Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir ganske flau over mange av dere egentlig. Jeg har sjelden møtt en godt bereist person som mener at det er så jævla mye bedre andre steder. Nei, Norge er ikke perfekt, og om man bor norge, nederland, danmark o.l så spiller det ikke så stor rolle, alle har sine svakheter og styrker men totalt er de alle fantastiskt gode land å bo i.

Jeg koser meg både i Usa og i Storbrittania på FERIE, men dere som tror det Usa eller Storbrittania er drømmen, haha, så tar dere feil. Dere opplever ikke hvordan det egentlig er når du ligger 14 dager på stranda i Miami eller drar på shoppingtur til London.



Anonymous poster hash: 53d0e...5b3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

og det er at vi har noen velferdsordninger og penger (som de stjeler nesten alt av i skatt). På alle andre områder er det jævlig å bo her. Noen som er enig? Noen andre som har lyst å flytte?

Anonymous poster hash: 596cf...423

Jeg synes du skal flytte ut og ikke komme tilbake. :sarkasme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanada scorer høyt på godt-land lister.

Men bieber er derfra ...

Anonymous poster hash: 007bd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Norge er et av verdens aller beste land å bo i, men ikke en gang det er godt nok for bortskjemte og kravstore nordmenn. Nei da, vi må trekke fram et par andre land som kanskje er litt bedre på enkelte områder, for vi har krav på det ypperste av alt - vi er da nordmenn for søtten!

Den som ikke forstår hvor godt vi har det i dette landet, er både uvitende og lite opplyst. Å være født her er å vinne det store lotteriet. Ta deg en tur ut i verden, så kanskje du får litt perspektiv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg sier bare Norge er et bra land sammenlignet med andre land. Er det så vanskelig å forstå?

men det er ikke alt som er bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et av verdens aller beste land å bo i, men ikke en gang det er godt nok for bortskjemte og kravstore nordmenn. Nei da, vi må trekke fram et par andre land som kanskje er litt bedre på enkelte områder, for vi har krav på det ypperste av alt - vi er da nordmenn for søtten!

Den som ikke forstår hvor godt vi har det i dette landet, er både uvitende og lite opplyst. Å være født her er å vinne det store lotteriet. Ta deg en tur ut i verden, så kanskje du får litt perspektiv.

Sånne som deg gjør meg litt varm i hjerterota faktisk - og gir meg tilbake bittelitt av troa på menneskeheten (eventuelt befolkningen i dette landet. Eventuelt befolkningen på KG ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whitestripes

Sånne som deg gjør meg litt varm i hjerterota faktisk - og gir meg tilbake bittelitt av troa på menneskeheten (eventuelt befolkningen i dette landet. Eventuelt befolkningen på KG ;) )

Tusen takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke forstår det så har sier jeg i første innlegg at Norge er et bra land når det gjelder penger og velferdsordninger. Men det jeg tenker på er det sosiale. Folk er ganske innesluttet og mye annet, damene holder på med de samme :sukk:



Anonymous poster hash: 596cf...423
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Norge er et av verdens aller beste land å bo i, men ikke en gang det er godt nok for bortskjemte og kravstore nordmenn. Nei da, vi må trekke fram et par andre land som kanskje er litt bedre på enkelte områder, for vi har krav på det ypperste av alt - vi er da nordmenn for søtten!

Den som ikke forstår hvor godt vi har det i dette landet, er både uvitende og lite opplyst. Å være født her er å vinne det store lotteriet. Ta deg en tur ut i verden, så kanskje du får litt perspektiv.

Jeg elsker deg:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Norge er et av verdens aller beste land å bo i, men ikke en gang det er godt nok for bortskjemte og kravstore nordmenn. Nei da, vi må trekke fram et par andre land som kanskje er litt bedre på enkelte områder, for vi har krav på det ypperste av alt - vi er da nordmenn for søtten!

Den som ikke forstår hvor godt vi har det i dette landet, er både uvitende og lite opplyst. Å være født her er å vinne det store lotteriet. Ta deg en tur ut i verden, så kanskje du får litt perspektiv.

ja vi har det bra men det ER kjedelig her så det er jo greit å bo et annet sted en stund bare for å utvide horisonten litt. Ser ikke hva som er galt i det. Og været i Norge er trøttende.

Ikke glem at selv om man har alt av materielle goder så er ikke det noe som gjør en lykkelig.

Er heller inhen her som krever å få alt bare fordi vi er nordmenn..

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi har det bra men det ER kjedelig her så det er jo greit å bo et annet sted en stund bare for å utvide horisonten litt. Ser ikke hva som er galt i det. Og været i Norge er trøttende.

Ikke glem at selv om man har alt av materielle goder så er ikke det noe som gjør en lykkelig.

Er heller inhen her som krever å få alt bare fordi vi er nordmenn..

Det er til hva du gjør det til selv. Om du kjeder deg, så er det deg det er noe galt med, ikke landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er til hva du gjør det til selv. Om du kjeder deg, så er det deg det er noe galt med, ikke landet.

Herreguud jeg hater ikke norge. Jeg sier bare at det er greit å flytte litt rundt for å oppleve noe annet. Det er ikke baaare hva man gjør det til selv. Det er vanskelig å vøre sosial i norge uteb at det koster penger eller at man måå drikke eller elsk3 friluftsliv. Slutt å ta ting så personlig. Du har helt kommunistiske meninger. Alle andre har det verre enn oss... det sier diktatoren i nordkorea og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Det er til hva du gjør det til selv. Om du kjeder deg, så er det deg det er noe galt med, ikke landet.

Enig med han her
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguud jeg hater ikke norge. Jeg sier bare at det er greit å flytte litt rundt for å oppleve noe annet. Det er ikke baaare hva man gjør det til selv. Det er vanskelig å vøre sosial i norge uteb at det koster penger eller at man måå drikke eller elsk3 friluftsliv. Slutt å ta ting så personlig. Du har helt kommunistiske meninger. Alle andre har det verre enn oss... det sier diktatoren i nordkorea og.

Jeg har bodd i England selv, så jeg burde da vite hva jeg snakker om. Grasset er neppe grønnere på den andre siden, og særlig for oss som bor her i dette landet. Er det snakk om ferie så er det jo greit. Morsomt med litt ekstra sol og varme engang i blant.

Hva er det du vill oppleve? Spar deg opp noen kroner og bo i utlandet i en lengre periode er da ikke det samme som å flytte for å virkelig bo der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Javel. Du trivdes ikke i England men det er deg. Engelskmenn er kalde uansett.

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt rom for forbedring på flere områder også i Norge. Men i det store og hele så er lille Norge et godt land å bo i. Det er svært få andre land jeg ville flyttet til, annet enn for en kortere periode med Norge i ryggen om ting skulle gått galt ;)

Jeg kan være enig i at nordmenn kan være svært selvgode, at janteloven står sterkt, at både skole, helsevesen og enkelte andre sektorer kunne trengt et løft. Men jeg trives her på berget jeg, og har ingen planer om å flytte utenlands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare et spørsmål, du behøver ikke å svare på det. Men, har du bodd i et annet land enn Norge, over lengre tid?

Sant, det er nok noe annet å bo som en vanlig innbygger i et land med de rettigheter og plikter som følger med det å være innbygger, enn å være der på ferie eller langtidsopphold. Norge er ikke perfekt, det har sine feil og mangler og det tror jeg de fleste land også har i varierende grad. Jeg betaler skatten min med glede og føler det ikke som noe negativt hvis min skatt kan være med på å unngå at mine landsmenn ender som tiggere hvis de blir syke eller mister jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Du trivdes ikke i England men det er deg. Engelskmenn er kalde uansett.

Det var ikke noe problem for min del, men når man er der og snakker med Engelskmenn og ser mengder på mengder av white trash og uteliggere, så får man jo et bilde og en forståelse for hva som skjer der. Verste var nabogata til der jeg bodde. Jeg kødder ikke om politiet var der minst 1 gang i uka. 8 år gamle jenter og gutter som trava rundt dritings og røyket hasj, mens bestemor i slåbrok, hu hadde alltid kun slåbrok på seg, samme når på døgnet det var, hu trava rundt dritings hu også og heiet på familien sin som kom hjem med stjålne biler anna hver dag, og sloss på gata. En gang så jeg hu slå en gammal kar med slippersene sine.. hehe. Og han slo tilbake.. Sinnsyke greier. Var jo reine teateret der nede fra vinduet jeg ofte bare sto og så på det kaoset som var dagligdags for folk som tydeligvis var blitt tatt hånd om av staten. Den gata var fylt opp av folk som ikke "kunne jobbe" osv.

Har hauger av gode minner fra å leve der, dog mest som student. Norske studenter med støtte lever som konger der nede kontra andre lokale engelskemenn. Mange av dem måtte til og med droppe forelesninger på ettermiddagen pga de måtte jobbe for å støtte utdanningen sin. Deres støtte fra staten var rett og slett ikke nok til leia engang omtrent om de ikke bodde hjemme.

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, det er nok noe annet å bo som en vanlig innbygger i et land med de rettigheter og plikter som følger med det å være innbygger, enn å være der på ferie eller langtidsopphold. Norge er ikke perfekt, det har sine feil og mangler og det tror jeg de fleste land også har i varierende grad. Jeg betaler skatten min med glede og føler det ikke som noe negativt hvis min skatt kan være med på å unngå at mine landsmenn ender som tiggere hvis de blir syke eller mister jobben.

Jeg har hatt et opphold i et annet land. Dessverre ble det ikke så langvarig som jeg egentlig hadde planlagt det, men det var lenge nok til at jeg innså at visse ting i Norge var bra nok som det er. Og får jeg sjansen til det, vil jeg ha noen måneder utenfor Norge for å huske denne lærdommen.

I det landet jeg var, er situasjonen for uføre, arbeidsledige, pensjonister og småbarnsfamilier veldig dårlig. Selv om ting har bedret seg litt, så er det fortsatt mange som sliter for å få endene til å møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det var ikke noe problem for min del, men når man er der og snakker med Engelskmenn og ser mengder på mengder av white trash og uteliggere, så får man jo et bilde og en forståelse for hva som skjer der. Verste var nabogata til der jeg bodde. Jeg kødder ikke om politiet var der minst 1 gang i uka. 8 år gamle jenter og gutter som trava rundt dritings og røyket hasj, mens bestemor i slåbrok, hu hadde alltid kun slåbrok på seg, samme når på døgnet det var, hu trava rundt dritings hu også og heiet på familien sin som kom hjem med stjålne biler anna hver dag, og sloss på gata. En gang så jeg hu slå en gammal kar med slippersene sine.. hehe. Og han slo tilbake.. Sinnsyke greier. Var jo reine teateret der nede fra vinduet jeg ofte bare sto og så på det kaoset som var dagligdags for folk som tydeligvis var blitt tatt hånd om av staten. Den gata var fylt opp av folk som ikke "kunne jobbe" osv.

Har hauger av gode minner fra å leve der, dog mest som student. Norske studenter med støtte lever som konger der nede kontra andre lokale engelskemenn. Mange av dem måtte til og med droppe forelesninger på ettermiddagen pga de måtte jobbe for å støtte utdanningen sin. Deres støtte fra staten var rett og slett ikke nok til leia engang omtrent om de ikke bodde hjemme.

men selv om folk som sliter har det dårligerr i andre land så om man selv ikke har økonomiske problemer så kan man bo hvor man vil uten å slite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...