

Men flere blir drept i usa, og over 50 prosent av befolkningen er overvektig

Anonymous poster hash: 007bd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men flere blir drept i usa, og over 50 prosent av befolkningen er overvektig

Anonymous poster hash: 007bd...38b

nå er det flere mennesker i usa enn her... og det med 50% av overvektige i befolkningen gjelder norge også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det flere mennesker i usa enn her... og det med 50% av overvektige i befolkningen gjelder norge også

Nei

Anonymous poster hash: 007bd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...