Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er riktig det, at Norge suger, spesielt med tanke på sex så virker det som om dette gjelder alle former for sex, med alt som kryper og går, og hvor som helst, og helst uten prevensjonsmidler. Norge er Skandinavias største hore/horebukk. :P

Anonymous poster hash: adb8e...a34

Er du ikke fornøyd med at selv du kan få det noe?

Anonymous poster hash: 5e63f...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vest-Europa er ikke et land! Brukbart forsøk, prøv gjerne igjen.

Beklager jeg glemte å skrive "i vest-europa". Spiller det noen rolle hvilket land det er nøyaktig? Ok. Jeg er fra Tyskland, mange vil nok være enig at det ikke er så forskjellig fra Norge, i sammenligning med helt andre kultur fra andre verdensdeler. Jeg opplever Norge som rimelig navlebeskuende, trangsynt og i grunn er Nordmenn flest fremdeles bønder der alt fremmed er direkte farlig. Nordmenn snakker varmt om integrering men når det kommer til stykke har de nok med sine venner de har helt fra barneskolen. Det er nok annerledes i Oslo der mange er innflyttere og må bygge opp nettverk fra scratch, men jeg bor på Sørlandet, er ikke kristen og det er vanskelig. Jeg har prøvd lenge å få flere norske venner, men etter 10 år ser jeg at de fleste er utlendinger/tilflyttere som meg.

Jeg har en god jobb, hyggelig svigerfamilie, romslig økonomi, hus bil og båt, men likevel føles som livet i Norge en smule kvelende. Er nok janteloven jeg irriterer meg mest over. Må være fordi jeg er fra Besserwisser-land nr 1.

Anonymous poster hash: ebaf3...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange områder Norge er gode på, og jeg ville ikke ha bodd noe annet sted, men det betyr ikke at det er perfekt her. Det er så mange evneveike folk som styrer dette landet at det ikke er mulig. Veivesenet som sier de ikke har penger til å skjære ned fartsdumpene som er langt over grensen på 10 cm, for å ikke glemme eldrehjemmene som ikke akkurat viser respekt for de som har bygget dette landet. Skolevesenet hvor det skapes unger som ikke klarer å tenke selv, og når de kommer på universitetet bruker de langt mindre tid på studiene enn mange andre land.

Det er bra her, men er så lei av at folk skal fremstille det som perfekt. Fordi det er det ikke. Skulle ønske nordmenn var mer mottakelige for kritikk. Om en utlending kommenterer på ting han ikke synes er så bra, går nordmenn rett i forsvarsposisjon, og det er veldig synd. Til syvende og sist går det som ikke fungerer utover oss - ikke over utlendingen som er på besøk med et cruiseskip i en dag.



Anonymous poster hash: f7b14...869
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også sies at dette "helsevesenet" alle snakker om ikke fungerer særlig godt om du ikke er i en kritisk situasjon. Fikk henvisning til en spesialist fordi jeg har problemer med hjerte mitt, og fikk ikke time før i januar 2015. Gode greier!



Anonymous poster hash: f7b14...869
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er at vi har noen velferdsordninger og penger (som de stjeler nesten alt av i skatt). På alle andre områder er det jævlig å bo her. Noen som er enig? Noen andre som har lyst å flytte?

Anonymous poster hash: 596cf...423

Skjønner ikke premissene dine. Du liker velferdsordningene, men ikke skattenivået? Jeg har bodd mange år i utandet, og skatten var høyere enn her. Ferien kortere, permisjonsordninger ikke-eksisterende, og vanlige lønninger lavere. Men prisnivået var også litt lavere.

Det er jo bare å flytte innen EØS?

Jeg trivdes godt i utlandet, men synes ikke det "på alle andre områder er jævlig" i Norge. Syns du det, er det bare å flytte.

http://www.dinside.no/813488/saa-du-trodde-du-betalte-mye-skatt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ta driten ut av Norge, men ikke Norge ut av driten.

Alle som

"hater norge og skal flytte bort så fort som %&¤#/ fordi de ikke får nok trygt til å lese som en konge"...

kommer alltid tilbake.

Det var ikke så fantastisk i Thailand likevel, uten brunost, trygd, Lotto, NAF, rene sykehus og kjære mor?



Anonymous poster hash: 391d2...9a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Norge er faktisk bedre enn mange andre land. Noe vi har her i Norge som andre land ikke har er NAV. Drar du til USA, Israel eller andre land kan du bare glemme å bli ufør. Der jobber du enten eller blir uteligger. Vi har det veldig bra her i Norge sammenlignet med andre land

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doktor

Noe sier meg at Norge blir enda bedre om du flytter. Hvordan ligger du an?

og det er at vi har noen velferdsordninger og penger (som de stjeler nesten alt av i skatt). På alle andre områder er det jævlig å bo her. Noen som er enig? Noen andre som har lyst å flytte?



Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusene i Norge suger brød

Anonymous poster hash: 7ae8a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De fattige i Afrika som ikke eier en spiker engang, hadde sikkert med glede byttet med deg ;)

Men tenk for et luksusliv å være rik i afrika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doktor

Da må det være en særskilt lite hastende problemstilling og da er det ikke farlig å vente. Det som er farlig er at nordmenn ikke tåler å vente i det hele tatt lenger.

Kan også sies at dette "helsevesenet" alle snakker om ikke fungerer særlig godt om du ikke er i en kritisk situasjon. Fikk henvisning til en spesialist fordi jeg har problemer med hjerte mitt, og fikk ikke time før i januar 2015. Gode greier!



Anonymous poster hash: f7b14...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Sykehusene i Norge suger brødAnonymous poster hash: 7ae8a...5e4

Er du gal?! Sykehusene her er luksus sammenlignet med utlandet. Samme ting med fengsler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er du gal?! Sykehusene her er luksus sammenlignet med utlandet. Samme ting med fengsler

er det nå det? Og når du snakker utlandet, hvilke land snakker du om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Da må det være en særskilt lite hastende problemstilling og da er det ikke farlig å vente. Det som er farlig er at nordmenn ikke tåler å vente i det hele tatt lenger.

Du er klar over at mange folk dør i behandlingskø her i landet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest-Europa er ikke et land! Brukbart forsøk, prøv gjerne igjen.

Herregud, selv jeg skjønner at hun mente et land som ligger i vestdelen av Europa. Dessuten, etter 10 år har nok mye forandret seg i hjemlandet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest doktor

Det er vel faan meg få land som har så mye selvhat som Norge. Det har jo ikke vært annet enn kritikk det siste ti-året. Se på situasjonen rundt i europa, ta en ny titt her. Noe av det som gjør norge evneveikt er den kontinuerlige hakkingen som f.eks gjør at en sender NAV ut på reform etter reform. Reform er bra. Reform er handlingskraft. Folk må jekke seg ned noen hakk, betale skatt som alle andre og innfinne seg meg at skal en bo i et demokratisk samfunn må alle bidra til at det skal bli bedre.

Det er ingen som fremstiller Norge som perfekt, men folk for faan føkke meg få hode ut av offerrumpa til Siv Jensen for krisemaksimering er det mange som holder på med.

Det er mange områder Norge er gode på, og jeg ville ikke ha bodd noe annet sted, men det betyr ikke at det er perfekt her. Det er så mange evneveike folk som styrer dette landet at det ikke er mulig. Veivesenet som sier de ikke har penger til å skjære ned fartsdumpene som er langt over grensen på 10 cm, for å ikke glemme eldrehjemmene som ikke akkurat viser respekt for de som har bygget dette landet. Skolevesenet hvor det skapes unger som ikke klarer å tenke selv, og når de kommer på universitetet bruker de langt mindre tid på studiene enn mange andre land.

Det er bra her, men er så lei av at folk skal fremstille det som perfekt. Fordi det er det ikke. Skulle ønske nordmenn var mer mottakelige for kritikk. Om en utlending kommenterer på ting han ikke synes er så bra, går nordmenn rett i forsvarsposisjon, og det er veldig synd. Til syvende og sist går det som ikke fungerer utover oss - ikke over utlendingen som er på besøk med et cruiseskip i en dag.



Anonymous poster hash: f7b14...869

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at mange folk dør i behandlingskø her i landet?

Det gjør de jo andre steder også. Norge er ikke perfekt, det er det ingen som påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det gjør de jo andre steder også. Norge er ikke perfekt, det er det ingen som påstår.

men det er ikke bedre enn alle andre land heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doktor

Folk dør i behandlingskø i ALLE land. Helsevesenet har sine styrker og svakheter. Jeg har slektninger som har dødd på sykehus (kreft), vært på rehabilitering etter alvorlig skade - ingen som får dekket det av hverken standardforsikring eller stat i USA (eller England). Tyskland er bra, Frankrike var også bra. Sverige og Danmark har endret mye etter år med borgerlig styre.

Du er klar over at mange folk dør i behandlingskø her i landet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...